Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

A juz mialem kupic skode superb 4x4 kombi DSG :)

Generalnie YOLO przekroczylem wszelkiem budzetowe zalozenia. Ale fura zajebista.
No wyobrażam sobie :) Takie cacko to przekracza o 1/3 zakładany przez Ciebie budżet. Jak będziesz kiedyś sprzedawał to wiesz gdzie najpierw dać znać ;D Może do tego czasu będę miał dwójkę maluchów. Ja jestem teraz na etapie szukania fajnych 17tek do mojego wozu sportowego, hehe.
 
No wyobrażam sobie :) Takie cacko to przekracza o 1/3 zakładany przez Ciebie budżet. Jak będziesz kiedyś sprzedawał to wiesz gdzie najpierw dać znać ;D Może do tego czasu będę miał dwójkę maluchów.
Pewnie pewnie. A wierz mi, fura jest unikalna wyposazeniowo i serwisowo. A ja nie bede robil u Mietkow :) Przebiegow tez jakis kosmicznych nie zrobie.
 
Wlasnie otworzylem 8 piwo.
Serio, 2 mce poszukiwan.
Oryginalnie poszukiwalem dwoch aut, malego benzynowca i duzego diesla w kombi. Kurwa ile ja klamstw uslyszalem w sluchawce, co zobaczylem, to nie pytajcie.
Jak zobaczylem to auto, stwierdzilem pierdole, bede miec jedno w cenie dwoch. DPF raz na kiedys sie przeczysci na A2 i tyle :)

Jak dopne, to wrzuce. W sumie przydalby sie jakis car-sticker cohones :)
 
f01656fcdddf859669a6e3d00d93de9d.jpeg


@Masu coś dla Ciebie jak się znudzi starszy model. Ładniutki ten nowy Grand Scenic.
 
Panie i Pany, dam to w "prosbach masowych", ale tutaj tez prosze. Chociaz tak moge sie komus odwdzieczyc:

Nasz produkt, akumulatory AHI firmy Aquion Energy, otrzymał złoty medal targów GreenPower w Poznaniu.
Teraz trwa głosowanie konsumentów. Będę ogromie zobowiązany i wdzięczny, jeżeli zechcielibyście oddawać swój głos 1 raz na dobę (nie częściej) przez najbliższe 35 dni (z różnych urządzeń z różnych adresów IP) na ten produkt :-). Jest on opisany w sposób następujący:
Akumulator w technologii Aqueous Hybrid Ion (AHI™)
Aquion Energy, Inc., USA|Zgłaszający: EMU Sp. z o.o., Sp.k., Gdańsk

Poniżej zaproszenie po kliknięciu na które nastąpi przekierowanie na stronę z głosowaniem (http://zlotymedal.mtp.pl/pl/wybor_konsumentow-glosowanie/196/). Z góry dziękuję i przepraszam za kłopot.
 
Wuja mowi Michelin albo Kleber, ale jeszcze nie mialem czasu poszukac konkretnych modeli. Sam z Nokianow bylem zadowolony.
Jestem ciekaw co tam poleca. DZIEKI!!

EDIT:
Oponki na ktore patrze:

Code:
235/45 R18 Nokian                : 98 W XL          C A 72dB
235/45 R18 Michelin Primacy 3    : 98 Y XL          C A 71dB
235/45 R18 Michelin Pilot Sport 3: 98 Y XL, ZR, FSL E A 71dB
                                                    | | |
                                                    | | |_ Głośność
                                                    | |___ Hamowanie na mokrej nawierzchni [A-G]
                                                    |_____ Opór toczenia [A-G]
                                            
98  Indeks nośności max 750 kg
W   Indeks prędkości max 270 km/h
Y   Indeks prędkości max 300 km/h
XL  Informuje, że opona posiada podniesioną ładowność, poprzez zastosowanie wzmocnionej budowy wewnętrznej opony. XL- Xtra Load.
FSL    Ochrona kołnierza felgi

