Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

@Dzihados czyli nie opłaca się zakup zwykłego interfejsu pod komputer (swoją drogą chyba sporo droższego ?).
 
Najtansze interfejsy OBD2 z bluetoothem kosztuja w okolicy 35zl: link. Oczywiscie sa drozsze (np tu sprzedaja za 79zl) ale interfejs to interfejs, ma zapewniac dostep do szyny i tyle, nie sadze zeby na moim niedzielnym poziomie potrzeb byla jakakolwiek roznica. Jesli OBD2 jako standard cos w sobie zawiera, modul jest w stanie to przekazac i tyle. Reszta to raczej kwestia aplikacji ktorej tą szynę udostępniamy - co ona jest w stanie z tych informacji wyciagnac. Byc moze zlacze OBD2 jako wymog jest instalowane w kazdym aucie (2001+ benzyna, 2002+ diesel), ale dodatkowo kazdy producent ma inne zlacze i inny standard (ktory zapewnia wiecej), albo nawet uzywajac tego samego zlacza udostepnia rzeczy nie objete standardem (o ktorym w angielskiej wiki jest napisane troche wiecej), a dotyczace innych rejonow niz ECU, tego nie wiem, specem nie jestem.



Widzialem tez moduly OBD2 na USB, ale po co sie ograniczac (kazdy lapek i telefon ma BT). Ja kupilem wersje bluetooth mini (zeby nie tracac noga podczas jazdy), od razu z oprogramowaniem: link.



Sa jednak oferty ELM327 bez tego oprogramowania, to zalezy co kto chce.



Program SDPROGna windowsa - jesli kupowac osobno - kosztuje 50zl, do tego dorzucana jest aplikacja na androida (nie poprzez Google Play, ale jako plik .apk, co nie do konca mi sie podoba, ale pewnie autor chce przyoszczedzic na abonamentowych oplatach dla Google za dostep do ich sklepu). Aplikacja legalna, na CD, z kluczem. Razem (modul, soft windows, soft android) wiec zaplacilem ok 90zl z wysylka. Czy to duzo czy malo? Mi sie zawsze wydawalo ze takie rzeczy sa potwornie drogie, do kazdego producenta/modelu osobny soft, w roznych wersjach dla roznych rocznikow, abonamentowe licencje i droga elektronika, wiec 90zl z legalnym oprogramowaniem to chyba taniocha. Jeszcze z dwa lata temu pewien mechanik mi mowil ze wydal 100tys na elektronike/komputer diagnostyczny "tylko do francuzow". Wtedy za bardzo sie nad tym nie zastanawialem, ale z perspektywy czasu widac, ze to kit byl, i wyjasnienie ceny jego uslug (z ktorych zrezygnowalem, zreszta nie z powodu cen).



Prawdopodobnie jest wiele platnych (a moze i darmowych) narzedzi diagnostycznych, ktore potrafia sie komunikowac po OBD2.



SDPROG jeszcze nie testowalem (ani na windowsa ani na androida - mam teraz troche zamieszania), poki co bawilem sie tylko na androidzie za pomoca Torque Pro (15zl, jest wersja darmowa). Ma tez podstawowe funkcje diagnostyczne, czytanie i opis biezacych bledow, bledow historycznych, itp, ale podstawowa funkcja programu to wystwietlanie biezacych parametrow pracy silnika.



Przyznam, ze tematem zainteresowalem sie dopiero po artykule w listopadowym CHIPie gdzie opisywana byla inna aplikacja do wspolpracy z takimi intefejsami: Izzy Drive (tez ok 15zl, tez jest wersja darmowa). Tu ich strona: http://www.izzydrive.eu/.



