Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

BMW - marka konkret, tylko sporo egzemplarzy mocno dojechanych. Z niepewnego źródła bym się bał kupować. No i ten napęd na tył trochę uciążliwy byłby dla mnie - mieszkam na wsi, spod domu wyjeżdżam pod stromą górkę i jak śniegu nawali, to ciężko wyjechać byłoby z napędem na tył. Czasem ludzie pustaki czy worki z cementem w bagażniku wożą, żeby dociążyć. :D
 
Jasne, napęd na tył w zakrętach nieoceniony. ;) Ale u mnie to faktycznie jest ciężka sprawa - nawet z przednim napędem i dobrymi zimówkami mam nieraz problemy zimą z wyjechaniem na szosę.
 
Jasne, napęd na tył w zakrętach nieoceniony. ;) Ale u mnie to faktycznie jest ciężka sprawa - nawet z przednim napędem i dobrymi zimówkami mam nieraz problemy zimą z wyjechaniem na szosę.
Szady, kontrola trakcji robi swoje. Dobre zimówki zakładasz i jeździ się lepiej niż z napędem na przód. Serio, żadnych problemów z jazdą w zimę
 
co ciekawe u mnie w robocie 3 osoby jeszcze miały e46 i żaden nie wiedział jak wyłączyć kontrole trakcji :D
 
Panowie a jak to E46 zbiera nierownosci w miastach? I tak samo pytanie w zwiazku z E90? Da sie tym komforoto poruszac po miescie? (dziury, poprzeczne nierownosci, torowiska)
 
Co do diesli się nie wypowiadam. Robię rocznie ok. 10k, więc nie są w kręgu moich zainteresowań. Znajomy, który ma zakład mechaniczny i stację diagnostyczną twierdzi, że na dieslach zarabiają najwięcej. Szczególnie D4D, 1.8 TDCI i 2.0TDI. W benzynach robią części eksploatacyjne, w dieslach grubsze sprawy. Plac cały czas zastawiony. Ostatnio coraz bardziej, bo rynek wtórny jest dieslami zasypany, więc ceny niższe, w związku z czym łatwo wpaść na minę. Potem dziwi się jeden z drugim, że jego 10 letnia furka z oczywiście oryginalnym przebiegiem 150k po kilku miesiącach od daty zakupu ma wymieniane koło dwumasowe.

@Seven25 to będą 10 letnie auta, popularne więc zamienników jest sporo.
 
Nie ukrywam, że takie auta około 200 KM poszły by w gaz, bo takie V6 to pewnie z 15l na 100 sobie zje. Ja zawsze dieslami jeździłem bo dość sporo jeżdżę, zobaczymy co się trafi.
 
Jeśli chodzi o diesle, to wpadły mi jeszcze w oko Saaby i Fiaty bo to te same silniki, a podobno są bardzo dobre. W siniki V nie będę się pchał, może być Pb ale w rzędzie i też może być pojemność ponad 2.0 :D, To chyba będzie trzeba w BMW poszukać :P i Volvo od Szejdiego mi się strasznie widzi :P
 
Last edited:
Poczytałem trochę w pracy i właśnie z Diesli po erze TDI na pompie, najbardziej zachwalają Fordowskiwgo TDCI, który jest właśnie w Volvo i Peugeotach bo to jest silnik robiony we współpracy z Francuzami, albo JTD multijet Fiata, który jest w Oplu, Saabie, itd. Ale nachodzi mnie na benzin + lpg bo nigdy nie miałem, trzeba wszystkiego spróbować, zawsze ponad 200 KM to nie dieslowskie 150 :P
 
1.6 i 2.0 TDCI Forda sa bdb. Dwumas z reguły pada przy 200k, więc chyba lepiej już wziąć takie auto, które ma przejechane więcej i jest po wymianie. Peugeoty nie do zajechania. Żona mojego kolegi robi 207mką 50k rocznie i jeszcze nic nie robiła. No, ale autko było sprowadzane z francji lekko stuknięte w drzwi kierowcy, z potwierdzonym przebiegiem 110k. Jeśli chcesz benzynę z LPG, to ja bym uderzał w 407 2.0. Kupisz 10 letnie do 20k spokojnie.
 
Ja sie przerzucilem z V50 1.6 diesel 107KM na oczko nowszego Passata 2.0 diesel 170KM, sedan.
Volvo to jednak Volvo. Mimo ze mam chyba najwyzsza wersje paska z tego rocznika.

Pytanie: jaki rozmiar auta jest na twoim celowniku.

V50 to +/- : focus/astra/golf/E46 (wiem, zaraz bedzie lincz)

Passat jest wiekszy, dla mnie teraz to auto minimum (mowimy o glownym).
 
