Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Hehehe, mam wiarę w tego gościa, bo widziałem jego filmy wcześniej.
Natomiast w tym filmie mówi o nieśmiertelnym Passacie B5...dziwne, że będąc tak mocno hetero, jestem w stanie pokochać jakichś brodatych łysych grubasów :friends:
 
Znalazłem fajne Mondeo zamiast tego S-Maxa i mój ojciec stwierdził że za dużo nalatane, on się boi takich przebiegów (186tys km w aucie z 2011) :wall:
 
Znalazłem fajne Mondeo zamiast tego S-Maxa i mój ojciec stwierdził że za dużo nalatane, on się boi takich przebiegów (186tys km w aucie z 2011) :wall:
Ale jakby było kręcone na 120tys to by była gitara.:mamed:
Że u mnie Corolla z 340tys jeździ to już w ogóle szok!
:beczka:
 
Znalazłem fajne Mondeo zamiast tego S-Maxa i mój ojciec stwierdził że za dużo nalatane, on się boi takich przebiegów (186tys km w aucie z 2011) :wall:
Tak na prawdę to żaden przebieg powiedziałbym, że nawet mało, jak ma tylko tyle to nie słuchaj tylko bierz i będzie jeździć jeszcze drugie tyle :D
 
@Comber i reszta. Wracając do Focusa MK2. Jak tam spisuje się skrzynia automatyczna? Klasyczna, hydrauliczna. Biorę też mocno pod uwagę auto z automatem i pojawiają się takie egzemplarze Focusa, które mnie by interesowały. Myślę tylko i wyłącznie o tej wersji benzynowej 2.0.
 
Znalazłem fajne Mondeo zamiast tego S-Maxa i mój ojciec stwierdził że za dużo nalatane, on się boi takich przebiegów (186tys km w aucie z 2011) :wall:
Ja na moim pasku nabiłem już 300k, a miał przed tym 200k. W Afryce to nówka nieśmigana :bye:
 
@Comber i reszta. Wracając do Focusa MK2. Jak tam spisuje się skrzynia automatyczna? Klasyczna, hydrauliczna. Biorę też mocno pod uwagę auto z automatem i pojawiają się takie egzemplarze Focusa, które mnie by interesowały. Myślę tylko i wyłącznie o tej wersji benzynowej 2.0.
Z tego co wiem, to w mk2 była skrzynia CVT. Nie jest to ani tanie w naprawach ani dobre. Chociaż kolega ma taki wynalazek u siebie i sobie chwali. Sam zawsze wybieram samochód z automatem, już trzeci z rzędu, ale za każdym razem to kupowanie kota w worku. Nie wiesz jak auto było użytkowane, czy był wymieniany olej itp. Ostatnim zakupem była Insignia właśnie z automatem Aisin z przebiegiem 137000. Do końca serwisowana w aso, a tam żadnych wpisów o wymianie oleju. Pytam się w aso czemu nie wymieniają, a oni ze to niewymienialny olej na cały żywot skrzyni. Czyli są jeszcze ludzie, którzy w to wierzą niestety. Wymieniłem i śmiga aż miło. Jakbym chciał focusa z automatem to dozbieralbym do mk3 gdzie siedzi już powershift (i tu raczej przebieg mały i udokumentowana historia bo jego naprawy są okrutnie drogie a potrafi się posypać po 200.000)
 
Z tego co wiem, to w mk2 była skrzynia CVT. Nie jest to ani tanie w naprawach ani dobre. Chociaż kolega ma taki wynalazek u siebie i sobie chwali. Sam zawsze wybieram samochód z automatem, już trzeci z rzędu, ale za każdym razem to kupowanie kota w worku. Nie wiesz jak auto było użytkowane, czy był wymieniany olej itp. Ostatnim zakupem była Insignia właśnie z automatem Aisin z przebiegiem 137000. Do końca serwisowana w aso, a tam żadnych wpisów o wymianie oleju. Pytam się w aso czemu nie wymieniają, a oni ze to niewymienialny olej na cały żywot skrzyni. Czyli są jeszcze ludzie, którzy w to wierzą niestety. Wymieniłem i śmiga aż miło. Jakbym chciał focusa z automatem to dozbieralbym do mk3 gdzie siedzi już powershift (i tu raczej przebieg mały i udokumentowana historia bo jego naprawy są okrutnie drogie a potrafi się posypać po 200.000)
W takim razie musze się dowiedzieć bo z tego co jest napisane to jest klasyczny hydraulik a nie ta bezstopniowa CVT.
Skrzynia jak skrzynia, prędzej czy później się spierdoli, kwestia tego czy prędzej czy później i jakie są wtedy koszta. Jeżeli chodzi o rozbieranie na MK3 to w ogóle nie ma tematu na ten moment. Gdybym chciał wydać tyle kasy to od razu był pytał o MK3. Wiesz jak jest z tym zbieraniem. Zawsze będzie coś na co można dozbierać.
 
