Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

W Niemczech Mazdy dobrze trzymają cenę, podejrzewam że z tymi może już coś być. Na przykład zbliża się remont silnika. Przebieg raczej realny, za naszą zachodnią granicą nie trudno znaleźć auto 10 letnie które ma poniżej 100 tysięcy przebiegu. Na mobile.de czy autoscout mnogo jest takich ofert.
Jeśli rzeczywiście jest realny to wtedy cena znacznie wyższa.
Z Mondeo MK4 2008, wersja z DPF. Wiem, ze mozna, ale ciagle sie zastanawiam czy jest sens ;P
Jak się sprawuje? Jesteś zadowolony? Do tej pory jezdziles ON czy PB?
 
Jeśli rzeczywiście jest realny to wtedy cena znacznie wyższa.

Jak się sprawuje? Jesteś zadowolony? Do tej pory jezdziles ON czy PB?

Do tej pory zawsze benzyna. To moj pierwszy ropniak i jak narazie jestem zadowolony. Dzis odebralem auto bo czyscilem chemicznie DPF (zapychal mi sie raz na tydzien). Mam nadzieje, ze teraz bedzie dluzszy czas spokoj bo tylko to zapychanie DPF mnie denerwowalo.
 
Do tej pory zawsze benzyna. To moj pierwszy ropniak i jak narazie jestem zadowolony. Dzis odebralem auto bo czyscilem chemicznie DPF (zapychal mi sie raz na tydzien). Mam nadzieje, ze teraz bedzie dluzszy czas spokoj bo tylko to zapychanie DPF mnie denerwowalo.
Serio? Od czego to zależy bo ja mam auto z DPF Od kilku miesięcy, codziennie kilometry w korkach, i nic.
 
Polecicie coś do 50k?

Przeznaczenie:
- jazda głównie po mieście (jak najbardziej może być automat), dwa razy w miesiącu jakaś dłuższa trasa do 600 km
- sporadyczny przejazd przez drogę żwirową/nieutwardzoną/polną ale jednak się zdarza
Wymagania:
- 4/5 drzwi
- benzyna
- spalanie w miarę niskie
- niezły wygląd
 
Serio? Od czego to zależy bo ja mam auto z DPF Od kilku miesięcy, codziennie kilometry w korkach, i nic.

Szczerze to nie wiem. Poprzedni wlasciciel uzywal auta tylko na dlugich dystansach dzien w dzien. U mnie 90% trasy to miasto. Kilka razy sam mi sie "wypalal" w trasie, ale po paru dniach znowu byl zapchany. U mechanika wypalanie z kompa tez dawaly tylko pare procent zywotnosci, ale jak wyjal filtr to faktycznie wygladal juz nieciekawie. Po chemii wyglada jak nowy i z tego co mowil mechanior powinien teraz dlugo sluzyc i i nie robic problemu.
 
Szczerze to nie wiem. Poprzedni wlasciciel uzywal auta tylko na dlugich dystansach dzien w dzien. U mnie 90% trasy to miasto. Kilka razy sam mi sie "wypalal" w trasie, ale po paru dniach znowu byl zapchany. U mechanika wypalanie z kompa tez dawaly tylko pare procent zywotnosci, ale jak wyjal filtr to faktycznie wygladal juz nieciekawie. Po chemii wyglada jak nowy i z tego co mowil mechanior powinien teraz dlugo sluzyc i i nie robic problemu.
U mnie widzę niby jest jakiś system, który sam oczyszcza. Ale mechanik ostrzegal, że przy takiej jeździe będzie sie zapychał szybko i radził wycięcie.
 
U mnie widzę niby jest jakiś system, który sam oczyszcza. Ale mechanik ostrzegal, że przy takiej jeździe będzie sie zapychał szybko i radził wycięcie.

U mnie tez jest ten system, ale jak filtr jest mocno zapchany to pomoze tylko na pare dni/km. Ogolnie w tym modelu moim DPF ma opinie raczej bezawaryjnego, dlatego prawie nikt nie wycina. Po czyszczeniu chemicznym przy ewentualnym zapchaniu system przepalania samoistnego powinien juz dawac rade no i wiadomo raz na 1000 km trzeba auto przegonic poza miastem - u mnie w instrukcji jest 20 min kolo 100-120 km/h jako optimium.
 
