Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

F250 black ops lub lariat sport.
Używka ma sens czy jak już tylko nówka?
Nie, nie mam małego :beczka:

Chodzi o bezpieczeństwo i przestrzeń :lesnarhappy:

Ewentualnie np. Toyota Tundra. Na chama Nissan Navara.

Dużo z tym roboty? Wolę zapłacić i żeby działało z 5 lat chociaż niż oszczędzić i co chwila do mechanika.
Bierz Velociraptora :fjedzia:
VelociRaptor_Shell_Yellow-01.jpg
 
Pany, letnie opony tez musze zmienic, ale tak cebuluję, że dwie sa jeszcze w miare i bym je na tyl dal, a na przod nowe.
Czy lepiej jednak nie kombinowac i 4 nowki?

@respect VIN rozkminiles? Troche tego jest w sieci.
 
Pany, letnie opony tez musze zmienic, ale tak cebuluję, że dwie sa jeszcze w miare i bym je na tyl dal, a na przod nowe.
Czy lepiej jednak nie kombinowac i 4 nowki?

@respect VIN rozkminiles? Troche tego jest w sieci.
I tak i nie. Takie podstawowe dane rozkminilem, natomiast coś więcej to już jest problem. Auto przyjechało z Francji i nie bardzo jest możliwość sprawdzenia historii. Coś tam znalazłem ale to już trzeba płacić a nawet nie mam pewności, że strona jest legitna.
 
I tak i nie. Takie podstawowe dane rozkminilem, natomiast coś więcej to już jest problem. Auto przyjechało z Francji i nie bardzo jest możliwość sprawdzenia historii. Coś tam znalazłem ale to już trzeba płacić a nawet nie mam pewności, że strona jest legitna.
Jaka marka?
 
Historia auta: z tych platnych nigdy nie korzystalem (nie wszystkie kraje/marki wymagaja wpisow w centralnych bazach, czesto te dane sa tylko w lokalnych maszynach danego ASO, wiec tak czy siak tych danych nie ma).

W niektorych krajach informacje ze stacji diagnostycznych sa publiczne, nie wiem jak jest we Francji.

Co do dekodowania wyposazenia itp itd zakładam, ze tu byles?
https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/
https://pl.vindecoder.eu/peugeot
https://www.peugeot.com.au/aftersales-services/maintenance/capped-price-servicing-vin-lookup/
https://uk.vin-info.com/
https://vehicleidentificationnumber.com/vin-decoder/peugeot-car.html
https://www.carscue.com/unique-vehicle-identification-number-vin
 
Historia auta: z tych platnych nigdy nie korzystalem (nie wszystkie kraje/marki wymagaja wpisow w centralnych bazach, czesto te dane sa tylko w lokalnych maszynach danego ASO, wiec tak czy siak tych danych nie ma).

W niektorych krajach informacje ze stacji diagnostycznych sa publiczne, nie wiem jak jest we Francji.

Co do dekodowania wyposazenia itp itd zakładam, ze tu byles?
https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/
https://pl.vindecoder.eu/peugeot
https://www.peugeot.com.au/aftersales-services/maintenance/capped-price-servicing-vin-lookup/
https://uk.vin-info.com/
https://vehicleidentificationnumber.com/vin-decoder/peugeot-car.html
https://www.carscue.com/unique-vehicle-identification-number-vin
Część znałem część nie, ale tu również trzeba płacić za informacje a nie wiem czy nie zapłacę po to żeby zobaczyć wyposażenie auta :D z drugiej strony jestem raczej pewien historii samochodu a bardziej chciałem z ciekawosci zobaczyć bo wydawało mi się, że na zachodzie to jest standardem.
 
Pany, letnie opony tez musze zmienic, ale tak cebuluję, że dwie sa jeszcze w miare i bym je na tyl dal, a na przod nowe.
Czy lepiej jednak nie kombinowac i 4 nowki?

@respect VIN rozkminiles? Troche tego jest w sieci.
Jak bieżnik dobry i nie za stare to spokojnie można walić na tył, a na przód nówki. Chyba ze masz poloneza albo starą bawarę to odwrotnie :korwinlaugh:
 
Część znałem część nie, ale tu również trzeba płacić za informacje a nie wiem czy nie zapłacę po to żeby zobaczyć wyposażenie auta :D z drugiej strony jestem raczej pewien historii samochodu a bardziej chciałem z ciekawosci zobaczyć bo wydawało mi się, że na zachodzie to jest standardem.
Jezeli auto jest "prawie nowe", ew. parolatkiem to moze tak rzeczywiscie byc. Może w salonach dekodują VIN, kto wie? Mi Nissan np emailowo to zrobil, ale musialem wyslac skany/foty dd rejestracyjnego (sprzedawca mi pozwolil). W Fordzie pamietam mi babka mowila ze maja dwa systemy, jeden centralny, ale nie wszystko tam wpisuja, i swoj lokalny.

Fajnie byloby sprawdzic baze ubezpieczycieli, czy cos u nich jest... @MMAkłowicz ? :)
Jak bieżnik dobry i nie za stare to spokojnie można walić na tył, a na przód nówki. Chyba ze masz poloneza albo starą bawarę to odwrotnie :korwinlaugh:
Czyli mozna przycebulic, dzieki!
 