W takim razie musze się dowiedzieć bo z tego co jest napisane to jest klasyczny hydraulik a nie ta bezstopniowa CVT.
Skrzynia jak skrzynia, prędzej czy później się spierdoli, kwestia tego czy prędzej czy później i jakie są wtedy koszta. Jeżeli chodzi o rozbieranie na MK3 to w ogóle nie ma tematu na ten moment. Gdybym chciał wydać tyle kasy to od razu był pytał o MK3. Wiesz jak jest z tym zbieraniem. Zawsze będzie coś na co można dozbierać.

Wiem wiem. W automatach, to w zasadzie zawsze jest drogo. Remonty idą w grube tysiące, nie ma szans na setki, nawet gdy mi padła skrzynia w starym golfie trójce. Wiem że ten powershift jest wyjątkowo drogi, bo przekracza 10000 zł, dsg też się lubi wysypać i to najczęściej okolice 8 tysięcy. CVT to w większości aut porażka. Jeździłem taką skrzynią w Aurisie (hybryda), Quasqui’u (przez tą skrzynię nie kupiłem tego auta) i A6 czyli multitronic, który jako jedyny z tej trójki dawał radę, ale żywotność też podobno okolice 200.000. Musisz po vinie sprawdzić co to za skrzynia i to u kogoś ogarniętego w temacie, bo Ford potrafi różnie opisywać. No i się przejechać, bo może akurat Tobie podpasuje. Dla mnie to wycie silnika jest nie do zaakceptowania, jak odkurzacz (szczególnie w aurisie). A co do innych skrzyń, to trzeba też pamiętać że dwusprzęgłówki (dsg, powershift) mają koła dwumasowe więc dochodzi Ew.koszt wymiany. Klasyki tego nie mają. Najbardziej pewne skrzynie chyba to jakieś stare lexusy i mercedesy. To nie demony prędkości, ale ciężko je zniszczyć
 
Wiem wiem. W automatach, to w zasadzie zawsze jest drogo. Remonty idą w grube tysiące, nie ma szans na setki, nawet gdy mi padła skrzynia w starym golfie trójce. Wiem że ten powershift jest wyjątkowo drogi, bo przekracza 10000 zł, dsg też się lubi wysypać i to najczęściej okolice 8 tysięcy. CVT to w większości aut porażka. Jeździłem taką skrzynią w Aurisie (hybryda), Quasqui’u (przez tą skrzynię nie kupiłem tego auta) i A6 czyli multitronic, który jako jedyny z tej trójki dawał radę, ale żywotność też podobno okolice 200.000. Musisz po vinie sprawdzić co to za skrzynia i to u kogoś ogarniętego w temacie, bo Ford potrafi różnie opisywać. No i się przejechać, bo może akurat Tobie podpasuje. Dla mnie to wycie silnika jest nie do zaakceptowania, jak odkurzacz (szczególnie w aurisie). A co do innych skrzyń, to trzeba też pamiętać że dwusprzęgłówki (dsg, powershift) mają koła dwumasowe więc dochodzi Ew.koszt wymiany. Klasyki tego nie mają. Najbardziej pewne skrzynie chyba to jakieś stare lexusy i mercedesy. To nie demony prędkości, ale ciężko je zniszczyć
Łooo kurwa, nic na kole dwumasowym...to tak, jak kupić auto z aluminiowym zawieszeniem wielowahaczowym, bo lżejsze, i ćwierć setnej sekundy na światłach utniesz ...:facepalm:
 
received_2196027493983731.jpeg

Pany wywaliło mi 3 kontrolki 10 minut temu. TRC OFF, VSC, Check engine. Co to może byc. Auto avensis kombi 07 r. 1.8 benzyna
 
View attachment 13498
Pany wywaliło mi 3 kontrolki 10 minut temu. TRC OFF, VSC, Check engine. Co to może byc. Auto avensis kombi 07 r. 1.8 benzyna
Ciężko stwierdzić - przy drugim odpaleniu zapalą się znów, i zgasną. Przy trzecim odpaleniu zapalą się już na stałe. Podstawowych przyczyn jest sporo, a do tego dochodzi możliwość kombosów i innych, mniej oczywistych. Nie kombinuj - najlepiej pod komputer podłączyć. Moze egr, moze zawory na pompie, moze wtryski a nawet kat zapchany... lub przewody paliwowe zanieczyszczone. Ale to takie absolutne banały. Może być coś innego.

