Piszę do was drodzy użytkownicy, ponieważ mam problem. Mam do zrealizowania mały projekt odnośnie wejścia na polski rynek znanej zagranicznej marki i jako fan MMA od razu pomyślałem o UFC. Jednak przeszukując internet, natknąłem się tylko na jeden z punktów mojej pracy, więc jeśli mi pomożecie, to będę bardzo wdzięczny, a wiem, że akurat na tym forum, specjalistów od UFC nie brakuje :) a więc na początek może wiecie, gdzie znajde informacje odnośnie : - opis aktualnej oferty - rynki, na których oferowane są produkty - jakie formy wejścia na rynki zagraniczne wybiera analizowane przedsiębiorstwo - jaka jest orientacja przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym - rozmiar prowadzonej działalności Z góry dziękuje za informacje
Nie jestem specjalista od UFC ale analiza dzialan UFC na przestrzeni ostatnich dwoch lat, tylko na podstawie ogolnie dostepnych informacji typu: gdzie organizowali gale, kto transmitowal, kto sponsorowal, kogo kontraktowali pod kontem danego, nowego rynku, jakie dzialanie poprzedzaly sam event, etc pozwola Ci smialo zmierzyc sie z tematem. No chyba ze szukasz jelenia co za Ciebie szkole skonczy.... edit: na wszystkie powyzsze pytania odpowiesz sobie samodzielnie korzystajac z google, plus umiejetnosci analizy. A jaka bedzie wtedy satysfakcja...
- opis aktualnej oferty opisz jak wyglądają gale, jak są realizowane przez jakie telewizje i opisz ppv - rynki, na których oferowane są produkty przeanalizuj wszystkie gale z tamtego roku, podlicz w jakich krajach ile było gal i opisz krótko konkurencję na tych rynkach np. ameryka (bellator, wsof) azja (one fc) euroa (cage wariorrs, ksw) - jakie formy wejścia na rynki zagraniczne wybiera analizowane przedsiębiorstwo tu już więcej roboty bo w zasadzie każdy rynek musisz rozpatrzeć osobno, w ameryce mówi się że jest monopol, natomiast na rynek azjatycki dopiero wchodzą, jeszcze więcej masz roboty przy europie bo w anglii, szwecji niemczech jest już od jakiegoś czasu, a do Polski, rosji dopiero chcą wejść nie wiem czy to dokładnie o to chodzi, ale formą wejścia jest standaryzacja produktu, na wszystkich rynkach oferują ten sam produkt (zasady walk są takie same, gale wyglądają też bardzo podobnie) - jaka jest orientacja przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym tu nie jetem pewien ale chyba orientacja sprzedażowa, ale lepiej doczytaj jeszcze o tym - rozmiar prowadzonej działalności przedsiębiorstwo globalne (korporacja?)
Podstawowe pytanie brzmi na jaki poziom to zadanie? Jak w LO to luz bo jak to coś akademickiego to pamiętajcie że musi się to zgadzać z nazwwnistwem i procesami naukowymi i takie pisanie co nam ślina przyniesie może być oblane.
