Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Co do V50 to ja juz jestem prawie zdecydowany na zakup, czekam tylko na informacje od znajomego że sprzedaje. On pedant jeździł 3 lata i zmienia na coś nowszego lepszego. Mówi że sprzedaje od prawie roku, bo szuka znowu czegoś w b.dobrym stanie.
Rocznik co prawda 2005 ale celowo nie szukałem nowszego bo już wychodziły z DPF. Silnik 2,0 dieasel no i kolor biała perła :antonio:
DPF to żaden wyrok, obecnie metody ultradźwiękowe czyszczenia przywracają niemalże całkowita sprawność układu. A dobre filtry DPF potrafia zatrzymać do 99% związków NOx, CO i zanieczyszczeń pm2.5
 
Miał ktoś do czynienia z marką KIA. Dokładnie chodzi mi o Kia ceed
Na nówkę masz 7 lat gwarancji (albo miałeś, zależy od modelu, bo ostatnie egzemplarze pierwszej serii to 2012 chyba - i tu też doczytałem, że 5 lat na inne podzespoły, bo siedem lat jest na napęd), a używki nie wiem. Sam fakt tak długiej gwarancji oznacza, że się nie bali - wypuścili to specjalnie na europejski rynek, i chyba zastosowali podejście six sigma, dzięki czemu to bardzo opłacalne auto, bo się rzadko psuje, więc auto kupisz, a z reklamacją nie przyjdziesz. Coś jak te sensowne modele pasków :goldi:

Edit: aż se zerknąłem, i rzeczywiście, tak jak wnioskowałem -

https://www.motofakty.pl/artykul/kia-cee-d-2006-2012.html

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/t...ceed-16-crdi-auto-z-gwarancja-spokoju/8l8cyf3
 
Last edited:
Co warto obecnie kupić do 8-10k? Nie chce przekroczyć tej granicy. Zależy mi żeby był to jak najnowszy samochód w tej cenie, jak najmniej awaryjny i wiadomo, oszczędny. W ogóle nie zależy mi na mocy i wożeniu sie jakąś 20 letnia beemka. :)
 
Co warto obecnie kupić do 8-10k? Nie chce przekroczyć tej granicy. Zależy mi żeby był to jak najnowszy samochód w tej cenie, jak najmniej awaryjny i wiadomo, oszczędny. W ogóle nie zależy mi na mocy i wożeniu sie jakąś 20 letnia beemka. :)
DACIA:goldi:
 
@Comber
Orientujesz się może jak fordowski 2.0 Duratec: 107 kW/145 KM znosi LPG?
@Dzihados
Pytanie o S-Maxa, droga jest eksploatacja tego samochodu? Myślisz, że 145KM to zbyt mało dla jego gabarytów?
 
Pytanie o S-Maxa, droga jest eksploatacja tego samochodu?
Co do zasady to nie, ale jednak jest kilka wisienek, np. wielowahaczowe zawieszenie (własnie mnie to czeka :( )
Myślisz, że 145KM to zbyt mało dla jego gabarytów?
Dla mnie byloby malo (tym bardziej ze to w benzynie? Nm), ale to raczej zalezy od stylu jazdy. Ja jezdze przepisowo :) ale lubie miec cos "na ewentualnosc" :)

Jezeli mialbys normalnego S-Maxa to tez inaczej sie jedzie, ja mam S, obnizony, usztywniony, to az sie prosi.

Z drugiej strony to jednak jest troche fanaberia.

@Dzihados nówka bezawaryjna dłuższy czas?
ja nówki nie miałem :(
 
Co do zasady to nie, ale jednak jest kilka wisienek, np. wielowahaczowe zawieszenie (własnie mnie to czeka :( )

Dla mnie byloby malo (tym bardziej ze to w benzynie? Nm), ale to raczej zalezy od stylu jazdy. Ja jezdze przepisowo :) ale lubie miec cos "na ewentualnosc" :)

Jezeli mialbys normalnego S-Maxa to tez inaczej sie jedzie, ja mam S, obnizony, usztywniony, to az sie prosi.

Z drugiej strony to jednak jest troche fanaberia.


ja nówki nie miałem :(
A używka? Zależy mi wydać i mieć i jeździć, a nie wydać i wiedzieć, że za x czasu na bank to i to do naprawy.
Merce, beemki, bez sensu przy psach. S-Max, Touran itp. ostatnio na uwadze
 
@PeSTAo
powiem tak, z tego co wiem S-Max jest mega poszukiwany na rynku wtornym. To moze rodzic szereg problemow yf ju noł łot aj min.
Z pewnością trzeba poświęcić trochę czasu i uwagi. No i być ch* dla tych ch*.

Ford to nie jest górna półka, i części - oraz robocizna - nie sprawia jakichś większych problemów. Co do zasady jak masz kumatego mechanika urodzonego po 1950 ;) to będzie dobrze. Soft j - nawet darmowy - jest dostępny, ogarnie 95% rzeczy.
Pamiętam jak jeden mechanior mi się skarżył albo na Citroena albo Peugota i oryginalny soft, że jak podłącza to musi być online, bo tak to soft nie działa, z tego wynikało mnóstwo problemów. W Fordzie tego nie ma. ASO jest droższe ale też nie jakoś kosmicznie, na wymiane oleju po 15k mozna podjechac, wbija w komputer.

Co do napraw: mam go chyba już 3 lata i ani razu nie zepsuł mi się w trasie. Miałem awarię (sterownik turbiny), ale jechać można było, ot moc mniejsza.
 
@Comber
Orientujesz się może jak fordowski 2.0 Duratec: 107 kW/145 KM znosi LPG?
@Dzihados
Pytanie o S-Maxa, droga jest eksploatacja tego samochodu? Myślisz, że 145KM to zbyt mało dla jego gabarytów?
Znosi dobrze, moja kobieta, ma focusa z tym silnikiem na istalacji BRC(fabrycznej) i działa bardzo fajnie, odpukać nic się nie dzieje, regularne serwisowanie i jeździ już od 2 lat i chyba z 65kkm. Jedynie silnik mógłby być trochu bardziej dynamiczny, ale to już nie przez gaz tylko po prostu taki silnik. Ale do codziennego użytkowania i tras nadaje się fajnie, pali około 8-10L gazu. Do S-Maxa może być za mało, no i główny mankament tych silników to "jedzenie" oleju, lubi sobie go trochę z utylizować, sprawdź to przy zakupie, żeby się potem nie wkurwiać.
 
A używka? Zależy mi wydać i mieć i jeździć, a nie wydać i wiedzieć, że za x czasu na bank to i to do naprawy.
Merce, beemki, bez sensu przy psach. S-Max, Touran itp. ostatnio na uwadze
Touran ma skopane zawieszenie (tzn ogólnie spoko, ale... ->) , na polskich drogach to jakiś żart.
 
Back
Top