By żyło się lepiej: kariera/studia/przekręty;)

@mat01 java ja JavaScript to dwie różne rzeczy ;) na początek spróbuj tego:
http://www.codecademy.com/

A ja mam pytanie z innej beczki, inwestował ktoś z was kiedyś w waluty albo coś takiego? Polecacie coś gdzie otworzyć rachunek inwestycyjny i jakie pieniądze na start żeby w ogóle zacząć cokolwiek?
FOREX to raczej średnia sprawa jak grasz na dzwigniach, nie jeden popłynąl w setki tys. długów. Kantory internetowe to mały zysk, o ile dużych kwot nie inwestujesz. Ostatnio dobrze można bylo na zlocie zarobic - ok 220 $ na uncji , w ciągu miesiąca.
 
@mat01 a ja polecam Jave właśnie ponieważ:
- obecnie króluje na rynku, na niemal każdej platformie
- jest mega popularna, wiec łatwiej o pracę
- jest cała masa materiałów do nauki (jak chcesz to mam tego od zarabiania)

Owszem to samo tyczy się javascript, jednak tutaj niejako zamyka się na technologie webowe. Moim zdaniem na poczatku lepiej poznać język, który ma zastosowanie niemal wszędzie i później zdecydujesz co Cię kręci.

A stricte do nauki to polecałbym pythona.
 
Chcę tak 3000zł na początek sobie wpłacić i spróbować tym obracać.
Poczytaj o FOREXie ale jeszcze nie widziałem poza reklamami, żeby ktoś zarabiał na tym. Popularniejsze jest wręcz tracenie całego majątku. Możesz popróbować wirtualnie ale jak dla mnie to trochę jak zakłady, śledzę od 3-4 lat opinie "specjalistów" od rynków walut i jeszcze żaden nie trafił z prognozami na kilka miesięcy w przód.
Jeżeli chcesz po prostu kupić walutę i traktować ją jak lokatę to poszukaj walut, które są na dołku w ostatnich miesiącach ( CAD- dolar kanadyjski , AUD - dolar australijski ) , później pozostaje czekać aż wzrosną do "normalnego" kursu. Najlepiej w jakimś kantorze internetowym, gdzie różnice są małe.
 
@Charles Bronson moi kumple obracali sporymi kwotami, praca na dwa monitory, rozmowy przy kawie tylko o tym. Po latach 10 nadal pracuja w zawodzie, w portfel im nie zagladam, byc moze maja spore sumy na kontach, kto ich tam wie.

3tys da ci tyle, ile gra na automatach :) troche adrenaliny, troche wygranych, troche przegranych, mnostwo straconego czasu :)

Wyobraz sobie kwote z dwoma zerami wiecej, obracasz nia. Ile w ciagu miesiaca mozesz z tego "wyjac" by wartosc walut odpowiadala ciagle mniej wiecej tej samej ilosci dobr materialnych?
 
Widzę, że już wprawdzie zacząłeś czytać Grębosza więc moja odpowiedź pewnie będzie trochę nieaktualna. Nie czytałem Twojej wymiany zdań z Dżihadosem czy mmagiem dokładnie, ale jeżeli chciałbyś robić w Webówce to C++ będzie jedynie (albo i aż) dobrym wprowadzeniem do poznania takich zagadnień jak programowanie obiektowe, cechy języka, które często w ogólnych założeniach (instukcje warunkowe, pętle, funkcje etc.) są często podobne, więc ta wiedza nie pójdzie na marne. Po ukończeniu tej książki sugerowałbym jednak uczyć się jakiegoś bardziej nowoczesnego języka, a w zasadzie nie tyle języka co frameworka. Ja osobiście też stanąłem przed takim wyborem kilka lat temu i u mnie padło na .NET (z językiem programowania C#), głównie ze względu na środowisko developerskie (Visual Studio miażdzy konkurencję bez dwóch zdań) + wydawało mi się to z jakiegoś powodu ciekawsze niż Java może dlatego że Javę mieliśmy na studiach. Mi zapewne było łatwiej bo w liceum miałem Turbo Pascala, a potem poszedłem na Polibudę Wrocławską na Informatykę, natomiast .NET'a nauczyłem się całkowicie sam i od 5 lat pracuję w zawodzie - więc można :) Ze względu na swoją profesję ciężko mi się wypowiadać jeżeli chodzi o to 'od czego zacząć' jeżeli chce się programować w innych platformach/językach niż .NET. Jeżeli chodzi o .NET to ja bym zaczął aktualnie od tych dwóch książek: http://www.apress.com/9781430242338?gtmf=r oraz http://www.apress.com/9781430265290?gtmf=s.
Witaj.