Izzy Drive to proba polaczenia Torque i Janosika, moze kiedys tez kupie :) Dodatkowo oferuja konto u nich na serwerze gdzie logowane sa wszystkie dane z trasy (ta dodatkowa usluga jest platna, abonament 50zl/rok). Jesli ktos duzo jezdzi, ma kilka samochodow w firmie albo czesto pozycza samochod - super sprawa (co prawda trzeba by w zasadzie na stale jakis telefon do samochodu oddelegowac, to jest minus)



Poszukaj na youtube, a jak masz pytanie to pisz :)



PS. Ciekawostka (sprzed dwoch lat zreszta):



http://www.chip.pl/news/bezpieczenstwo/luki-bezpieczenstwa/2012/07/jak-ukrasc-bmw-w-trzy-minuty



PS. Gdyby ktos nie wiedzial gdzie ma gniazdo:



http://www.wikiobd.co.uk/manufacturers.php?pt=1
 
parodniowe wrażenia z mazdy 323f, 1999 rok : )



autko właściwie kupione na głupa bez sprawdzania jakiegoś szczegółowego, jazda moment przed zakupem, nic się nie urwało w trakcie ani się nie zagotował samochód:-) silnik obczaiłem, że nie cieknie a reszta w ciemno i na słuch : D efekt jest taki, że są skorodowane przewody od wspomagania, reszta w miarę jak na swój wiek utrzymana, nadkola zaczyna lekki parszek brać ale do zrobienia, pójdzie szlif, konserwa jakaś i dam listwy takie nierzucające się w oczy. Lepiej takie coś jak malować cały element. Zmieniłem olej z syntetycznego na półsyntetyczny. Uszczelki może pochodzą dłużej : ) nie jest źle, spodziewałem się większego gówna w tych pieniądzach, a tu jest całkiem dobry gokardzik.
 
Gokardzik fajny, ale odczucia jakby się dupą po asfalcie jechało. Strasznie niska pozycja jest w tym aucie. Co tym bardziej pasuje do okreśłenia gokardzik :D Kilka lat temu z dwoma kuzynami mazdą 323f z bodajże 95r pojechaliśmy w ciemno szukać roboty do Danii, przejechaliśmy nią w 1,5 tygodnia ponad 3tyś. km. Łatwo nie było, ale mechanicznie dała radę ;)


E: Ty masz z 99r. to widzę, że już jest III myślałem, że to ten sam model co my nim jechaliśmy, ale tamtedn był do 98 produkowany. Twój to już przełom w porównaniu do II :D
 
Jak masz małe ogniska rdzy, purchle to zamów sobie zestaw zaprawkowy z mxnowicki. Wyczyść papierem ściernym na sucho, potem odtłuść benzyną ekstrakcyjną, następnie problematyczne miejsce posmaruj koroplexem, odczekaj kilka godzin, później pomaluj lakierem w kolorze, po odczekaniu kilku godzin nałóż warstwę bezbarwną lakieru. Po dwóch dniach, jak już wszystko się zwiąże zaprawione miejsce potraktuj delikatnie papierem ściernym na mokro, a później wypoleruj Ultimate Compound :)
 
Wiem, że mało osób jest takim zapaleńcuchem tutaj jeśli mówimy o motocyklach, ale pewnie kilka osób jest i to co wrzucę się spodoba

wyścig w Irlandii North West 200, wyścig uliczny.
 
Isle of Man TT, North West 200 i Ulster GP mistrzowskie wyścigi nie na darmo Valentino Rossi powiedział, że on nie dałby rady się tam ścigać.
 
Tradycyjnie już jak co roku odwiedziłem Targi Motorshow w Essen, poniżej kilka zdję ciekawszych egzemplarzy, które można było zobaczyć na miejscu
10857979_843040892426245_5904312612573716244_n.jpg

10846157_843041029092898_4813464589421895912_n.jpg

10858623_843041169092884_7486853469004707033_n.jpg

1455896_843041649092836_8704837599290354750_n.jpg

1978769_843041839092817_3725967372977455134_n.jpg

10858539_843042505759417_7945104682922441165_n.jpg

10847859_843041999092801_1598941132754396903_n.jpg

954834_843042932426041_7787785134202169775_n.jpg

10264495_843043422425992_820796877321822294_n.jpg

10400040_843043175759350_4706088866587956723_n.jpg

10849850_843043289092672_7549414775280691322_n.jpg

10613019_843043502425984_4603256443761310089_n.jpg

10346315_843043985759269_8844803486606225097_n.jpg

10846135_843043849092616_2407588399781761995_n.jpg

10424248_843044229092578_7937471296518392787_n.jpg




10857956_843046565759011_1658052230901892222_n.jpg

10847840_843046672425667_7370573201276159433_n.jpg

10850254_843047085758959_5543546333351096267_n.jpg

10259941_843047752425559_9077786182423366722_n.jpg


Pozwolę sobie na krótki komentarz odnośnie auta powyżej, jest to ZENVO, auto pochwalić może się mocą 1104 koni mechanicznych, jest to jeżdżący model, który można było na targach zakupić za kwotę ... 800 tysięcy Euro.

