MMA Tycoon - gra online

naiver

Brutaal
Middleweight
Witam,

nie znalazłem na forum tematu o tej świetnej internetowej symulacji MMA, a zatem niniejszym pozwoliłem sobie rozpocząć temat. Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji wypróbować, to bardzo polecam, bo to bez dwóch zdań najlepsza gra przeglądarkowa - Plemiona, Ogamy i inne takie mogą się schować.

W skrócie - wcielasz się w menedżera zawodników MMA, trenujesz ich, pozyskujesz sponsorów, dbasz o odpowiednią siłownię, ciuchy, suplementy, organizujesz sparingi, podpisujesz kontrakty z organizacjami i prowadzisz ich przez wszystkie szczeble kariery. Chcesz być Filkensteinem? Nie ma problemu :) Możesz także stworzyć swoją własną organizację i poczuć się jak Łysy. Opcji jest multum.

To, co urzeka w tej gierce, to niezwykły realizm, z jakim odtworzono świat MMA a szczególnie walki - możesz starannie opracować taktykę za pomocą około 30 suwaków (walcz w stójce - próbuj obaleń, uderzaj - kop i multum innych - wszystkie podzielone na płaszczyzny walki - stójka, klincz, gleba, a zatem masz prawdziwy wpływ na to, jak twój podopieczny walczy).

Gra wciąga jak nowiutki odkurzacz, a co istotne, nie wymaga ślęczenia przed monitorem 24h na dobę. Osobiście wbijam raz dziennie na 30 minut i to wystarcza aż z nawiązką i równie dobrze mógłbym wbijać raz na tydzień.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam na www.mmatycoon.com

Pozdrawiam,
naiver
 
Sprawa wygląda tak - są dwie wersje gry. Darmowa i płatna. Sam grałem darmową przez 2 miesiące i byłem zachwycony grą. Ale naczytałem się na forum pochwał na dokupieniem VIPa (spokojnie, to nie podnosi nikomu żadnych statystyk jak w Ogame) - i pierwszy raz w swoim życiu wydałem te bodaj 10 dolców na VIPa. Z perspektywy czasu oceniam to jako fantastyczną inwestycję, więc polecam serdecznie - choć zaznaczam, że może lepiej najpierw pograć za free i zobaczyć, czy człowieka wciągnie.


Co do początków - bardzo namawiam do zapoznania się z pierwszym postem w tych dwóch tematach:


http://www.mmatycoon.com/forums/index.php?showtopic=5433 (jak tworzyć zawodników - w skrócie, jeśli tworzymy strikera to dajemy mu maxa w boks, punches, striking defence, takedown defence i defensive grappling - w reszcie go podszkolimy)


http://www.mmatycoon.com/forums/index.php?showtopic=10763


Plus czytanie wiki. Tam na forum jest bardzo miła społeczność, więc w dziale Noob Section można zadać jakiekolwiek pytanie, nawet takie które już padało milion razy, i na pewno ktoś pomoże.


Dodam tylko, że tworząc zawodników koniecznie dajcie im jak najniższe strenght i conditioning, bo te 2 parametry bardzo łatwo zwiększyć treningiem, więc szkoda na nie punktów.


Założyliśmy z innym kolegą taki polski Chute Box (Alliance), ale tylko VIPy mają do tego dostęp. Aliance służą wymianie opinii, wspólnym sparringom itd. - bardzo pomocna rzecz.


W razie pytań, walcie śmiało tu. Pomogę w miarę moich skromnych możliwości.
 
A ustawia sie tutaj jakos taktyke na walke? I czy widzisz jak walczysz z przeciwnikiem ?
 
Zlatan, jak klikniesz na swojego gościa i zjedziesz trochę w dół, to zobaczysz kilkanaście suwaków - to tam się ustala taktykę. Pozwalają one praktycznie na wszystko to, co w prawdziwym MMA - możesz stworzyć gościa na podobieństwo Kocura, który będzie masakrował gości w klinczu itp., itd. Te suwaki pozwalają bardzo dokładnie zaplanować taktykę.


