Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Giulia Veloce, 4x4, 2l benzyna, 280km, skóra, felgi 19" i wszystkie inne bajery- 1850 netto.
Abonament bez zimówek.
Przy cenie z konfiguratora około 230tys.


W reklamie mówią o Giuli od 1400zł. ale chyba takich golasów nie ma.
Ja prdle, za mniej kasy solidne Audi widziałem... Ale co kto lubi.
 
Mozna, a jak, ale trzeba placic za utrate wartosci (w koszcie wynajmu), a ta wiadomo w pierwszym roku najwieksza (tu akurat ten sam mechanizm niezaleznie od formy finansowania, ALE jesli co roku nowka to co roku najwiecej tez za to w kosztach placisz... Choc wiadomo, nowka skoda i co skrzyzowanie masz loda ;)). Ja liczylem i liczylem, i jakbym nie liczyl korzystniejsza jest gotówa, a jeszcze korzystniejsza gotówa za auto 3-5 letnie :)

Wrzucaj jakies ciekawe oferty, kalkulacje czy informacje jakby co, ciekawym jest.
Zależy jakie warunki oferuje leasing. Dla przykładu model 1 jest schodzący na 140 (3 litry benzyna cena na pełnej to 165-175k zależnie od napędu). Cena jest niższa o 23-25% od katalogowej. Biorąc na 2 lata wychodzi praktycznie na 0 przy dalszej odsprzedaży i darowiźnie na żonę. Wiele osób do grudnia tak konfigurowało samochody z podstawowymi silnikami diesla. Dzięki dobrej konfiguracji tzn bieda edyszyn (typowe podstawy)lub tzw handlarska full edyszyn przez 2 lata koszta przy odsprzedaży były akceptowalnie niskie. Jak to zmieni odliczenie VATu? Będzie mniej 2-3 letnich samochodów w dobrych cenach.
 
Giulia - ciezko jesli mialaby byc jedynym autem w rodzinie.


@Fresh jezdziles automatem? pytam z ciekawosci - jedynka vs wsteczny w manualu ponoc sa ciut za blisko...

@rado1948
To fakt, pod wynajem te auta maja jakby lepiej wynegocjowana cene (hurt).
Jednak czy ja cie dobrze rozumiem?
- cena 25% nizsza od katalogowej
- po dwoch latach wykup praktycznie za 0?

Czyli mamy auto za 200k w katalogu:
  • 0 wkladu wlasnego
  • -25% = 150
  • 150/24 = 6,25
O takiej ofercie (mniej wiecej) mowisz? Wklad wlasny by to proprcjonalnie zmienial, ale chodzi o sam mechanizm?
 
Giulia - ciezko jesli mialaby byc jedynym autem w rodzinie.


@Fresh jezdziles automatem? pytam z ciekawosci - jedynka vs wsteczny w manualu ponoc sa ciut za blisko...

@rado1948
To fakt, pod wynajem te auta maja jakby lepiej wynegocjowana cene (hurt).
Jednak czy ja cie dobrze rozumiem?
- cena 25% nizsza od katalogowej
- po dwoch latach wykup praktycznie za 0?

Czyli mamy auto za 200k w katalogu:
  • 0 wkladu wlasnego
  • -25% = 150
  • 150/24 = 6,25
O takiej ofercie (mniej wiecej) mowisz? Wklad wlasny by to proprcjonalnie zmienial, ale chodzi o sam mechanizm?

Liczę razem ze sprzedażą auta. BMW dużo od centy katalogowej obniża. G30 to około 16-18%, od 7 też schodzący model można i nawet pod 25%, BMW 1 to praktycznie już jeden z ostatnich 6 cylindrowych kompaktów i jest to ostatni rok produkcji tego modelu. Jak słabo się negocjuje ceny to można od brokera kupić, choć same salony potrafią się spokojnie zbliżyć do oferty brokera.
 
Giulia - ciezko jesli mialaby byc jedynym autem w rodzinie.


@Fresh jezdziles automatem? pytam z ciekawosci - jedynka vs wsteczny w manualu ponoc sa ciut za blisko...

@rado1948
To fakt, pod wynajem te auta maja jakby lepiej wynegocjowana cene (hurt).
Jednak czy ja cie dobrze rozumiem?
- cena 25% nizsza od katalogowej
- po dwoch latach wykup praktycznie za 0?

Czyli mamy auto za 200k w katalogu:
  • 0 wkladu wlasnego
  • -25% = 150
  • 150/24 = 6,25
O takiej ofercie (mniej wiecej) mowisz? Wklad wlasny by to proprcjonalnie zmienial, ale chodzi o sam mechanizm?

Jeździłem i jeżdżę nadal. Bardzo sobię chwale.
 
