Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Dzięki wielkie za opinie, trochę mnie uspokoiłeś ;) Uwielbiam dźwięk v6 i marzy mi się ten samochód już dłuższy czas ;p mam nadzieje, ze zakup dojdzie do skutku ;d
 
slowik_1991, jak się spodziewasz jakiegoś wrum-wrum : ) to będziesz zawiedziony pod tym względem tym 2.4 v6, audi jest wyciszone i nie posiada jakiegoś zajebistego gangu, oczywiście jeżeli pozwolą ci funduszę to szukaj wersji quattro. Polecałbym ci 2.7 biturbo ale strasznie kosztowny w sensie niezbyt ekonomiczny : ) Fajnie się odpycha i niestety kusi żeby deptać ale zdarzało się że na baku ledwo 300 km zrobiłem przy energicznej jeździe : D
 
No ja w sumie myślałem tylko i wyłącznie o wersji quattro, w sumie ostatnio też trochę czytałem i nawet obajrzałem starego top gear'a i zastanawiam się nad wersją 2.8 ;) w środku w sumie nie koniecznie musi być słychać jakoś mocno silnik ale napewno przy takim motorze zmodyfikowałbym układ wydechowy i dorzucił jakiś stożek no chyba, że spalanie by za mocno skoczyło to z filtru bym mógł zrezygnować ;p
 
Kumpel strasznie psioczy na swoje Audi A6 quattro, ale ma diesla (2.4-2.5 ?)



Mial ktos z was do czynienia z Volvo S40 2005r + ?? Najbardziej interesuje mnie motor 2.0Diesla
 
No to się nie dziwie, że psioczy skoro ma 2.5 tdi ;d Jedna z gorszych jednostek napędowych Tdi jakie kiedy kolwiek powstały ;) Kolega miał s40 bodajże z 2004 r. w motorze 1.9 dci czy jakieś inne ustrojstow. Kurtyna jasna co ten motor przeszedł u niego, zero chłodzenia turbiny czy czego kolwiek innego, katowanie na zimno itp. A przejechał nim już 300 tyś bez żadnej awarii. Dla mnie szok...
 
To się podczepię. Będę wdzięczny za opinie o Peugeocie 407 kombi w benzynie rocznik 2005+ ewentualnie coś na mniejszej płycie, także kombi np. Focus, Peugeot 307 lub coś podobnego. Tylko benzyna wchodzi w grę. Proszę nie pisać o VW, Audi i BMW, bo nie chcę kupować używanego szrotu.
 
Hakerzy zademonstrowali jak można łatwo zdalnie przejąć kontrolę nad samochodem.



Forbes Magazine przygotował krótką relację wideo pokazującą, jak łatwo jest hakerom komputerowym przejąć zdalną kontrolę nad samochodem. [...] Dziennikarz Forbes Andy Greenburg niedawno spotkał się z dwoma hakerami, którzy podpięli się do Toyoty Prius by kontrolować ją za pośrednictwem laptopa Apple. Gdy para hakerów podłączyła się do zestawu portów, byli oni w stanie przesyłać różne polecenia do czujników wozu, by dokonywać pozornie niemożliwych wyczynów.



"Ze swoich laptopów wysłali polecenia, wyłączające wspomaganie kierownicy, fałszujące dane GPS oraz prędkościomierza i licznika przejechanej odległości" napisał Greenberg. "W końcu skierowali mnie na wiejską drogę, gdzie Valasek pokazał, że może gwałtownie szarpać kierownicą samochodu przy każdej prędkości, grożąc wysłaniem nas w pole kukurydzy lub na czołowe zderzenie."



[...] Hakerzy byli również w stanie wyłączyć lub włączyć hamulce, kontrolować klakson i reflektory, jak również naciągać pasy pasażerów i kierowcy.
 
Może nie na temat, ale się z tym tu podepnę, pany jany jakieś cb-radyjko do 300 zł bez anteny by mnie interesowało, poleci coś ktoś ? Alan, president, tti ?
 
uniden pro 520 xl - lekki tuning i masz duzo wiecej niz standardowe i legalne 4 waty mocy :)
 
Miał ktoś z was styczność z Volvo s60 wyposażonym w wolnossącą jednostkę 2.4 o mocy 170 km ? Szukam alternatywy dla Audi i ostatnio coraz więcej myślę o Volvo, troszkę czytałem na temat tych aut i ponoć cechuje je niska awaryjność, przez to się nimi zainteresowałem.
 