Tutaj wiecej oznaczen:
http://www.auto-opona.pl/oznaczenia

Code:
Symbol        Objaśnienia
BasePen       Opona wyposażona jest w uziemienie elektrostatyczne, poprzez umieszczenie w    rowku środkowym opony mieszanki krzemionkowej, odprowadzającej ładunki elektrostatyczne.
BLT           Opona posiada czarne i wypukłe litery na boku opony, jest to skrót od ang. Raised Black Letters.
BSW           Opona posiada czarne napisy na boku, jest to skrót od ang. Black Sidewall.
COLD          Przypomnienie, że ciśnienie w oponach należy mierzyć przy zimnych kołach.
DOT           Skrót od ang. Department Of Transport. Oznacza, że opona może być sprzedawana na terenie USA, ponieważ spełnia wymogi bezpieczeństwa Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych. Za symbolem DOT pojawia się ciąg kilkunastu znaków, który jest zakodowaną informacją o fabryce, które wyprodukowała daną oponę, o całej partii produkcyjnej opon, jak również zawiera datę produkcji opony - 4 ostatnie cyfry, np. 4808, oznacza 48 tydzień 2008 roku.
DSST          Oznaczenie opon typu Run Flat, stosowane na oponach Dunlop.
ECE, e, E     Skrót informujący, że opona posiada homologację do użytkowania na ternie Unii Europejskiej.
EMT           Skrót stosowany na oponach Goodyear, oznacza opony z technologią typu Run Flat.
FP            Fringe Protector - albo też RFP (Rim Fringe Protector) opona z osłoną na felgę. Dunlop używa symbolu MFS.
FR            Oznacza oponę z rantem ochronnym na felgę. Spotyka się także oznaczenia: FR, RFP lub MFS. Opona z rantem ochronnym najczęściej występują w oponach niskoprofilowych, o profilu 55 lub niższym, w których ryzyko         uszkodzenia felgi jest większe.
G1            Symbolizuje czujnik kontroli ciśnienia w oponie.
INSIDE        Występuje na oponach asymetrycznych. Mówi o sposobie montażu danej opony. INSIDE oznacza, że ta strona opona powinna być zamontowana w stronę auta, nie powinna być widoczna z boku pojazdu.
JLB           Jest to skrót od Jointless Band, opisuje bezkońcowe nylonowe opasanie.
LI            Jest skrótem od Load Index. Wskazuje maksymalną nośność, ładowność opony, wyrażoną w LI, który ma swoje odpowiedniki w kilogramach.
LT            Stosowane jest głównie w Stanach Zjednoczonych. Określa przeznaczenie opon: do pojazdów typu lekka ciężarówka - Light Truck. Umiejscowione jest przed rozmiarem opony.
MAX           Maksimum, czyli maksymalna wartość ciśnienia w oponie.
M+S           Pochodzi od angielskiego Mud and Snow (błoto i śnieg). Umieszczane jest na oponach zimowych i całorocznych.
OWL           Informuje, że na oponie występują litery w białym kolorze - Outlined White Leterring.
