Smartfony, tablety, laptopy, telewizory, GPS i inna elektronika.

To mieli szczęście. Pokaż jak to wygląda.
SAVE_20210525_174612.jpg
 
Jeśli chodzi o moją puszkę to wczoraj poszła do serwisu (szef mi zawiózł:lol: ), dziś ma być najprawdopodobniej do odebrania.Najbardziej prawdopodobna przyczyna braku obrazu to aktualizacja biosu.W sobotę wszystkie inne opcje były przerobione łącznie ok 4h siedzieliśmy, wszystko było dobrze poskładane, kumpel sam powiedział że mam mu dać znać co to ostatecznie było bo sam jest ciekaw. Jak będę po pracy i będzie odebrany to też dam znać.
 
Jeśli chodzi o moją puszkę to wczoraj poszła do serwisu (szef mi zawiózł:lol: ), dziś ma być najprawdopodobniej do odebrania.Najbardziej prawdopodobna przyczyna braku obrazu to aktualizacja biosu.W sobotę wszystkie inne opcje były przerobione łącznie ok 4h siedzieliśmy, wszystko było dobrze poskładane, kumpel sam powiedział że mam mu dać znać co to ostatecznie było bo sam jest ciekaw. Jak będę po pracy i będzie odebrany to też dam znać.
Jak Ci wysłałem koszyk to sprawdzałem jeszcze specjalnie na stronie płyty głównej i do tego proca nie potrzeba było aktualizacji biosu.

luj1.jpg
luj2.jpg
 
@lugasek i inni co się na prawie znają @Evo

przy reklamacji, z tytułu rękojmi sklepu, zaznaczyłem, że chcę żeby wymienili na nowy, a nie naprawiali. Odpisali tak:

W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że nie możemy przychylić się do oczekiwanego sposobu zakończenia reklamacji ze względu na nadmierność kosztów, których wymagałaby wymiana towaru.

Wyjaśniamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie wadliwego towaru do stanu zgodnego z umową w sposób wybrany przez Kupującego (wymiana) jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia towaru do zgodności z umową (naprawa) wymagałoby nadmiernych kosztów.

Jednocześnie informujemy, że możliwe jest doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W przypadku decyzji o takim sposobie zakończenia reklamacji lub w celu przekazania nam innych dyspozycji, możliwych i dostępnych na tym etapie postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer 855 855 855*. Podanie numeru zgłoszenia reklamacyjnego przyspieszy identyfikację zgłoszenia.

Na kontakt telefoniczny i dyspozycje możliwe oraz dostępne na tym etapie postępowania oczekiwać będziemy przez 7 dni. W przypadku braku decyzji w tym terminie nienaprawiony towar zostanie zwrócony na wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym adres korespondencyjny, albo do Sklepu fizycznego RTV EURO AGD , jeżeli tam został dostarczony w ramach reklamacji.

Czyli nie chcą wymienić (wiadomo, tego się spodziewałem), chcą naprawić ale ja nie chcę nowego komputera, który już na starcie jest naprawiany, czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy a oni mają obowiązek zwrócić?
 
Zakup online czy stacjonarnie?
Rękojmia nie wyłącza możliwości zwrotu towaru w terminie 14-dni od daty zakupu bez podania przyczyny, więc jeśli taki termin nie upłynął to szybko odsyłaj. W takim wypadku skorzystaj po prostu z przysługującego Ci prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.

Co do żądania zwrotu ceny jeśli termin upłynął, to jest to już bardziej złożone i niewykluczone, że z tym trzeba by się bujać.

Konsument może odstąpić tylko wtedy gdy wada ma charakter istotny. Istotność wady rozpatrujemy biorąc pod uwagę także kryteria subiektywne, może to być nawet kolor (np. tapety) jeśli to on był jedną z decydujących dla konsumenta cech decydujących o zakupie. Również w tym wypadku sprzedawca może po uprzednim powiadomieniu konsumenta, zaproponować niezwłoczną naprawę lub wymianę.

W takim wypadku trzeba by zaznaczyć, że najbardziej istotną kwestią przy zakupie był dla Ciebie fakt fabrycznego montażu urządzenia, który w związku z koniecznością dokonania naprawy zostaje naruszony, a tym samym produkt nie spełnia Twoich oczekiwań.

