Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Piąteczki w benzynie świetne auta. Trzeba sprawdzić pod kątem korozji, czy nie gnije od spodu i na nadkolach. Sprawdź czy nie ma wycieków. Handlarz zapewne wymył silnik, co już może dawać do myślenia. Zapewne trochę pije oleju, ale to częste przy mocniejszych benzynach. Wypadałoby mieć czujnik lakieru. Jeśli nie masz czujnika sprawdzaj kanty maski, błotników, śrubki, uszczelki, różne zapylenia na nadkolach. Ponadto czy kielichy nie są popękane, czy podłużnica nie jest pogięta.
100 % prawda.
 
Jak się nie zapierdala 200+ to wcale te Mazdy tak nie piją oleju. Mam 6 2,5 i niestety moja litr lubi wpierdolić między wymianami co 10k. No ale właśnie bywa szybko jeżdżone:fjedzia:
 
Pojechałem.
- w aucie palone
- tarcze + klocki = rdza
- jeden reflektor chamsko klejony, w drugim niektóre zatrzaski naderwane
- silnik czysty tak, ze mozna z niego jesc
- elementy plastikowe przy silniku na bank nowe, nie wierze ze mimo 10-ciu lat kolo silnika da sie tak domyć
- 2 przednie opony takie same, ale 2 tylnie rozne
- podwozie walczy już z rudą, ale lekko chyba, w sumie to sie nie znam, przy nadkolach nie zauwazylem
- cały lakierowany "bo wandale porysali", "absolutnie bezwypadkowy"
- przednia szyba z innym formatem oznaczen niz pozostale

Na kontre:
- silnik pali natychmiast,
- klima dziala od razu
- wnetrze ok,
- ja tam sie nie moglem dopatrzeć złego spasowania (co w sumie zaskakuje uwzgledniajac relfektory i przednia szybę)

No, kumpel wisi mi flache, oszczedzilem mu czasu i paliwa :)

cQRCS0H.png

zA7GWg7.png

j7ULiT0.png

PD46ki2.png
 
Pojechałem.
- w aucie palone
- tarcze + klocki = rdza
- jeden reflektor chamsko klejony, w drugim niektóre zatrzaski naderwane
- silnik czysty tak, ze mozna z niego jesc
- elementy plastikowe przy silniku na bank nowe, nie wierze ze mimo 10-ciu lat kolo silnika da sie tak domyć
- 2 przednie opony takie same, ale 2 tylnie rozne
- podwozie walczy już z rudą, ale lekko chyba, w sumie to sie nie znam, przy nadkolach nie zauwazylem
- cały lakierowany "bo wandale porysali", "absolutnie bezwypadkowy"
- przednia szyba z innym formatem oznaczen niz pozostale

Na kontre:
- silnik pali natychmiast,
- klima dziala od razu
- wnetrze ok,
- ja tam sie nie moglem dopatrzeć złego spasowania (co w sumie zaskakuje uwzgledniajac relfektory i przednia szybę)

No, kumpel wisi mi flache, oszczedzilem mu czasu i paliwa :)

cQRCS0H.png

zA7GWg7.png

j7ULiT0.png

PD46ki2.png
Aż chce się jebnąć w ryj takiemu, co?
Ja raz byłem oglądać kumplowi BMW X5. Na żywo była w opłakanym stanie a i tak wybrał z górnej granicy cenowej. Ja skorzystałem na tym bo przynajmniej koleś dał mi się przejechać a prowadziła się wyśmienicie :lol:
 
Aż chce się jebnąć w ryj takiemu, co?
Ja raz byłem oglądać kumplowi BMW X5. Na żywo była w opłakanym stanie a i tak wybrał z górnej granicy cenowej. Ja skorzystałem na tym bo przynajmniej koleś dał mi się przejechać a prowadziła się wyśmienicie :lol:
To auto tez ponoc w gornej polowce widełek. Dla mnie troche beka, bo nie o "moje" auto sie rozchodzilo, ale kierwa jak se pomysle, ze przy zmianie tez sie bede musial uzerac z takimi pacanami, to mnie roznosi. Wez jedz 3-4h tylko po to zeby spojrzec w lustro i zobaczyc tam frajera :)

Zebym ja laik takie rzeczy powynajdywal to w sumie szok, az strach co tam by wprawniejsze oko dojrzalo...

