Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

1.RS teoretycznie atrakcyjny i dlatego sprzedany. Choć nie podniecał bym się nim szczególnie , bo to odzysk z Polski od handlarzyka.
2. Focus po DDRowskim tuningu , zajechaniec po ćpunie.
3. Gdzie tyle pieniędzy za stare (model) Mondeo. Jeszcze ten jasny środek jak będzie dziecko jeździć. Odpada
4. Ford dla emeryta
5. Obstawiam ,że ma 389 tyś nie 289.Kierownica jak u taksówki w Chinach. Rozbita z przodu mocno i chujowo zrobiona bo nawet maski nie idzie spasować.
6. Dla mnie osobiście odpada bo wygląda jak młodego Ruska z filmiku o wypadkach w Rosji. Teoretycznie z ogłoszenia OK.
7. Niby 116 tyś i powinien pachnieć świeżością a ma matowe lampy i chromy + cała lista wymian w tym np. wymiana zużytej plecionki tłumika ! Qrwa zajechaniec w chabrowym kolorze , pewnie po jakimś leasingu i 10 przedstawicielach. Ale kłamczuszek już kogoś w niego ubrał.
Samochód 10 lat zagazowany i w firmie robił 10 tysięcy rocznie :cryme:
 
Last edited:
1.RS teoretycznie atrakcyjny i dlatego sprzedany. Choć nie podniecał bym się nim szczególnie , bo to odzysk z Polski od handlarzyka.
2. Focus po DDRowskim tuningu , zajechaniec po ćpunie.
3. Gdzie tyle pieniędzy za stare (model) Mondeo. Jeszcze ten jasny środek jak będzie dziecko jeździć. Odpada
4. Ford dla emeryta
5. Obstawiam ,że ma 389 tyś nie 289.Kierownica jak u taksówki w Chinach. Rozbita z przodu mocno i chujowo zrobiona bo nawet maski nie idzie spasować T
6. Dla mnie osobiście odpada bo wygląda jak młodego Ruska z filmiku o wypadkach w Rosji. Teoretycznie z ogłoszenia OK.
7. Niby 116 tyś i powinien pachnieć świeżością a ma matowe lampy i chromy + cała lista wymian w tym np. wymiana zużytej plecionki tłumika ! Qrwa zajechaniec w chabrowym kolorze , pewnie po jakimś leasingu i 10 przedstawicielach. Ale kłamczuszek już kogoś w go ubrał.
To nie są fury na których się zatrzymywalem. Wrzuciłem tylko po to żeby inni mogli się rozeznać w jakim przedziale i czego mniej więcej szukam.
 
To nie są fury na których się zatrzymywalem. Wrzuciłem tylko po to żeby inni mogli się rozeznać w jakim przedziale i czego mniej więcej szukam.
Rozumiem. Kupno auta to temat rzeka i naprawę wymaga być detektywem , specem i naukowcem NASA , na końcu jeszcze jasnowidzem w jednym. Ludzie to kłamczuchy zarówno handlarzyny jak i Kowalscy.
 
Rozumiem. Kupno auta to temat rzeka i naprawę wymaga być detektywem , specem i naukowcem NASA , na końcu jeszcze jasnowidzem w jednym. Ludzie to kłamczuchy zarówno handlarzyny jak i Kowalscy.
Sprowadzisz mi coś dobrego do 30K? Mondeo Mk4 na przykład? Co polecasz?
 
Sprowadzisz mi coś dobrego do 30K? Mondeo Mk4 na przykład? Co polecasz?
Nic. Sam mam dylemat jak chcę coś kupić. Potrzebuje teraz Nemo lub Bippera 1.4hdi. Znajomy ma wpłacone na dwa Nemo we Francji ale nie chce mi sprzedać bo kupił w małej miejscowości małą kamienicę i chce na dole pizzerie zrobić. Takie 1.4 hdi zrobi 500 tyś jak będziesz dbał o olej i nie lał jakiegoś lipnego paliwa. Szukam jakiegoś nie mocno uszkodzonego z małym przebiegiem , nie łatwo o taki.
 