Co do przebiegu walki to fajerwerków graficznych nie ma wcale, bo jest to metoda pbp (tekstowa), czyli że wyświetlają Ci się kolejne linijki komentarza walki. Komentarz jest bajeczny i przede wszystkim - logiczny. Dodatkowo, taktyka, którą ustaliłeś rzeczywiście jest realizowana. Jak ktoś grał w Championshipa Managera, to nie muszę go przekonywać, że dobry tekstowy opis meczu/walki daje tyle emocji, co oglądanie jej na żywo w TV ;)
 
Tzn. jeśli zabukowałeś sobie Quickfight (czyli szybki losowy pojedynek) to tak. Na ogół bowiem, gdy podpiszesz kontrakt z jakąś organizacją (do czego zachęcam, bo tam są prawdziwe emocje, rankingi, negocjacje płacowe, żmudna droga do przekonania właściciela org. że Twój gość zasługuje na title shota itd.), to walczysz raz na 3-5 tygodni czasu rzeczywistego - oczywiście możesz się dogadać z właścicielem, żeby walczyć częściej, z tym że zawodnicy po 3 rundowej walce na ogół potrzebują co najmniej kilka dni czasu rzeczywistego na pełną regenerację. Tak, jak wspominałem, jest tu bardzo dużo realizmu i bardzo mało uproszczeń. W miesiąc nie zrobisz ze swojego zawodnika Fedora :) 13 tygodni w czasie rzeczywistym odpowiada rokowi w czasie gry, a zatem mniej więcej walcząc co 4 tygodnie czasu rzeczywistego, walczysz co 4 miesiące czasu gry, co jest realne.


Wielu gości walczy jeszcze rzadziej, bo najpierw poświęcają wiele tygodni na szkolenie swoich bestii w elitarnych siłowniach, zanim wpuszczą ich do klatki.


Naturalnie, gdy masz więcej fighterów, to walczysz siłą rzeczy częściej, ale osobiście dla mnie całą esencją jest właśnie niska częstotliwość walk. Na ogół dostajesz propozycję walki na 3-4 tygodni przed galą, więc możesz ten czas wykorzystać na przygotowanie się do niej - jak walczysz z masterem BJJ, to przykładowo trenujesz dużo Takedown Defence i Defensive Grappling itd. itp.
 
Grając za free możesz mieć 4 zawodników, jako VIP możesz mieć 15.


Tak, wzrost ma znaczenie, podobnie i waga. Autorzy gry nie ujawnili, co to dokładnie oznacza, powiedzieli jedynie, że działa to tak, jak w realu. Czyli lżejsi i niżsi są na ogół szybsi i dynamiczniejsi, za to więksi i ciężsi mają więcej powera. Ma to też oczywiście przełożenie na walkę w parterze czy też zasięg ramion. Wagę można zmieniać za pomocą suplementów (do pewnego stopnia oczywiście), ale ważny jest jej wybór przy tworzeniu zawodnika, bo od tego zależy, w jakiej kategorii wagowej będziesz walczył.
 
naiver daj mi Twoje gg, nie bedziemy zasmiecac forum. Mam jeszcze kilka pytan albo napisz do mnie 4694844
 
E tam, myślę, że to nie jest zaśmiecanie forum - od tego ten temat chyba utworzyłem, żeby tu wszystko o grze pisać, a skoro admini nie wywalili, to chyba znaczy, że może być :)


Moje gg to 8024508, ale rzadko bywam, bo do 17 w robocie a potem życie rodzinne, więc tak gdzieś ok 22 mam chwilę. Jak coś, to daj cynk.


Pozdrowienia
 
Sprawdzaj, sprawdzaj, bo warto :)


A tak przy okazji, widzę, że temat trafił do innej sekcji, która - o ile dobrze rozumiem - jest "przedpokojem" do newsów na stronie głównej. Nie wiem, czy krótki albo dłuższy opis gierki nadawałby się na zatem newsa? Jeśli tak, to mogę coś skrobnąć.
 