OUTSIDE       Oznaczenie informujące, że opona powinna być zamontowana na zewnątrz pojazdu, jest widoczna z zewnątrz umieszczane jest na oponach asymetrycznych. Informuje o sposobie montażu opony. Bok opony z tym symbolem, montowany powinien być na zewnątrz auta, tak, by dany bok był widoczny.
P             Symbol stosowany na oponach w Stanach Zjednoczonych. Informuje, że dana opona jest przeznaczona do samochodów osobowych.
PAX           Informuje, że opona wyposażona jest w system zero ciśnieniowy. Stosowane na oponach Michelin.
PSP-Beta      Informuje, że opona posiada system redukcji hałasu.
R             Określa typ opony: radialna
RBL           Informuje, że opona ma czarne, wklęsłe litery na boku - Recessed Black Lettering.
RETREAD       Określa, że opona była bieżnikowana.
RF lub Reinf. Opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana. Uwaga: W przypadku opon dostawczych RF jest mniejszym wzmocnieniem niż C, dlatego przed zastosowaniem zalecamy sprawdzenie w instrukcji czy dopuszczalna jest opona RF czy musi być C. Informuje, że opona ma wzmocnioną konstrukcję, zwiększoną ładowność, nazywana bywa oponą wzmacnianą - Reinforced, XL.
RFT           Jest skrótem od Run Flat Tires, określa oponę typu Run Flat, która umożliwia jazdę po przebiciu. Stosowane w Bridgestone, Firestone, Pirelli.
RIM PROTECTOR Informuje, że opona posiada rant chroniący felgę przed uszkodzeniem.
ROF           Jest skrótem od Run On Flat, oznacza oponę, która umożliwia dalszą jazdę nawet po utracie ciśnienia wskutek przebicia. Używane przez Goodyeara oraz Dunlopa.
ROTATION      Wyznacza kierunek toczenia się opony, jest to informacja montażowa.
RSC           Występuje na oponach typu Run Flat produkowanych przez Bridgestone. Jest skrótem od Run Flat System Component.
RWL           Raised White Lettering - wypukłe litery w kolorze białym informuje , że na oponie występują białe, wypukłe litery - Raised White Lettering.
SST           Występuje na oponach Bridgestone. Informuje, że opona posiada system Self Supporting Technology, umożliwiający jazdę po przebiciu opony, z ciśnieniem zerowym.
SI            Informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką dana opona może być użytkowana - Speed Index.
TL            Informuje o bezdętkowej konstrukcji opony - Tubeless Tyre.
TT            Informuje o dętkowej konstrukcji opony - Tubed Type Tyre.
ULW           Występuje na oponach Dunlop. Informuje o zastosowaniu budowy, która powoduje zmniejszenie wagi opony.
XL            Informuje, że opona posiada podniesioną ładowność, poprzez zastosowanie wzmocnionej budowy wewnętrznej opony. XL- Xtra Load.
ZP            Występuje na oponach Michelin, określa oponę typu Run Flat, która umożliwia kontynuowanie jazdy po utracie ciśnienia.

