Trochę filmów się nazbierało, więc oto co przez ostatnie tygodnie dane było mi widzieć:
1. "Autómata" ("Autómata") - Jak na hiszpanów to całkiem nieźle ale nic poza tym. Na poziomie Banderas, dobra realizacja ale sam film wtórny i przewidywalny. Ocena filmu: 6/10
2. "Transformers: Age of Extinction" ("Transformers: Wiek zagłady") - Pierwsze 3 części fabularnie były kiczowate ale oglądało się je na prawdę dobrze. Czwarta część fabularnie stoi kiczem i ciężko jest ją obejrzeć do końca. Ocena filmu: 3/10
3. "Her" ("Ona") - Świetny Phoenix, który w kolejnym z rzędu filmie pokazuje swój świetny warsztat. Dobry i oryginalny scenariusz doprowadza do tego, że film wciąga od początku. Ocena filmu: 7/10
4. "Evil" ("Zło") - Film czerpie pełnymi garściami z innych horrorów i to jest jego największy minus. Nic nowego tutaj nie pokazano, a to co już pokazano jest po prostu słabe. Ocena filmu: 3/10
5. "Bogowie" ("Bogowie") - Kapitalny Kot, który sprzedał rolę Religi wręcz świetnie. Bardzo dobra, poruszająca ścieżka dźwiękowa. Film jednak miejscami zbyt przerysowany. Ocena filmu: 7/10
6. "Juoppohullun Päiväkirja" ("Dziennik Pijaka") - Chwilami szło się na prawdę nieźle pośmiać, jednakże film jako całość jest zupełnie średni. Schemat goni schemat, a żarty nie są specjalnie wyrafinowane. Ocena filmu: 5/10
7. "7500" ("7500") - Ciekawy scenariusz, jednakże samo wykonanie jest znacznie gorsze. Film tylko momentami trzyma widza w napięciu, przez większość czasu wieje jednak nudami. Ocena filmu: 3/10
8. "Powstanie Warszawskie" ("Powstanie Warszawskie") - Ciężko ocenić film. Czy przerobienie materiałów archiwalnych z podłożeniem głosu aktorów wyszło temu filmowi na dobre? Moim zdaniem nie. Ocena filmu: 5/10
9. "Guardians of the Galaxy" ("Strażnicy Galaktyki") - Niestety, ale na chwilę obecną chyba najgorsza z ostatnich ekranizacji Marvel-owskich. Niby wszystko na miejscu jest ok, ale nie sprawia to większego wrażenia. Ocena filmu: 6/10
10. "Hei tai yang 731" ("Men Behind the Sun") - Niektóre sceny do teraz robią wrażenie, pomimo faktu, że film ma swoje lata. Przerażające jest to, że historia przedstawiona w filmie działa się na prawdę. Ocena filmu: 7/10
11. "Hardkor Disko" ("Hardkor Disko") - Film ogląda się całkiem nieźle, jednakże po obejrzeniu nic nie pozostawia. Scenariusz niezbyt spójny, przez co cała kompozycja jest słaba. Ocena filmu: 4/10
12. "Hei tai yang 731 xu ji zhi sha ren gong chang" ("Laboratory of The Evil" aka "Men Behind the Sun 2") - Druga część "Man Behind the Sun" jeszcze bardziej chora i nie ludzka. Klimatu dodaje muzyka, która zwiastuje śmierć. Ocena fimu: 7/10
13. "Boisko Bezdomnych" ("Boisko Bezdomnych") - Pomimo wielu niedoróbek i luk w scenariuszu, film jednak wzruszający z dobrą grą Dorocińskiego. Ocena filmu: 7/10
14. "Asmodexia" ("Asmodexia") - Na plus zdecydowanie gra aktorska, klimat oraz pewne elementy scenariusza. Reszta niestety na minus. Film mało wnosi innowacji do gatunku horroru. Ocena filmu: 5/10
15. "Hei tai yang 731 si wang lie che" ("Men Behind the Sun 3") - Trzecia część gorsza od dwóch poprzednich, bo i miejsce akcji jest inne. Twórcy mogli poprzestać na dwóch częściach. Ta jest ciekawa ale zupełnie zbędna. Ocena filmu: 5/10
16. "Onirica - Psie Pole" ("Onirica - Psie Pole") - Zdecydowanie film nie dla każdego. Jak dla mnie, takie połączenie dramatu z kinem surrealistycznym wyszło średnio. Ocena filmu: 6/10
17. "Trance" ("Trans") - W pewnym momencie Boyle totalnie przekombinował cały film, co wyszło mu tylko na złe. Potencjał był aby nie być tylko i wyłącznie przeciętnym obrazem. Ocena filmu: 6/10
18. "Enemy" ("Wróg") - Pomysł ciekawy, chociaż nie do końca oryginalny. Film broni się klimatem i w zasadzie tyle. Czuje niedosyt po seansie. Ocena filmu: 6/10
19. "Snow White And The Huntsman" ("Królewna Śnieżka i Łowca") - Hemsworth i Theron na przyzwoitym poziomie. Steward jednak aktorsko bardzo kiepska. Film może się podobać w pewnych fragmentach ale generalnie, dupy nie urywa. Ocena fimu: 5/10
