Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Ile? Gadaj mnie tu :Duke3d:
A nie wiem w sumie, nowka skrzynia jest, wymienialem w zeszlym roku u poznanskiego mistrza skrzyn automatycznych (Teo Motors). Nakulane 205kkm? Jakoś tak.

AC jest na 56k, ale nie mam pojęcia ile takie chodzą.


O, ten ładny

Ja mam MK1 po lifcie, lol, w ogole nie widze z silnikiem 2.2 TDCI z 2013, tutaj masz poszerzony filtr:


Ale to sa jakies bieda wersje, ja mam Titanium S, brakuje mi tylko panoramy i aktywnego tempomatu, z tego co kojarze.
 
A nie wiem w sumie, nowka skrzynia jest, wymienialem w zeszlym roku u poznanskiego mistrza skrzyn automatycznych (Teo Motors). Nakulane 205kkm? Jakoś tak.

AC jest na 56k, ale nie mam pojęcia ile takie chodzą.



Ja mam MK1 po lifcie, lol, w ogole nie widze z silnikiem 2.2 TDCI

Tutaj masz

Ale to sa jakies bieda wersje, ja mam Titanium S, brakuje mi tylko panoramy i aktywnego tempomatu, z tego co kojarze.
Z tego co widzę to za 50 biere od ręki :wink2:
 
Czy to jest podchwytliwe pytanie? :eddieconspiracy:
Zwykle to co kupujesz ładujesz do piwnicy, fordzika mojego szkoda :)

EDIT:
Ale sobie uświadomiłem coś co jest oczywiste niby: jak sprzedam forda to bede mial te ~50k i nie bede musial miec pelnej kwoty na kolejne, hmmm :)

Ja to w ogole mam dwa komplety alu, dwa komplety opon (zimowki/lato).

Z ciekawostek to dorabiałem hak chowany (oryginalny fordoski), jedyny taki Titanium S z hakiem na planecie ziemia XD
 
Nie no, właśnie od jakiegoś czasu patrzę na to auto bo asx taką gromadką to do dupy jest. Chciałbym jeszcze spróbować jak się jeździ S-maxem

Swojego asx bym za 50 pewnie pogonił
Szukaj w okolicy Titanium S i podjedz, przejedz sie. Garby i dziury sie niestety czuje, ale zakręty twoje, siedzi ładnie.

ASXa to zefirek pewnie buja.
 
ASX jest ciasny, sztywny z tyłu. Dzieciaki rzigajo.
Tego to sie nie spodziewałem. W fordzie jest sztywno ale mi nie rzygają :) Mnie to nawet mówią, szybciej tata szybciej, ale fajne to było XD

BTW 3x isofix z tyłu, jeden z powodów dla których kupowałem.
 
@Dzihados co tutaj jest nie tak? taki rocznik? taka cena? czegoś tu nie widzę?

No jak dla mnie to ten silnik 160KM na taką budę to jednak za mało.

Pamietaj ze te auta w ciekawych wersjach w salonie 200-250k (w zeszlym roku, oczywiscie jak jeszcze byly do kupna).

Co do ceny to serio nie pomogę, aż tak nie siedzę ale widze ze sa 4 inne w tej wersji:

EDIT:
Kiedyś zrobiłem sobie Excela symulującego utratę wartości auta (a w zasadzie: ile "powinno" kosztować auto z danego rocznika, jeśli nowe ma cene X).

W kolumnie Value Loss Model masz założoną (przeze mnie XD) utratę wartości % w danym roku, czyli pierwszego roku traci 20%, potem 18%, potem 16%, itd.

Pierwszy wiersz dla kolumn Example 1-8 (dla roku 2023) to cena nowego egzemplarza w salonie.

Oczywiscie to liczby z dupy, każdy segment inaczej się starzeje, każdy egzemplarz ma inną historię, inne zadbanie, itp itd, ale mnie jak kupowalem auto lata temu mniej wiecej sie zgadzalo.

Najłatwiejszy do analizy jest Example 8, czyli auto nowka sztuka za 200k. Po roku to za 200k bedzie za 160, po dwoch za 130 itd.

