1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

brak sił, zmeczenie, wyczerpanie

Discussion in 'Suplementacja i Odżywianie' started by curtis-07, Sep 18, 2012.

  1. curtis-07

    curtis-07 Oplot Challenge
    Lightweight

    Dołączył:
    Sep 18, 2012
    Komentarze:
    25
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,190
    Witam wszystkich Fighterów!



    Od jakiegoś czasu (dokladnie kilka miesiecy ) chodze na treningi mma. W sumie od samego początku, odkad zaczęłem trwnować nie mam kompletnie sił, zle sie czuje fizycznie a co za tym idzie i psychicznie. Uwielbiam ten sport i chce sie w nim szkolic i trenować. Ale przez to zmeczenie, ciągły zły nastój i zawroty w głowie, trace checi zeby pojsc na zajęcia. A juz na pewno nie robie tego z checia, jak na początku...czy wiecie co to może być? czy brak witamin, zła dieta, przetrenowanie ( treningi sa tylko 2 razy w tyg) czy cos innego? Moze tez ktos tak ma/lub miał? Pozdro dla kumatych i witam wszystkich, to mój pierwszy wątek na forum...
     
  2. bulletskater

    bulletskater Jungle Fight
    Middleweight

    Dołączył:
    Aug 25, 2011
    Komentarze:
    356
    Zdobyte Lajki:
    44
    Punkty:
    1,790
    Zadaj to pytanie na SFD - Scena MMA i K1, bo tutaj fajterów to pewnie na palcach jednej ręki wyliczysz
     
  3. Gaara

    Gaara Vale Tudo
    Open

    Dołączył:
    Apr 15, 2011
    Komentarze:
    21,294
    Zdobyte Lajki:
    27,780
    Punkty:
    1,790
    hahaha za to tam sa fajterzy, ktorzy mysla, ze po silce jestes niezniszczalny



    kazdy organizm jest inny, inaczej reaguje na trening. mozliwe, ze brakuje ci witamin, czesto z ich braku czlowiek czuje sie oslabiony
     
  4. HubiSSJ3

    HubiSSJ3 UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Feb 20, 2010
    Komentarze:
    18,628
    Zdobyte Lajki:
    14,843
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    @bulletskater - Zbanujcie tego kretyna, bo mnie coś trafi.Miałeś się tu nie udzielać, więc jazda.







    A teraz odpowiem na pytanie: To moze być brak odpowiednich składników odżywczych, zła dieta. Próbowałeś pić multiwitaminy, magnezy itd.? Zadbales o dobrą regeneracje,dobry sen? Trenowałeś coś wcześniej?
     
  5. tomek-host

    tomek-host EFC Africa
    Middleweight

    Dołączył:
    Jun 14, 2011
    Komentarze:
    2,926
    Zdobyte Lajki:
    27
    Punkty:
    1,790
    raczej nieśmiertelny :-)
     
  6. bulletskater

    bulletskater Jungle Fight
    Middleweight

    Dołączył:
    Aug 25, 2011
    Komentarze:
    356
    Zdobyte Lajki:
    44
    Punkty:
    1,790
    Kretynie to sobie możesz mówić do swoich kumpli 15 latków piłkarzyku. Na żartach się nie znają nawet.


    Hubi internetowy łorior!
     
  7. RudiKB

    RudiKB Brutaal
    Lightweight

    Dołączył:
    Feb 5, 2011
    Komentarze:
    511
    Zdobyte Lajki:
    56
    Punkty:
    1,790
    moze zbyt niski poziom testosteronu?
     
  8. _Bronson_

    _Bronson_ Brutaal
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Aug 26, 2012
    Komentarze:
    590
    Zdobyte Lajki:
    7
    Punkty:
    1,190
    @curtis powodow moze byc wiele.Na Twoim miejscu zrobilbym sobie jakaies badania krwi, morfologia OB itp itd.Nie jest to az takie drogie mozesz zrobic na wlasny koszt i zapewniam Cie,ze kazdy lekarz na samym poczatku od razu zaleci to samo. mialem podobnie i okazalo sie,ze moje migdalki nadaja sie tylko do wyciecia bo rozsiewaly mi zarazki po calym ciele--zawroty glowy,wiecznie zmeczony,oslabiony itp itd po wycieciu problem zniknal jak za dotknieciem magicznej rozdzki
     
  9. Justin Bieber

    Justin Bieber Oplot Challenge
    Welterweight

    Dołączył:
    Sep 18, 2012
    Komentarze:
    44
    Zdobyte Lajki:
    2
    Punkty:
    1,190
    na moje oko jakies odzywki by Ci sie przydały, albo cos czym testosteron zwiekszysz, moze kardio siada? :3
     
  10. amen20

    amen20 Maximum FC
    Lightweight

    Dołączył:
    Feb 6, 2010
    Komentarze:
    1,507
    Zdobyte Lajki:
    116
    Punkty:
    1,790
    Zła dieta, słaba regeneracja, byc może szok organizmu ( nie wiem jakie sporty uprawiałeś przed mma). Zadbaj o regenerację i będzie dobrze.
     
  11. lutek147

    lutek147 Shark Fights
    Heavyweight

    Dołączył:
    Nov 19, 2011
    Komentarze:
    1,368
    Zdobyte Lajki:
    31
    Punkty:
    1,190
    Za mało informacji podałeś. Na tej podstawie mogę Ci tylko powiedzieć, że się przetrenowałeś i powinieneś zmienić/ zrobić zbilansowaną dietę. Z doświadczenia wiem, że najprecyzyjniejszy jest wzór:



    ((waga*9,99 + wzrost*6,25 - wiek*4,92 + 5) + (ilość dni treningowych w tygodniu * ilość minut jednego treningu * 9kcal / 7) + budowa ciała)*1,1



    Budowa ciała:


    • ektomorfik (700-900kcal)- osoba mająca problemy z przybraniem na wadze

    • endomorfik (200-300kcal)- osoba mająca problemy ze zrzuceniem wagi

      mezomorfik (400-500kcal)- osoba, która łatwo przybiera oraz zrzuca wagę


    W diecie ilość gram białka powinna oscylować w granicach 2-3g na kilogram masy ciała, tłuszcz 1-1,5g/1kg, reszta, w większości, węglowodany złożone.



