Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Za 4 kafle bierz jakiegoś niemca, co nie zmienia faktu, że auto fajne. Moją uwagę przykuły zajebiste alusy.

Mam problem ze swoim wozem. Seat Cordoba 2003 1.4 75kw benzyna. Otóż auto czasami nie chce odpalić "od tak". Odpala np. za 10 razem, a czasami odpala na dotyk. Wymieniane były wszystkie filtry, sprawdzany akumulator i nic z tych rzeczy. Nie chcę oddawać go do mechanika, a zrobić coś samemu. 2 problem to czasem po odpaleniu świeci się dioda akumulatora i wspomagania kierownicy, które zresztą nie chodzi. Dopiero jak odpalę 2 raz to wszystko jest ok.
Co do odpalania - wymien bendiks w rozruszniku.
 
Rozrusznik normalnie kręci, jeden znajomy mówił, że może to być wina przepustnicy.
 
Rozrusznik normalnie kręci, jeden znajomy mówił, że może to być wina przepustnicy.

Wydaje mi się że może to być wina klapy gaszącej czy czegoś w tym stylu miałem kiedyś taki problem, ale w dieslu nie wiem czy występuje ona również w benzynie.
 
Nie chcę oddawać go do mechanika, a zrobić coś samemu.
Ty możesz rozkręcić pół samochodu, myśleć i działać pół roku (nie wiem jakie masz pojęcie o samochodach). Nie lepiej zajechać do mechanika, podepnie się pod komputer i będzie wszystko jasne? Być może to jest błachosta, której Ty nie będziesz mógł znaleźć, a się okaże, że wystarczy wymienić jakiś czujnik, czy inną bzdetę. Lepiej czasem poświęcić te 50, czy 100 zł i dać sobie spokój i nie kombinować a jechać i się dowiedzieć.
 
@Buczi, te objawy, które wymieniłeś wskazują na wyrobioną zębatkę bendiksa. Miałem identyczne objawy w jednym aucie i jak tylko odpaliłem sprzęt przy mechaniku diagnoza była jednoznaczna. Po wymianie auto zapalało od razu. Koszt wymiany bendiksa z robocizną wyniesie pewnie ok. 150 zł. Najlepiej nagraj filmik z odpalania i wrzuć na jakieś forum seata.
 
Panowie, posiada ktoś bejke E90? Zastanawiam sie nad ta furka ale cenie sobie komfort zbierana dziur - 90% tras robie po miescie, a boje sie ze zawieszenie jest jednak zbyt twarde do regularnej jazdy po miescie.
Ja mam bejke e82, ktora pod wzgledem twardosci zawieszenia jest raczej podobna do e90 bo wielokrotnie jezdzilem taka trojka i musze Ci uczciwie powiedziec, ze jesli jestes z tych co dbaja o samochod to serce Cie nie raz zaboli na polskich dziurawych drogach. Ja od kiedy mam to auto wszedzie wyjezdzam 10 min wczesniej tak, zeby nie zapieprzac w pospiechu i nie rujnowac zawieszenia.
 
A sa mocne stuki przejezdzajac np. przez torowiska czy kostke brukowa? Ogolnie to jestem w stanie regularnie naprawiac zawieszenie, ale musze miec pewnosc, ze jadac nie bedzie mi stukalo mocno w kabinie bo tego nie znosze :P Po ostatnim aucie (mazda 6) mam obsesje na tym punkcie.
 
A sa mocne stuki przejezdzajac np. przez torowiska czy kostke brukowa? Ogolnie to jestem w stanie regularnie naprawiac zawieszenie, ale musze miec pewnosc, ze jadac nie bedzie mi stukalo mocno w kabinie bo tego nie znosze :p Po ostatnim aucie (mazda 6) mam obsesje na tym punkcie.
Będzie stukalo, niestety jakos wykonczenia BMW pozostawia wiele do zyczenia, masa plastikow w srodku + twarde zawieszenie powoduje, ze w srodku na wybojach, dziurach czasem cos skrzypnie (mnie tez to cholernie wkurza). Generacje F juz w tej kwestii zanotowaly znaczna poprawe, mialem okazje porownac, gdy szykowalem sie do zmiany auta i na celowniku byla f20, a takze przy okazji serwisowania i jazdy autami zastepczymi.
 
Próby dodania reszty zdjęć zaniechałem ponieważ przegrałem z nowym forum po pół godziny dodawania zdjęć dowiedziałem się, że można dodać tylko 30 elementów w jednym poście ...
Ale za to chciałbym pochwalić się swoim nowym zakupem
Seat Toledo II (1m) V5 Top Sport,
Poj. 2.3 beznyna, moc 170 km, silnik w układzie V... z nazwy tylko ;d Układ vr, wzorowany na V, 5 cylindrów nachylonych do siebie pod kontem 15 stopni, wszystko oparte na jednej głowicy.
Na pokładzie lekkie mody:
Gwint firmy Weitec, przy zakupie skręcony na -6 cm w dół, (to co widać na zdjęciu),
Sportowa wkładka filtra powietrza firmy Pipiercorss,
"ciemne" lapmy przód (nie kopcone czy coś takiego, zwyczajnie pół środka jest czarne),
Świeżo obszyta kierownica i mieszek zmiany biegów, kierownica zaadaptowana z Leona Cupra,
Stablizator z audi s3,
Zaślepione kierunki boczne emblematami "V5",
Lusterka "łezki".