Dzięki za cenne wskazówki i wyczerpującą odpowiedź.
Niestety, nie wiem jeszcze czy chcę iść w webdev, czy też w coś innego. Ciężko wybrać, kiedy nie ma się wiedzy na temat tego, jakie zastosowanie ma dany język i czym konkretnie mógłbym się w późniejszym czasie zajmować. Szukałem w guglach, ale niczego takiego nie widzę.

Może ktoś zechce pokrótce napisać do czego stosuje się Javę (tutaj wiem na pewno, że m.in. do aplikacji mobilnych na androida), C# oraz JavaScript (projektowanie stron internetowych?) i co mogę w przyszłości robić znając któryś z tych języków ?
(C++ nie wymieniłem z racji tego, że wiem, iż najczęściej używany jest w gamedevie, a ja siebie jakoś nie widzę w tej branży. Aczkolwiek, na pewno zacznę od niego przygodę z programowaniem - tak jak sugerujecie)
Ponad to, co składa się na szeroko pojęty "webdev" i "projekty webowe" ?

Bardzo by mi to pomogło w zdecydowaniu, w co pójść.
_____________________
W liceum byłem ze wszystkiego dobry, ale z niczego zajebisty ot typowy piątkowy uczeń.
Ja, niestety, nie byłem jakimś bardzo dobrym uczniem w szkole. Szczególnie mam tutaj na myśli przedmioty ścisłe.
Czy fakt, że od zawsze jakoś niespecjalnie ogarniałem matematykę, czy fizykę utrudni mi, lub wręcz uniemożliwi naukę programowania ?
_____________________

Naukę zacząć od razu od C++, czy najpierw przerobić C ? Prawdę mówiąc, już trochę zacząłem C++...

A propo...
Pochwalę się, że wczoraj napisałem swój pierwszy program. Zupełnie sam. Z głowy. :star wars:
Miał to być kalkulator, ale okazało się, że nie znam potrzebnych słów kluczowych itd.
Stanęło więc na dziwacznym-czymś, co po wpisaniu dwóch liczb, za jednym razem wykonuje na nich działania mnożenia, dzielenia, dodawania i odejmowania. :crazy:
Morda cieszyła mi się jak cholera, kiedy okazało się, że działa.

Tutaj jest kompilator online wraz z kodem: http://goo.gl/nF6fNk
 
Chcę tak 3000zł na początek sobie wpłacić i spróbować tym obracać.

To za mało, wpłać min 5000 PLN...

FOREX odradzam, lepiej skupić się na klasycznej giełdzie. Deutsche Bank ma chyba najtańsze konto do obrotu papierami. Jeśli chodzi o giełdę, to proponuje grać na początku spółki notowane na GPW, tylko długie pozycje (a nie krótkie spekulacje), bo inaczej za dużo kasy wtopisz na błędnej analizie i prowizji od transakcji. Obecnie mamy niezłą bessę, z inwestowaniem poczekałbym najwcześniej do drugiej połowy roku.
 
Może ktoś zechce pokrótce napisać do czego stosuje się Javę (tutaj wiem na pewno, że m.in. do aplikacji mobilnych na androida), C# oraz JavaScript (projektowanie stron internetowych?) i co mogę w przyszłości robić znając któryś z tych języków ?
(C++ nie wymieniłem z racji tego, że wiem, iż najczęściej używany jest w gamedevie, a ja siebie jakoś nie widzę w tej branży. Aczkolwiek, na pewno zacznę od niego przygodę z programowaniem - tak jak sugerujecie)
Ponad to, co składa się na szeroko pojęty "webdev" i "projekty webowe" ?

Znając C#, Javę lub javascript (to może być zaskoczenie) w zasadzie możesz programować zarówno Web, desktop i mobile, kwestia frameworków. Jeżeli chodzi o C# (to tak naprawdę tylko język programowania) - .NET to platforma, w której się programuje używając zazwyczaj C# (zazwyczaj bo można np. w VB for .NET, F# można równiez tworzyć biblioteki w C++ etc.) to można wyróżnić między innymi takie Frameworki jak:

1. Web:
- ASP.NET MVC
- ASP.NET Web Forms
- ASP.NET Web Api (REST Services)
- WCF (Soap Servcies)

2. Desktop:
-WPF
-WinForms
-Windows 8, WinRT API
3. Mobile:
- Windows Phone

4. Hybrid (aplikacje implementowane przy użyciu jednego języka, które działają na wielu platformach mobilnych IoS, Android, Winows Phone etc.):
- Xamarin

Jeżeli chodzi o Javę to wiem jedynie że istnieje tylko taki framework jak Spring do Webówki. Nie znam się na tym więc się nie wypowiem.