1975243_843048712425463_712149523366269410_n.jpg

10300311_843048805758787_5978036194047260606_n.jpg

10350501_843049332425401_7537679195752865283_n.jpg

10802064_843049352425399_7891689727263567091_n.jpg

10690092_843050282425306_4243698385022399085_n.jpg

10846463_843047705758897_1094928473391991506_n.jpg

Pojęcia nie mam co robiła tam ta Tigra i ten dopisek ... Polski tuning ... WTF ?
No i na koniec jak dla mnie perełka targów, auto przy którym wzruszyłem się niczym dzieciak, marzenie z dzieciństwa na wyciągnięcie reki... można było nawet wsiąść do środka ... :D
10849999_843047349092266_1812967184808425355_n.jpg

10846023_843047652425569_6819538474640150309_n.jpg

Nie zabrakło też deskolotki :) Na targach była też oczywiście masa innych aut godnych uwagi jak chociażby Audi RS2 o mocy 730 koni zachowane w oryginalnym stanie czy też audi 100 coupe, swoją drogą bardzo unikatowe i wyglądające nieco jak muscle car :) Więcej zdjęć nie wrzucę żeby nie zaśmiecać wątku ale jeśli ktoś kiedyś będzie miał okazję wybrać się na te targi to serdecznie każdemu polecam:) Jest czym nacieszyć oko :)
 
Dobre fotki, możesz wrzucić więcej, jak masz jeszcze jakieś ciekawe.
Tigra faktycznie niszczy system. :D
 
Wrzucaj, wrzucaj te foty :) Cena Zenvo wysoka, ale spodziewałem się wyższej szczerze mówiąc. Najbarrdziej Ci zazdroszczę DeLorean`a!
 
Wrzuciłbym gdyby nie szwankowało mi forum, na dniach postaram się nieco uzupełnić album o bardzo ciekawy projekt Vectry A, wspomniane Audi 100 coupe i masę innych ciekawych aut :) DeLorean rozjebał mnie totalnie, autentycznie stałem ze łzami w oczach i uśmiechem na twarzy jakby mi ktoś go tam za darmo oddał ;d Wrażenia mega acz kolwiek w ubiegłym roku impreza podobała mi się bardziej.
 
Ten temat chyba najbardziej do tego pasuje więc wrzucam.

Audi chce stać się bardziej konkurencyjne i do 2020 roku chce stworzyć dodatkowe 10 modeli aut i przeznaczy na to 24 miliardy euro. Będą to głównie samochody o niższej emisji spalin, hybrydowe oraz elektryczne.
Dodatkowo otwierają dwie fabryki (w Meksyku i Brazylii) i zatrudnią tam 850 pracowników. Wydadzą na to 2 miliardy euro.

Więc jeżeli jesteście fanami marki to w bliskiej przyszłości możecie spodziewać się nowych modeli. Jak któryś z was kupi to niech się pochwali.
 
Z reguły trzymam auto w garażu. Czasem jednak trzeba gdzieś pojechać i auto stoi na zewnątrz. Wczoraj kilkanaście godzin stało pod chmurą, w międzyczasie doświadczając mrozu, deszczu i śniegu. Poczułem się jak wygryw kiedy inni skrobali swoje szyby, a ja po naciśnięciu jednego przycisku obserwowałem jak woda spływa z przedniej szyby. Pozdrawiam @Marcin Jabłoński. Ford <3
 
@Wujek Wiem, wiem, z tym, że w fordach jest to taka "pospolita" funkcja, którą inne marki mają albo w nowych samochodach, albo tych "wyższej" klasy.
 