Witam mam kolejne pare pytan:
Podpisalem kontrakt, musze sam starac sie o walke czy organizatorzy mi sami takowa zrobia?

Czy suplementy duzo pomagaja przy wzroscie umiejetnosci ?

Jak szukac sponsora?

O ktorej godzinie sa walki ?

W jakim gymie najlepiej trenowac?
 
Jeśli podpisałeś kontrakt, to dalej jest jak w życiu ;) Tzn. organizator Ci proponuje rywala i konkretną galę, ale oczywiście możesz mu zasugerować to i owo. Na ogół nie odmawia się walk, ale jeśli widzisz, że zestawił Cię z jakimś doświadczonym wymiataczem, albo że dał Ci tylko tydzień na przygotowanie do walki, to możesz śmiało ponegocjować. Podobnie z walkami o tytuł.


Suplement Stamina pomaga odrobinę przyspieszyć wzrost cardio, Reduce energy pomaga tylko oszczędzać energię przy trenowaniu a muscle bulk odrobinę przyspiesza wzrost siły. Nie można stosowac ich jednocześnie. Jak trenujesz cardio to bierzesz stamine, jak weights to muscle bulk a w każdym innym przypadku Reduce energy loss.


Co do szukania sponsorów - zaznacz Need Sponsors w My Fighters, pytaj ludzi, którzy mają firmy i skorzystaj z forum.


Walki są o 18 czasu lokalnego, więc jak masz walkę w Londynie, to o 19 czasu polskiego.


Najlepiej trenować w gymie, w którym przypada bardzo mało zawodników na trenera (1 na 1 to ideał). Kosztują one na ogół około 600 dolców tygodniowo. Na początku jednak warto ćwiczyć tylko atrybuty fizyczne (strength, cardio i reszta), a do tego potrzeba byle jakiej siłowni - ważne tylko, żeby Equipment był brand new a cleanliness - pristine.
 
Dobra, zarejestrowałem się i tez mam parę pytań.
Jak wygląda walka i jak gdzie należy się udać, żeby ją obejrzeć(albo czytać na żywo wyniki)?
Czy podczas walki możemy mieć jakiś wpływ na zawodnika między rundami?
Jak podpisać kontrakt?
Jak przebrać zawodnika? Kupiłem mu ciuchy z rejonu gdzie się znajduje i podobno wtedy ciuch pokazuje się automatycznie u zawodnika, ale jak go zmienić?
 
Walka odbywa się w formie tekstowej i możesz ją czytać na żywo (pokazują się linijki tekstu z komentarzem) np. w sekcji Spoiler Page na samym dole. Klikasz pbp, ustawiasz prędkość komentarza i jazda.


Póki co ustala się taktykę na całą walkę, nie na poszczególne rundy, ale to ma się niebawem zmienić. Wszystko ustawiasz przed walką i możesz tam np. zaznaczyć swing for fences na minutę przed końcem - co oznacza, że jeśli Twój gość przegrywa, to w ostatniej minucie będzie atakował jak oszalały.


W zakładce My Fighters musisz zaznaczyć Need contract. I mieć nadzieję, że jakiś White Cię przygarnie. Zawsze możesz też wystąpić z inicjatywą sam lub też napisać na forum, gdzie jest wątek dla graczy poszukujących kontraktów.


Co do ciuchów, klikasz Possession i tam zaznaczasz, jak ciuch chcesz używać.


Poza tym polecam te dwa tematy na forum, do których podałem linki w drugim poście tutaj.
 
Gram od stycznia polecam.
Czy można kupić konto vip nie mając karty kredytowej czy tam płatniczej,bo szczerze mówiąc nie wiem za bardzo jak ten paypal działa :).

