1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha?

Discussion in 'Suplementacja i Odżywianie' started by Player26, Dec 1, 2013.

  1. Eh, mięśnie brzucha. Jak świat długi i szeroki ludzie wymyślają plany i urządzenia które mają nam odsłonić kaloryfer, a tu najczęściej co? (niech każdy sobie dorymuje).



    Mięśnie brzucha dzielą się na 2 typy z czego jedne(głębokie) są mniej widoczne ale ważniejsze bo odpowiadają za m.in. prawidłową postawę ciała i wzmacniają kręgosłup, a drugie(zewnętrzne) bardziej za względy estetyczne. Oczywiście warto rozwijać równomiernie jedne i drugie co nie jest takie trudne bo konkretne ćwiczenia aktywują w większym stopniu te lub te. Trening "plank/deska" rozwija głębokie/stabilizujące i w/g mnie jest cięższy ze względu na czas w jakim mięśnie pracują. Podobno najlepsi wytrzymują w wyjściowej pozycji do deski 5min, jeśli tyle wytrzymasz i zjedziesz poniżej 15% tłuszczu to gwarantuję, że efekt będzie zadowalający. Natomiast mięśnie brzucha zewnętrzne rozwija się np. podciąganiem kolan do klatki w zwisie oraz dzięki brzuszkom z obciążeniem w różnych wariantach.



    Osobiście polecam skupić się nie diecie i popieram nieśmiałe tezy przedmówców, że redukcja jest łatwiejsza ALE żeby rzeźbić trzeba mieć co więc polecam starą sprawdzoną kolejność: masa->rzeźba no chyba, że wyglądasz jak Roy Nelson...



    P.S. Jest taka ogólna teza, że jeśli w pasie masz więcej niż połowa Twojego wzrostu to czas na redukcję.
     
  2. janmarkus

    janmarkus Oplot Challenge
    Featherweight

    Dołączył:
    Jan 29, 2014
    Komentarze:
    1
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    790
    Home Page:
    Ja polecam a6w :)



    _____________________



    Chcesz być trenerem fitness? Kursy fizjoterapia dla każdego.
     
  3. Tar-Ellendil

    Tar-Ellendil Vale Tudo
    Open

    Dołączył:
    Apr 28, 2011
    Komentarze:
    23,955
    Zdobyte Lajki:
    24,884
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Occupation:
    MMA
    Miasto:
    Krakał
    Home Page:
    Ja się zastanawiam czy można mieć ciągle napięty brzuch :-) Tak żeby przy wdechu i wydechu praktycznie się nie zmieniał .







    W moim przypadku najpierw muszę zredukować wadę kręgosłupa ;/
     
  4. Keylock

    Keylock Bellator
    Lightweight

    Dołączył:
    Oct 12, 2011
    Komentarze:
    4,229
    Zdobyte Lajki:
    71
    Punkty:
    1,790
    [​IMG]

    Jak masz porządny 6pak to na luzie też widać dobrze mięśnie brzucha i nie trzeba się spinać.
     
  5. Cloud

    Cloud UFC
    Heavyweight
    Cohones MMARocks

    Dołączył:
    May 12, 2010
    Komentarze:
    17,130
    Zdobyte Lajki:
    26,197
    Punkty:
    1,790
    Najlepszy jest drążek.
     
  6. Mort

    Mort Żołnierz Chrystusa

    Dołączył:
    Mar 21, 2010
    Komentarze:
    8,912
    Zdobyte Lajki:
    2,020
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Warszawa
    najlepsze ćwiczenie to przysiady na drążku
     
  7. midern

    midern UFC
    Bantamweight

    Dołączył:
    Jul 4, 2012
    Komentarze:
    8,053
    Zdobyte Lajki:
    2,068
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Lębork

    W jakim sensie? Podciąganie nachwytem? Wiem, ze wtedy pracują prkatyznie wszzytkie (no dobra, przesadziłem bardzo dużo) mięśni, ale to małą rzeźbę też robi? Czy wcale nie mówimy o tym samym?
     
  8. Mort

    Mort Żołnierz Chrystusa

    Dołączył:
    Mar 21, 2010
    Komentarze:
    8,912
    Zdobyte Lajki:
    2,020
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Warszawa
    Tak, robi małą rzeźbę, czasami dużą taką jak ta



    [​IMG]
     
  9. Born2kill

    Born2kill UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Apr 11, 2010
    Komentarze:
    19,932
    Zdobyte Lajki:
    1,968
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Raczej chodziło o wszelkie unoszenie nóg wisząc, jeśli już mówimy o brzuchu :-)







    To się wydaje proste, ale jak ktoś niewiele ćwiczył kiedykolwiek brzuch lub dawno to dobry start, z resztą wystarczy zwiększać ilość powtórzeń, skracać przerwy. Można znaleźć coś dla siebie i w tym i "pokrewnych" ;-)



    PS: Kur..ślepy jestem, że to widzę na tej samej stronie teraz, ale już nie skasuje posta :D
     
  10. Cloud

    Cloud UFC
    Heavyweight
    Cohones MMARocks

    Dołączył:
    May 12, 2010
    Komentarze:
    17,130
    Zdobyte Lajki:
    26,197
    Punkty:
    1,790
    midern, drążek jest super, bo można zrobić kilka ciekawych ćwiczeń na brzuch. Podciąganie kolan do klatki, skręty nogami itd. W internecie jest masę ćwiczeń na brzuch na drążku. Dodatkowo polecam zakupić piłkę do świczeń. W markecie za 30 zł już kupi. Można rozluźniające ćwiczenia później na niej robić na brzuch.
     