Ok, więc ja napiszę co wiem a czego nie wiem i przedstawie jak to ma wyglądać wg mnie, bo w pierwszym poście to faktycznie wygląda, że chce znaleźć kogoś od czarnej roboty. Co do samego projektu, to ma on się składać z 4 rozdziałów - min 3000 znaków ( jakieś 15 str ). Powyższe zagadnienia składają się na pierwszą część - ok 20 całości % czyli jakieś 3 str. Z więc: - opis aktualnej oferty, tutaj zrobie jak napisał kapusta - rynki, na których oferowane są produkty Tutaj wymienie tylko państwa w których UFC zrobiło swoje gale: USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Irlandia, Wlk Brytania, Niemcy, Szwecja, Chiny ? ( Makau - Specjalny Region Administracyjny ale można chyba podpisać to pod ChRL), Japonia i to chyba wszystko. Gdyby ktoś miał jakieś namiary na statystyki, ile gal w danym państwie, to byłoby super, a jak nie, to też przejdzie. -jakie formy wejścia na rynki zagraniczne wybiera analizowane przedsiębiorstwo no i tutaj jest problem, bo przedmiot nazywa się miedzynarodowe transakcje gospodarcze, i właściwie żadna z omawianych na tym przedmiocie metod wejścia na rynek zagraniczny nie pasuje, bo to nie jest typowe przedsiębiorstwo ( np IKEA). Wydaje mi się, że tutaj trzeba opisać, w jaki sposób UFC organizuje gale za granicą, kto za to odpowiada i z kim współpracuje w kraju docelowym Np. Czy w każdym państwie, w którym UFC organizuje gale jest otwarte biuro/przedstawicielstwo lub może jest jedno biuro, które kontroluje wybrany region ( np Gary Cook jest dyrektorem ds Europy, Azji i Bliskiego Wschodu) a jeśli są owe biura, to gdzie mają swoją siedzibę (czy np. Cook ma swoje biuro gdzies w Europie ?) Jeśli chodzi o samo zorganizowanie gali, to chciałbym się dowiedzieć, czy UFC współpracuje w wybranym kraju z miejscowymi związkami/federacjami państwowymi, ds. MMA, czy jeśli nie ma takiej organizacji, to po prostu wynajmują halę, robią galę po swojemu i się zawijają ? ( np. w Szwecji współpracują z Svenska MMA Forbunde, czy istnieją podobne związki w państwach w których UFC robi gale ?) - jaka jest orientacja przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym I tu też mam problem, bo kiedyś słyszałem w szczęce, że ekspansja na rynki zagraniczne ma na celu nie tyle skosić hajs, tylko promować MMA (UFC ? )jako sport globalny, co ma przynieść zyski w przyszłości, a nie koniecznie w chwili obecnej - - rozmiar prowadzonej działalności Tutaj ogarne jakiś artykuł z Forbesa, wiem, że kiedyś czytałem coś podobnego Więc tak to wygląda z mojej strony, czekam na wasze opinie :)
- opis aktualnej oferty, Jak na moje, możesz dorzucić tutaj Fightpassa, wkońcu to jeden z elementów ich oferty. - rynki, na których oferowane są produkty Jeszcze Australia, Nowa Zelandia i Singapur - tam też było UFC. -jakie formy wejścia na rynki zagraniczne wybiera analizowane przedsiębiorstwo Napewno poza komisjami stanowymi, w Brazylii jest CABMMA z którą też współpracują, warto o tym wspomnieć. Tam gdzie nie ma żadnych komisji UFC kontroluje swoje eventy. - - rozmiar prowadzonej działalności A prowadzona działalność, to z racji że UFC kieruje ZUFFA, która jest amerykańską spółką typu LLC, To po naszemu będzie to po prostu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o charakterze międzynarodowym. Mają swoje biura również w Anglii i chyba Kanadzie/Brazylii.
A nie powinieneś tego podzielić wg rynków nie tylko geograficznie ale też przedmiotowo w zależności od produktu (np. transmisje w TV - rynek rozrywki, transmisji sportowych; Fightpass - rynek usług elektronicznych; Bilety na gale - rynek imprez sportowych; osobne rynki na gadżety/ciuchy/gry komputerowe itd.)? Nie są to pewnie fachowe terminy ale wydaje mi się że jakoś musiałbyś to podzielić bo ciężko będzie porównywać te różne rzeczy. I mógłbyś opisać ekspansję że najpierw oferują Fightpass, potem kontrakt z TV a potem robią galę w danym kraju z rodowitymi zawodnikami. Chociaż jak to ma być 15 stron to może nie ma co rozkminiać za bardzo.
Wie ktoś, jak wygląda transmitowanie gal UFC Fight Night ? Tzn czy są one w całości transmitowane na Fight Pass albo na na Fox Sport 1 ?
