No tak, w tej sytuacji mogłeś się zdziwić :) Online brakuje jeszcze jednej rzeczy (przynajmniej w Ranked Mode, nie jestem pewien co do quick matchy) - pasków grappling advantage, które normalnie są u góry ekranu po środku.
- Łokcie i kolana w bardzo bliskim dystansie to niezła broń, chociaż obosieczna. No i od ostatniego patcha (tydzień/dwa tygodnie temu) kolano na tułów można przechwycić dokładnie tak jak body kicka. A przechwycenie skutkuje przyjęciem mocnego ciosu bez możliwości blokowania albo obaleniem. Jednak ogólnie rzecz biorąc jest to niezła opcja, chociaż nie radzę nadużywać. No i nie każdy zawodnik ma pełny arsenał kolan/łokci. Rockhold czy Souza nie mają chyba nic (na pewno brak kolan), a np. Ferguson ma tylko kolano z przedniej nogi, wg mnie gorsze bo wolniejsze i bardziej sygnalizowane (po przekroku).
- Przy napierających byczkach, którzy jeszcze zwyczajowo bujają głową na wszystkie strony i próbują Cię wciągnąć na kontrę, podstawą jest spokój i cierpliwość. I obserwacja, żeby wyczuć ich ataki. Wielu z nich ma w gruncie rzeczy niewielki arsenał. Ale jak się pomylisz i wyłapiesz knockdown od takiego cymbała, albo np. trafi Ci się jakiś lag, czy coś źle naciśniesz, to niestety zdarza się zagotować, a to prowadzi do kolejnych błędów.
- Teraz bardziej technicznie - przerywanie kombinacji jabem to niezła opcja, ale też trzeba to mieszać z innymi atakami, bo przed jabem mogą się uchylić i skontrować.
- Dobrze działają sierpy i uppercuty (ewentualnie ich kombinacje) rzucane kiedy stajesz w miejscu. Takie ciosy są szybsze i bardzo silne. Jeśli np rywal idzie z ciosami do przodu, a Ty rzucasz je stojąc w miejscu, to jesteś znacznie szybszy.
- Sierpy i uppercuty mają wg mnie tą przewagę w półdystansie, że trudniej się przed nimi uchylić, a na to właśnie poluje większość tych spammerów. Sierpy trafią gościa który buja się na boki (nawet jeśli rzucasz lewego sierpa a tamten odchyla się w kierunku Twojej prawej ręki to i tak często trafiasz), a uppercut zrobi robotę jeśli rywal się pochyla. Często daje zamroczenie albo knockdown. Proste najczęściej pudłują w obu tych sytuacjach, chyba że masz idealny timing, jeszcze zanim się dobrze odchylą.
- jeśli jesteś w stanie naprawdę szybko wklepać combo na padzie, i stoisz w miejscu, to ciosy śmigają niesamowicie. Dlatego kilka kombinacji warto mieć opanowanych, np. lewy sierp - prawy uppercut / lewy prosty lub sierp - prawy uppercut - lewy sierp / prawy prosty - lewy sierp / lewy prosty - lewy sierp lub uppercut
- na początku nie warto ryzykować i najlepiej atakować jednym/dwoma ciosami, różne warianty kombinacji sierp-uppercut, albo uppercut-sierp robią robotę. Czasami można zacząć od prostego i potem wyprowadzić któryś z okrężnych ciosów, ale nie za często bo cię wyczują i zaczną unikać tego pierwszego jaba, co spowalnia resztę ciosów a Ciebie naraża na kontrę.
- jeśli przeciwnik odchyla się tylko na moment i od razu rzuca cios albo robi to dosłownie po ułamku sekundy, to niestety nie możesz rzucić ciosu
reagując na jego odchylenie, bo zapewne on będzie szybszy, Ty nadziejesz się na kontrę i stracisz sporo zdrowia. Musisz starać się
wyczuć i przewidzieć jego następny ruch.
