Ok, więc ja napiszę co wiem a czego nie wiem i przedstawie jak to ma wyglądać wg mnie, bo w pierwszym poście to faktycznie wygląda, że chce znaleźć kogoś od czarnej roboty. Co do samego projektu, to ma on się składać z 4 rozdziałów - min 3000 znaków ( jakieś 15 str ). Powyższe zagadnienia składają się na pierwszą część - ok 20 całości % czyli jakieś 3 str.
Z więc:
- opis aktualnej oferty, tutaj zrobie jak napisał kapusta
- rynki, na których oferowane są produkty
Tutaj wymienie tylko państwa w których UFC zrobiło swoje gale: USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Irlandia, Wlk Brytania, Niemcy, Szwecja, Chiny ? ( Makau - Specjalny Region Administracyjny ale można chyba podpisać to pod ChRL), Japonia i to chyba wszystko. Gdyby ktoś miał jakieś namiary na statystyki, ile gal w danym państwie, to byłoby super, a jak nie, to też przejdzie.
-jakie formy wejścia na rynki zagraniczne wybiera analizowane przedsiębiorstwo
no i tutaj jest problem, bo przedmiot nazywa się miedzynarodowe transakcje gospodarcze, i właściwie żadna z omawianych na tym przedmiocie metod wejścia na rynek zagraniczny nie pasuje, bo to nie jest typowe przedsiębiorstwo ( np IKEA). Wydaje mi się, że tutaj trzeba opisać, w jaki sposób UFC organizuje gale za granicą, kto za to odpowiada i z kim współpracuje w kraju docelowym
Np. Czy w każdym państwie, w którym UFC organizuje gale jest otwarte biuro/przedstawicielstwo lub może jest jedno biuro, które kontroluje wybrany region ( np Gary Cook jest dyrektorem ds Europy, Azji i Bliskiego Wschodu) a jeśli są owe biura, to gdzie mają swoją siedzibę (czy np. Cook ma swoje biuro gdzies w Europie ?)
Jeśli chodzi o samo zorganizowanie gali, to chciałbym się dowiedzieć, czy UFC współpracuje w wybranym kraju z miejscowymi związkami/federacjami państwowymi, ds. MMA, czy jeśli nie ma takiej organizacji, to po prostu wynajmują halę, robią galę po swojemu i się zawijają ? ( np. w Szwecji współpracują z Svenska MMA Forbunde, czy istnieją podobne związki w państwach w których UFC robi gale ?)
- jaka jest orientacja przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym
I tu też mam problem, bo kiedyś słyszałem w szczęce, że ekspansja na rynki zagraniczne ma na celu nie tyle skosić hajs, tylko promować MMA (UFC ? )jako sport globalny, co ma przynieść zyski w przyszłości, a nie koniecznie w chwili obecnej
- - rozmiar prowadzonej działalności
Tutaj ogarne jakiś artykuł z Forbesa, wiem, że kiedyś czytałem coś podobnego
Więc tak to wygląda z mojej strony, czekam na wasze opinie :)