@Słowik



Ja miałem styczność :)



Miałem przyjemnosć jeździć takim przez kilka dni. Auto miało 250 tys przebiegu, było cały czas serwisowane i wg właściciela nigdy się nie popsuło. Dobre wrażenia z jazdy, tylko spalanie duze, jeździłem automatem.







Zapomniałem się pochwalić nowym nabytkiem:



Nissan%20Qashqai%201024x727_6.jpg
 
Gratki, ale to kupiłeś dla siebie czy raczej do użytku rodzinnego tego "kaszkaja" ? Ponoć właśnie automaty to pięta achillesowa tych aut, a i za bardzo nie przepadam za tego typu skrzyniami (no chyba, że miałbym mieć dsg ;p), wolę manuale.
 
Nie planowałem kupić Szakala :) okazja cenowa i tak wyszło, używam i rodzinnie i służbowo. Poza tym os czasu do czasu muszę wjechać w teren i dobrze, że jest wyższy chociaż bez 4x4.



Oczywiście nie pchałbym się w diesla od Renault, silniki benzynowe całe szczęście to oryginalny japoński twór.
 
Ojciec kupił ostatnio motocykl Suzuki Bandit 600s. Bardzo fajnie nim się jeździ, mało awaryjny, turystyk, wygody. Jak dla mnie - bajka. Momo, ze nie mam JESZCZE prawka, to już powoli śmigam i się na nim uczę ;)



bandit600_18.jpg
 
S60 polecam



Tylko się musisz przyzwyczaić do mega chujowego promienia zawracania, prawie jak w czołgu.



Jakby Ci się jakimś cudem udało trafić zadbaną werję, to polecam silnik 2.4 D5 163 KM. Spoko dieselek, pali tyle co nic, osiągi dość spoko. Niektóre mają niestety kosmiczne przebiegi, chociaż do 400 tys, jak jest dobrze serwisowany, to się nie powinno nic dziać.



Rozumiem, że w Szwabach szukasz, bo te polskie benzyniaki w większości zagazowane :D



Wspomaganie kierownicy IMO za mocne, ja wolę lepiej czuć drogę, także w tej materii akurat trochę mu do Audi brakuje.



Auto sprawia wrażenie dużego jednak z tyłu jest mało miejsca. Ceny części wysokie.



To tak w skrócie.
 
Co do ilości miejsca to słyszałem własnie, że mimo sporych gabarytów auto przypomina nieco audi a4 (b7), ceny części przynajmniej na Intercars są porównywalne do planowanej audi a6 (c5) też z silnikiem 2.4b, a zawieszenie jest już nawet tańsze, dwumas tańszy też o 200zł i cała masa innych pierdół w lepszych cenach, teren poszukiwań to Belgia ;) W Niemczech też ciężko coś dobrego kupić będąc Polakiem, przynajmniej tak z własnego doświadczenia twierdzą znajomi. Co do diesla to miałem jednak kilka przykrych przygód z silnikiem 2.0 hdi w peugeocie i chyba narazie spasuje z ropniakami, co do skrętu to żepot w kombiaczu też nie zachwycał więc raczej już bym na to nie psioczył. Szukam jakiejś ciekawej alternatywy dla Audi bo w sumie jeździ tego całkiem sporo po naszych drogach jak Pastuchów w tdi i highlinie, może właśnie warto zaufać skandynawskiemu sprzętowi.
 