20. "Hunter Prey" ("Polowanie Na Myśliwego") - Zawsze w takich filmach rozwala mnie to, że obca rasa nawija sobie po angielsku. Tutaj jeszcze można to zrozumieć, bo to w końcu kino klasy "B". Ocena filmu: 3/10
21. "The Interview" ("Wywiad ze Słońcem Narodu") - Sztywne i sztuczne aktorstwo. Scenariusz maksymalnie porąbany. Wcale się nie dziwię, że Koreańczycy wkurzyli się na ten film, bo po prostu jest słaby i tyle! Ocena filmu: 3/10
22. "Biohazard X: The Men Who Fell" ("Biohazard X: The Men Who Fell") - Dobitnie tutaj widać, że to kino s-f klasy "B". Dużo baboli w scenariuszu i przede wszystkim, słaba gra aktorska wpływają na negatywną ocenę tego filmu. Ocena filmu: 3/10
23. "Whiplash" ("Whiplash") - Oskarowa gra Simmons'a, który wcielił się w postać nauczyciela-potwora. Film stylem przypominający nieco obrazy Aronofsky'ego. Ocena filmu: 7/10
24. "The Maze Runner" ("Więzień Labiryntu") - Ciekawa historyjka na podstawie książki przeznaczona dla młodzieży, której celem jest nabijanie kasy na kolejnych częściach. Ocena filmu: 5/10
25. "Foxcatcher" ("Foxcatcher") - Sama realizacja stoi na wysokim poziomie - od aktorstwa, po charakteryzację i takie szczegóły jak "kalafiory" na uszach. Filmowi jednak brakuje tego "czegoś"... Ocena filmu: 6/10
26. "End of the World" ("Na koniec Świata") - Było już tyle filmów o globalnej katastrofie, że ten niczym specjalnym się nie wyróżnia. Typowa produkcja dla TV, z kiepskimi efektami i co gorsza, grą aktorską. Ocena fim: 3/10
27. "Kamienie na Szaniec" ("Kamienie na Szaniec") - Jak dla mnie, film daje dużo do życzenia. Są rzeczy jak najbardziej na plus, jak np. aktorstwo. Film jednak kuleje w drobiazgach, ważnych w tej ekranizacji. Ocena filmu: 6/10
28. "Cheap Thrills" ("Cheap Thrills") - Film mało oryginalny i wtórny. Niektóre sceny śmieszne, kilka brutalniejszych. Pomimo, że jest dość słaby łatwo jest go obejrzeć bez przewijania. Ocena filmu: 5/10
29. "Miasto 44" ("Miasto 44") - Ten film to jakieś kompletne nieporozumienie. Komasa chciał zrobić film "po amerykańsku" i mu to nie wyszło. Masa niepotrzebnych scen które psują całość. Ocena filmu: 3/10
30. "A Late Quartet" ("Późny Kwartet") - Kolejny obejrzany film w ostatnich dniach, który pomimo bardzo dobrej gry aktorskiej, traci wiele na szczegółach. Szkoda, bo był tutaj duży potencjał. Ocena filmu: 6/10
31. "Maximum Overdrive" ("Maksymalne Przyspieszenie") - Największy plus tego filmu to...ścieżka dźwiękowa. Uwielbiam książki Kinga, ale to co nakręcił pozostawia po sobie spory niesmak. Ocena filmu: 3/10
32. "The Drop" ("Brudny Szmal") - Ostatni film w którym przed śmiercią pojawił się Gandolfini rozczarowuje. Jednakże świetna gra aktorska Hardy'ego, wpływa na nieco wyższą oceną tego filmu. Ocena filmu: 6/10
33. "Świadek Koronny" ("Świadek Koronny") - Serial "Odwróceni" będący rozwinięciem tego filmu jest o wiele ciekawszy. Tutaj nic ciekawego nie pokazano i jedynie na uwagę zasługuje gra Więckiewicza. Ocena filmu: 4/10
34. "Ida" ("Ida") - Pierwsza połowa filmu jeszcze ok, jednakże druga to kompletne nieporozumienie, istna męczarnia dla oczu. Film zdecydowanie przereklamowany. Ocena filmu: 5/10
35. "Shivers" ("Dreszcze") - Cronenberg miał niezły pomysł na chory jak na lata '70 horror. Film nawet trzyma jakiś tam poziom, jednakże kuleje w szczegółach. Ocena filmu: 6/10
36. "Cope" ("Amok") - Takie filmy najlepiej jak najszybciej wymazać z pamięci. Dno do kwadratu. Film chyba został nakręcony na telefonie komórkowym, bo realizacja jest bardzo kiepska. Ocena filmu: 1/10
37. "Interstellar" ("Interstellar") - Faktem jest, że jest masa baboli i nielogiczności. Generalnie, miało być podobnie do "Kontaktu" a "Interstellar" wyszedł jeszcze lepiej! Najnowszy obraz Nolana, to niemalże arcydzieło i klasyka gatunku. Niesamowity film! Ocena filmu: 9/10
38. "Taken 3" ("Uprowadzona 3") - Na pewno lepsza część od dwóch pozostałych. Scenariusz odrobinę ciekawszy, mniej kompletnie nierealnych scen i nawet zjadliwy Neeson. Film ujdzie w tłumie. Ocena filmu: 4/10