Zajebista sprawa to webasto, mój kumpel posiada. Wsiadasz rano do auta a tam już nagrzane <3
 
@Wujek, Ford ma bodajże podgrzewanie szyby w podstawowym wyposażeniu, w dodatku stosowane od kilkunastu lat. W innych autach niestety trzeba zapłacić za ten luksus. Webasto świetna sprawa, chociaż mi nie jest potrzebne, bo auto nagrzewa się bardzo szybko. Benzyna > diesel.
 
Fakt,to jest aż śmieszne,że inni producenci tak rzadko stosują tą opcję,bo sam 'osprzęt' to groszowe sprawy
 
Zajebista sprawa to webasto, mój kumpel posiada. Wsiadasz rano do auta a tam już nagrzane <3
wykopaliście to w kopalni ? : D seat alhambra z końcówki lat '90 to ma : ) w ciągnikach siodłowych podstawowe wyposażenie odkąd są długie trasy i postoje. też ci nowość. Cejrowski dobrze gada, że sto lat za murzynami jesteśmy.
 
Myślę, że nie jedna foczka wskoczy do tego... tylko ta tylna kanapa trochę mała... Nie sądzisz mahonku?
 
Dobrze wiem o tym.

Chodzi mi o awaryjność, ogólnie czy ktoś miał styczność z tymi autami?
 
Nic specjalnego.Część podzespołów jest pewnie pokrewna z accentem pierwszej generacji,gorzej z silnikiem.IMHO kupować taką starą furę i do tego stosunkowo rzadko spotykaną to szybka droga do utopienia kasy
 
Za 4 kafle bierz jakiegoś niemca, co nie zmienia faktu, że auto fajne. Moją uwagę przykuły zajebiste alusy.

Mam problem ze swoim wozem. Seat Cordoba 2003 1.4 75kw benzyna. Otóż auto czasami nie chce odpalić "od tak". Odpala np. za 10 razem, a czasami odpala na dotyk. Wymieniane były wszystkie filtry, sprawdzany akumulator i nic z tych rzeczy. Nie chcę oddawać go do mechanika, a zrobić coś samemu. 2 problem to czasem po odpaleniu świeci się dioda akumulatora i wspomagania kierownicy, które zresztą nie chodzi. Dopiero jak odpalę 2 raz to wszystko jest ok.
 
Za 4 kafle bierz jakiegoś niemca, co nie zmienia faktu, że auto fajne. Moją uwagę przykuły zajebiste alusy.

Mam problem ze swoim wozem. Seat Cordoba 2003 1.4 75kw benzyna. Otóż auto czasami nie chce odpalić "od tak". Odpala np. za 10 razem, a czasami odpala na dotyk. Wymieniane były wszystkie filtry, sprawdzany akumulator i nic z tych rzeczy. Nie chcę oddawać go do mechanika, a zrobić coś samemu. 2 problem to czasem po odpaleniu świeci się dioda akumulatora i wspomagania kierownicy, które zresztą nie chodzi. Dopiero jak odpalę 2 raz to wszystko jest ok.
Odpalałeś auto w różnych temperaturach? Kiedyś miałem polo 1.4 i komputer dostawał błędne parametry z czujnika temperatury, przez co dawał złą mieszankę.
 
Panowie, posiada ktoś bejke E90? Zastanawiam sie nad ta furka ale cenie sobie komfort zbierana dziur - 90% tras robie po miescie, a boje sie ze zawieszenie jest jednak zbyt twarde do regularnej jazdy po miescie.
 
Mam problem ze swoim wozem. Seat Cordoba 2003 1.4 75kw benzyna. Otóż auto czasami nie chce odpalić "od tak". Odpala np. za 10 razem, a czasami odpala na dotyk. Wymieniane były wszystkie filtry, sprawdzany akumulator i nic z tych rzeczy. Nie chcę oddawać go do mechanika, a zrobić coś samemu. 2 problem to czasem po odpaleniu świeci się dioda akumulatora i wspomagania kierownicy, które zresztą nie chodzi. Dopiero jak odpalę 2 raz to wszystko jest ok.
Co rozumiesz pod pojęciem,że nie chce odpalić?Rozrusznik wolniej kręci,czy kręci normalnie,ale silnik nie chce zatrybić?Jakie masz ładowanie na tym aku?
 
Back
Top