    Do tego, jak już wcześniej wspomniał Amen20, zwróć uwagę na regenerację (odpowiednia dieta, sen 7-9h, rozciąganie, masaż, regularna kąpiel :D)



    Resztę już chyba znajdziesz sobie w internecie. :P
     
  12. Cziris

    Cziris BAMMA
    Welterweight

    Dołączył:
    Feb 24, 2012
    Komentarze:
    914
    Zdobyte Lajki:
    1
    Punkty:
    1,190
    Zadbaj o konkretną miche, kup sobie jakieś witaminy w aptece i zadbaj o regeneracje. Na tych 3 rzeczach powinieneś się skupić. Jak palisz/pijesz/palisz coś mocniejszego także bym sobie odpuścił.
     
  13. noodles

    noodles Bellator
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Sep 19, 2010
    Komentarze:
    4,731
    Zdobyte Lajki:
    447
    Punkty:
    1,790
    wpierdalaj jakieś mięsko przed treningiem i po a powinieneś poczuć różnice.
     
  14. lutek147

    lutek147 Shark Fights
    Heavyweight

    Dołączył:
    Nov 19, 2011
    Komentarze:
    1,368
    Zdobyte Lajki:
    31
    Punkty:
    1,190

    Nie słuchaj się i nie bierz tablet, jedz dużo warzyw.
     
  15. Sajd

    Sajd Ground Game

    Dołączył:
    Mar 30, 2010
    Komentarze:
    2,627
    Zdobyte Lajki:
    262
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Szczecin
    Witaminy z Olimpa to jest to, do tego kwasy tłuszczowe plus bcaa po treningu.
     
  16. skunx

    skunx KSW
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jun 10, 2011
    Komentarze:
    5,850
    Zdobyte Lajki:
    8,563
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Weź sobie do serca radę Bronsona i zacznij od lekarza i badań. Po 2 treningach w tygodniu na pewno sie nie przetrenowałeś. Olej odżywki i mięso (co za bzdura) najwyżej weź witaminy w stylu body max ale to może pomóc troszkę na zasadzie efektu placebo. W każdym razie jeśli nie masz innych promlemow życiowych które sprawiają źe nic ci sie nie chce to marsz do lekarza. Powodzenia.
     
  17. HeLLRaiseRR666

    HeLLRaiseRR666 Bellator
    Welterweight

    Dołączył:
    Apr 26, 2010
    Komentarze:
    4,341
    Zdobyte Lajki:
    591
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
  18. Be eS

    Be eS Maximum FC
    Middleweight

    Dołączył:
    Feb 12, 2010
    Komentarze:
    1,612
    Zdobyte Lajki:
    23
    Punkty:
    1,790
  19. wade87

    wade87 BAMMA
    Featherweight

    Dołączył:
    Apr 25, 2010
    Komentarze:
    826
    Zdobyte Lajki:
    131
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    brak sensu brak udźwigu brak kondychy? Udaj się do lekarza albo chociaż stosuj się do powyższych rad dotyczących odżywiania czy regeneracji.Wiadomo że czasem po ciężkim treningu aż kręci się w głowie ;)
     
  20. bax

    bax Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Dec 11, 2010
    Komentarze:
    1,461
    Zdobyte Lajki:
    3
    Punkty:
    1,790
    koledzy już praktycznie wszystko napisali, ale ja od siebie dodam jeszcze parę uwag:



    1) organizm nieprzystosowany do treningu zazwyczaj reaguje znacznym osłabieniem. Ja zawsze jak po przerwie zaczynam siłownię, to przez ok. miesiąc jestem strasznie rozbity - łatwo się przeziębiam i najchętniej bym cały czas spał. Z czasem mija.



    2) Oczywiście dieta jest tutaj bardzo ważna, ale może być też tak, że Twój organizm jest atakowany przez jakieś infekcje. Coś na wzmocnienie, nawet jeżeli w tym przypadku nie jest konieczne, to na 100% nie zaszkodzi - tran z rekina albo jeżówka. Jak już uzupełniać mikroelementy, to lepiej sobie zrobić herbaty z miodem, pyłkiem pszczelim i cytryną, niż faszerować się śmiesznymi zestwami witamin - witaminy najlepiej przyswajają się oddzielnie i jak już ma się jakieś niedobory, to trzeba brać to, czego brakuje, a nie wszystko na raz. Poza tym te suplementy z witaminami lub minerałami mają bardzo wątpliwą jakość medyczną - bierzesz tabletkę z witaminą C, w której jest 10% witaminy, a reszta to jakiś cukier. Dlatego lepiej po prostu spożyć naturalne źródła potrzebnych mikroelementów.



    3) Wizyta u lekarza też nie zaszkodzi. Jeżeli faktycznie masz jakieś niedobory, to może Ci powie co powinieneś uzupełnić. Problemy ze zdrowiem też są możliwe.



    4) Powtórzę to co już napisano - sportowiec potrzebuje odpowiedniej diety, dostosowanej do treningu. Poczytaj sobie dokładnie co powinieneś jeść przed i po treningu oraz w ciągu dnia.
     

Share This Page