Co do tworzenia fighterów nie warto ładować max umiejętności w stójkę czyli dawać 110 do punches albo do mt .
Najlepiej robić przekrojowców ewentualnie parterowców.
Warto wspomnieć o tym że jak dajemy fighterowi wage i chcemy żeby walczył powiedzmy w limicie do 205 funtów możemy mu dać 210 albo 212 on będzie zrzucał nadwage przed walką będzie silniejszy ale z gorszym cardio jeśli będzie musiał zrzucać za dużo wagi.
 
Naiver ty się nazywasz w grze Lukas S??
On ma Polish Top Team chciał mi zaproszenie wysłać ale VIPa nie mam.
http://www.mmatycoon.com/alliancepublic.php?ali_id=470
 
Mam ksywe Bartolomeo St. Achura, a Lukas to gość z sojuszu. Jest nas w sumie 3, głównie dlatego, że z Polaków grających (jest ich kilkunastu), mało kto ma VIPa.


Co do płatności, to wg mnie najlepiej przez Paypala. Musisz mieć już konto bankowe. Zakładasz wtedy Paypala, przelewasz jakąś kwotę ze swojego konta bankowego na konto Paypala i Paypalem płacisz za VIPa.


Moimi najlepszymi fighterami są ci, których stworzyłem na samym początku, gdy nie miałem za bardzo pojęcia o grze i mechanice. Ale stoję teraz na stanowisku, że lepiej jednak dać 110 na kluczowe elementy i potem szlifować pozostałe ;) Zwłaszcza jak ktoś nie garnie się do pojedynków od razu. Wiadomo, jak ma się VIPa to można sobie pozwolić na stworzenie kilku młodzieniaszków, którzy się będą szkolili a do tego kilku roboli, którzy będą zarabiać na resztę - i ci drudzy rzeczywiście muszą być bardziej zbalansowani, skoro mają walczyć od razu.


W każdym razie w wypadku perspektywicznego boksera dałbym maxa na Punches, Striking Defense, Takedown Defense i Deffensive Grappling. Reszte w Clinchwork. A reszta na treningu.
 
Nie można zrobić tego przelewem :D?Nie z konta tylko w banku kwit wypełniasz i dajesz kase.
Jeśli chce się zrobić fighterów na już to lepiej grapplera albo przekrojowca a na perspektywicznego boksera to masz racje ale do walk na już to się nie nadają miałem takich dwóch pierwsze walki wygrali w pierwszych 11 sekundach ale w drugiej oboje przegrali jeden przez submission drugi przez ko (dałem za mało strike defence).
 
Przelewem, że wypełniasz kwit, się nie da, niestety. Pozostaje Paypal. Jeśli masz konto bankowe, to nie powinno być problemu. A jak nie masz, to.. może ktoś znajomy? Nie wiem..


Co do grapplerów, to nie jestem przekonany do nich. Jak mam walkę któregoś z moich stójkowiczów z grapplerem, to na glebie ustawiam Control i Counter w parterze na maxa i na ogół mnie nie kończą. No i w stójce Agresja na mniej niż połowę, bo przy szaleńczych atakach łatwiej mogą mnie sprowadzić na glebę.
 
Ja moze podam kilka swoich buildow.

Klinczer
110 wrestling, reszta w MT
110 clinchwork, 110 striking defense, 110 takedown defense, reszta w defensive grappling
Glownie trzeba mu podtrenowac MT, BJJ, defensive grappling i lokcie+kolana. Na samym poczatku bedzie wygrywal nudnymi decyzjami ze wszystkimi strikerami, powinien tez radzic sobie z wiekszoscia gosci od BJJ (bardzo trudny do sprowadzenia, szczegolnie w klinczu, a duzy wrestling utrudnia poddanie). Najwiekszym zagrozeniem sa goscie z wytrenowanym MT (beda w stanie szybko wychodzic z klinczu i obijac w stojce).

Oszukany striker
110 w boxing, reszta w wrestling
110 punching, 110 takedown defense, 110 defensive grappling, reszta w striking defence
Do podtrenowania zasadniczo wszystkie primaries i clinchwork oraz striking defence. Powinien bez problemu radzic sobie z parterowcami ale pierwszy lepszy uderzacz MT urwie mu glowe.

