1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Trening cardio

Discussion in 'Cohones' started by Zelboys06, Apr 27, 2010.

  1. Zelboys06

    Zelboys06 Shark Fights
    Middleweight

    Dołączył:
    Feb 18, 2010
    Komentarze:
    1,295
    Zdobyte Lajki:
    3
    Punkty:
    1,790
    Jako ze nie ma dzialu o treningach... Panowie, mialby ktos podrzucic sprawdzony trening majacy na celu podnoszenie wytrzymalosci pod sztuki walki? Taki do robienia jako odzielna sesja treningowa.


    Z gory dzieki!
     
  2. Zelboys06

    Zelboys06 Shark Fights
    Middleweight

    Dołączył:
    Feb 18, 2010
    Komentarze:
    1,295
    Zdobyte Lajki:
    3
    Punkty:
    1,790
    Sami wojownicy klawiatury tutaj :>?
     
  3. Lucash

    Lucash Brutaal
    Featherweight

    Dołączył:
    Mar 21, 2010
    Komentarze:
    472
    Zdobyte Lajki:
    9
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    strona www.kfd.pl bardzo fajnie wszystko opisane i porady ekspertów ;)
     
  4. serus

    serus Brutaal
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Mar 6, 2010
    Komentarze:
    605
    Zdobyte Lajki:
    4
    Punkty:
    1,790
    Trening cardio to przede wszystkim bieganie. Interwały są najlepsze. Pompki, brzuski i przysiady cyklicznie. Wszystko sprawdzone ale działa. Dobrze jest biegać w szczęce przyzwyczajając się do oddychania w niej.
     
  5. Zelboys06

    Zelboys06 Shark Fights
    Middleweight

    Dołączył:
    Feb 18, 2010
    Komentarze:
    1,295
    Zdobyte Lajki:
    3
    Punkty:
    1,790
    Panowie, dziekuje za pomoc, ale ja juz to wszystko wiem, szukam czegos bardziej "ekstra" - jak np. materialy ktore byly na stronce o treningu Arlovskiego, czy to co czasem mozna podpatrzec w countdownach UFC. Tak, jestem wybredny ;), pomoze ktos :>?
     
  6. Tjo

    Tjo Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 13, 2009
    Komentarze:
    2,780
    Zdobyte Lajki:
    1,612
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Niewolnicze Południe
    Mam dla ciebie coś takiego. Trening jest szybki, prosty i skuteczny. Możesz go zrobić wszędzie i co ważne cały czas pracujesz z wagą własnego ciała. Najpierw 15 - 20 min solidnej rozgrzewki/rozbiegania. Może to być na przykład delikatny bieg w terenie, krótka sesja na maszynach cardio (siłownia), czy też w domu luźny bieg bokserski, przeskoki i tradycyjne pajacyki. Po takim rozruszaniu się, chwila odpoczynku i trening obwodowy - każde z poniższych ćwiczeń wykonujesz przez 30 s., między ćwiczeniami nie odpoczywasz, robisz jedno po drugim szybkim tempem. Po całym obwodzie chwila odpoczynku na 2-3 min i jedziesz od nowa. Treningi zacznij, od powiedzmy trzech obwodów, jeśli dasz radę zrób cztery. W miarę wzrostu wytrzymałości zwiększaj liczbę obwodów i czas poszczególnych ćwiczeń z 30 sekund na 40, 50 itd. aż dojdziesz do pełnej minuty. Trening naprawdę daje w dupę.

    1) Pajacyki.
    2) Przeskoki – stajesz w głębokim wykroku z rękami w gardzie i jedną nogą do przodu, podskakujesz i zmieniasz nogę, itd.
    3) Ucieczki przed obaleniem.
    4) Przysiady z wyskokiem – robisz przysiad a potem od razu skaczesz w górę, w trakcie podskoku kolana ciągniesz jak najwyżej do klatki piersiowej.
    5) Pompki klasyczne, ale z nogami na podwyższeniu.
    6) Pompki wąskie.
    7) Kolana – pracujesz kolanami tak, jakbyś komuś wyprowadzał kolano na twarz.
    8) Spięcia do trójkąta.
    9) Kręgosłupy - unosisz tułów leżąc na brzuchu.
    10) Spięcia brzucha – leżąc na plecach (nogi podniesione i ugięte w kolanach) spinasz brzuch zbliżając tułów do kolan.

    Jest to 10 przykładowych "stacji". Możesz analogicznie zrobić sobie swój własny program, taki jaki Tobie odpowiada, zmieniając rodzaje ćwiczeń, dodając żeliwne odważniki - kettlebell, przeskoki przez linię itd. Możesz skrócić lub wydłużyć czas ćwiczenia, wprowadzić 15-30 s. przerwy między poszczególnymi "stacjami". Sam wiesz jakie ćwiczenia działają rozwojowo na Twój organizm.
     