Ja sie przerzucilem z V50 1.6 diesel 107KM na oczko nowszego Passata 2.0 diesel 170KM, sedan.
Volvo to jednak Volvo. Mimo ze mam chyba najwyzsza wersje paska z tego rocznika.

Pytanie: jaki rozmiar auta jest na twoim celowniku.

V50 to +/- : focus/astra/golf/E46 (wiem, zaraz bedzie lincz)

Passat jest wiekszy, dla mnie teraz to auto minimum (mowimy o glownym).
Czemu lincz? Masz rację. V70 to gabaryty Passata, v50 niższa półka.
 
@Comber
No ja znam takich, co na porownanie audi/bmw (mercedes ma niestandardowe rozmiary) do ktoregokolwiek z aut dla ludu dostaja piany :)
I nie pomaga tlumaczenie, ze chodzi o rozmiar, a nie o to czy auto jest klasy premium czy nie :)
I tak np twierdza, ze A4 >= Passat, czy BMW 3 >= Mondeo :) Co wg mnie jest bzdura :)
 
Cóż zrobić, niektórzy mają chyba jakiś kompleks albo uzależniają miejsce w społeczeństwie od marki samochodu. Ja wolę mieć 6 letniego Forda niż 12 letnie BMW w tej samej cenie :) Dla niektórych jest to nie do pomyślenia.
 
Ja mam takie samo zdanie jak Comber, co do rozmiarów auta, nic mniejszego od aut segmentu Fokusa, Leona, no ewentualnie GrandePunto albo Stilo bo też rozważalem takowe, może być sedan kombi, Passat, Vectra, Mondeo :D, byle stan był ładny jak będzie fajne V50 to nie będę się zastanawiał mimo, że to kombi, kiedyś może się przydać. I W drugą stronę byle nie jakieś Vany czy Mini Vany.
 
Ja wolę mieć 6 letniego Forda niż 12 letnie BMW w tej samej cenie :) Dla niektórych jest to nie do pomyślenia.
np. dla mnie :D Tutaj już nie chodzi o marke, ale np gdybym mial 30tyś do wydania na auto i zastanawiał sie między doinnwestowana e46 w 3 litrowym dieslu i pełnym wyposażeniem a podstawową e90 z silnikiem 1.8 to biore e46.
@Dzihados e46, audi a4 i mercedes c klasa to coś pomiędzy astra/golf a passat.
 
No i najwazniejsze, żeby w Dieslu miało tak co najmnie 130 KM, a jak benzin z lpg to co najmniej 160, 170. I ma mi sie podobac bryla auta, a czy to sedan, czy hot hatch czy kombi, Panie jeden chuj :D
 
Ja mam takie samo zdanie jak Comber, co do rozmiarów auta, nic mniejszego od aut segmentu Fokusa, Leona, no ewentualnie GrandePunto albo Stilo bo też rozważalem takowe, może być sedan kombi, Passat, Vectra, Mondeo :D, byle stan był ładny jak będzie fajne V50 to nie będę się zastanawiał mimo, że to kombi, kiedyś może się przydać. I W drugą stronę byle nie jakieś Vany czy Mini Vany.
Jeśli stanie na dieslu to na twoim miejscu dołożyłbym jeszcze z 10k i kupił Mondeo Mk4 2.0 TDCI 140 KM. Jeśli jednak budżet jest nie do przeskoczenia to szukałbym V50, Focusa MK2 FL TDCI 2.0 (może być ciężko o dobry egzemplarz w tej cenie, przed FL znajdziesz spokojnie) albo 407 2.0 HDI. Niestety do 20k w sedanie to będą jeszcze auta innej generacji tj. b5 FL, Vectra C przed FL.
 
Pytanie jaki budzet i jakie potrzeby, oraz co nie mniej wazne: jaki konkretny egzemplarz.

Ja wzialem paska nie dlatego, ze to bylo auto moich marzen, tylko dlatego, ze trafil sie konkretny egzemplarz z dobra cena. Z kolei V50 sprzedalem bratu za 50% ceny rynkowej - sa wiec okazje, choc nie na "rynku". :)

Ekonomicznie najbardziej uzasadnione jest kupowanie samochodow 2-5 letnich, niezaleznie z jakiej polki. Nowy tez jest ok jesli w leasingu. Jesli ktos za gotowe kupuje auto z salonu, to tez nie ma co dyskutowac. Jak ma, to niech wydaje :)

Teraz mozna sie spierac czy lepsze 2 letnie mondeo czy 5 letnie bmw 5 - przeciez sa koszty utrzymania, przy tych autach nieporownywalne. A wyposazenie na takich autach moze decydowac o znaczej czesci ceny.
 
Back
Top