- jeśli zaczyna bujać głową na wszystkie strony, ale nie stoi dość blisko żeby trafić Cię sierpem/uppercutem to ładuj mu lowkinga (stojąc w miejscu). Kiedy są odchyleni nie mogą blokować lowkingów, a trafieni na chwilę zatrzymują się w miejscu. Oczywiście gorzej jeśli się spóźnisz a on doskoczy do Ciebie z ciosami, bo z automatu przyjmujesz ze dwa/trzy
- o ile masz dobre połączenie, bez opóźnień, możesz próbować odskoków (L1 - lewy analog do tyłu). Może się zdarzyć, ze odskoczysz akurat tuż przed jego atakiem i przeciwnik będzie pruł powietrze ciosami. Jeśli on rzuca stacjonarne ciosy, może się zdarzyć, że dasz radę go skontrować, np. crossem, albo kombinacją cross-przedni sierp. Jeśli nadal idzie z ciosami do przodu to po odskoku bezpieczniej wrócić do bloku.
- Grunt to nieprzewidywalność z Twojej strony, zarowno jeśli chodzi o płaszczyzny ataku, jak i timing. Przykładowo najpierw czekasz na jego ataki i kiedy wydaje Ci się, że zaraz się odchyli to rzucasz jeden czy dwa ciosy. Potem na jakiś czas przestajesz. Potem jeśli uda Ci się tym jednym/dwoma ciosami trafić, to odczekujesz dosłownie ułamek sekundy, żeby on poczuł się bezpiecznie i zechciał Ci oddać i wyprowadzasz kolejne 2-3 sztuki. Jest duża szansa, że go złapiesz. Złapałeś go kilka razy na sierpy? Jest duża szansa, że zacznie się odchylać na bok tylko po to, żeby "wyciągnąć" Twojego sierpa i od razu się pod nim schylić. Wtedy musisz zmieniać płaszczyznę ataku i częściej rzucać uppercuty.
- Kluczowa sprawa - pilnowanie bloku i ograniczanie ryzyka. Jeśli np. spóźnisz się z atakiem i sam zainkasujesz cios, zanim Twój dojdzie celu, to jak najszybciej wciskaj z powrotem blok, żeby przerwać tę kombinację którą chciał wyprowadzić Twój zawodnik i zacząć chronić głowę. Jeśli cokolwiek nie wyszło z odskokiem, jeśli Twoja kombinacja nie wklepała się jak trzeba, zamiast uppercuta wyszedł kopniak i różne takie fuck upy - wracaj z blokiem jak najszybciej.
- Co do kondycji, to przede wszystkim trzeba unikać prucia ciosami w powietrze, zwłaszcza tymi mocnymi. To samo w sobie obniża wytrzymałość, a jeśli jeszcze wyłapiesz np. cios na tułów kiedy jesteś chwilowo spompowany, to pasek staminy dodatkowo się skraca. Przy ciosach niecelnych ale zablokowanych, a nie w powietrze, ten efekt nie występuje.
- Nawiązując do informacji powyżej i Twojego ostatniego pytania, najbezpieczniej jest czekać aż stamina się odnowi zanim zaatakujesz. Ale czasami ryzyko się opłaca jeśli chcesz wykiwać przeciwnika. Np. do tej pory głównie atakowałeś kombinacją 2-3 ciosów i jeśli nie siadło, to raczej się wycofywałeś albo przynajmniej wracałeś do trzymania bloku. On po zblokowaniu trzeciego ciosu opuści gardę bo pomyśli, że chwilowo ma spokój i będzie chciał zacząć własny atak (albo przynajmniej jakieś kiwanie się na boki przed wyprowadzeniem ciosu :P ), a Ty w tym momencie odpalasz kolejne combo i trafiasz z zaskoczenia.
No dobra, rozpisałem się w chuj. Mam nadzieję, że jako-tako zrozumiale i coś się przyda