Sprowadzisz mi coś dobrego do 30K? Mondeo Mk4 na przykład? Co polecasz?
Przeczytałem Polecisz a Ty napisałeś "sprowadzisz" . Ja nie sprowadzam aut. Jak mam Ci poradzić.Gdybym szukał do siebie nie uszkodzonego ,to wbijam mobile.de albo autoscout.24 i szukam u Niemca ( Nie u Turka, Ruska czy innego emigranta). Cierpliwie bym czekał na takiego jak mi się podoba. Jak by wskoczył to rezerwacja faxem , w godzinę w auto do i Szwabów. Jak by pasował ( na miejscu może być zonk jak wszędzie ) to płacę , biorę jakiegoś spedytora ( w Miechowie masz mnóstwo) i organizuje transport. Albo jakiegoś laweciarza co Ci pojedzie szybko po to ale to wyjdzie drożej.
 
Last edited:
Jeśli chodzi o rodzinę auto, to u mnie przez ostatnie lata kilka się przewinęło. Taki jaki każdemu mogę polecić z ręką na sercu to Volvo V70 2.5 tdi. Mam go od nowości i jedyne co z droższych rzeczy wymieniałem, to sprzęgło z dwumasą jak żona się zakopała. Oczywiście nie wliczając części eksploatacyjnych. Minusem dla osób z miasta może być słaby promień skrętu.
Z vanów które mogę polecić to fajnie sprawdzał się nam przy dzieciakach seat altea. Ja miałem wersje krótką ale znajomi chwała też xl. Mialem diesla z silnikiem VW 1.9, bardzo ekonomiczny i mało awaryjny. Minus to że dość głośny wewnątrz.
Z tym samym silnikiem kupiłem później Oktawie ale po niecałych dwóch latach wyglądała jak Złomek z bajki auta. Teraz kupiłem dla żony zafire b i zobaczymy jak się będzie spisywać.
Przez chwila był też Peugeot 407 w kombi ale dość kiepski egzemplarz. Ciekawy samochód i pakowany, niestety ja trafiłem na skatowany.
 
A czego się spodziewałes po Pleszewie? Toż to zagłębie powypadkowych komisów i podejrzanych handlarzy.
 
Jedna. Jeśli nie masz garażu/wiaty pod którą mógłbyś go trzymać w sezonie jesienno-zimowym to odpuść, a ogólnie to jeśli masz warunki to fajna sprawa.
No to wiadomo, bez garażu nie ma sensu się denerwować i męczyć. Generalnie nastawiłem się już i szukam twardego dachu, tylko niestety dostałem ostrzeżenie, że w przypadku nawet małej stłuczki mechanizm rozkładania twardego dachu może szlag trafić, a naprawa może być dość kosztowna.

Ale chyba nie ma co już zmieniać zdania, miękki dach ma chyba więcej minusów
 
  • Like
Reactions: Evo
No właśnie tego. Edukuję po prostu.
To jeszcze trza dodać Gniezno, Radom, Drezdenko i Płock. Ale wracając do tego paździerzowatego megane, to że jeszcze komuś się opłacało coś tam grzebać. Patrząc za ile to stoi to pewnie handlarzyna dostał go w gratisie..
 
No to wiadomo, bez garażu nie ma sensu się denerwować i męczyć. Generalnie nastawiłem się już i szukam twardego dachu, tylko niestety dostałem ostrzeżenie, że w przypadku nawet małej stłuczki mechanizm rozkładania twardego dachu może szlag trafić, a naprawa może być dość kosztowna.

Ale chyba nie ma co już zmieniać zdania, miękki dach ma chyba więcej minusów

Nic dodać nic ująć. Miękki dach bez garażowania nie przejdzie, szkoda się męczyć a i koszty byłyby generowane. Ewentualnie opcja dokładany hardtop, bo do niektórych modeli można zakupić ale to już trzeba wiedzieć czego się szuka i czy jest taka możliwość.
 