Oraz przy okazji, jak wygląda transmisja TUF oraz finałowych gal, tzn gdzie jest pokazywana karta główna, bo wiem, że wstępna w Fox Sport 1
Informacje o każdej gali masz na stronie ufc. Wejdź w zakładkę "how to watch" i tam masz wszystkie platformy na jakich można oglądać event. @slawek1
Jeśli dobrze policzyłem to: Ameryka 23 Brazylia 7 Kanada 3 Chiny 2 Meksyk 1 Australia 1 Szwecja 1 Japonia 1 Irlandia 1 Nowa Zelandia 1 Niemcy 1 ZEA 1 U.K 1 Singapur 1 Ale możesz jeszcze sprawdzić tu http://en.wikipedia.org/wiki/2014_in_UFC tutaj chyba może być (dopytaj wykładowcy) sytuacja gdzie jest inna orientacja dla innych rynków, tak jak opisałeś inaczej jest w Europie czy Chinach gdzie chcą rozwijać świadomość konsumentów żeby potem zarobić a inaczej w Ameryce czy Kanadzie gdzie chcą sprzedać jak najwięcej PPV Ja miałem przedmiot Marketing Międzynarodowy (niestety najpierw zalepiłem i miałem warunek, za to rok później miałem sporą motywację i się sporo nauczyłem) a to w miarę pokrewne. Tutaj podobnie jak w orientacjach też są inne metody wchodzenia na różne rynki rynki. Tam gdzie są komisje MUSZĄ z nimi współpracować poza wymienioną Szwecją i Brazylią na pewno Nevada i jeszcze byś coś znalazł w innych stanach (nie chce mi sie szukać ale ta co Belforda ostatnio kontrolowała), no i na pewno WADA od dopingu. A jak nie ma w kraju/stanie komisji to chyba po prostu machają gale i po prostu odprowadzają normalnie podatki. Możesz też trochę wspomnieć że w niektórych miejscach MMA jest zabronione Nowy York (tu sprawdź czy na pewno on, a jak nie to jakieś inne duże miasto/stan), dodatkowo coś jest nie tak w niemczech chyba nie mogą puszczać w telewizji ale nie wiem dokładnie możesz poszukać i we francji chyba też nie można puszczać w tv.
We Francji i Norwegii jest zakaz organizowania pojedynków MMA w ogóle. We Francji są organizowane pojedynki mające trochę inną formułę, ale każdy je liczy jako MMA - stąd wyniki na sherdogu. A komisje stanowe masz w całej Ameryce Płn (USA, Kanada). Szwecja i Brazylia to wyjątki spoza tego terenu.
-jakie formy wejścia na rynki zagraniczne wybiera analizowane przedsiębiorstwo Tutaj możesz opisać aktywne wspieranie walki o zalegalizowanie tego rodzaju sportu, ostatni sukces w Niemczech, gdzie ich trybunał uznał, że blokowanie transmitowania gal mma jest niezgodne z prawem, ciekawe będą też negocjacje polityczne z władzami stanu Nowy Jork. Wspomniany stosunek Francuzów do mma tylko, że tutaj może się pojawić problem z wyjaśnieniem roli UFC na tym rynku. W Polsce to jest aktywna promocja produktu przez kilka lat w telewizji (Orange była jedną z niewielu na świecie, która pokazywała UFC za darmo, nawet gale numerowane), sondowanie rynku, jakie rok temu zapewnił nam Cook, a które miało na celu zbadanie szans na osiągnięcie sukcesu w organizacji. Ważnym się też wydaje zatrudnianie Polaków (zresztą to samo widzimy w przypadku Chińczyków, Brazylijczyków itd.), którzy taką galę mieliby pociągnąć i ich promocja (np walka Hallmanna na karcie głównej, czy walki Błachowicza i Jotko w Szwecji). Istotne może się też wydawać poszukiwanie odpowiedniej hali i terminu, który będzie pasował dla polskiego widza, ale także zapewni bliski kontakt zdobytym fanom w Szwecji czy Niemczech (Gdańsk jako geograficzna lokalizacja, Kraków i Łódź jako miasta w pobliżu lotniska).