- nowy interfejs, wróciliśmy do paska bocznego, co daje więcej miejsca posiadaczom ekranów o niższej rozdzielczości,
- wybór umiejętności menedżerskich z podziałem na tryb trenerski i tryb zarządzania, z możliwością wyboru licencji trenerskiej, od której chcemy zacząć,
- największa zmiana silnika meczowego od Football Managera 2009, użycie technologii motion-capture, 2000 nowych animacji - nowe ruchy, strzały, główki,
- piłkarze wyglądają mniej jak roboty, zmianom poddano zwłaszcza bramkarzy,
- nowy model świetlny, który bierze pod uwagę pogodę panującą w okolicy boiska,
- wprowadzono rozmowy motywacyjne w trakcie spotkania,
- mnóstwo usprawnień w AI piłkarzy,
- nowe wyglądy stadionów, które biorą pod uwagę kolory zespołu,
- więcej dodatkowych taktyk, ról i ustawień piłkarzy,
- dodano nowe role dla piłkarzy - defensywni pomocnicy mogą dostać więcej wolności, raumdeuter, inverted wing-back, skrzydłowi staną się bocznymi rozgrywającymi,
- nowe ulubione zagrania piłkarzy - można zakazać strzałów z dystansu lub nakazać bramkarzom wykonywanie długich wyrzutów,
- nowy system scoutingu - ekran wyszukiwania jest połączony z wiedzą scoutów, występują przedziały umiejętności, gdy scoutujemy zawodnika po raz pierwszy; łatwiej jest wybrać właściwego scouta do przeszukiwania lig i pucharów w poszukiwaniu odpowiedniego zawodnika,
- scouci przedstawiają listę zalet i wad potencjalnego nabytku,
- nowy system wyszukiwania, przybliżony do funkcjonowania nowoczesnych przeglądarek,
- można wyszukiwać piłkarzy wychowanych w kraju bądź graczy, którzy obecnie są niezadowoleni,
- piłkarze zwracają się do menedżera z większą ilością problemów, do tego możemy zwrócić się do mediów jeżeli chcemy pozbyć się z klubu gracza,
- wprowadzono zbiorowe rozmowy z piłkarzami, nie trzeba już przeprowadzać pogadanek z każdym zawodnikiem,
- piłkarze mogą wymusić na klubach AI rozmowy z nami, jeżeli są zainteresowani transferem; możemy także przekonać zawodnika do zostania w klubie,
- wprowadzono nowy system obietnic, rozszerzono ich wpływ na morale,
- podzielono media na tabloidy szukające sensacji i poważne tytuły zajmujące się taktyką i innymi poważnymi aspektami,
- możemy porozmawiać z dziennikarzami w tunelu i na boiskach treningowych; konferencje prasowe będą teraz uzależniane od wagi spotkania oraz sukcesów, jakie osiągamy - dodano wiele nowych pytań,
- media zaczną tworzyć rywalizacje, możemy za ich pomocą odpowiedzieć legendom naszego klubu, którzy krytykują/chwalą pracę, jaką wykonujemy w klubie,
- wprowadzono zmiany, jakie zaszły w FFP,
- będziemy teraz więcej wiedzieć o finansach naszego klubu, dostaniemy podsumowanie składek, dowiemy się o ile wzrosną przychody po zatrudnieniu gwiazdy,
- nowy moduł historii klubu pozwoli nam na porównanie się do menedżerów, którzy pracowali przed nami; dodano także oś czasu naszego menedżera, która zawiera nasze najważniejsze momenty (wygraną w wielkim meczu pucharowym, porażkę z outsiderami - media również odniosą się do tych wydarzeń),
- można na starcie wybrać więcej niż jeden język i jeden ulubiony klub, a także preferowaną formację,
- mamy obecnie więcej tematów do omówienia podczas rozmowy kwalifikacyjnej z naszym przyszłym pracodawcą,
- piłkarze mogą teraz trenować nastawienie, jakiego od nich wymagamy - np. wysunięty rozgrywający może teraz pracować nad graniem w roli ataku bądź wsparcia,
- dodano 3 nowe style trenowania - techniczny, mentalny i taktyczny, które determinują obszary, na których skupiają się trenerzy.
To uwagi z cmrev, na pewno widac zmiany w silniku meczowym, a czy jest lepszy tego nie wiem. Rewolucji nie ma