Jeżeli chodzi o Javascript to głównie FrontEnd Webówki (HTML/CSS/javascript + różne frameworki FrontEndowe oparte na javascript), ale tak naprawdę tworzony jest również BackEnd głównie przy użyciu node.JS oraz powstał framework o nazwie Electron (kiedyś Atom), przy użyciu ktorego tworzy się aplikacje desktopowe (przykład Visual Studio Online jest napisane na tej platformie).

Zdecydowanie javascript jest przyszłością programowania. Uważam że trend już idzie a będzie szedł jeszcze mocniej w tę stronę. Mimo wszystko javascript odłożyłbym na Twoim miejscu na później ze względu na fakt, że składnia jest bardzo specyficzna nie jest to z założenia język silnie typowany oraz nie jest z definicji językiem obiketowym i początkowo nauka może być trudniejsza.

Reasumując - znajomość języka programowania jest oczywiście bardzo ważna, natomiast tak naprawdę potem bardzo ważna jest znajomość frameworków (które używają i w których piszesz używając właśnie językow programowania).

Co do matematyki i fizyki to głównie przydaje się przy tworzeniu gier / animacji lub czasem w insytucjach bankowych przy systemach związanych z analizą ryzyka czy coś w ten deseń, natomiast zazwyczaj wygląda to tak, że Biznes Analityk mówi Ci jak wygląda powiedzmy równanie które ma coś wyliczyć Ty to masz zaimplementować w aplikacji. Jeżeli chodzi o gamedev to bez matmy i fizyki może być Ci trochę ciężko. W innych przypadkach jak znasz dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, procenty i kolejność wykonywanych działań to zazwyczaj wystarcza (bardziej potrzebna wbrew pozorom niż matma jest logika boolowska).

Sorka za rzucanie hasłami, ale może z tego coś wyłapiesz i doczytasz na necie więcej, bo ciężko tak naprawdę odpisać na Twoje pytania w sposób zwięzły ;)
 
Last edited:
Znając C#, Javę lub javascript (to może być zaskoczenie) w zasadzie możesz programować zarówno Web, desktop i mobile, kwestia frameworków. Jeżeli chodzi o C# (to tak naprawdę tylko język programowania) - .NET to platforma, w której się programuje używając zazwyczaj C# (zazwyczaj bo można np. w VB for .NET, F# można równiez tworzyć biblioteki w C++ etc.) to można wyróżnić między innymi takie Frameworki jak:

1. Web:
- ASP.NET MVC
- ASP.NET Web Forms
- ASP.NET Web Api (REST Services)
- WCF (Soap Servcies)

2. Desktop:
-WPF
-WinForms
-Windows 8, WinRT API
3. Mobile:
- Windows Phone

4. Hybrid (aplikacje implementowane przy użyciu jednego języka, które działają na wielu platformach mobilnych IoS, Android, Winows Phone etc.):
- Xamarin
Czyli frameworki służą do tego, żeby móc pracować z językiem na danej platformie (mobile, desktop, web), tak ? Jeśli chcę stworzyć aplikację webową, to wtedy muszę użyć ASP.NET, a do desktopowej potrzebuję np. WPF ?

A co z tym całym Visual Studio, o którym wcześniej wspomniałeś ? Nie jest frameworkiem ? Jeśli nie, to czym w takim razie ?
Reasumując - znajomość języka programowania jest oczywiście bardzo ważna, natomiast tak naprawdę potem bardzo ważna jest znajomość frameworków (które używają i w których piszesz używając właśnie językow programowania).
Zgaduję, że trudność w poznawaniu frameworków będzie zbliżona do tego, jakbym teraz miał ogarniać photoshopa nie mając wcześniej styczności z programami do edycji grafiki ?
Co do matematyki i fizyki to głównie przydaje się przy tworzeniu gier / animacji lub czasem w insytucjach bankowych przy systemach związanych z analizą ryzyka czy coś w ten deseń, natomiast zazwyczaj wygląda to tak, że Biznes Analityk mówi Ci jak wygląda powiedzmy równanie które ma coś wyliczyć Ty to masz zaimplementować w aplikacji. Jeżeli chodzi o gamedev to bez matmy i fizyki może być Ci trochę ciężko. W innych przypadkach jak znasz dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, procenty i kolejność wykonywanych działań to zazwyczaj wystarcza (bardziej potrzebna wbrew pozorom niż matma jest logika boolowska).
Masz na myśli gry - ogólnie (desktop, platformy mobilne, web), czy raczej te większe, na desktopa/konsole ? Droga do tworzenia jakichś małych popierdółek na urządzenia mobilne też będzie dla mnie zamknięta z racji niewystarczającej znajomości tych dziedzin ?

Przez chwilę czytając ten fragment ucieszyłem się, z racji tego, że i tak jakoś nie ciągnie mnie do gamedevu, ale w końcu dotarłem do fragmentu o algebrze boole'a...
Wygooglowałem, żeby zobaczyć z czym to się je, zerkam i myślę sobie: "o, kurwa". :crazy:
Przecież to jest jakaś czarna magia. W życiu czegoś takiego na oczy nie widziałem. Jakieś hieroglify.