Gdy żądasz zwrotu pieniędzy w związku z wadą - rękojmia (czyli de facto odstępujesz od umowy) to sprzedawca może najpierw rzecz wymienić lub usunąć wadę, ale tylko jeden raz. Jeżeli produkt był już wymieniany lub choć raz wada była usunięta, to kolejne odstąpienie od umowy nie może już być zablokowane przez sprzedawcę.
 
@lugasek i inni co się na prawie znają @Evo

przy reklamacji, z tytułu rękojmi sklepu, zaznaczyłem, że chcę żeby wymienili na nowy, a nie naprawiali. Odpisali tak:

W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że nie możemy przychylić się do oczekiwanego sposobu zakończenia reklamacji ze względu na nadmierność kosztów, których wymagałaby wymiana towaru.

Wyjaśniamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie wadliwego towaru do stanu zgodnego z umową w sposób wybrany przez Kupującego (wymiana) jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia towaru do zgodności z umową (naprawa) wymagałoby nadmiernych kosztów.

Jednocześnie informujemy, że możliwe jest doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W przypadku decyzji o takim sposobie zakończenia reklamacji lub w celu przekazania nam innych dyspozycji, możliwych i dostępnych na tym etapie postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer 855 855 855*. Podanie numeru zgłoszenia reklamacyjnego przyspieszy identyfikację zgłoszenia.

Na kontakt telefoniczny i dyspozycje możliwe oraz dostępne na tym etapie postępowania oczekiwać będziemy przez 7 dni. W przypadku braku decyzji w tym terminie nienaprawiony towar zostanie zwrócony na wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym adres korespondencyjny, albo do Sklepu fizycznego RTV EURO AGD , jeżeli tam został dostarczony w ramach reklamacji.

Czyli nie chcą wymienić (wiadomo, tego się spodziewałem), chcą naprawić ale ja nie chcę nowego komputera, który już na starcie jest naprawiany, czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy a oni mają obowiązek zwrócić?
Nie znam się na prawie. Ale do naprawy jest pewnie jakaś pierdoła. Więc wątpię, żeby się dało wymienić na nowy, jak naprawa ich wyniesie parę złotych.
 
Ja wiem, że nie wymienią, specjalnie to zaznaczyłem żeby zrobili zwrot.
Napisałem Ci jak to wygląda. Jeśli nie minęło 14dni od daty zakupu a był to zakup online to mają obowiązek przyjęcia odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
 
Tak było...

Dobra @Evo dzięki, będę się kłócił, zobaczymy co z tego wyjdzie...
Przy żądaniu zwrotu kasy powołaj się na to co napisałem - czyli jako powód zakupu tego urządzenia uwzględnij, że głównym kryterium wyboru był fabryczny montaż urządzenia na linii produkcyjnej producenta - a po naprawie już taki nie będzie.

Dodatkowo powołałbym się na orzecznictwo sądowe i wskazał, że "wada jest istotna", gdyż w związku z naprawą w przypadku chęci odsprzedania urządzenia istotnie obniża ona wartość rynkową urządzenia.
 
Jak Ci wysłałem koszyk to sprawdzałem jeszcze specjalnie na stronie płyty głównej i do tego proca nie potrzeba było aktualizacji biosu.

View attachment 21417View attachment 21418
:fjedzia: Kumpel znalazł praktycznie bliźniaczy problem na forum bodajże elektroda.pl z tą różnicą że tam gość miał procka Ryzen 5 i wszystko mu chodziło ale też nie dawało mu obrazu na monitor i w odpowiedziach pisali mu że rozwiązaniem może być upgrade biosu. U mnie po włączeniu speaker nie daje żadnego dźwięku. Próbowaliśmy włożyć jego kartę graficzną ale nie weszła :lol:(nie dziwne bo chłop ma statek kosmiczny a nie pc) dopiero poszedł i wymontował bratanką ze swojego starego kompa: podłączyliśmy i nic. Próbowaliśmy na jego monitorze, na tv, zwykłym kablem, przez HDMI i nic. Dziś się jeszcze nie odzywali z serwisu, jeśli jutro do południa się nie odezwą to sam będę do nich tarabanił i pytał co i jak.
 