A z ciekawostek - wszystkie "zagramaniczne" papiery do auta tym samym charakterem pisma, pewnie jakies małe, rodzinne ASO hehehe. Konsekwentni tacy, bo przez lata ten sam odcień koloru w długopisach :)
 
To auto tez ponoc w gornej polowce widełek. Dla mnie troche beka, bo nie o "moje" auto sie rozchodzilo, ale kierwa jak se pomysle, ze przy zmianie tez sie bede musial uzerac z takimi pacanami, to mnie roznosi. Wez jedz 3-4h tylko po to zeby spojrzec w lustro i zobaczyc tam frajera :)

Zebym ja laik takie rzeczy powynajdywal to w sumie szok, az strach co tam by wprawniejsze oko dojrzalo...

A z ciekawostek - wszystkie "zagramaniczne" papiery do auta tym samym charakterem pisma, pewnie jakies małe, rodzinne ASO hehehe. Konsekwentni tacy, bo przez lata ten sam odcień koloru w długopisach :)
pociągnięte z danii
https://automester.dk/bilsalg?q=&ma...64999&milage=0-238999&type=&fuel=&gear=&sort=
cenowo 2008 wychodzi około 35-40k na eksport pewnie z 1-2k do zbicia...kwity z https://www.sorens-auto.dk/ pewnie po 1 telefonie wyjdzie całka :crazy:
 
@rado1948
z ciekawosci dane:
JMZCR19F270191801
ZM20610

idzie znaleźć w necie za darmo czy bity, kiedy sprzedany itp, przebieg?
 
@rado1948
z ciekawosci dane:
JMZCR19F270191801
ZM20610

idzie znaleźć w necie za darmo czy bity, kiedy sprzedany itp, przebieg?
odnośnie wypadkowości, to też można wysępić (podają wtedy też liczbę właścicieli). Wystarczy odezwać się na maila do nich, kiedyś było pełniejsze info, część ukryli ze względu na ochronę danych.
 
Ciekawe, nie widzialem ani jednego papieru na ostatni nr rejestracyjny (BS59396S).
Przebieg przynajmniej wiarygodny, pomijając ze w ostatnie 6mcy tylko 5tys...
to taki magiczny sposób, po sprzedaży trzeba zrobić przegląd i wtedy cofają licznik do jakiejś sensownej wartości (są oczywiście magicy co sensu nie mają).
Do połamanych zaczepów lamp wystarczy zwierzyna, sylikon to uszczelnienie (300zł mniej na wymianę), mnie bardziej przeraża stan śrub pod maską, wszystko rude :benny:.
Realnie za taką kasę to będzie jakiś defekt, w niemcowni zajazdy są po 18k (trzeba pamiętać o początku sprzedaży mazdy w pl od 2008, więc większość to import, a o rynku aut nie trzeba pisać :D)
 
to taki magiczny sposób, po sprzedaży trzeba zrobić przegląd i wtedy cofają licznik do jakiejś sensownej wartości (są oczywiście magicy co sensu nie mają).
Do połamanych zaczepów lamp wystarczy zwierzyna, sylikon to uszczelnienie (300zł mniej na wymianę), mnie bardziej przeraża stan śrub pod maską, wszystko rude :benny:.
Realnie za taką kasę to będzie jakiś defekt, w niemcowni zajazdy są po 18k (trzeba pamiętać o początku sprzedaży mazdy w pl od 2008, więc większość to import, a o rynku aut nie trzeba pisać :D)
No w realu widzialem tą rdzę, ale jak potem foty przeglądałem to wymiękłem hehehe.

Specjalnie dla ciebie, próg z drugiej strony...
wWpP0rb.png


... i focia spod machy...
vjybNsd.png


:)
 
Jesteśmy fotogeniczną parą, mam nawet niemiecką pamiątkę :)

Jak tam młody daje radę? Nie boisz sie ze wyfrunie gdzies tym? Ile toto ma pojemności? Żarłoczne?
Dzisiaj dopiero przywiozłem. Olej co 7-10 mth. Sprzedawca pokazywał mi swojego, co miał nabite prawie 70mth i nie zmieniali tam nic oprócz oleju i raz łożysk, więc eksploatacja wygląda bardzo dobrze.
Problem jest taki, że nie spodziewałem się, iż jest to aż tak mocne 80ccm. Zdążyłem z nim dzisiaj trochę pojeździć i uczę go szacunku do manetki. Samego bym go nie puścił bo jakby szarpnął manetką nawet na dwójce (czterobiegowa, półautomatyczna skrzynia biegów), to wylądowałby na plecach. Jutro prawdopodobnie będę się kontaktować z kolesiem, który trenuje takie maluchy i razem z nim będziemy młodego uczyć w bezpiecznym miejscu.
Widok wszystkich dzieciaków z osiedla pod naszym garażem i komentarze typu "Ale masz super brata!" bezcenne :lol:
No i moto spokojnie na 3, 4 lata.
 