Zamaskowany bokser
110 w BJJ, reszta w box
110 w punches, 110 w striking defence, 110 w submissions, reszta w defensive grappling
Podtrenowac box (przede wszystkim!), BJJ, wrestling oraz clinchwork, takedowns, defensive grappling
Na poczatku moze miec problemy ze strikerami dlatego trzeba szybko podniesc boxing. Oprocz tego obowiazkowo defensive grappling. Potem clinchwork. Powinien juz na starcie bez problemu radzic sobie z parterowcami i 'Bispingami' (gosciami, ktorzy porozwalali punkty po troche wszedzie), a pozniej takze strikerami. Najwiekszym zagrozeniem sa zapasnicy z gnp.

Zapasnik z parterem
110 w wrestling, reszta w BJJ
110 w takedows, 110 w defensive grappling, 110 w submissions albo gnp
Nalezy szybko podniesc BJJ, pozniej MT/box oraz gnp/sub i striking defence. Niezaleznie czy bedzie walczyl ze strikerem czy parterowcem, bedzie sprowadzal i obrabial ich na ziemi. Najwiekszym zagrozeniem sa klinczerzy i rozbudowani strikerzy ze swietnymi zapasami.

Jak do tej pory takimi czterema zawodnikami mam bilans 15-2, zaczynali oczywiscie od razu, bez hodowania, w wieku 18 lat (klinczer przegral z rozbudowanym bokserem ktory mial wytrenowany clinchwork; zamaskowany bokser przegral z bokserem, ale glownie z powodu zlej taktyki).
Ogolnie im wieksza umiejetnosc w danym skillu tym trudniej sie trenuje, wiec najlepiej od razu ladowac po 110 w co sie da.
 
Dlaczego "oszukany" striker? Tak się tworzy normalnego strikera według mnie. Osobiście bardziej cenię sobie 110 w Striking Defence a Takedowns Defence i Defensive Grappling fifty-fifty, bo już przy poziomie, powiedzmy, Strong w tych dwóch ostatnich skillach i ustawieniu na glebie na maxa Counter i Control, naprawdę mało który grappler jest w stanie takiego gościa poddać.


Co do zamaskowanego boksera, to miałem podobną koncepcję i pytałem na forum, czy ma to sens. Ostatecznie jednak zrezygnowałem, bo - podobno - Primaries mają jednak spore znaczenie, więc słaby Boxing z dobrymi Punches niekoniecznie równa się dobremu Boxingowi ze słabymi Punches. Ale nie sprawdzałem, więc nie wiem.


Co do zapaśnika z parterem, to mój właśnie za kilka dni będzie walczył i zobaczymy, co to będzie.


Jeśli chodzi o rzucanie do boju 18-latków, to wg mnie trochę dziwne. Jeśli chcę walczyć od razu lub prawie od razu, to tworzę 22-latka, który i tak zanim dojdzie do 26 lat czasu gry, to minie 54 tygodnie czasu gry (ponad rok czasu rzeczywistego), a o ile się nie mylę to statsy zaczynają opadać ok 30.


A tak ogólnie, to właśnie to jest jedną z największych zalet gry, tj. to, że nie da się tutaj oprzeć wszystkiego na liczbach i mechanika gry do tej pory nie jest znana. A przy tym prezentuje się niezwykle realistycznie, więc gracze raczej starają się używać logiki zaczerpniętej z realnego świata, aniżeli porównywać i analizować cyferki.


A już tak na marginesie to mój rekord to 30-9-1. Większość porażek z początkowych czasów, gdy niewiele kumałem.
 
"Oszukany" striker, bo nie ma striking defence - czyli pierwszy-lepszy normalny striker powinien go zmiazdzyc :-)


Primaries maja bardzo duze znaczenie, dlatego szybko trzeba podtrenowac boxing - wtedy jest juz kozak.