Jezeli auto jest "prawie nowe", ew. parolatkiem to moze tak rzeczywiscie byc. Może w salonach dekodują VIN, kto wie? Mi Nissan np emailowo to zrobil, ale musialem wyslac skany/foty dd rejestracyjnego (sprzedawca mi pozwolil). W Fordzie pamietam mi babka mowila ze maja dwa systemy, jeden centralny, ale nie wszystko tam wpisuja, i swoj lokalny.

Fajnie byloby sprawdzic baze ubezpieczycieli, czy cos u nich jest... @MMAkłowicz ? :)

Czyli mozna przycebulic, dzieki!
Może zadzwonię do ASO w Polsce czy jest w ogóle taka możliwość sprawdzenia. Nie wiem czy coś to da, ale nic to nie kosztuje.
 
Pany, letnie opony tez musze zmienic, ale tak cebuluję, że dwie sa jeszcze w miare i bym je na tyl dal, a na przod nowe.
Czy lepiej jednak nie kombinowac i 4 nowki?

@respect VIN rozkminiles? Troche tego jest w sieci.

Jak bieżnik dobry i nie za stare to spokojnie można walić na tył, a na przód nówki. Chyba ze masz poloneza albo starą bawarę to odwrotnie :korwinlaugh:
Teraz zalecane jest zakładanie lepszych opon na tylną oś, niezależnie od tego na którą jest napęd.
 
Powinien trzymać się krótszej formy. Te filmy są w chuj rozwleczone.
To nawet nie o to chodzi. Dawałem mu wiele szans, ale on rzadko kiedy ma pojęcie o czym mówi. Większość tego co mówi to po prostu tak mu się wydaje. Już dawno temu go ochrzcili jako Pana "nie znam się, ale się wypowiem" czy jakoś tak.
 
Historia auta: z tych platnych nigdy nie korzystalem (nie wszystkie kraje/marki wymagaja wpisow w centralnych bazach, czesto te dane sa tylko w lokalnych maszynach danego ASO, wiec tak czy siak tych danych nie ma).

W niektorych krajach informacje ze stacji diagnostycznych sa publiczne, nie wiem jak jest we Francji.

Co do dekodowania wyposazenia itp itd zakładam, ze tu byles?
https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/
https://pl.vindecoder.eu/peugeot
https://www.peugeot.com.au/aftersales-services/maintenance/capped-price-servicing-vin-lookup/
https://uk.vin-info.com/
https://vehicleidentificationnumber.com/vin-decoder/peugeot-car.html
https://www.carscue.com/unique-vehicle-identification-number-vin
Te dane nie są publiczne, trzeba szukać detali serwisowania i napraw, a jeśli nie ma ich właściciel, to szanse znacznie maleją.
 
@Twarzowiec
W sumie ciekawe, komentarze na yt rzadko czytam, ale ktos zrobil jakas odpowiedzi wideo?
Kogo polecasz?
Czasami warto poczytać komentarze, szczególnie w przypadku filmów tego Pana. Sam nikogo nie polecę, bo siedzę bardziej w detailingu niż mechanice, a tam też Łysy wciskał swoję mądrości, wymądrzając się w w dyskusji z jednym z najlepszych specjalistów w Polsce. Nie twierdzę, że wszystko co mówi jest złe, ale zalecam bardzo dużo dystansu podczas oglądania jego filmów.
 
Słuchajcie, zostałem poproszony o przysługę sprawdzenia auta przed jego kupnem przez znajomego, który jest totalnym laikiem. Ja jeśli chodzi o mechaniczne rzeczy jestem tylko trochę mniejszym laikiem :lol: Autko to Saab 900 kabriolet, może ktoś miał styczność, na co szczególnie zwrócić uwagę?
 
Słuchajcie, zostałem poproszony o przysługę sprawdzenia auta przed jego kupnem przez znajomego, który jest totalnym laikiem. Ja jeśli chodzi o mechaniczne rzeczy jestem tylko trochę mniejszym laikiem :lol: Autko to Saab 900 kabriolet, może ktoś miał styczność, na co szczególnie zwrócić uwagę?
Ja jako zupełny laik też pojechałem oglądać, by zaoszczędzić koledze kilkuset km.
Na pewno możesz sprawdzić papiery, a jeżeli jest to komis, to przygotuj się na niezły burdel. Saab'y raczej po komisach nie chodzą, więc pewnie od osoby prywatnej, ale mimo wszystko. Jeśli jest to jakiś pasjonat to być może ma konto na którymś z saabowskich forów?
 
Ja jako zupełny laik też pojechałem oglądać, by zaoszczędzić koledze kilkuset km.
Na pewno możesz sprawdzić papiery, a jeżeli jest to komis, to przygotuj się na niezły burdel. Saab'y raczej po komisach nie chodzą, więc pewnie od osoby prywatnej, ale mimo wszystko. Jeśli jest to jakiś pasjonat to być może ma konto na którymś z saabowskich forów?
Ogółem to jest chyba komis, a wiem co może się dziać bo z ojcem trochę handlujemy autkami, co prowadzi do znajomości z różnego rodzaju pseudo-handlarzami (btw z moich obserwacji takich asów jest coraz mniej, przynajmniej w naszym rejonie). W opisie wszystko pięknie. Najbardziej chodzi mi o silnik, bo z szeroko pojętej wiedzy o autach na samej mechanice znam się najsłabiej. No nic na jakimś forum Saabowskim poczytam o standardowych problemach, reszta wyjdzie w praniu :)
 
Back
Top