Jeśli to możliwe, pokierujcie mnie jak najdalej od tego i ogólnie matematyki.
Gdzie jest tego najmniej ?

P.S.: Chyba zdecyduję się w co pójść szybciej niż myślałem, a to dlatego, że nie będę miał po prostu innego wyboru, kiedy zawęzi się to wszystko do rzeczy z jak najmniejszą ilością tego o czym wspomniałem wyżej. :crazy:
_____________________________

Ponawiam dwa wcześniejsze pytania, na które nie uzyskałem odpowiedzi:

1. Co to są te projekty webowe i na co składa się szerokopojęty webdev ? (zachęcam do podania jakichś przykładów)

2. Zapoznać się najpierw z C, czy od razu jechać z C++ (już trochę zacząłem) ?
_____________________________
- jak chcesz robić projekty webowe, to uczysz się: albo C# (ASP.NET MVC, bo WebForms/WinForms są nierozwijane, aczkolwiek wciaż stosowane ze względu na rozwijanie starszych projektów), albo PHP, albo Ruby, albo Java albo Python (Django) i do każdego z nich JavaScript, no i podstawy HTML i CSS;
Mam pytanie. Skoro C# + ASP.NET MVC pozwalają na tworzenie aplikacji webowych, to dlaczego powinienem się jeszcze do tego nauczyć JavaSciptu + HTML, CSS ?
_____________________________
Trudniej przychodzi mi przyswojenie ogólnej wiedzy na temat programowania niż nauka języka. :fly:
 
1. Co to są te projekty webowe i na co składa się szerokopojęty webdev ? (zachęcam do podania jakichś przykładów)
Projekty webowe i szerokopojęty webdev to pisanie aplikacji internetowych i różnych narzędzi na stronach internetowych. Obrazowo wytłumaczę ci na przykładzie Cohones. Jak dostajesz powiadomienie, wyskakuje ci notyfikacja, na górze rozwija ci się menu itp. itd. To jest m.in. webdev.
 
Obrazowo wytłumaczę ci na przykładzie Cohones. Jak dostajesz powiadomienie, wyskakuje ci notyfikacja, na górze rozwija ci się menu itp. itd. To jest m.in. webdev.
Właśnie o taki sposób przybliżenia tej kwestii mi chodziło. Na przykładach.

Np. przelicznik rat na stronach banków, to też aplikacja webowa ?
Projekty webowe i szerokopojęty webdev to pisanie aplikacji internetowych i różnych narzędzi na stronach internetowych.
Skoro "webdev" dzieli się na front-end i back end, rozumiem, że to zalicza się do front-endu, tak ?
A back-end ? Czym jest ?
I gdzie w tym wszystkim znajduje się projektowanie stron internetowych ?
 
Mam pytanie. Skoro C# + ASP.NET MVC pozwalają na tworzenie aplikacji webowych, to dlaczego powinienem się jeszcze do tego nauczyć JavaSciptu + HTML, CSS ?

Ponieważ jest duża szansa granicząca z pewnością, że będziesz musiał napisać jakis kawałek kodu w JavaScript, który będzie współpracował z metodami w kontrolerze (MVC oznacza Model-View-Controller, poczytasz co to jest to zrozumiesz) napisanych właśnie w C#. HTML i CSS niekoniecznie musisz być master of disaster, ale podstawy tych dwóch języków będziesz musiał znać - czasem będziesz musiał dopisać jakiegoś diva, ustawić tego szerokość na 100% i umieścić po lewej na szybko, albo jakiś napis po środku ... w ostateczności będziesz miał pecha jak ja i będziesz musiał przerabiać Responsive Organization Chart tak, aby nie tylko był idealnie responsywny na telefonach oraz nie ucinało klocków przy drukowaniu :crazy:
 