Oznaczenia występujące na niektórych oponach
- (*) :    Opony homologowane przez BMW
- 10-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- 12-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- 14-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- 16-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- 18-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- (1Z) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- (2Z) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- (3Z) :
- 4-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- 6-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- 8-PR :    Ply Rating (PR) jest wskażnikiem wytrzymałości opony. Cyfra nie ma bezpośredniego związku z ilością warstw opony.
- A :
- (A) :    Opony homologowane dla Renault Espace IV 18"
- Alfa Romeo :
- AM6 :    Aston Martin
- AM8 :    Aston Martin
- AM9 :    HOMOLOGACJA DLA ASTON MARTIN: DB9 VOLANTE VA V8
- AML :
- AMR :
- (AMS) :    Aston Martin
- (AMX) :    Aston Martin
- AO :    Audi
- (AU) :    Opony homologowane przez Audi
- (AZ) :    Opony homologowane przez Alfa Romeo / Fiata / Subaru / Toyotę
- (B) :    Opony homologowane dla Bentleya
- (B1) :    Opony homologowane dla Bentleya
- BL :    Black Label : Czarne napisy na brzegu opony.
- (BL) :
- BS :    Black Stylized : napisy na brzegu opony są w stylizowane czarne litery.
- BSW :    Black Side Wall : oznacza, że brzeg opony jest czarny.
- (BZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- C :    Odnośnik dla pojazdu użytkowego - ciężarówki.
- (C1) :    Opony homologowane przez Chrysler Viper
- CD :
- Conti-Seal :    Self-selling standard production tyres
- CRAMPONS :
- (CZ) :    Opony homologowane przez Subaru
- DA :    Opony z Domyslnym Wyglądem, drugi wybór z taką samą gwarancją producenta
- DEMO :    Opony zamontowane i zdemontowane po przejechaniu kilku metrów. Opony nowe na gwarancji.
- DOT 07 :    Rok produkcji: 2007
- DOT 08 :    Rok produkcji: 2008
- DOT 09 :    Rok produkcji: 2009
- DOT 10 :    Rok produkcji: 2010
- DSST :    Dunlop Self-Supporting Technology run-flat tires : są przewidziane przez Dunlop do jazdy po przebiciu opony.
- DT :
- DT1 :    Nowa wersja profilu opony
- (DZ) :    Opony homologowane przez Hondę / Mazdę / Toyotę
- EMT :    Goodyear Extended Mobility Tire : są przewidziane przez Goodyear do jazdy po płaskim terenie.
- (EZ) :    Opony homologowane przez Audi / Mazdę 6
- (F) :
- Ferrari :
- Ferrari-Maserati:
- FI :
- Fiat :
- (FO) :    Opony homologowane przez Forda
- FP :    BRZEG OCHRONNY ALUFELGI
- FR :    Ochrona felgi
- (FSL) :    Ochrona kołnierza felgi
- (FZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- (G) :    Opony zalecane dla Volkswagen Golf
- G1 :    Zewnętrzna średnica gdzie szerokość bieżnika jest różna od samej opony bez oznaczenia G1. Trzeba obowiązkowo montować 4 opony z G1 jeśli pojazd ma 4 koła napędowe.
- (GZ) :    Opony homologowane przez Subaru
- HARD :
- HO :    Honda
- HRS :    Hankook Runflat System
- (HZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- (J) :    Opony homologowane przez Jaguara
- (JRS) :    Opony homologowane przez Jaguara
- (JZ) :    Opony homologowane przez Seata / Subaru
- K1 :    OPONA K1
- (K1) :    Opony homologowane przez Ferrari
- (K2) :    Opony homologowane przez Ferrari
- (KZ) :    Opony homologowane przez Nissana / Toyotę
- L :
- Lamborghini :
- Lancia :
- LRO :    Land Rover
- LRR :    Nowa mieszanka kauczukowa, która oferuje wydajnosc i wieksze oszczednosci
- LTS :
- (LZ) :    Opony homologowane przez Lancię
- (m) :
- M :
- Mazda :
- MC1 :    Mc Laren
- MEDIUM-HARD :
- MFS :    Max Flange Shield : ochronne wzmocnienie brzegu wieńca, chroni oponę przed uszkodzeniami spowodowanymi chodnikami.
- MGT :    Maserati
- (MO) :    opony homologowane przez Mercedesa
- (MO1) :    Opony homologowane przez Mercedesa SL65 AMG
- MOExtended :    Mercedes Extended (Runflat)
- M+S :    Skuteczne na grząskim gruncie.
- (MZ) :    Homologacja specjalna dla Mitsubishi / Toyoty
- (N0) :    Opony homologowane przez Porsche. Tabela numeryczna opon według specyfikacji Porsche wskazuje różne zmiany tej samej opony w stosunku do poprzedniej generacji.