Wedle takiego modelu (20%->18%->16%->...) fura noówka sztuka dziś za 200k w roczniku 2018 (a taka dales w linku, oczywiscie zakładam ze wyposazenie akurat tego egzemplarza na tyle jest szacowane, choc chyba nie z tym silnikiem) powinna byc dziś warta 82k. Dla mojego 2013 wychodzi 48k, wiec jako tako sie zgadza. Inflację trza by doliczyć jakoś (najlepiej poprzez zmniejszenie rocznej utraty wartości).

Oczywiscie to bez uwzglednienia inflacji bylo robione, wiec serio traktuj to na luzie.

W sumie to LOL te przykladowe ceny. Co dzisiaj sie kupi nowego za 60k? Dacie Sandero?

WCvDNMG.png
 
Last edited:
@Dzihados co tutaj jest nie tak? taki rocznik? taka cena? czegoś tu nie widzę?


Cena 87.900zł brutto obowiązuję z kredytem i ubezpieczeniem w naszym salonie.
Cena 92.900zł brutto obowiązuję przy zakupie za gotówkę.

Pewnie jakiś ulep albo po zalaniu, Niemiec trzymał zderzaka jak sprzedawał
 
@Risky co warto przejrzeć i ogarnąć przy okazji wymiany rozrządu w Fordzie? (Fiesta silnik 1.2 benzyna, 2015 rok)

Zbliża się czas wymiany, bo od kupna nic nie było grzebane silnikowo, a z autem do mechanika jedzie kobieta i potrzebuje jej dać jakąś czekliste.
Wim że mechanik powinien wiedziec co ogarniać od razu, no ale sami wiemy jak to wygląda w praktyce.
 
@Risky co warto przejrzeć i ogarnąć przy okazji wymiany rozrządu w Fordzie? (Fiesta silnik 1.2 benzyna, 2015 rok)

Zbliża się czas wymiany, bo od kupna nic nie było grzebane silnikowo, a z autem do mechanika jedzie kobieta i potrzebuje jej dać jakąś czekliste.
Wim że mechanik powinien wiedziec co ogarniać od razu, no ale sami wiemy jak to wygląda w praktyce.
Tam widzę dwa wałki i konieczność demontażu pokrywy zaworów do rozrządu. Jeśli to dokładnie ten silnik którego widzę instrukcje to wypada wymienic uszczelke pokrywy, wałków rozrządu i wału korbowego od str rozrządu.
 
Tam widzę dwa wałki i konieczność demontażu pokrywy zaworów do rozrządu. Jeśli to dokładnie ten silnik którego widzę instrukcje to wypada wymienic uszczelke pokrywy, wałków rozrządu i wału korbowego od str rozrządu.
Jasne, a reszta osprzętu np. pompa wody to powinien mechanik sam od razu zweryfikować? Czy lepiej mu przekazać żeby sprawdził stan? Nie wiem co jeszcze tam się wlicza jako ogólno pojęty "rozrząd"
:confused:
 
Jasne, a reszta osprzętu np. pompa wody to powinien mechanik sam od razu zweryfikować? Czy lepiej mu przekazać żeby sprawdził stan? Nie wiem co jeszcze tam się wlicza jako ogólno pojęty "rozrząd"
:confused:
Pompę wody wypada wymienic. Że schematu wynika że ma osobny napęd z paska ale jest przykręcana pod rozrządem czyli awaria pompy znowu demontaż rozrządu. Ogólnie nie zajmuje się takimi samochodami ale silnik wygląda na bardzo prosty.
 
Uuuu, nissanik mi nie chce odpalic, auto stało kilka dni. Aku jest ok, rozrusznik kręci, ale nie odpala. Paliwa jest wg komputera na 30km wiec cos tam jest (aczkolwiek zastanawiam sie czy moze nie to?). Zadnych bledow/kontrolek zapalonych.

Co to moze byc?

Siec mowi:
  • brak paliwa,
  • rozładowany akumulator,
  • zapowietrzenie,
  • uszkodzony zapłon lub pompa paliwa,
  • przepalony bezpiecznik.
 