80ccm? W jakim wieku hest twoj brat? Toz to frunie. Moj kumpel w sredniej mial enduro 80ccm i nawet nas dwoch to nioslo na jednym... moze daj mu blokade?
 
Last edited:
80ccm? W jakim wieku hest twoj brat? Toz to frunie. Moj kumpel w sredniej mial enduro 80ccm i nawet nas dwoch to nioslo na jednym... moze daj mu blokade?
Nie napiszę, że ma 7 lat bo zaraz stwierdzisz, że oszalałem :crazy:
Spokojnie, zakup jest przemyślany i po naradzie z MxWójcik. Jest jeszcze opcja dokupienia rolgazu z blokadą.
Wcześniej dużo ze mną jeździł moją czterysetom i czasami oddawałem mu kontrolę nad kierownicą (wiadomo, że w małym stopniu), to radził sobie nadzwyczaj dobrze.
Ogólnie wiem, że bez gleb się nie obejdzie, ale odpowiedni ubiór, równa łąka i damy radę!
 
Nie napiszę, że ma 7 lat bo zaraz stwierdzisz, że oszalałem :crazy:
Spokojnie, zakup jest przemyślany i po naradzie z MxWójcik. Jest jeszcze opcja dokupienia rolgazu z blokadą.
Wcześniej dużo ze mną jeździł moją czterysetom i czasami oddawałem mu kontrolę nad kierownicą (wiadomo, że w małym stopniu), to radził sobie nadzwyczaj dobrze.
Ogólnie wiem, że bez gleb się nie obejdzie, ale odpowiedni ubiór, równa łąka i damy radę!
Bezkontuzyjności zatem zycze, bo frajda z fotki sama wycieka :)
 
5, z tego co pamiętam, są ocynkowane, a z poborem oleju nie miałem problemu - tyle co wlaem, tyle wylewałem przy wymianie.
No zdaje się nie są ;), mazdy 4 letnie potrafią już się przyjaźnić, z rudą, trafiłeś na zadbany egzemplarz, większość tych Mazd je już olej, czasami da się trafić na dobry egzemplarz, że tego nie robi :D, ale jak ktoś tam napisał, że litr na 10kkm bierze to jest nic ;), jeździć i cieszyć się jazdą :D
 
Panowie, Audi A4 B8 1.8 TFSI wersja 160km. Jakieś opinie?
Ja może Ameryki nie odkryje i napisze to co piszą wszyscy ale silnik całkiem dobry (jak na tfsi :crazy:), znajomy który ma taki mówi ze są tylko dwa mankamenty:
- lubi olej, dolewka nawet ponad 0,5L na 1000 km
- nie wie jak w manualu ale ze skrzynia multitronic potrafi spalić nawet powyżej 13l/100km
 
Ja może Ameryki nie odkryje i napisze to co piszą wszyscy ale silnik całkiem dobry (jak na tfsi :crazy:), znajomy który ma taki mówi ze są tylko dwa mankamenty:
- lubi olej, dolewka nawet ponad 0,5L na 1000 km
- nie wie jak w manualu ale ze skrzynia multitronic potrafi spalić nawet powyżej 13l/100km
Tak, olej bierze, lubią się sypać napinacze łańcucha rozrządu i parę innych wkurwiających rzeczy, lepiej w sumie już w 2.0 TFSI pójść. Jak to w VW bywa to, że coś jest 2.0 TFSI czy 1.8 TFSI, to jest w chuj jeszcze oznaczeń tych silników, które różnią się np. turbinami i masą innych rzeczy, jedne mają więcej problemów inne mniej, identyczna sytuacja jak z 1.8T gdzie do 3 symboli, przyszyte jest masa silników i wzdłużne i poprzeczne, niektóre różnią się tylko programem inne turbiną, wydechem, dolotem, a nawet grubością korbowodów czy innym tłokami. Poczytaj w necie który jakie oznaczenie czy to 2.0 czy 1.8TFSI najlepiej wybrać. Ogólnie te silniki są owiane złą sławą, a jak się pilnuje i dba to robią dobre przebiegi i znaczna część ma po robione po 300KM np. w 2.0 TFSI i znoszą dzielnie, bez ingerencji w dół silnika.
 
Back
Top