Czyli frameworki służą do tego, żeby móc pracować z językiem na danej platformie (mobile, desktop, web), tak ? Jeśli chcę stworzyć aplikację webową, to wtedy muszę użyć ASP.NET, a do desktopowej potrzebuję np. WPF ?
Tak
A co z tym całym Visual Studio, o którym wcześniej wspomniałeś ? Nie jest frameworkiem ? Jeśli nie, to czym w takim razie ?
Programem w którym piszesz, komiplujesz kod.
Zgaduję, że trudność w poznawaniu frameworków będzie zbliżona do tego, jakbym teraz miał ogarniać photoshopa nie mając wcześniej styczności z programami do edycji grafiki ?
Skoro Grębosz Ci tak dobrze idzie to idąc strona po stronie w książce o danym frameworku też powinieneś się odnaleźć.
Masz na myśli gry - ogólnie (desktop, platformy mobilne, web), czy raczej te większe, na desktopa/konsole ? Droga do tworzenia jakichś małych popierdółek na urządzenia mobilne też będzie dla mnie zamknięta z racji niewystarczającej znajomości tych dziedzin ?
Raczej nie - pewnie sprowadza się to częściej do wyliczania kątów padania i odbicia, prędkości, przyspieszenia niż nakurwiania całek + często zabawa w poprawę wydajności wiąże się z bardziej skomplikowaną matmą. Więc zostanie jakimś pro game devem może być problemem.
Przez chwilę czytając ten fragment ucieszyłem się, z racji tego, że i tak jakoś nie ciągnie mnie do gamedevu, ale w końcu dotarłem do fragmentu o algebrze boole'a...
Wygooglowałem, żeby zobaczyć z czym to się je, zerkam i myślę sobie: "o, kurwa". :crazy:
Przecież to jest jakaś czarna magia. W życiu czegoś takiego na oczy nie widziałem. Jakieś hieroglify.

Jeśli to możliwe, pokierujcie mnie jak najdalej od tego i ogólnie matematyki.
Gdzie jest tego najmniej ?
Od logiki boola nie uciekniesz w programowaniu - to jest tak naprawdę podstawa w programowaniu, ale nie jest to takie ciężkie. Tutaj masz trochę opisane na przykładzie C++. http://www.cplusplus.com/doc/boolean. W Gręboszu pewnie też to jest, powiedzmy że często sprowadza się to do tworzenie instrukcji warunkowych. Na przykład masz stronę z ofertami pracy i powiedzmy masz checkbox do zaznaczenia czy chcesz dostawać jakieś maile z ofertami. To piszesz kod, który w zależności od tego czy jest zaznaczony checkbox czy nie przez użytkownika (Prawda / Fałsz) wysyła maile lub nie. Od logiki boola nie uciekniesz ale zazwyczaj w praktyce nie jest to takie ciężkie.
1. Co to są te projekty webowe i na co składa się szerokopojęty webdev ? (zachęcam do podania jakichś przykładów)
Tworzenie aplikacji systemów / internetowych na przykład: Facebook, Bankowość internetowa, Fora, Sklepy internetowe etc. No i teraz chodzi o to, że jest część FrontEndowa - czyli to co widzi użytkownik czyli strona z tekstem, guzikami, animacjami, zdjęciami etc. oraz BackEnd czyli oprogramowanie logiki biznesowej. Na przykład jak na Facebooku zaprosisz kogoś do znajomych to musisz to oprogramować ( zazwyczaj w BackEnd), bo poza tym, że jego zdjęcia będzie Ci się wyświetlać na jakiejś stronie znajomi - to ta informacja musi być gdzieś zapisana (baza danych), a żeby zapisać to do bazy to musisz napisać kod który to robi.
2. Zapoznać się najpierw z C, czy od razu jechać z C++ (już trochę zacząłem) ?
Moim zdaniem zdecydowanie C++. Z mojej perspektywy jeżeli nie jesteś nerdem, który będzie potem mówił, "a ja to pamiętam czasy C" albo nie planujesz robić furory wśród znajomych mówiąc "ja to potrafię nakurwiać w assemblerze" to nie widzę sensu za bardzo uczyć się staroci.
Mam pytanie. Skoro C# + ASP.NET MVC pozwalają na tworzenie aplikacji webowych, to dlaczego powinienem się jeszcze do tego nauczyć JavaSciptu + HTML, CSS ?
Bo widoki czyli to co widzisz w przeglądarce to jest pisane w HTML/CSS, a żeby aplikacja działała bez 'przeładowywania strony' potrzebny jest javascript. Oczywiście tutaj bardzo upraszczam, ale powiedzmy, że aplikacje webowe generalnie działają tak. Użytkownik kliknął guzik na stronie -> idzie request do serwera -> serwer wykonuje kod, który krył się pod kliknięciem guzika -> serwer zwraca do przeglądarki wynik -> przeglądarka rendereruje rezultat kliknięcia guzika. Możemy natomiast pominąć ten strzał do serwera lub zrobić go asynchronicznym, przez co strona będzie bardziej dynamiczna i przyjemniejsza dla oka użytkownika ale do tego potrzebujemy javascriptu.
 