To jest benzyna? Jeśli kręci to brak iskry lub benzyny. Na początek zapłon. Aparat zapłonowy czy cewki indywidualne? Jakieś zdjęcie? Później paliwo . Przynajmniej jeden wąż doprowadzający paliwo do silnika. Odpiąć, przełączyć na zapłon bez kręcenia . Leci? Paliwo wykluczone. Oczywiście może też być usterka np czujnika położenia wału lub jakiś czujnik temperatury i też nie odpali. Poszukaj w internecie typowych usterek dla tego silnika.
 
Uuuu, nissanik mi nie chce odpalic, auto stało kilka dni. Aku jest ok, rozrusznik kręci, ale nie odpala. Paliwa jest wg komputera na 30km wiec cos tam jest (aczkolwiek zastanawiam sie czy moze nie to?). Zadnych bledow/kontrolek zapalonych.

Co to moze byc?

Siec mowi:
  • brak paliwa,
  • rozładowany akumulator,
  • zapowietrzenie,
  • uszkodzony zapłon lub pompa paliwa,
  • przepalony bezpiecznik.
Może być, że mało paliwa i pompa się poci. Ja bym w pierwszej kolejności dolał piąteczke i spróbował odpalić. Pompa do sprawdzenia z pewnością. Ja kiedyś wyjezdzilem paliwo, i nie mogłem odpalić. Mam w gazie, i nie pokazuje mi czasami ilości paliwa xD
Może być też filtr paliwa zapchany?
 
Uuuu, nissanik mi nie chce odpalic, auto stało kilka dni. Aku jest ok, rozrusznik kręci, ale nie odpala. Paliwa jest wg komputera na 30km wiec cos tam jest (aczkolwiek zastanawiam sie czy moze nie to?). Zadnych bledow/kontrolek zapalonych.

Co to moze byc?

Siec mowi:
  • brak paliwa,
  • rozładowany akumulator,
  • zapowietrzenie,
  • uszkodzony zapłon lub pompa paliwa,
  • przepalony bezpiecznik.
Pół miesiąca, a już leci na oparach :⁠-⁠D
 
Może być, że mało paliwa i pompa się poci. Ja bym w pierwszej kolejności dolał piąteczke i spróbował odpalić. Pompa do sprawdzenia z pewnością. Ja kiedyś wyjezdzilem paliwo, i nie mogłem odpalić. Mam w gazie, i nie pokazuje mi czasami ilości paliwa xD
Może być też filtr paliwa zapchany?
Wlasnie tak zrobilem, nie pomoglo. Jutro sprawdze aku miernikiem, no i przy dziennym go na kablach od forda odpale, ech...
 
Wlasnie tak zrobilem, nie pomoglo. Jutro sprawdze aku miernikiem, no i przy dziennym go na kablach od forda odpale, ech...
Aj, faken. Ja miałem problemy z odpalaniem, to się okazalo, że cewka do wymiany. Później padły kable zapłonowe, świece wymieniłem od razu. Ale dziwne, że nie masz błędu żadnego
 
Najwieksza beka ze w tym Nissanie (Note E14) to jest taki kąkuter że nawet nie ma tam w menu "listy aktywnych bledow" czy czegos takiego. Zakladam wie ze bylby komunikat lub kontrolka.
 
Uuuu, nissanik mi nie chce odpalic, auto stało kilka dni. Aku jest ok, rozrusznik kręci, ale nie odpala. Paliwa jest wg komputera na 30km wiec cos tam jest (aczkolwiek zastanawiam sie czy moze nie to?). Zadnych bledow/kontrolek zapalonych.

Co to moze byc?

Siec mowi:
  • brak paliwa,
  • rozładowany akumulator,
  • zapowietrzenie,
  • uszkodzony zapłon lub pompa paliwa,
  • przepalony bezpiecznik.
A na Plaka odpalał?
:beczka:
 
Najwieksza beka ze w tym Nissanie (Note E14) to jest taki kąkuter że nawet nie ma tam w menu "listy aktywnych bledow" czy czegos takiego. Zakladam wie ze bylby komunikat lub kontrolka.
A próbowałeś przekręcić kluczyk i poczekać około minuty zanim odpalisz? Podobno czasami te nissany tak mają.

Edit: lub odłączyć na kilka godzin Aku. Może się yebany zawiesił
 
Back
Top