Dlatego się kupuję benzynę, gdy nie jeździ się często na długie dystanse. Tak, wiem, diesel tańszy w zakupie i większą dostępność na rynku wtórnym :(

@MZ jaką klasa auta i rocznik.
 
@Comber właśnie sam nie wiem. Gdybyś miał do polecenia coś ciekawego z różnych klas/roczników to pochyle się nad każdą propozycją.
Byłem niedawno oglądać Mazdę 6 z 2011. Właściwie byłem na nią zdecydowany ale pojechaliśmy na serwis aut japońskich i tam dostałem jednoznaczny komunikat "nie bierz Pan tego rupcia". Podobno ogólnie 6-tka z tych roczników jest dość wadliwa i w sumie chęć na 6-tkę mi minęła. Raczej opadają takie marki jak Mercedes/BMW/Audi/Lexus i starsze rocznikowo na rzecz mniej renomowanych marek za to z korzystniejszym rocznikiem.
 
Polecicie coś do 50k?

Przeznaczenie:
- jazda głównie po mieście (jak najbardziej może być automat), dwa razy w miesiącu jakaś dłuższa trasa do 600 km
- sporadyczny przejazd przez drogę żwirową/nieutwardzoną/polną ale jednak się zdarza
Wymagania:
- 4/5 drzwi
- benzyna
- spalanie w miarę niskie
- niezły wygląd
@Comber właśnie sam nie wiem. Gdybyś miał do polecenia coś ciekawego z różnych klas/roczników to pochyle się nad każdą propozycją.
Byłem niedawno oglądać Mazdę 6 z 2011. Właściwie byłem na nią zdecydowany ale pojechaliśmy na serwis aut japońskich i tam dostałem jednoznaczny komunikat "nie bierz Pan tego rupcia". Podobno ogólnie 6-tka z tych roczników jest dość wadliwa i w sumie chęć na 6-tkę mi minęła. Raczej opadają takie marki jak Mercedes/BMW/Audi/Lexus i starsze rocznikowo na rzecz mniej renomowanych marek za to z korzystniejszym rocznikiem.
Jesli robisz trasy czesciej niz miasto to polecam bmw E60 530d albo 535d. Chyba ze wolisz male samochody to bmw e90 330d albo 335d.
 
@Comber właśnie sam nie wiem. Gdybyś miał do polecenia coś ciekawego z różnych klas/roczników to pochyle się nad każdą propozycją.
Byłem niedawno oglądać Mazdę 6 z 2011. Właściwie byłem na nią zdecydowany ale pojechaliśmy na serwis aut japońskich i tam dostałem jednoznaczny komunikat "nie bierz Pan tego rupcia". Podobno ogólnie 6-tka z tych roczników jest dość wadliwa i w sumie chęć na 6-tkę mi minęła. Raczej opadają takie marki jak Mercedes/BMW/Audi/Lexus i starsze rocznikowo na rzecz mniej renomowanych marek za to z korzystniejszym rocznikiem.
Skoro szukasz czegoś gabarytów Mazdy 6 to zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad Hyundaiem i40. Natomiast jeśli nie przeszkadzałoby Ci mniejsze auto myślałbym nad Hyundaiem Elantrą, Hondą Civic, Focusem ewentualnie Megane, którego kupisz rocznego w bardzo dobrym wyposażeniu.

@Mnichu przecież @MZ napisał, że odpadają marki "premium" i głównie jeździ po mieście, w dodatku chce benzynę :)
 
@Mnichu chyba niezbyt dokładnie przeczytałeś mój post w każdym razie dzięki.
@Comber a co myślisz o tej nowej propozycji od Fiata - Tipo?
Jeśli interesuje Cię klasa niższa średnia możesz pokusić się także o C-Elysse(1.6 VTI 115KM), solidne auto z fajnym, niezawodnym silnikiem. Za 50K kupisz albo nowe albo wyprzedaż rocznika z dobrym wyposażeniem.
Jeśli chodzi o Tipo - poczekałbym aż wejdzie do salonów SW. Wygląda świetnie.
 