To jeszcze trza dodać Gniezno, Radom, Drezdenko i Płock. Ale wracając do tego paździerzowatego megane, to że jeszcze komuś się opłacało coś tam grzebać. Patrząc za ile to stoi to pewnie handlarzyna dostał go w gratisie..
Dokładnie Pleszew+Kalisz +Ostrów.Wlk-Krotoszyn przechodzi w Gniezno i dalej w Chodzież -Wągrowiec. Druga grupa śmierdzieli to Płock-Gostynin i mimo odległości dodałbym do tego Radom. I Fabryke Samochodów Drezdenko (FSD) jako taki małą wyspę.
Megane dostał za frytki , zapłacił za transport, opłacił , podleczył. Pleszew w Polsce znany jest też z licznych firm produkujących piece. Podobno takie same wałki jak z autami.
 
Jakies opinie na temat akumulatorów? Bosch? Varta? Centra?
I naprawde gdzies mam te 100zl, wole wiecej dolozyc ale np. zeby nie zawodzil a zamiast 3 lat przezyl 5.

Szukam czegoś dla dużego diesla, używanego głównie w mieście, powiedzmy:

Pojemność akumulatora [Ah]: 85
Prąd rozruchu wg EN [A]: 800
 
Last edited:
Jakies opinie na temat akumulatorów? Bosch? Varta? Centra?
I naprawde gdzies mam te 100zl, wole wiecej dolozyc ale np. zeby nie zawodzil a zamiast 3 lat przezyl 5.

Szukam czegoś dla dużego diesla, używanego głównie w mieście, powiedzmy:

Pojemność akumulatora [Ah]: 85
Prąd rozruchu wg EN [A]: 800

http://sklep.prostowniki-akumulator...nner-running-bull-58001-startstop-p-1315.html

Znajomi sobie chwalą te austriackie Bannery, ponoć niezłe. Ja mam teraz Centre z serii Futura (4-ty rok) i w sumie póki co bezproblemowo, chociaż opinie są różne nt. tej serii.
 
http://sklep.prostowniki-akumulator...nner-running-bull-58001-startstop-p-1315.html

Znajomi sobie chwalą te austriackie Bannery, ponoć niezłe. Ja mam teraz Centre z serii Futura (4-ty rok) i w sumie póki co bezproblemowo, chociaż opinie są różne nt. tej serii.
Bannera nie znalem w ogole, kurcze drozszy od wszystkiego, znaczy dobry? :)

A właśnie, kupiles w necie? Czy wymieniles u mechaniora?
Pytam, bo nie wiem co potem ze starym zrobic, u mechaniora to on to zutylizuje, ale jak przez neta to bedzie moj problem :)

Zdanie starego akumulatora przy zakupie nowego

Stosownie do zapisów ustawy o bateriach i akumulatorach (Dz.U. 2009 nr 79 poz. 666) oraz ustawy o ochronie środowiska (Dziennik Ustaw z 2001 r. Nr 62 poz. 627) , przy zakupie nowego akumulatora, stary trzeba przekazać do utylizacji.

Można to zrobić na trzy sposoby:
  • Utylizuje akumulator we własnym zakresie : wypełniam oświadczenie dostępne TUTAJ i w ciągu 30 dni wysyłam "Kartę Przekazania Odpadu" do siedziby firmy Centrum Akumulatorów Daniel Czajka (email lub Poczta Polska).


  • Kurier odbiera stary akumulator i przekazuje go do siedziby firmy Centrum Akumulatorów Daniel Czajka.
  • Pojemniki w których wysyłane są akumulatory podlegają zwrotowi !


