Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Mój ojciec w tym tygodniu podpisał umowę na Corollę Cross, nabrał trochę bajerów + drugi zestaw kół na zimówkach i po rabatach wyszło troszkę ponad 180k. Odbiór koniec sierpnia/początek września
Fajne autko, ale Corolla Cross to gabarytowo połowa Touarega a Rav4 to od 180 baza się zaczyna. Ceny są kosmiczne
 
Fajne autko, ale Corolla Cross to gabarytowo połowa Touarega a Rav4 to od 180 baza się zaczyna. Ceny są kosmiczne
Wiem, wiem, żona ma służbową Rav4 w wersji Selection i pięknie się to prowadzi. Rozpędzanie się przypomina odkurzacz i to jedyny mankament, który mogę wymienić. Klasa albo i dwie wyżej od Kadjara.
 
Mój ojciec w tym tygodniu podpisał umowę na Corollę Cross, nabrał trochę bajerów + drugi zestaw kół na zimówkach i po rabatach wyszło troszkę ponad 180k. Odbiór koniec sierpnia/początek września
W toyocie przynajmniej normalne terminy. W BMW teraz najczęściej 9 miesięcy czekania, a na niektóre modele ponad rok.

Co do cen, za ponad 300 k to się zaczynają modele q7 w audi
 
W toyocie przynajmniej normalne terminy. W BMW teraz najczęściej 9 miesięcy czekania, a na niektóre modele ponad rok.

Co do cen, za ponad 300 k to się zaczynają modele q7 w audi
Za 300k to bym brał Genesisa GV80. Tylko najbliżej salon w Monachium :lesnarhappy:
 
Jak już jesteśmy przy koreańskich autach to Ssang Yong Torres wygląda ciekawie, a ceny niewygórowane. Pytanie tylko jak z jakością?
Brałem przez chwilę pod uwagę tą markę ale model Korando. Jeździłem, testowałem, dali mi bardzo dobrą zniżkę (miałem klienta, właściciel Germaza we Wrocławiu Ford, SsangYong, Suzuki). Dali mi bardzo bardzo dobrą zniżkę, ale i tak zrezygnowałem bo jednak nie byłem gotowy na taki leasing. Generalnie jak ktoś chce full wypas suva to całkiem spoko opcja. 5 lat gwarancji i niczym się nie przejmujesz.

Torres już jest wizualnie mocno specyficzny, ale na żywo wygląda ciekawie. Tylko tam jest chujowy silnik, który trochę nie daje rady w tym modelu. Spalanie 12-14l a jechać nie chce. Plus problem z za głęboko usadzonymi przednimi lampami. Jak pada śnieg to po 5 minutach jesteś bez światła. Nawet producent wymyślił dodatkowe nakładki na przednie lampy :beczka:
 
1714573963769893432294182386442.jpg
święto pracy to czas na prywatę. Po miesiącu od kupna drugiego Lexusa jestem zakochany. Skrzynia dwusprzeglowa i turbo będą na pewno. Chyba nie ma lepszej opcji na japońskie auto, w jakimś stopniu użytkowe, z dużym potencjałem na moc i prowadzące się jak gokard. Stara coś tam przebąkuje że kupiłem najmniejsze kombi świata ale nie mam zamiaru wozić nim pralki ani lodówki. Na razie gwint i wydech nierdzewny na pokładzie i cała reszta doprowadzona do co najmniej zadawalającego stanu. Stay tune
 
Ostatnio oglądam produkcje z kanału YouTube Povagowami. Co prawda zdarzają się sporadycznie błędy rzeczowe (aczkolwiek raczej drobne i raczej spowodowane zalewem gównianej "wiedzy" z internetu którą musi się posiłkować) oraz wciąż myli kompresję że stopniem sprężania ale to naprawdę rzetelny kawał wiedzy i ciekawostek motoryzacyjnych. Przy tym uważam że prowadzący jest dość obiektywny i nie wykazuje skrzywienia w żadną stronę co mogłaby sugerować nazwa kanału.
 