  11. _Logan_

    _Logan_ Guest

    Tomasz Chmura jako bob budowniczy tego forum wie o co chodzi z drążkami, więc bez dyskusji pany:



    http://cohones.mmarocks.pl/topic/wybudowalem-drazek
     
  12. midern

    midern UFC
    Bantamweight

    Dołączył:
    Jul 4, 2012
    Komentarze:
    8,053
    Zdobyte Lajki:
    2,068
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Lębork
    Mam drążek, ale zazwyczaj ćwiczyłem sobie tylko podciąganie nachwytem.



    Na brzuch to zazwyczaj po treningu robiłem właśnie ABS, to c oBorn podesłał. I muszę przyznać, ze lekki efekt zauważyłem, jestem chudy (taki średni raczej), a brzuch stał sie twardszy i trochę mięśni się pokazało (tzn. więcej niż przez rozpoczęciem tego).



    @Tomek, czaję o co chodzi.



    Ja się tak zastanaiwam, czy codziennie rano, jak wstanę, nie robić np. 3 serii pompek i 3 serii podciągnięć na drążku, stopniwo bym zwiększał powtórzenia. To dobry pomysł? Do niedawna robiłęm zawsze przed snem po 40 pompek w jednej serii i się kładłem.
     
  13. Cloud

    Cloud UFC
    Heavyweight
    Cohones MMARocks

    Dołączył:
    May 12, 2010
    Komentarze:
    17,130
    Zdobyte Lajki:
    26,197
    Punkty:
    1,790
    Jaki okres czasu dziennie robiłeś 3 serie pompek i 3 serie podciągnięć? I po ile w serii? Pokaż sylwetkę. Ogólnie na Cohones powinien być temat "Nasze sylwetki" :).
     
  14. Kamig

    Kamig Oplot Challenge
    Middleweight

    Dołączył:
    Sep 14, 2010
    Komentarze:
    99
    Zdobyte Lajki:
    9
    Punkty:
    1,790
  15. Born2kill

    Born2kill UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Apr 11, 2010
    Komentarze:
    19,932
    Zdobyte Lajki:
    1,968
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Jak ktoś się bawi w pompki zamiast wyciskania sztangi np to polecam również pompki tyłem. Ja napieprzam je na zmianę z normalnymi po 3 serie bez pauz, pauzą jest zmiana przód/tył. Aktualnie "pozimowe" 40 powtórzeń, ale będzie lepiej, a jeszcze katar mam zajebisty :-)
     
  16. midern

    midern UFC
    Bantamweight

    Dołączył:
    Jul 4, 2012
    Komentarze:
    8,053
    Zdobyte Lajki:
    2,068
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Lębork
    Nie, nie, źle się zrozumieliśmy. Nie robiłem tych 3 serii, pytam czy opłaca się robić takie coś, zaraz jak wstanę, czy to jakoś w minimalnym stopniu daa mi trochę wytrzymałosci itp? Bo to tylko kwestia, czy warto to zrobić na przebudzenie.



    Tak to normalnie mam mały planik, na poszczególne partie i jak nie mam treningów to staram się cwiczyć.



    Kiedys robiłem też (chyba 4 latat temu) ten program, co go Tomasz znasz, na chyba 50 podciągnięć, 100 pompek itp. To i tak raczej na jakąś wytrzymałosć.



    W skórcie, nigdy nie praktykowałem ćwiczenia tylko 3 serii pompek i drążka!
     
  17. Keylock

    Keylock Bellator
    Lightweight

    Dołączył:
    Oct 12, 2011
    Komentarze:
    4,229
    Zdobyte Lajki:
    71
    Punkty:
    1,790
    Róbcie po 1000000 serii na brzuch, tylko tak zrobicie kaloryfery :-)



    Sam robiłem 6pak ćwiczeniami a'la ABS 3 ćwiczenia po 2-3 serie po każdym siłowym. Obecnie uważam, że w zupełności wystarczą ćwiczenia wielostawowe + parę serii spięć po siłowym + NISKI POZIOM TŁUSZCZU (a więc DIETA). Jeśli ktoś ma oponkę to zrobienie miliona brzuszków mu mięśni brzucha nie odsłoni bo jeśli ktoś jeszcze nie wie to trening brzucha nie spala sadła.
     
  18. Mort

    Mort Żołnierz Chrystusa

    Dołączył:
    Mar 21, 2010
    Komentarze:
    8,912
    Zdobyte Lajki:
    2,020
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Warszawa
    keylock



    +1



    MC, przysiadzior i reszta wielostawówek i po dobrym treningu zakwasy są na brzuchu bez robienia go ;) dobre!



    ja tylko planki, side planki i russian twisty (nie wiem w sumie jak to się nazywa) z 50 kg robię - stoisz z hantlem i się bujasz :D
     
  19. HubiSSJ3

    HubiSSJ3 UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Feb 20, 2010
    Komentarze:
    18,628
    Zdobyte Lajki:
    14,843
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male

    Opisz to ćwiczenie, bo mnie zaciekawiło :-)



    @Mort



    Wieczorem, czyli wziąłem pod uwagę fakt, ze midern się uczy i wraca ze szkoły gdzies około 15.30, czyli zrobi szamę do 16 i o 17 może zacząć ćwiczyć :-)
     
  20. Mort

    Mort Żołnierz Chrystusa

    Dołączył:
    Mar 21, 2010
    Komentarze:
    8,912
    Zdobyte Lajki:
    2,020
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Warszawa
    Hubi, najlepsza pora na robienie treningu to 14:30 bodajże, według naukowców;) na noc nie jest ok, bo organizm jak się rogrzeje to ciężko mu potem iść w kimę - wiem po sobie...



    trzymaj hubi



     

Share This Page