@Dzihados co tutaj jest nie tak? taki rocznik? taka cena? czegoś tu nie widzę?
Ford S-Max - Pierwszy właściciel (od nowości), Czarny, Benzyna, 164 KM, 1 499 cm3
www.otomoto.pl
No
jak dla mnie to ten silnik 160KM na taką budę to jednak za mało.
Pamietaj ze te auta w ciekawych wersjach w salonie 200-250k (w zeszlym roku, oczywiscie jak jeszcze byly do kupna).
Co do ceny to serio nie pomogę, aż tak nie siedzę ale widze ze sa 4 inne w tej wersji:
Samochody Osobowe Ford S-Max - Przeglądaj oferty nowych i używanych pojazdów na sprzedaż w Otomoto.pl.
www.otomoto.pl
EDIT:
Kiedyś zrobiłem sobie Excela symulującego utratę wartości auta (a w zasadzie: ile "powinno" kosztować auto z danego rocznika, jeśli nowe ma cene X).
W kolumnie Value Loss Model masz założoną (przeze mnie XD) utratę wartości % w danym roku, czyli pierwszego roku traci 20%, potem 18%, potem 16%, itd.
Pierwszy wiersz dla kolumn Example 1-8 (dla roku 2023) to cena nowego egzemplarza w salonie.
Oczywiscie to liczby z dupy, każdy segment inaczej się starzeje, każdy egzemplarz ma inną historię, inne zadbanie, itp itd, ale mnie jak kupowalem auto lata temu mniej wiecej sie zgadzalo.
Najłatwiejszy do analizy jest Example 8, czyli auto nowka sztuka za 200k. Po roku to za 200k bedzie za 160, po dwoch za 130 itd.
Wedle takiego modelu (20%->18%->16%->...) fura noówka sztuka dziś za 200k w roczniku 2018 (a taka dales w linku, oczywiscie zakładam ze wyposazenie akurat tego egzemplarza na tyle jest szacowane, choc chyba nie z tym silnikiem) powinna byc dziś warta 82k. Dla mojego 2013 wychodzi 48k, wiec jako tako sie zgadza. Inflację trza by doliczyć jakoś (najlepiej poprzez zmniejszenie rocznej utraty wartości).
Oczywiscie to bez uwzglednienia inflacji bylo robione, wiec serio traktuj to na luzie.
W sumie to LOL te przykladowe ceny. Co dzisiaj sie kupi nowego za 60k? Dacie Sandero?