@Risky zwracać na coś uwagę ładując aku prostownikiem? Ostatnio włókno mi wyleciało z wydechu, samochód stracił na mocy i czekałem z naprawą bo mam inne priorytety finansowe(wesele w tym roku min). No i ostatnio chciałem odpalić przejechać się kawałek, ale dyskoteka na kontrolce i nie odpala.

Wiem, że na pewno trzeba podłączać w odpowiedniej kolejności plusy i minusy.
 
@Risky zwracać na coś uwagę ładując aku prostownikiem? Ostatnio włókno mi wyleciało z wydechu, samochód stracił na mocy i czekałem z naprawą bo mam inne priorytety finansowe(wesele w tym roku min). No i ostatnio chciałem odpalić przejechać się kawałek, ale dyskoteka na kontrolce i nie odpala.

Wiem, że na pewno trzeba podłączać w odpowiedniej kolejności plusy i minusy.
Nie ma to znaczenia. Na końcu podłączasz do gniazda elektrycznego.
Jeśli później będą krótkie odcinki to lepiej go dobrze naładować. Jeśli jechałbyś w dłuższą trasę to można odpalić z kabli albo startera i naładuje się w aucie jeśli jest sprawny układ ładowania.
 
Nie ma to znaczenia. Na końcu podłączasz do gniazda elektrycznego.
Jeśli później będą krótkie odcinki to lepiej go dobrze naładować. Jeśli jechałbyś w dłuższą trasę to można odpalić z kabli albo startera i naładuje się w aucie jeśli jest sprawny układ ładowania.
Najpierw prostownik do gniazdka potem klemy prostownika laczymy razem zeby sprawdzic czy prostownik dziala. Inaczej moze uszkodzic akumulator!
 
@Risky
Temat DPF (Ford, 2.2TDCI). Nie moze mi sie wypalic DPF (ani w trasie ani statycznie za pomoca ForScana) bo mi wyskakuje P244C (coś ze świecami par paliwa). Moc jest normalna.
Poważne toto i czy mechanicy zedrą skórę?
 
@Risky
Temat DPF (Ford, 2.2TDCI). Nie moze mi sie wypalic DPF (ani w trasie ani statycznie za pomoca ForScana) bo mi wyskakuje P244C (coś ze świecami par paliwa). Moc jest normalna.
Poważne toto i czy mechanicy zedrą skórę?
Regeneracja świecy lub wymiana. Sprawdź ile co kosztuje. Jeśli cena będzie do przełknięcia to kup nową.
 
Regeneracja świecy lub wymiana. Sprawdź ile co kosztuje. Jeśli cena będzie do przełknięcia to kup nową.
Szukam numeru części bo na allegro spory rozstrzał. Który sklep najlepszy do wyszukania numeru części?
Jak rozumiem nazwa w okolicach świeca par paliwa? Zwykle korzystałem z InterCars ale cos nie moge tam znalezc...

Na alledrogo używki widze 200-300 nowe 200-1200 XD

EDIT:
to?


Tu jakby co innego?

EDIT:
Kierwa, to chyba jednak nie 1892119, a 1856982 :( Nazwa raczej zawór par paliwa, dopalacz paliwa...
Oryginał 1700-2000, zamienniki 700-900...

 
Last edited:
Szukam numeru części bo na allegro spory rozstrzał. Który sklep najlepszy do wyszukania numeru części?
Jak rozumiem nazwa w okolicach świeca par paliwa? Zwykle korzystałem z InterCars ale cos nie moge tam znalezc...

Na alledrogo używki widze 200-300 nowe 200-1200 XD

EDIT:
to?


Tu jakby co innego?

EDIT:
Kierwa, to chyba jednak nie 1892119, a 1856982 :( Nazwa raczej zawór par paliwa, dopalacz paliwa...
Oryginał 1700-2000, zamienniki 700-900...

Szczegółowo to już nie pomogę bo diesli po za 2,2 w hondzie i 2.0 140KM w Avensisie nie dotykam. Na szczęście Japończycy mają w dupie tą technologię i nie muszę się z tego doktoryzować.
 
Back
Top