- (N1) :    Opony homologowane przez Porsche. Tabela numeryczna opon według specyfikacji Porsche wskazuje różne zmiany tej samej opony w stosunku do poprzedniej generacji.
- (N2) :    Opony homologowane przez Porsche. Tabela numeryczna opon według specyfikacji Porsche wskazuje różne zmiany tej samej opony w stosunku do poprzedniej generacji.
- (N3) :    Opony homologowane przez Porsche. Tabela numeryczna opon według specyfikacji Porsche wskazuje różne zmiany tej samej opony w stosunku do poprzedniej generacji.
- (N4) :    Opony homologowane przez Porsche. Tabela numeryczna opon według specyfikacji Porsche wskazuje różne zmiany tej samej opony w stosunku do poprzedniej generacji.
- (N5) :    Opony homologowane przez Porsche. Tabela numeryczna opon według specyfikacji Porsche wskazuje różne zmiany tej samej opony w stosunku do poprzedniej generacji.
- (N6) :    Opony homologowane przez Porsche. Tabela numeryczna opon według specyfikacji Porsche wskazuje różne zmiany tej samej opony w stosunku do poprzedniej generacji.
- NHS :    Not for Highway Service
- (NZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- OBL :    Outlined Black Letters : napisy na brzegu opony są czarne.
- Opel :
- OWL :    Off White Letter : białe napisy na brzegu opony.
- OWT :    BIAŁY KONTUR LITER
- (OZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- Pax :    W przypadku utraty ciśnienia w oponie Michelin, technologia pozwala kontynuować bezpieczną jazdę na odcinku 200 km, z prędkością 80 km/h.
- (PE) :    Opony homologowane przez Peugeot
- (PZ) :    Opony homologowane przez Forda / Mazdę / Mercedesa / VW
- (QZ) :    Opony homologowane przez Mini
- (R01) :    Specyficzny odnośnik producenta dla pewnych modeli marki Audi (Quattro, RS4, RS6, R8)
- (R02) :    Specyficzny odnośnik producenta dla pewnych modeli marki Audi (Quattro, RS4, RS6, R8)
- RB :    Czarne oznaczenie literowe, w białej obwódce
- RBL :    Raised or Recessed Black Letters : napisy na brzegu opony są czarne i wytłuszczone.
- RBT :    Raised Black Letters Tubeless : napisy na brzegu opony są czarne i uwypuklone.
- Renault :
- RGL :    Raised Gold Letters : napisy na brzegu opony są złote i wytłuszczone.
- RPB :    Rim Protection Bar
- RunFlat :    są przewidziane do jazdy po przebiciu opony.
- RWL :    Raised White Letter : napisy na brzegu opony są białe i uwypuklone.
- (RZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- S1 :
- S2 :
- S78 :
- SB :    Serrated Black Stripe : napisy na brzegu opony są czarne i z paskami.
- SBL :    Serrated Black Letters : napisy na brzegu opony są czarne i z paskami.
- Seal :    Self-selling standard production tyres
- Seat :
- Skoda :
- SOFT :
- SPIKE :    Opony ozdobione gwoździami.
- SSR :    Self-Supporting Run-Flat Tyre lub opona o bokach nośnych. System jazdy z przebitą oponą umożliwia kierującemu jazdę na odcinku 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h. Każdy pojazd wyposażony w opony SSR musi obowiązkowo posiadać system kontroli ciśnienia.
- STUDDABLE :    Opony ozdobione gwoździami. Używać 4 opon. Opony ozdobione gwoździami są podporządkowane rozporządzeniom regionalnym.
- SUPER-SOFT :
- (SZ) :    Opony homologowane przez Mazdę MPV
- TH :
- TL :    Tubless, opony bezdętkowe.
- TO :    Toyota
- TT :    Tubetype, opony dętkowe.
- (TZ) :    Opony homologowane do Mazdy 6
- (UZ) :    Opony homologowane przez BMW 3 / Skodę
- V1 :    Nowa mieszanka kauczukowa, która oferuje wydajnosc i wieksze oszczednosci
- (VO) :    Opony homologowane dla Volkswagena
- VSB :    Vertical Serrated Band
- VW :    Volkswagen
- (VZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- WET :
- WL :    White letter : białe napisy na brzegu opony.
- WSW :    White Sidewall : Ten zwrot oznacza opony z białym brzegiem.
- WTCC :
- WW :    Ten zwrot oznacza opony z białym brzegiem.
- WWW :    Ten zwrot oznacza opony z białym brzegiem.
- (WZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- XL :    Są to opony wzmocnione, z wyższym wskaźnikiem obciążenia.
- (XZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- (YZ) :    POCHODZENIE BRIDGESTONE
- ZP :    Michelin ZP jest technologią jazdy po terenie płaskim (runflat) marki Michelin. System jazdy po terenie płaskim umożliwia kierującemu jazdę na odcinku 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h.
 