@Luke jeszcze może pozwolę sobie wtrącić jedną rzecz tak bardziej po ludzku bo czasem wyczuwam w Twoich postach poza dużym entuzjazmem lekką dozę strachu być może z powodu, że jest tak dużo rzeczy do ogarnięcia. Jeżeli chodzi o programowanie na takim poziomie aby dostać pracę to tutaj nie ma za bardzo drogi na skróty swoje będziesz musiał spędzić na czytaniu, szukaniu odpowiedzi, wkurwianiu się że nie działa etc. Proces nauki jest stosunkowo długi i szczególnie na początku może być nieprzyjemny gdzie przytłacza nas natłok nowej wiedzy. Jeżeli chodzi o naukę to zacząłeś moim zdaniem dobrze ja zawsze radzę początkującym aby wybrali mniej więcej co chcieli by robić lub od czego chcieliby zacząć Web/Desktop/Mobile - potem na podstawie tego wyboru wybrali Framework, następnie przeczytali jakąś porządną książkę na temat tego frameworka, która zazwyczaj jest oparta na przykładzie. Potem wybrali sobie temat jakiegoś innego projektu (w stylu przychodnia internetowa, portal społecznościowy) i spróbowali go stworzyć. Taki projekt powinien mieć kilka - kilkanaście funkcjonalności nie więcej, żeby nie nakurwiać jakiegoś projektu miesiącami, ale powinien się składać ze wszystkich warstw czyli baza danych, logika biznesowa, widoki. Po tych wszystkich aktywnościach coś już powinno się umieć i mieć ogólny pogląd.

Jeżeli natomiast to jest bardziej kwestia, że "słyszałem że programiści dobrze zarabiają więc nauczę się tego", to to jest trochę tak jakbym stwierdził, że piłkarze Manchesteru United zajebiście zarabiają to może czas nauczyć się grać fajnie w piłkę :)

Zawsze jeżeli chodzi o kasę to łatwiej wydaje mi się zostać testerem oprogramowania. Tester oprogramowania, który potrafi pisać testy automatyczne (czyli tester z pewną umiejętnością programowania) często zarabia prawie tyle lub nawet więcej co doświadczony programista. Tester, który wykonuje tylko testy manualne pewnie kokosów nie zarobi ale myślę, że po roku - dwóch latach to już mogą być zarobki powyżej średniej krajowej (3500+ netto). Próg wejścia do branży zdecydowanie niższy w zasadzie na początku liczy się: angielski, skrupulatność, logiczne myślenie, ogólne zainteresowanie aplikacjami/systemami. Tyle że jak dla mnie to robota nudna szczególnie takiego testera manualnego. Natomiast znam kilka przykładów, że laska z sekretarki się przebranżowiła na testerkę, czy pann z chemicznym wykształceniem albo koleś po politologii.

Żeby nie było, broń boże nie zniechęcam tylko bardziej chciałem przekazać, że jeżeli naprawdę czujesz że jakoś się odnajdujesz w tym programowaniu i jesteś w stanie poświęcić na początku na to sporo czasu bez żadnego zysku to śmiało - czytaj książki pisz programy i się nie przejmuj - za rok pewnie zawitasz w jakiejś firmie. Natomiast jak liczysz że na przykład po 3 tygodniach będziesz pisał jakiejś aplikacje i znajdziesz pracę to chciałem rozwiać wątpliwości.

Najważniejsza jest cierpliwość - cierpliwy i kamień ugotuje ;)
 
@MuraS @Masu @Orest @Comber
Mam małą prośbę do was, jako że wy to zarobieni z wielkiego biznesu. Drugim etapem rekrutacji, w której biorę udział jest stworzenie planu ramowego warsztatu tematów twardych (prawo,organizacja,zarządzanie itd.) dla dużych firm z różnych obszarów (bankowość,energetyka, budownictwo, hr, IT itd.). I teraz pytanie do was: Jaki temat warsztatów by was potencjalnie zainteresował i w jakim byście chcieli wziąć udział. Podział na bloki tematyczne już jakoś zrobię, natomiast absolutnie nie mam pomysłu na ogólny temat. Przykłady takich tematów to:

- Problematyka procesu inwestycyjnego w budownictwie przemysłowym
- Rola depozytariusza w świetle nowelizacji ustawy o funduszach inwestycyjnych
- Prawo kontraktów w IT
- Problematyka tworzenia oferty produktów energetycznych

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie od wszystkich nie tylko wyżej wymienionych ;)
 
@MuraS @Masu @Orest @Comber
Mam małą prośbę do was, jako że wy to zarobieni z wielkiego biznesu. Drugim etapem rekrutacji, w której biorę udział jest stworzenie planu ramowego warsztatu tematów twardych (prawo,organizacja,zarządzanie itd.) dla dużych firm z różnych obszarów (bankowość,energetyka, budownictwo, hr, IT itd.). I teraz pytanie do was: Jaki temat warsztatów by was potencjalnie zainteresował i w jakim byście chcieli wziąć udział. Podział na bloki tematyczne już jakoś zrobię, natomiast absolutnie nie mam pomysłu na ogólny temat. Przykłady takich tematów to:

- Problematyka procesu inwestycyjnego w budownictwie przemysłowym
- Rola depozytariusza w świetle nowelizacji ustawy o funduszach inwestycyjnych
- Prawo kontraktów w IT
- Problematyka tworzenia oferty produktów energetycznych

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie od wszystkich nie tylko wyżej wymienionych ;)
Kompletnie nie mam pomysłu.
 