W planach mam jakieś tam mody wg swojego gustu w razie większych zmian na pewno dodam coś na forum żeby się pochwalić :)

e5009ca17d502.jpg
 
Co powiecie o mazdzie 6 w drugiej wersji albo kii (nie wiem jak odmienic) ceed tak obydwa ok 2009 -10?
 
Toć Mazda jest z innego segmentu i kosztuje o połowę drożej.Do tego Ceeda bez problemu kupisz krajowego.Silniki też niezawodne.Co do Mazdy,to poprawili blachę i wyrzucili z gamy bardzo awaryjnego diesla 2.0 który mocno zepsuł reputację wcześniejszej generacji.
 
Panowie jakie auto polecacie w tak skromnej cenie jak 3500 zł. Wcześniej miałem Audi 80 B4 i takie też auto w tej cenie wydaje mi się najlepsze, ale być może macie jakieś inne propozycje.
 
A jak z cenami i dostępnością części? Że bezawaryny to fajnie, ale w tej cenie to wiadomo, że prędzej czy później coś się spierdoli :)
 
Niestety w tej cenie znajdziesz samochód -2000 r. Nie ma starych samochodów bezawaryjnych. Tutaj już trzeba szukać czegoś, byle by nie było złomem. Wiem, bo sam jeździłem takimi autami i do teraz jeżdżę rocznikiem 98.
 
za takie pieniądze nawet nie ma co szukać konkretnego modelu,tylko brać to co będzie najmniej przegnite
 
No w sumie racja. Niestety na razie jestem w trudnej sytuacji finansowej a samochód jest mi potrzebny na dojazdy do pracy aby zarabiać pieniądze i z tej trudnej sytuacji wyjść :) W mojej Audi 80 obróciła się panewka i chyba nie opłaca mi się go robić. Chyba, że ma ktoś tani silnik na sprzedaż. ABT 2.0 90 KM (gaźnik). W tej cenie to właśnie Audi 80 są nieprzegnite (jeżeli jest rdza to znaczy, że był bity). Ten Mitsubishi Colt wydaję się ciekawą opcją, ale boję się ewentualnych napraw ze względu na dostępność części. No i na allegro nie ma żadnego Colta w gazie. Te auta nie nadają się do LPG? (wiadomo, że to auto ma być budżetowe i chcę aby było jak najbardziej oszczędne)
 
Co powiecie o mazdzie 6 w drugiej wersji albo kii (nie wiem jak odmienic) ceed tak obydwa ok 2009 -10?
Jeżdżę 6 GH, 2.5 benzynka, jak masz jakieś pytania do tej wersji silnikowej to pytaj :)
Toć Mazda jest z innego segmentu i kosztuje o połowę drożej.Do tego Ceeda bez problemu kupisz krajowego.Silniki też niezawodne.Co do Mazdy,to poprawili blachę i wyrzucili z gamy bardzo awaryjnego diesla 2.0 który mocno zepsuł reputację wcześniejszej generacji.
Co nie zmienia faktu, że 2.0 w GH jest dalej kiepski.
 
Dzięki, właśnie pytam bo będę kupował auto tak za ok 25tys. Musi być kombi, bo wózek musi gdzieś wejść itp. Mazda podoba mi się wizualnie, astra IV, kia tez. Przyznam sie , ze nie jestem znawca samochodów, wiec co polecacie?
 
Dzięki, właśnie pytam bo będę kupował auto tak za ok 25tys. Musi być kombi, bo wózek musi gdzieś wejść itp. Mazda podoba mi się wizualnie, astra IV, kia tez. Przyznam sie , ze nie jestem znawca samochodów, wiec co polecacie?
O astrze IV zapomnij w tej cenie. Najtańsze chodzą po 28k z początku produkcji, z reguły diesle od handlarzy. Mazda 6 II to wydatek ok 30k. Nie wiem jak ty chcesz kupić do 25k powyższe auta z rocznika 09-10. Musiałbyś być Marcinem z cohones albo kupisz ulepa. Ja polecam forda focusa mk2 fl. Bagażnik ogromny, prowadzenie świetne, dużo przestrzeni w środku, plastiki przeciętnej jakości, ale
 
Last edited:
Dzięki, właśnie pytam bo będę kupował auto tak za ok 25tys. Musi być kombi, bo wózek musi gdzieś wejść itp. Mazda podoba mi się wizualnie, astra IV, kia tez. Przyznam sie , ze nie jestem znawca samochodów, wiec co polecacie?
Mazdę 6 GH, za 25 tyś sobie odpuść, jedyne co znajdziesz, to będzie jakiś szrot z 3x cofniętym licznikiem, z 2008r. posiadający znaczek Mazdy (o ile znajdziesz, bo nawet na alledrogo ceny szrotów, jak widzę są większe) :) W tej kwocie możesz znaleźć poliftową wersję pierwszej "szóstki" w ładnym stanie, z rocznika 2006, może 2007.
 
Ja chciałbym bo mi się podobają ale czy są osiągalne to nie wiedziałem dlatego was pytam;) może macie jeszcze jakieś propozycje? Tzn oprócz tych modeli co napisałem, cos solidnego i dużego.
 
Mondeo II, Avensisa II też się uda za 25 ciekawego znaleźć, Vectra C, Mazda 6 GG/GY, Octavia II, najmniej, ale jednak polecę Citroena C5. Wszystko w kombi, duże, przestronne i w tej kwocie już dobrze wyposażone i z historią do sprawdzenia :)
 
Back
Top