Audi A4 allroad B8 (po "lifcie"), 2l benzyna lub 3l klekot, miał ktoś jakieś doświadczenia z tym automobilem?
BTW Giulia bardzo ładna, szkoda że v6 nie ma w 4x4
 
Liczę razem ze sprzedażą auta. BMW dużo od centy katalogowej obniża. G30 to około 16-18%, od 7 też schodzący model można i nawet pod 25%, BMW 1 to praktycznie już jeden z ostatnich 6 cylindrowych kompaktów i jest to ostatni rok produkcji tego modelu. Jak słabo się negocjuje ceny to można od brokera kupić, choć same salony potrafią się spokojnie zbliżyć do oferty brokera.
Masz jakies linki do firm ktore maja takie oferty na stronie?

Ok, tak pi*drzwi 2latek powinien byc warty ok 130tys przy zalozeniu 20% utraty w 1szym roku i 18% w drugim.
nawet excela do tego stworzylem kiedys hehehe
LavCqok.jpg

Wychodzi wiec 200-13=70, 70tys/24 = 2,9 (zakladajac ze pozyczkodawca jest instytucja charytatywna).

Ile w realu?

EDIT:
Aaa nie policzylem zniki 25%, ale wiadomo o co chodzi.
 
Masz jakies linki do firm ktore maja takie oferty na stronie?

Ok, tak pi*drzwi 2latek powinien byc warty ok 130tys przy zalozeniu 20% utraty w 1szym roku i 18% w drugim.
nawet excela do tego stworzylem kiedys hehehe
LavCqok.jpg

Wychodzi wiec 200-13=70, 70tys/24 = 2,9 (zakladajac ze pozyczkodawca jest instytucja charytatywna).

Ile w realu?

EDIT:
Aaa nie policzylem zniki 25%, ale wiadomo o co chodzi.
Dużo zależy od marki samochodu, zwykle "premium" i diesel.
Leasing około 104-108% (choć można i jak za zboże zapłacić), dobór samochodu (ograniczenie praktycznie do diesla mieszczącego się w niskiej akcyzie), wyposażenie. Pierwszy rok jest praktycznie zrównoważony przez cenę pojazdu. Kolejny to odliczenia i myk na koniec z vatem to darowizna małżonce :).
240k leasing 106% + zniżka daje kwotę 194 400, wpłata własna 10% 25 440, utrata wartości wg audatex po dwóch latach 30%, przy kalkulacji rata miesięczna 2634,66 x 24. Dochodzą ograniczone odliczenia.
Oczywiście ekonomiczne można to zgrać, sprawę utrodnia odliczenie vat i nowa norma, przez którą ceny samochodów podskoczyły.
 
Do tego trzeba mieć rozdzielność?
Nie, na działalności jednoosobowej poprzez darowiznę nie wykazujesz z tego tytułu żadnego dochodu więc i nie ma podatku. Tylko trzeba zgłosić do US, przerejestrować i po 2-3 miesiącach sprzedaż.
 
Panowie, pytanie. Gdzie najlepiej (najtaniej) ubezpieczyć auto. Wiek kierowcy 25 lat.
Idź do jakiejś agencji ubezpieczeniowej. Zawsze cwaniaki mają swoje siedziby przy urzędach komunikacji. Znajdą ci najtańszą opcję, a ty się nie namęczysz.
 
Może znajdzie się ktoś kto potrafi pomóc. Bardzo dobry kumpel wysłał mi taką wiadomość i chciałby fachową poradę:

Od jakiegoś czasu silnik mi nierówno pracuje, z wydechu słychać jakby pierdzenie i rzuca autem na niższych biegach przy odpuszczeniu gazu. Trochę internetu przejrzałem i wykluczałem świece bo mam tester i wszystkie maja iskrę. Na komputerze wyskakuje błąd na drugim cylindrze wiec zamieniłem cewkę z 1 na 2 i po jakimś czasie znowu pokazał na 2 wiec to coś innego niż świece i cewki a przewodów zapłonowych nie ma przy tej wersji silnikowej wiec chuj wie. Mechanik mi mówił ze przewody gdzieś idą
 
Panowie, pytanie. Gdzie najlepiej (najtaniej) ubezpieczyć auto. Wiek kierowcy 25 lat.

Tak jak już powiedziano - musisz sam wszędzie posprawdzać, ale wydaje mi się, że do niedawna axa była w top najtańszych.
 
Może znajdzie się ktoś kto potrafi pomóc. Bardzo dobry kumpel wysłał mi taką wiadomość i chciałby fachową poradę:

Od jakiegoś czasu silnik mi nierówno pracuje, z wydechu słychać jakby pierdzenie i rzuca autem na niższych biegach przy odpuszczeniu gazu. Trochę internetu przejrzałem i wykluczałem świece bo mam tester i wszystkie maja iskrę. Na komputerze wyskakuje błąd na drugim cylindrze wiec zamieniłem cewkę z 1 na 2 i po jakimś czasie znowu pokazał na 2 wiec to coś innego niż świece i cewki a przewodów zapłonowych nie ma przy tej wersji silnikowej wiec chuj wie. Mechanik mi mówił ze przewody gdzieś idą

Może ciśnienie sprężania spadać w cylindrze przez wypalony zawór. Niech zrobi pomiar ciśnienia na tym cylindrze.
 
Last edited:
Back
Top