Last edited:
Yeah, auto kupione. Dzisiaj rejestracja. Pelen czad.

W zwiazku z tym, ze nie mam dojazdowki nawet, tylko zestaw naprawczy, zastanawiam sie nad oponami typu Run Flat. Ktos cos?

http://www.opony.com.pl/artykul/run-flat-wady-i-zalety/?id=125
opony.com.pl said:
Zalety
Podstawową zaletą wyżej wymienionych systemów jest bezpieczeństwo dla kierowców i pasażerów. W przypadku nagłej utraty ciśnienia kierowca nie straci panowania nad pojazdem. Ponadto zyskujemy czas, by dojechać do warsztatu (pamiętając o zachowaniu określonej prędkości i dopuszczalnym dystansie). Stosując opony Run Flat nie musimy się martwić o zapasowe koło, zyskujemy więc również dodatkową przestrzeń w bagażniku.
Wady
Zdecydowana większość pojazdów z oponami Run Flat, to auta, które wyjechały z nimi już z fabryki. W przypadku sytuacji awaryjnej, czyli przebicia, pojawiają się spore komplikacje. Po pierwsze, w Polsce wciąż jest za mało serwisów, które posiadają odpowiednie urządzenia do obsługi tego rodzaju ogumienia. W zeszłym roku, w Niemczech opublikowano raport, z którego wynikało, że opony Run Flat w znacznym stopniu przyczyniają się do wypadków. Jak się okazało, awaria nie wynikała z ich budowy, tylko z niewłaściwego ich zamontowania, przy użyciu nieodpowiedniego sprzętu.
Dlatego też, poruszając się po polskich drogach możemy niemile się rozczarować nie mogąc znaleźć serwisu wulkanizacyjnego z odpowiednim sprzętem do obsługi naszych kół. Po znalezieniu odpowiedniego serwisu, nasze problemy się nie kończą. Opony typu Run Flat, po przebiciu, nie nadają się do dalszej jazdy (z wyjątkiem opon w systemie Pax Michelin, które można jednorazowo naprawić, o ile uszkodzenie nie wystąpiło na boku opony ). Zmagamy się więc z zakupem nowej opony. Opony Run Flat są drogie. Kupując je trzeba się liczyć z kosztem o 50 procent wyższym od standardowej opony. Ich wysoka cena ma wpływ na to, że niewiele serwisów wulkanizacyjnych trzyma je na swoim stanie magazynowym. A to oznacza, że nawet posiadając pieniądze na zakup nowej, na wymianę "od ręki" mamy bardzo małe szanse.
Opony typu Run Flat są cięższe średnio o ok. 15 procent od standardowych opon. Oznacza to większe spalanie. Z uwagi na ich usztywnienia są one również mało komfortowe. Na naszych polskich drogach jest to szczególnie dotkliwe. Teoretycznie, posiadając samochód wyposażony fabrycznie w Run Flaty, można by pokusić się o poprawę komfortu i montaż opon standardowych zamiast RF, ale… w tej materii również napotkamy trudności. Samochody z Run Flatem na pierwszym wyposażeniu, mają fabrycznie zestrojone zawieszenia (zmodyfikowane nastawy) do parametrów tego specyficznego ogumienia. Jeśli więc zdecydujemy się założyć standardowe opony, odczujemy brak stabilności w zakrętach, przy dynamicznym ruszaniu i hamowaniu, co znacząco pogarsza nasze bezpieczeństwo.
Dla siebie - moze innym tez sie przyda (tabela rozmiarow felg w stosunku do szerokosci opony) :

Code:
A - szerokość opony(mm)
B - Szerokość felgi zalecana przy danej szerokości opony (cal)
C - Zakres szerokości felgi możliwy do zastosowania przy danej szerokości opony (cal)

A       B      C
135     4.0    3.5 - 4.5
145     4.5    4.0 - 5.0
155     4.5    4.0 - 5.0
165     5.0    4.0 - 5.5
175     5.0    4.5 - 6.0
185     5.5    5.0 - 6.5
195     6.0    5.5 - 7.0
205     6.5    5.5 - 7.5
215     7.0    6.0 - 8.0
225     7.5    6.0 - 8.5
235     8.0    7.0 - 9.0
245     9.0    8.5 - 10.0
255     9.0    8.5 - 10.0
265     9.5    9.0 - 10.5
275    10.0    9.0 - 11.0
285    10.5    9.5 - 11.5
 
Last edited:
Pany, a jak to z felgami? Widze takie rozstrzaly cen ze hej, nawet przy podobnych wzorach. Chodzi o stopy? Wytrzymalosc?
 
Back
Top