Morskie opowieści

Dryft . Rety ale jestem czasem tępy.
Aaa dryf? :) jak w dryf-kotwie, dryfowaniu?

Ale to nie czaje bo tam zaden z jachtów nie był w dryfie?

Ale angielskiego draft tez nie czaje do tej sytuacji?
1699540703602.png


Kolunio pewinien pojsc z lewej strony tego jachtu na kotwicy (pewnie musialby walnac sztag). Ewentualnie płynąc z prawej blisko jego burty (tamten drugi jacht tak czy siak nie planowal chyba wplynac w tego zakotwiczonego) i po jego wyminieciu kombinowac dalej. Choc tu ryzyko wplatania sie w muringi. No a poszedł prawą, i bardzo pozno zadecydowal o przejsciu za rufą tego co prawym halsem płynął, ale łajba potrzebuje przestrzeni do skrętu. Swoją drogą tamten też mógł szybciej reagować.
 
Last edited:
Nie komplikował bym zagadnienia ;) zakręcał I myslal że zakręci jak autem po promieniu skrętu i to by mooooze wyszlo tylko po zwrocie miał prawa burtę po zawietrznej więc go znosiło ja lewa i tyle. I jak by tego nie przewidzial. Plus jak piszesz drugi mógł też reagować a nie płynąć ciągle tym samym kursem choć widział i miał sporo czasu na cokolwiek
 
W zeszłym tygodniu załoga statku MT GREEN AZZURE wraz z załogami samolotów RAF uratowała samotnego żeglarza z poważnie uszkodzonego jachtu w u wybrzeży Kornwalii. Była to jedna z pierwszych ofiar huraganu Ciaran, który w ubiegły weekend sprowadził ekstremalne wiatry na północny Atlantyk, Zatokę Biskajską i kanał La Manche. W czwartek żeglarz pływający jachtem żaglowym pod norweską banderą wezwał pomocy w związku z uszkodzeniami jego jachtu. Sygnał został nadany w odległości około 900 Mm od wybrzeży Kornwalii. Tak znaczna odległość uniemożliwiała użycie śmigłowców ratowniczych, których zasięg był zbyt mały. Jako pierwszy do akcji włączył się morski samolot patrolowy FA50 Falcon francuskiej marynarki wojennej, który odnalazł na wodach Atlantyku uszkodzony jacht i potwierdził, że jego kapitan wciąż żyje. W dniu 3 listopada wczesnym rankiem samolot poszukiwawczy RAF Atlas A400 oraz patrolowy P-8 Poseidon, które były przygotowane do zrzucenia zestawu Uni pac 3 obejmującego tratwę ratunkową wraz ze sprzętem niezbędnym do przeżycia na morzu. W akcje zaangażował się znajdujący się w tamtym rejonie pływający pod banderą liberyjską tankowiec MT GREEN AZURE na pokład którego udało się podjąć żeglarza.
Na podstawie Royal Air Force i Maritime Executive



UGVPDk5.png
 
Chopie on był na księżycu i oblatywał SR 71 blackbird, dotarł też na dno rowu Mariańskiego, a Ty pytasz czy będzie pływał
:werdum: :roberteyeblinking:
No przeciez plywanie to wieksze wyzwanie XD tam tylko guziki naciskasz hahaha
 
Co tam sie? Z yymi babami... No i dokad byly plany?
Bo się jej odwidzialo z kupowaniem. Weź nawet nic nie mów. Swoja droga w życiu nie kupił bym łódki w pl. Ceny z kosmosu , stan zazwyczaj tragiczny, wybór mały a modele po prostu słabe. I oczywiście zawsze sprzedający szuka frajera. ( Znaczy to akurat pozytywne bo łódki kupują tylko frajerzy bo to skarbonka bez dna co głównie stoi , wiem bo miałem dwie XD)
 
Bo się jej odwidzialo z kupowaniem
Aaaa ok ok.

Swoja droga w życiu nie kupił bym łódki w pl. Ceny z kosmosu , stan zazwyczaj tragiczny, wybór mały a modele po prostu słabe.
Mały rynek jeszcze, to podaż dyktuje warunki. Jeszcze 30 lat wzrostui będzie inaczej XD

Znaczy to akurat pozytywne bo łódki kupują tylko frajerzy bo to skarbonka bez dna co głównie stoi , wiem bo miałem dwie XD
Masz rację, mało jest osób które wykorzystują to co mają. Dotyczy to chyba wszystkiego, motocykli, kamperów, sprzętu do sportu zimowego...
 
To jakiś planu rejsowe na nowy rok panowie mają ?
Moim marzeniem jest miec 2x5 lub 1x10 dni (urlopowych czyli rejs 7 lub 14 dni). Totalne minimum to 1x5.

Chciałbym Gotlandię. Obaczymy.

Ty to tam pewnie ciepłe jakieś :)

Więc ciepła wrzutka XD
 
Moim marzeniem jest miec 2x5 lub 1x10 dni (urlopowych czyli rejs 7 lub 14 dni). Totalne minimum to 1x5.

Chciałbym Gotlandię. Obaczymy.

Ty to tam pewnie ciepłe jakieś :)

Więc ciepła wrzutka XD

Gotlandia jest super. Przepiękne widoki. Ja niestety planów na ten rok żadnych nie mam z racji na brak funduszy.
 
Back
Top