Slowik, Volvo s60 2,4 2005r miał mój kolega, zrobił w 3 lata 100 tyś w większości po naszych drogach, wszystko wymieniane na czas i nic poważnego się nie stało. No, ale to zależy jak trafisz. Tylko te auta mają bardzo duże przebiegi, wiadomo handlarze robią korekty bo jak auto ma powyżej 200 tyś to niektórzy myślą że to szrot... Kolega swój egzemplarz kupił w 2008r prosto od niemca ze 170 tyś przebiegu, jak sprzedawał miało prawie 270, a wszystkie 8-latki na otomoto/allegro mają dużo poniżej 200 tys... Autko jest bardzo wygodne i ekonomiczne, jak dorwiesz dobry egzemplarz po rozsądnej cenie to będziesz zadowolony
 
kilka przykrych przygód z silnikiem 2.0 hdi w peugeocie


Hehe, nie tylko Ty masz problemy z tym silnikiem. Ziomek ma 407emke właśnie w HDI 136 KM i trochę go serwis kosztuje.



Zależy, ile klocków napierdzielasz. Na mniejsze trasy benzyna ok. Ja akurat tym D5, o którym pisałem, zrobiłem tysiące kilometrów i złego słowa nie powiem.



Z kolei brat od kilku lat ma właśnie A6 C5 1.8T, świetne auto w prowadzeniu :) Mało co się tam dzieje, jedynie to wielowahaczowe zawieszenie potrafi nieźle obciążyć portfel.



Trudny wybór. Jakbym miał wybierać pomiędzy tymi autami to jednak A6>S60. Uwielbiam Audi, a jak widzę na drodze najnowsze modele z tymi diodowymi lampami, to mi pyda staje.
 
U mnie tata w Focusie ma ten sam silnik co w Peugeocie tylko oznaczenie TDCI i nie narzeka, zapierdala aż miło, nie pamiętam kiedy mu się coś w nim ostatnio zepsuło :-)
 
Seven25 TDCI to nie HDI ;d to całkiem inna kostrukcja ;d No ja też mam szał pendzla na pukncie audi ale jak c5 to tylko w kombiaku <3 a jak na jedną dupę bo rodziny nie mam i w najbliższym czasie nie planuje to trochę duża fura, sedany najzywczajniej w świecie mi się nie podobają przez specyficzny tył, który dla nie jednego jest właśnie jedną z głównych zalet wizulanych tego auta. A S60 jakoś nawet mi w oko wpadło poza tym widziałem, że ceny części nie są jakieś tragiczne i nie mówię tu o tanich zamiennikach. Co do 1.8t z grupy VAG to kolega ma ten silnik w skodzie octavi i troszkę mu tam elektronika siada ale to wina tego, że przy silniku było już coś grzebane. No nic decyzja zapadnie dopiero w przyszłym roku jednak mały wywiad środowiskowy wolę zrobić za wczasu. Dzięki za opinie i rady pany, na cohones zawsze można liczyć ;)
 
Przecież to te same silniki Słowik, tylko inne oznaczenie, Ford brał silniki od Peugeota, nie wiem czy do dzisiaj tak jest. Ale 2.0 TDCI to to samo co 2.0 HDI
 
seven25, nie do końca

Początkowo Ford sam pracował nad 2-litrowym dieslem, jednak lepszy silnik powstał, gdy postanowiono nawiązać współpracę z koncernem PSA Oznaczenie 2.0 TDDi jednoznacznie określa silnik Diesla zaprojektowany przez Forda, ale już w przypadku 2.0 TDCi możemy mieć do czynienia z dwiema różnymi konstrukcjami. Może być to wspomniany wcześniej silnik Forda lub diesel zaprojektowany wspólnie z koncernem PSA. Historia fordowskiego diesla 2.0 rozpoczęła się od jednostek D5BA (90 KM) i D6BA(115 KM), które debiutowały na rynku jesienią 2000 roku wraz z drugą generacją Mondeo.
 
W sumie czytałem trochę o tym co powiedziałeś i były dwie odmiany tego silnika i w zależności od generowanej mocy była to albo okstrukcja fordowska (baaaaaaardzo nieudana), albo wspomniane HDI, więc zwracam honor ;d
 
Dałbym się pokroić za taki egzemplarz ale w manualu ;p Jeździłem do tej pory dwoma automatami, w tym jednym naprawdę zacnym jednak jakoś nie potrafię nabrać przekonania do tego typu skrzy (co innego dsg). Lubię sobie pozmieniać biegi na manualu, po prostu lubie ;)
 
Back
Top