Ponieważ jest duża szansa granicząca z pewnością, że będziesz musiał napisać jakis kawałek kodu w JavaScript, który będzie współpracował z metodami w kontrolerze (MVC oznacza Model-View-Controller, poczytasz co to jest to zrozumiesz) napisanych właśnie w C#. HTML i CSS niekoniecznie musisz być master of disaster, ale podstawy tych dwóch języków będziesz musiał znać - czasem będziesz musiał dopisać jakiegoś diva, ustawić tego szerokość na 100% i umieścić po lewej na szybko, albo jakiś napis po środku ... w ostateczności będziesz miał pecha jak ja i będziesz musiał przerabiać Responsive Organization Chart tak, aby nie tylko był idealnie responsywny na telefonach oraz nie ucinało klocków przy drukowaniu :crazy:
Bo widoki czyli to co widzisz w przeglądarce to jest pisane w HTML/CSS, a żeby aplikacja działała bez 'przeładowywania strony' potrzebny jest javascript. Oczywiście tutaj bardzo upraszczam, ale powiedzmy, że aplikacje webowe generalnie działają tak. Użytkownik kliknął guzik na stronie -> idzie request do serwera -> serwer wykonuje kod, który krył się pod kliknięciem guzika -> serwer zwraca do przeglądarki wynik -> przeglądarka rendereruje rezultat kliknięcia guzika. Możemy natomiast pominąć ten strzał do serwera lub zrobić go asynchronicznym, przez co strona będzie bardziej dynamiczna i przyjemniejsza dla oka użytkownika ale do tego potrzebujemy javascriptu.
Będę musiał łączyć języki ? :confused:
To zaczyna się robić trochę przytłaczające.

Czyli, żeby robić w web-devie będę musiał znać C# + ASP.NET + JavaScript + podstawy HTML i CSS. Sporo tego. :sad:
Z kolei, jeśli poznam samo C#, to zostaną mi tylko aplikacje desktopowe, tak ?
Niby będę mógł też tworzyć aplikacje mobilne, ale te chyba klepie się najczęściej w Javie (?).
_____________________
Raczej nie - pewnie sprowadza się to częściej do wyliczania kątów padania i odbicia, prędkości, przyspieszenia niż nakurwiania całek + często zabawa w poprawę wydajności wiąże się z bardziej skomplikowaną matmą. Więc zostanie jakimś pro game devem może być problemem.
W takim razie gamedev jest zdecydowanie nie dla mnie. :crazy:
Od logiki boola nie uciekniesz w programowaniu - to jest tak naprawdę podstawa w programowaniu, ale nie jest to takie ciężkie. Tutaj masz trochę opisane na przykładzie C++. http://www.cplusplus.com/doc/boolean. W Gręboszu pewnie też to jest, powiedzmy że często sprowadza się to do tworzenie instrukcji warunkowych. Na przykład masz stronę z ofertami pracy i powiedzmy masz checkbox do zaznaczenia czy chcesz dostawać jakieś maile z ofertami. To piszesz kod, który w zależności od tego czy jest zaznaczony checkbox czy nie przez użytkownika (Prawda / Fałsz) wysyła maile lub nie. Od logiki boola nie uciekniesz ale zazwyczaj w praktyce nie jest to takie ciężkie.
Tylko tyle ? To już nie wygląda tak strasznie. Ja zajrzałem tutaj i trochę się przeraziłem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Algebra_Boole’a :crazy:
Na pewno nie jest to trudne i dam sobie z tym radę ? Nie chciałbym w trakcie nauki natrafić na "przeszkodę nie do pokonania".
A tak poza tym, gdzie jest najmniej matematyki i tej całej logiki boole'a ? :fly:
Tworzenie aplikacji systemów / internetowych na przykład: Facebook, Bankowość internetowa, Fora, Sklepy internetowe etc. No i teraz chodzi o to, że jest część FrontEndowa - czyli to co widzi użytkownik czyli strona z tekstem, guzikami, animacjami, zdjęciami etc. oraz BackEnd czyli oprogramowanie logiki biznesowej. Na przykład jak na Facebooku zaprosisz kogoś do znajomych to musisz to oprogramować ( zazwyczaj w BackEnd), bo poza tym, że jego zdjęcia będzie Ci się wyświetlać na jakiejś stronie znajomi - to ta informacja musi być gdzieś zapisana (baza danych), a żeby zapisać to do bazy to musisz napisać kod który to robi.
Krótka piłka: Co jest prostsze ? Front-end, czy Back-end ? :crazy:
Przyznam, że Front-end brzmi ciekawiej.