  • Like
Reactions: MZ
Za 50k kupisz naprawde mocnego focusa. Albo astre opc.

Masz hakies wymagania typu hatchback/ kombi/ sedan?

Jaka moc? Zastosowanie?
 
  • Like
Reactions: MZ
@Dzihados nie, głównie zależy mi na tym żeby biorąc rano kluczyki od auta mieć pewność, że dojadę do celu i nie latać co chwilę do mechanika wydając majątek na naprawy, a przy tym nie jechać pandą ani żadnym maleństwem.
 
@Dzihados nie, głównie zależy mi na tym żeby biorąc rano kluczyki od auta mieć pewność, że dojadę do celu i nie latać co chwilę do mechanika wydając majątek na naprawy, a przy tym nie jechać pandą ani żadnym maleństwem.
Panie, tego nawet nowka pewex nie daje. Bufor 5k (ponad koszty uzytkowe) i kupujesz co ci sie podoba.
 
@Dzihados nie, głównie zależy mi na tym żeby biorąc rano kluczyki od auta mieć pewność, że dojadę do celu i nie latać co chwilę do mechanika wydając majątek na naprawy, a przy tym nie jechać pandą ani żadnym maleństwem.
http://otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-6-eco-boost-150km-salonowy-ID6yvPXN.html#b4f379f963
http://otomoto.pl/oferta/hyundai-elantra-ID6yxQzB.html#405ffe6fd4
http://otomoto.pl/oferta/hyundai-i40-1-6-gdi-136km-37000km-ideal-ID6ys2gl.html#7c16e63089
http://otomoto.pl/oferta/renault-me...gwarancji-fabrycznej-ID6yvFMr.html#5b7f03c5e4

Moje typy. Oferty poglądowo. Naprawdę możesz poszaleć do tej kwoty.
 
@MZ osobiście bym celował w Focusa Mk3 Titanium 1.6 150 KM Ecoboost w kombi albo Hyundaia i40/Elantrę.
Elantra się ładnie wpisuje w mój gust. Chyba jej jeszcze nie widziałem na żywo. Dzięki za podsunięcie tego kierunku. W sumie ta i40 w kombi też się fajnie prezentuje.
 
Dlatego się kupuję benzynę, gdy nie jeździ się często na długie dystanse. Tak, wiem, diesel tańszy w zakupie i większą dostępność na rynku wtórnym :(

@MZ jaką klasa auta i rocznik.
Benzynę to bym pol roku kupowal

Pol roku szukalem benzyny w kombi w automacie. Nie bylo doslownie nic, dlatego z braku laku musialem przyjac na klate kupno ropniaka. Caly czas przegladam sobie oferty czy nie pojawia sie jakas benzynka w automacie i jak cos bedzie w dobrym stanie to bede rozwazal podmianke. Kompletnie nie chodzilo tutaj o cene - o dziwo w MK4 czy benzyna czy diesel ceny byly takie same przynajmniej w moim regionie.
 
Pol roku szukalem benzyny w kombi w automacie. Nie bylo doslownie nic, dlatego z braku laku musialem przyjac na klate kupno ropniaka. Caly czas przegladam sobie oferty czy nie pojawia sie jakas benzynka w automacie i jak cos bedzie w dobrym stanie to bede rozwazal podmianke. Kompletnie nie chodzilo tutaj o cene - o dziwo w MK4 czy benzyna czy diesel ceny byly takie same przynajmniej w moim regionie.
Popatrz np. na Focusy. Nawet 5k różnicy przy autach mających 8-6 lat. Też szukałem pół roku, hehe. Niestety benzyniaki nie są popularne w kraju cebuli :(
 
Jesli robisz trasy czesciej niz miasto to polecam bmw E60 530d albo 535d. Chyba ze wolisz male samochody to bmw e90 330d albo 335d.
4276061.jpg
 
Back
Top