:fjedzia: Kumpel znalazł praktycznie bliźniaczy problem na forum bodajże elektroda.pl z tą różnicą że tam gość miał procka Ryzen 5 i wszystko mu chodziło ale też nie dawało mu obrazu na monitor i w odpowiedziach pisali mu że rozwiązaniem może być upgrade biosu. U mnie po włączeniu speaker nie daje żadnego dźwięku. Próbowaliśmy włożyć jego kartę graficzną ale nie weszła :lol:(nie dziwne bo chłop ma statek kosmiczny a nie pc) dopiero poszedł i wymontował bratanką ze swojego starego kompa: podłączyliśmy i nic. Próbowaliśmy na jego monitorze, na tv, zwykłym kablem, przez HDMI i nic. Dziś się jeszcze nie odzywali z serwisu, jeśli jutro do południa się nie odezwą to sam będę do nich tarabanił i pytał co i jak.
Bios nie wchodzi w grę. Prędzej jakieś uszkodzenie. Patrzyłeś te diody na płycie co pokazują, o których pisałem Ci chyba 3 razy? :) To byś wiedział z czym problem.
 
Last edited:
@lugasek @Evo
Dzwonię tam i mówię, że nie chcę naprawianego sprzętu a baba mówi, że w takim razie oni odeślą nienaprawiony i żebym się bujał. Coś tu, kurwa, jest nie tak, w końcu jakaś gwarancja obowiązuje to jak mam się bujać z zepsutym sprzętem? Wtf?
 
@lugasek @Evo
Dzwonię tam i mówię, że nie chcę naprawianego sprzętu a baba mówi, że w takim razie oni odeślą nienaprawiony i żebym się bujał. Coś tu, kurwa, jest nie tak, w końcu jakaś gwarancja obowiązuje to jak mam się bujać z zepsutym sprzętem? Wtf?
wyczuli, że beta:). Nie wiem jak to jest. Skoro chcą naprawić, ale Ty nie chcesz. To chyba nie mają wyjścia, tylko odesłać.
 
@lugasek @Evo
Dzwonię tam i mówię, że nie chcę naprawianego sprzętu a baba mówi, że w takim razie oni odeślą nienaprawiony i żebym się bujał. Coś tu, kurwa, jest nie tak, w końcu jakaś gwarancja obowiązuje to jak mam się bujać z zepsutym sprzętem? Wtf?
Napisz do nich pisemnie, powołaj się na rękojmię i uargumentuj jak napisałem (najlepiej wyślij też jakieś orzecznictwo sądowe - trzeba by poszukać). Z jakąś konsultantką na infolinii i tak chuja załatwisz.
 
To jest jak wojna Andrzej. Te cipy na infolinii to pierwszy level do pokonania.
Nie wiem jak to w Pl wygląda. Tutaj jak coś zjebia i się wymigują to zawsze mówię że chce rozmawiać z jakimś managerem i ZAWSZE mi to wyszło na plus. Np w tym roku dzwoniłem z reklamacja o słaby zasięg sieci telefonicznej.
Za każdym jebanym razem leszcze z infolinii mi to odrzucali ale za każdym razem wnosiłem o rozmowę z managerem. Efekt jest taki że zamiast dostać nic i odpuścić mam ogólnie 7ms za friko.
Ja bym dzwonił jeszcze raz albo do oporu. Nic nie tracisz.
A jak to nic nie da to tak jak ziomki pisali ale na tym to ja się nic nie znam
 
To jest jak wojna Andrzej. Te cipy na infolinii to pierwszy level do pokonania.
Nie wiem jak to w Pl wygląda. Tutaj jak coś zjebia i się wymigują to zawsze mówię że chce rozmawiać z jakimś managerem i ZAWSZE mi to wyszło na plus. Np w tym roku dzwoniłem z reklamacja o słaby zasięg sieci telefonicznej.
Za każdym jebanym razem leszcze z infolinii mi to odrzucali ale za każdym razem wnosiłem o rozmowę z managerem. Efekt jest taki że zamiast dostać nic i odpuścić mam ogólnie 7ms za friko.
Ja bym dzwonił jeszcze raz albo do oporu. Nic nie tracisz.
A jak to nic nie da to tak jak ziomki pisali ale na tym to ja się nic nie znam
Ogólnie na infoliniach nie wiedzą nic. Siedzą tam tylko, żeby ktoś odbierał telefony.
 
Ogólnie prawo nie stoi po mojej stronie, a to widzę za dużo jebania się kiedy chodzi o to, że coś pewnie wpadło do wentylatora :beczka:

Przez dwa tygodnie nie chciało mi się nawet go uruchomić a tu by się trzeba było z jakimiś papierami naciągać, nie ma czasu, trza robić pieniądze na kolejne niepotrzebne zakupy.

Do Civ5 będzie jak znalazł, później najwyżej dam młodemu zamiast PC :tysoncoffe:
 
Back
Top