Klasyczne errory w tym przypadku to:
P2002
P0400 exhaust gas recirculation flow
P0200 injector circuit/open
C1201 engine control system

Rozwiązania:
P2002 - wyciąłeś (lub poprzedni właściciel) filtr DPNR montażem emulatora i musiał zacząć szwankować, bo on ma za zadanie przeciwdziałać kodowi P2002
P0400 Wyczyść EGR przepływomierz
P0200 Przerwa w obwodzie wtryskiwacza kable lub sam wtryskiwacz
C1201 Nieważny

Tak w skrócie - ale to dopiero komputer powie, jakie błędy tak naprawdę się pojawiły. Nawet przemęczona turbina da takie, lub podobne błędy. Dlatego podepnij pod kompa, i wtedy się okaże, z jakim gatunkiem smoków będzie nam walczyć trza.
 
Ciężko stwierdzić - przy drugim odpaleniu zapalą się znów, i zgasną. Przy trzecim odpaleniu zapalą się już na stałe. Podstawowych przyczyn jest sporo, a do tego dochodzi możliwość kombosów i innych, mniej oczywistych. Nie kombinuj - najlepiej pod komputer podłączyć. Moze egr, moze zawory na pompie, moze wtryski a nawet kat zapchany... lub przewody paliwowe zanieczyszczone. Ale to takie absolutne banały. Może być coś innego.

Klasyczne errory w tym przypadku to:
P2002
P0400 exhaust gas recirculation flow
P0200 injector circuit/open
C1201 engine control system

Rozwiązania:
P2002 - wyciąłeś (lub poprzedni właściciel) filtr DPNR montażem emulatora i musiał zacząć szwankować, bo on ma za zadanie przeciwdziałać kodowi P2002
P0400 Wyczyść EGR przepływomierz
P0200 Przerwa w obwodzie wtryskiwacza kable lub sam wtryskiwacz
C1201 Nieważny

Tak w skrócie - ale to dopiero komputer powie, jakie błędy tak naprawdę się pojawiły. Nawet przemęczona turbina da takie, lub podobne błędy. Dlatego podepnij pod kompa, i wtedy się okaże, z jakim gatunkiem smoków będzie nam walczyć trza.
No ładnie umiesz kopiować tekst:

http://avensis.info/viewtopic.php?f=71&t=4326&start=0

:bayan:
 
Dokładnie, mistrz googla. Skoro się pracowało dla Googla, to znaczy, że umiem guglać. Mam nawet koszulkę :shy:
Plus wiem, że to podobny soft, co w moim pasku, stąd errory podobne, i wiem, że najlepiej podpiąć furę pod kompa, bo inaczej można i tak znalezć setki wydumanych opisów prooblemów, a jak sprawdzisz ich opis w necie, to... :facepalm::lol:

Edit - moja praca od kilku lat to mistrzostwo wpisywania odpowiednich zapytań. Plus wszystkie skomplikowane komendy i kombinacje :jarolaugh:
Plus dogłębna wiedza i rozumienie rzeczywistości. Poza, oczywiście, jakże skomplikowanym mózgiem kobiet :brainoverload:
 
Naszła mnie taka refleksja, czy uturbiona benzyna może się rozbiegać jak diesel? Czy to tylko przypadłość diesli z turbo?
 
Zimówki mam lekko łysawe, co teraz tam polecacie?
235/45R18 98Y

Jakies konkretne biezniki sa teraz na topie?
 
Ktoś użytkował Pirelli p7 cinturato blue lub Goodyear efficientgrip performance? Szukam letnich już, bo w dobrych cenach teraz mozna trafic. Rozmiar 205/55 r16
 
Zimówki mam lekko łysawe, co teraz tam polecacie?
235/45R18 98Y

Jakies konkretne biezniki sa teraz na topie?

Nie wiem jaki masz na to budżet. Ja musiałem kupić teraz na zimę 245/45R18 a nie miałem na ten cel kokosów i wybrałem Kormorany (ok.1200 zł komplet) i jestem mega zadowolony. Powyżej 130 trochę głośne. Poniżej standardowo. W śniegu mistrzostwo.
 
Nie wiem jaki masz na to budżet. Ja musiałem kupić teraz na zimę 245/45R18 a nie miałem na ten cel kokosów i wybrałem Kormorany (ok.1200 zł komplet) i jestem mega zadowolony. Powyżej 130 trochę głośne. Poniżej standardowo. W śniegu mistrzostwo.
Budzet jest, sie wstepnie zastanawialem nad miszelinkami, pirelli albo nokiankami, ale to jest x2.
Kormoranów nigdy nie uzywalem, az jestem zaskoczony. Hmmmm.,
 
Back
Top