Tworzenie 18-latkow i rzucanie ich w boj ma sens - po pierwsze, nawet liczac czas potrzebny na odpoczynek po walkach, bedziesz w stanie wytrenowac sie do lepszego poziomu niz dodajac bonusowe punkty do rozdysponowania przy tworzeniu starszego zawodnika. Po drugie, jednym z ukrytych skilli jest doswiadczenie - czyli im wiecej dany zawodnik ma walk za pasem, tym lepiej bedzie walczyl.


Strat nie ma, w tym momencie spadki skilli nie sa zaimplementowane.
 
To już rozumiem, dlaczego oszukany, choć trochę to eksperymentalne ;) Ja ostatnio stworzyłem gościa, który ma być świetny tylko w dwóch płaszczyznach - BJJ (tutaj tylko w Top Position + GnP) i Boxing, więc zobaczymy, co z tego wyjdzie. Idea wydaje mi się słuszna, bo unikanie clinchu za wszelką cenę nie jest takie trudne a max control i counter w bottom position zapewnia w miarę pewne przetrwanie.


Chyba się nie do końca zrozumieliśmy co do 18-latków, więc spróbuję zobrazować na przykładzie, o co mi chodzi. Wyobraź sobie, że tworzysz 18-latka i rzucasz go w bój (co oznacza, że masz mniej czasu na trenowanie go niż zwykle, bo a to po walce musi odpocząć tydzień, a to musisz zmienić trening specjalnie pod rywala itp). Ja tymczasem tworzę 22-latka i też rzucam go w bój, więc też mam mniej czasu na trening. Ale oczywiście mój 22-latek jest lepszy, bo więcej punktów mogłem rozdysponować.


I teraz powiedzmy, że minęły 4 lata czasu gry i Twój gość ma już 22 lata. Oczywiście, jest o niebo lepszy niż mój gość sprzed 4 lat (a więc gdy miał 22 lata), ALE mój ma już 26 lat i NADAL jest lepszy do Twojego (oczywiście upraszczam, bo to zależy od wielu czynników, ale dla porównania zakładam, że trenujemy ich i walczymy tak samo). I tak dalej latka lecą i mój CAŁY CZAS jest lepszy, aż do momentu, kiedy oni wprowadzą spadanie skilli. Załóżmy, że będzie się to działo od 30 lat. I dopiero od tego momentu zaczniesz odbudowywać stratę do mojego gościa (bo Tobie nadal będzie rosło, a mnie już spadało), aż w końcu go przegonisz z uwagi na 4 lata zapasu.


Pointa jest taka - zanim do tego dojdzie miną ponad 2 lata czasu rzeczywistego, a jak tak daleko jednak nie patrzę w przyszłość, jeśli chodzi o gry ;)


Oczywiście, każdy gra, jak lubi, ale moje stanowisko jest takie, że tworzenie 18-latka do walki od razu nie ma sensu. Do walki lepiej się nadają 22-latkowie, podczas gdy osiemnastki można szkolić. Ale wszystko to zależy od perspektywy, z jaką patrzymy na tę grę. Jeśli ktoś planuje się z nią związać na długie lata, to jak najbardziej 18-latkowie pasują do wszystkiego.


Na wszelki wypadek jakiś czas temu też stworzyłem kilku 18-latków (nie do walki), bo a nuż rzeczywiście będą w to grał i grał :)
 
Tylko że 18 latkowi skille podczas treningu rosną szybciej więc ten 18 latek po 4 latach może być lepszy niż 22 latek po 4 latach.
 
A to gdzieś jest napisane oficjalnie albo półoficjalnie, czy to tylko spekulacje z forum? Bo sam hoduję kilku 22 latków i kilku 18 latków (teraz jedni mają 23 drudzy 19) i wcale nie zauważyłem, żeby Ci starsi jakoś wolniej się uczyli. Oczywiście, być może miałem niefart i ci młodzi to slow learnerzy, ale..
 
Back
Top