  7. Zelboys06

    Zelboys06 Shark Fights
    Middleweight

    Dołączył:
    Feb 18, 2010
    Komentarze:
    1,295
    Zdobyte Lajki:
    3
    Punkty:
    1,790
    Dzieki Tjo, poprobuje :D Wyglada ciekawie.
     
  8. Mandaryn

    Mandaryn Oplot Challenge
    Heavyweight

    Dołączył:
    Jun 1, 2009
    Komentarze:
    160
    Zdobyte Lajki:
    1
    Punkty:
    1,790
    Coś podobnego.
    Trójka interwałowa:
    1. Przeskok (naskok) na przeszkodę (im wyższa tym trudniej naturalnie).
    2. Sprawl
    3. Trzecie to np. pompka z klaśnięciem (co jakiś czas można zmienić na nowe ćwiczenie by skatować nową partię mięśni)

    Ćwiczenia i serie wykonujesz bez przerw. W pierwszej serii jedno powtórzenie każdego ćwiczenia, w drugiej dwa powtórzenia, w 3ej 3y, 4, 5 i znów 4ry powtórzenia, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, ...
    Tempo i ilość serii dobierasz do aktualnej formy.
    Prosty zestaw, nie wymaga sprzętu, a tylko kilku metrów kwadratowych (więc można robić nawet w celi) ;-) a w kość daje zdrowo.
     
  9. Robert Górski

    Robert Górski BikeOrDie.pl

    Dołączył:
    Feb 5, 2009
    Komentarze:
    1,011
    Zdobyte Lajki:
    162
    Punkty:
    1,790
    Home Page:
    Kiedyś zacząłem dział o odżywianiu, treningu pod submission fighting ale nie spotkał się z dobrym przyjęciem hehe :-)
    A może to ja jestem zbyt wrażliwy ;-)
     
  10. KIBIC

    KIBIC Oplot Challenge
    Heavyweight

    Dołączył:
    May 2, 2010
    Komentarze:
    165
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    Jak dla mnie R.O.B powinno być miejsce na takie tematy.

    Nie wiem czy mam rację ale duża część czytelników MMAROCKS moim zdaniem trenuje (amatorsko czy nie bez różnicy) zawsze można wymienić się doświadczeniami nikt przecież nie wie wszystkiego:)

    Jak wchodzę na kulturystyczne fora i czytam te wypociny na temat treningu pod MMA czy SF to nawet nie mam ochoty włączyć się do dyskusji:)

    Nie trenuje na siłowni już od 3 lat i żyję:)
    Siła i kondycja na duży plus:)

    Jak coś to zastanów się czy by nie zrobić zakładki dla "trenujących" bo o diecie chętnie bym poczytał:)

    Zdrowia!
     
  11. serus

    serus Brutaal
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Mar 6, 2010
    Komentarze:
    605
    Zdobyte Lajki:
    4
    Punkty:
    1,790

    Popieram :)
     
  12. Zelboys06

    Zelboys06 Shark Fights
    Middleweight

    Dołączył:
    Feb 18, 2010
    Komentarze:
    1,295
    Zdobyte Lajki:
    3
    Punkty:
    1,790
    Ja tez jestem bardzo za, tematy ktore mnie najbardziej interesuja, to:

    - cardio/wyrabianie wytrzymalosci, kondycji
    - dieta
    - silownia pod sztuki walki
    - przygotowywanie do zawodow (kondycja, sila, technika, waga itd.).

    Do tego jakby sie mozna bylo powymieniac informacjami o np. sprzecie, to super by bylo.

    Przy czym ja to bardziej stojkowicz jestem (no i oczywiscie amatorsko i dosyc rekreacyjnie to).
     
  13. Robert Górski

    Robert Górski BikeOrDie.pl

    Dołączył:
    Feb 5, 2009
    Komentarze:
    1,011
    Zdobyte Lajki:
    162
    Punkty:
    1,790
    Home Page:
    Pewnie, można pomyśleć nad tym. Zobaczymy co da się zrobić.


    Inna sprawa że jak forum trochę się rozwinie może uda się nam ściągnąć jakiegoś poważanego trenera/zawodnika którego można będzie trochę przepytać ale to jest dopiero w fazie planów.


    Najpierw musimy wymyśleć jak uchronić ewentualnego chętnego do współpracy przed trollami :-)


    Tych z was którzy chcą poczytać trochę o diecie, zapraszam do przeczytania tych artów o których pisałem powyżej.


    http://www.mmarocks.pl/category/techniczne-aspekty-treningu/
     
  14. KIBIC

    KIBIC Oplot Challenge
    Heavyweight

    Dołączył:
    May 2, 2010
    Komentarze:
    165
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    Dzięki R.O.B z miłą chęcią poczytam te artykuły!