  • Odbieram osobiście w punkcie sprzedaży i zdaje stary akumulator : akumulator zostanie bezpłatnie zamontowany w pojeździe oraz zostanie sprawdzona instalacja elektryczna w pojeździe, a stary akumulator zostanie nieodpłatnie zutylizowany. Prosimy o wcześniejszy kontakt z wybranym sklepem firmowym w celu potwierdzenia możliwości montażu akumulatora w Państwa pojeździe.
Sposoby dostarczenia Karty Przekazania Odpadu
e-mail: [email protected]
listownie Centrum Akumulatorów ul. Małe Garbary 1, 61-756 Poznań z dopiskiem "Karta Przekazania Odpadu"

Miejsca w których można zutylizować stary akumulator
Skup złomu - odpłatnie (średnio 2 zł za kilogram, średnia waga akumulatora 15 Kg, czyli otrzymacie Państwo 30 zł za stary akumulator)
Sklep sprzedający akumulatory – nieodpłatnie
 
Last edited:
Jakies opinie na temat akumulatorów? Bosch? Varta? Centra?
I naprawde gdzies mam te 100zl, wole wiecej dolozyc ale np. zeby nie zawodzil a zamiast 3 lat przezyl 5.

Szukam czegoś dla dużego diesla, używanego głównie w mieście, powiedzmy:

Pojemność akumulatora [Ah]: 85
Prąd rozruchu wg EN [A]: 800
Większość akumulatorów spełni wymagania, głównym powodem uwalania akumulatorów jest wieczne niedoładowanie, uszkodzony regulator napięcia i ładowanie prostownikiem tyrystorowym z chwilowym ujemnym napięciem. To są główne powody wzrostu oporu w aku, więc zaleca się czasami sprawdzenie miernikiem jak sprawa z nim wygląda (naładowanie i zmiany oporu). Wtedy będziesz wiedział czy aku ma zamiar wyzionąć ducha. Obecnie nawet marketowe akumulatory zwykle mają 3 lata gwarancji. Za brak zdania starego aku liczą zwykle około 70-90 zł kaucji, nie wiem jak jest to realizowane przez neta, może kurier bierze przesyłkę zwrotną.
 
@rado1948 edytowalem posta wyzej i wkeilem info ze sklepu internetowego. Generalnie wychodzi na to ze mozna oddac w kazdym sklepie z akumulatorami, albo na zlomie. Bawilem sie opcjami i cena akumulatora sie nie zmieniala, wiec chyba ceny zawieraja "kaucje" tak, czy siak...
 
Bannera nie znalem w ogole, kurcze drozszy od wszystkiego, znaczy dobry? :)

A właśnie, kupiles w necie? Czy wymieniles u mechaniora?
Pytam, bo nie wiem co potem ze starym zrobic, u mechaniora to on to zutylizuje, ale jak przez neta to bedzie moj problem :)

Ponoć dobry, na testach też wypadał elegancko, jak kiedyś szukałem. Ja kupowałem w Sziku na miejscu, Centra Futura u mnie bez zarzutów.
 
@rado1948 edytowalem posta wyzej i wkeilem info ze sklepu internetowego. Generalnie wychodzi na to ze mozna oddac w kazdym sklepie z akumulatorami, albo na zlomie. Bawilem sie opcjami i cena akumulatora sie nie zmieniala, wiec chyba ceny zawieraja "kaucje" tak, czy siak...
Może sklepy różnie podchodzą, albo nie muszą już umożliwać utylizacji przy tych ekoportach. Dwa lata temu zostawiałem złoma w sklepie stacjonarnym, choć sam akumulator kupiłem u nich poprzez neta (spora różnica w cenie).
 
Exide premium zbierają dobre opinie, sam mam i mogę polecić. Jednak KAŻDY aku należy od czasu do czasu pogilgać prądem.
 
całkiem przyjemna dla oka nowa insignia, zreszta stara tez spoko (choć wnętrze na tą klasę samochodu za małe).
 
Klasa średnia przecież czyli nic specjalnego
Fakt, ten przyjemniejszy:
5cc33fb5442e60cd9c379c4e54feb9bf.jpg
 
Back
Top