Pytanie: Aplikacje webowe są ściśle powiązane ze stronami internetowymi ?
_______________________

Dzięki Wam mam już całkiem niezły podgląd na rzeczy związane z C# i webdevem.
Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat Javy i projektowania/tworzenia stron internetowych. Także, jeśli ktoś posiada jakąś wiedzę w tym temacie, to bardzo proszę o podzielenie się.

Już teraz wiem jednak, że na pewno wybiorę Javę, albo C#, muszę się tylko zdecydować na jeden. Nie wiem jeszcze tylko co z tym webdevem... iść tam czy nie iść (?).
 
Ja bym na początku zaczął w takiej kolejności: HTML5 -> CSS3 -> JS. I to na początek ci w zupełności wystarczy aby robić dosyć ciekawe projekty.
 
Czyli, żeby robić w web-devie będę musiał znać C# + ASP.NET + JavaScript + podstawy HTML i CSS. Sporo tego. :sad:
Tak by było najlepiej, ale w firmach często jest podział na FrontEnd i BackEnd developerów. Często praca w firmie nie polega na tworzeniu samodzielnie zajebistych aplikacji. Zazwyczaj pracujesz w zespole kilku lub kilkunastoosobowym czyli powiedzmy, może być tak że jednym z ficzerów jakiejś aplikacji jest wyszukiwanie produktów i ich wyświetlanie. To możesz dostać albo całą tą funkcjonalność do napisania a ktoś inny będzie robił np. dodawanie wybranych produktów do koszyka. Albo właśnie na zasadzie dobra to Ty zrób widok (pole tekstowe + przycisk + tabelę z wynikami), a druga osoba zrobi BackEnd czyli powiedzmy wyciąganie tych danych z bazy na podstawie kryteriów wyszukiwania.
Z kolei, jeśli poznam samo C#, to zostaną mi tylko aplikacje desktopowe, tak ?
Z samym C# to zostaną Ci kolego tylko aplikacje konsolowe (to co robisz w Gręboszu aktualnie), a to żadne aplikacje to jest głównie wykorzystywane do jakiś wewnętrznych narzędzi pomocniczych i nic więcej za bardzo. W dzisiejszych czasach bardzo duży nacisk jest kładziony na interfejs (wygląd, układ, user experience) aplikacji.
Tylko tyle ? To już nie wygląda tak strasznie. Ja zajrzałem tutaj i trochę się przeraziłem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Algebra_Boole’a :crazy:
Na pewno nie jest to trudne i dam sobie z tym radę ? Nie chciałbym w trakcie nauki natrafić na "przeszkodę nie do pokonania".
A tak poza tym, gdzie jest najmniej matematyki i tej całej logiki boole'a ? :fly:
Czyli jeszcze raz nie chcesz matmy nie idź w gamedev na początku. Logiki boola nie unikniesz. Myślę że do rozdziału w Gręboszu o wskaźnikach dasz sobie radę. Wskaźniki to może być coś bardziej abstrakcyjnego ale Grębosz to fajnie tłumaczy. Jako ciekawostkę mogę dodać, że w C# niby są wskaźniki ale ja przez 5 lat pracy nie użyłem nigdy a w C++ chyba dość często się tego używa. Właśnie dlatego takie języki jak Java, C#, Python, Ruby są aktualnie częściej wykorzystywane bo tak naprawdę są łątwiejsze w użyciu niż starsze języki. Dlatego chłopaki proponowali żebyś zaczął od C++, bo jak tego się nauczysz to potem ogarniesz każdy nowoczesny język.
Krótka piłka: Co jest prostsze ? Front-end, czy Back-end ? :crazy:
Zazwyczaj wydaje mi się, że to zależy kto od czego zaczynał. Ja zaczynałem naukę od BackEndu to dla mnie łatwiejszy jest BackEnd. We FrontEndzie dodatkowo jest ta trudność, że masz różne przeglądarki, różne urządzenia i powiedzmy że docelowo byłoby super jakby produkt wyglądał na każdym urządzeniu na każdej przeglądarce tak samo (co wbrew pozorom nie jest takie oczywiste, a w praktyce aktualnie bardzo ciężko osiągalne).
Pytanie: Aplikacje webowe są ściśle powiązane ze stronami internetowymi ?
Aplikacje uruchamiane w przeglądarkach internetowych. Celowo używam tego sformułowania bo mogą być aplikacje internetowe albo intranetowe - ale nie brnijmy dalej. Powiedzmy że na początek dla Ciebie niech będzie, że internetowe ;)
 
Back
Top