    Ale muszę się przyznać myślałem, że jestem z MMAROCKS od początku a tych artów nie pamiętam czyli mnie wtedy nie było jeszcze:) W ramach pokuty przesłucham płytę Pudzian Band:)

    Czy ktoś zamiast siłowni ćwiczy Kettlebellsami? (takie odważniki)
    Mój kolega się w to wkręcił oglądając treningi zawodników UFC i tak już 3 lata nimi machały:) Polecam
     
  15. jurass

    jurass BAMMA
    Bantamweight

    Dołączył:
    Feb 4, 2010
    Komentarze:
    776
    Zdobyte Lajki:
    10
    Punkty:
    1,790
    jesli masz z kim cwiczyc to na cardio niezla jest walka w parterze zwykla, ukladasz sobie jakos interalowo czas trwania rund
    i cwiczysz jednoczenise parter i cardio
     
  16. Zelboys06

    Zelboys06 Shark Fights
    Middleweight

    Dołączył:
    Feb 18, 2010
    Komentarze:
    1,295
    Zdobyte Lajki:
    3
    Punkty:
    1,790
    Jurass - chodzilo mi o indywidualny trening jako dodatek do "prawdziwych".
     
  17. raphaelius

    raphaelius EFC Africa
    Bantamweight

    Dołączył:
    Feb 26, 2011
    Komentarze:
    2,720
    Zdobyte Lajki:
    5
    Punkty:
    1,790
    odswieze troche starszy temat, zeby nie zasmiecac nowym,







    chce troche uporzadkowac swoj trening silowy/kondycyjny - chcialem sie zabrac za jakies crossfity, najlepiej takie ulozone pod sporty walki, tylko nie wiem jak do tego sie zabrac. Jesli ktos ma doswiadczenie lub moglby polecic jakas lekture (najlepiej cos co znajde w internecie) to prosilbym o wskazowki.
     
  18. error

    error Jungle Fight
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Aug 11, 2009
    Komentarze:
    410
    Zdobyte Lajki:
    12
    Punkty:
    1,790
    Musisz podać trochę więcej informacji , co chcesz osiągnąć , jak wygląda twój tydzien treningowy itd.
     
  19. raphaelius

    raphaelius EFC Africa
    Bantamweight

    Dołączył:
    Feb 26, 2011
    Komentarze:
    2,720
    Zdobyte Lajki:
    5
    Punkty:
    1,790
    generalnie trenuje "MMA" dwa razy w tygodniu, z tym, ze nie sa to tradycyjne treningi MMA, a bardziej MT i Judo na jednym treningu.

    Do tego ok 4-5 razy w tygodniu trenuje ogolnie -
    1. 20min rozgrzewka,
    2. 6-10 5-minutowych rund (1,5min przerwy miedzy rundami) na ciezkim worku (w tym ciosy w parterze plus up-kicki).
    3. Po tym silka ok 30-40min, z tym, ze trening bardziej kulturystyczny niz pod sporty walki....

    cel - zbudowac solidna forme i zdrowy wyglad:-) - Moj problem polega na tym, ze te moje treningi sa mega nie uporzadkowane, a kumpel uczeszczal przez 2 miesiace na jakis program CrossFitowy - nie wiem dokladnie co robil - i efekty zajebiste.

    Wiem, ze jest pelno roznych programow w internecie, ale myslalem, ze ktos by mogl mi cos polecic, doradzic ewentualnie.
     
  20. error

    error Jungle Fight
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Aug 11, 2009
    Komentarze:
    410
    Zdobyte Lajki:
    12
    Punkty:
    1,790
    Od siebie mogę powiedzieć tyle , ze bardzo ważna rolę odgrywa jedzenie. Dieta , 5-6 posiłkow dziennie , mozna poczytac o tym na róznych forach. Ja jestem zwolennikiem podziału roku na mikrocykle treningowe ,czyli 2 miesiace wydolnosc , 2 miesiące siła ,itd. Nie wszystko na raz. Jeśli chcesz pracować nad ogolną formą , jako że trenujesz jak widze 5-6 razy w tygodniu , rozpisałbym to tak:



    Mamy do dyspozycji 4 dni treningowe , jak to nazwałeś "ogólne treningi". Podzielił bym to na 2 treningi cardio i 2 na siłowni.



    Treningi cardio mogły być to interwały , normalne biegi aerobowe , biegi po schodach itd.







    Trening na siłowni polecałbym trening FBW(Full body workout) + elementy dynamiki lub trening Push&Pull także z elementami dynamiki. O tych treningach możesz poczytać na różnych forach. Co do cwiczen dynamicznych można robić coś takiego:



    Przykladowo robisz po każdej partii robisz cwieczenie dynamiczna na ta właśnie partię lub w jednym tygodniu sama siłownia a w drugim sama dynamika. Jak wolisz.







    Jakbyś czegos potrzebował to pisz , opieram to wszystko na swoich własnych doświadczeniach także nie dla każdego to może byc dobre.







    Oczywiście jeśli będziesz czuł mocne zmęczenie to schodź z obrotów. Do tego można zarzucić jakieś białko , bcaa , zma , glutamina itd. W weekend jakiś masaż ,jacuzzi , basen.
     

Share This Page