Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Ja człowiek starej alledrogo daty zajrzałem na olx'a - toż tam jest dużo więcej ofert.
To tak w motoryzacji, w tej akurat niszy, czy ogólnie?

EDIT:
Przeglądam i przeglądam i wychodzi na to że ja mam najdroższy model felg:
https://www.olx.pl/oferta/ford-mond...5x108-18-8j-et55-CID5-IDnJu4g.html#ea17181c88

Są inne, tańsze nawet o 1k, też oryginały (po zregenerowaniu), ale jednak trochę inne.

EDIT:
trafiłem na kolor high gloss. Nie widziałem chyba nigdy na żywo felg w takim kolorze:
2_Freistellen-tssoap_1413341218-w1500-h1500-br0-1413341218.png


Do czego to porównać?
High gloss to prawdopodobnie w tym wypadku nie kolor, tylko finalne warstwy z wysokiej klasy lakieru, z efektem wysokiego połysku. Oryginalny kolor to w tym wypadku kolor metalu, lub warstw pod lakierami. A sam kolor? Polerowana stal? Nie wiem, dla mnie jest po prostu spoko. Znam jeszcze dwa kolory oprócz tego... :crazy:
 
Ja człowiek starej alledrogo daty zajrzałem na olx'a - toż tam jest dużo więcej ofert.
To tak w motoryzacji, w tej akurat niszy, czy ogólnie?

EDIT:
Przeglądam i przeglądam i wychodzi na to że ja mam najdroższy model felg:
https://www.olx.pl/oferta/ford-mond...5x108-18-8j-et55-CID5-IDnJu4g.html#ea17181c88

Są inne, tańsze nawet o 1k, też oryginały (po zregenerowaniu), ale jednak trochę inne.

EDIT:
trafiłem na kolor high gloss. Nie widziałem chyba nigdy na żywo felg w takim kolorze:
2_Freistellen-tssoap_1413341218-w1500-h1500-br0-1413341218.png


Do czego to porównać?

High gloss to prawdopodobnie w tym wypadku nie kolor, tylko finalne warstwy z wysokiej klasy lakieru, z efektem wysokiego połysku. Oryginalny kolor to w tym wypadku kolor metalu, lub warstw pod lakierami. A sam kolor? Polerowana stal? Nie wiem, dla mnie jest po prostu spoko. Znam jeszcze dwa kolory oprócz tego... :crazy:
Tak jak mówi drzewo, tu chodzi o mocny połysk felgi.
Przyznam szczerze, że w ogóle mi się nie widzi taka felga w Twoim aucie, chodzi mi o wzór.
 
:rutekajak:

W końcu Ford ;)

Przyznam szczerze, że w ogóle mi się nie widzi taka felga w Twoim aucie, chodzi mi o wzór.

To jest ten typ z dużym rimem, o którym wspomniałem, mi też do esmaksa nie pasuje...

Co do olx-a jakieś rady? Nigdy tam nie kupowałem, ale gdzieś się w necie obija, że więcej tam cfaniakuf. Nie moge znalezc np opinii o sprzedajacym?
 
:rutekajak:

W końcu Ford ;)



To jest ten typ z dużym rimem, o którym wspomniałem, mi też do esmaksa nie pasuje...

Co do olx-a jakieś rady? Nigdy tam nie kupowałem, ale gdzieś się w necie obija, że więcej tam cfaniakuf. Nie moge znalezc np opinii o sprzedajacym?
Ja tam nie kupuję chyba, że z odbiorem osobistym. Na Allegro to zawsze masz jakąś kontrole z góry nad tym wszystkim a olx to chyba jest taka „wolna amerykanka”. Z drugiej strony, bierzesz za pobraniem i jak jakaś chujnia to nie płacisz i tyle :D
 
Ja kupiłem 3 lata temu alu używki Fordowskie za 450 zł. Dojeżdżam je aż miło przez cały rok, zmieniam tylko opony. Otarciami się nie przejmuje najwyżej kupię kolejne.
 
Ja człowiek starej alledrogo daty zajrzałem na olx'a - toż tam jest dużo więcej ofert.
To tak w motoryzacji, w tej akurat niszy, czy ogólnie?

EDIT:
Przeglądam i przeglądam i wychodzi na to że ja mam najdroższy model felg:
https://www.olx.pl/oferta/ford-mond...5x108-18-8j-et55-CID5-IDnJu4g.html#ea17181c88

Są inne, tańsze nawet o 1k, też oryginały (po zregenerowaniu), ale jednak trochę inne.

EDIT:
trafiłem na kolor high gloss. Nie widziałem chyba nigdy na żywo felg w takim kolorze:
2_Freistellen-tssoap_1413341218-w1500-h1500-br0-1413341218.png


Do czego to porównać?
Na Olx jest więcej ofert niż na alledrogo i to praktycznie w każdej dziedzinie. Ja też kupiłem na olx.
 
Kurka, zapytałem o regenerację felg, wychodzi na to ze na komplet 18stek z piaskowaniem i malowaniem moze wyjsc maly tysiaczek? Az sie zdziwilem, powiem szczerze...
 
Kurka, zapytałem o regenerację felg, to tak wychodzi na to ze na komplet 18stek z piaskowaniem i malowaniem to moze wyjsc maly tysiaczek? Az sie zdziwilem, powiem szczerze...
650zł. płaciłem rok temu za malowanie felg aluminiowych do dużego 4x4.
 
650zł. płaciłem rok temu za malowanie felg aluminiowych do dużego 4x4.
No mi powiedzieli 600 (500 bylyby 17stki, ale 18stki +100) za piaskowanie z malowaniem, a gdzie tu jeszcze korekty fizyczne ewentualne (szlifowanie, prostowanie czy co tam).
 
No mi powiedzieli 600 (500 bylyby 17stki, ale 18stki +100) za piaskowanie z malowaniem, a gdzie tu jeszcze korekty fizyczne ewentualne (szlifowanie, prostowanie czy co tam).
Ubytki uzupełnią Ci pewnie w ramach malowania, ale prostowanie to już inna sprawa. Skąd wiesz, że musisz prostować? Biją Ci, masz problem z wyważeniem?
 
Ubytki uzupełnią Ci pewnie w ramach malowania, ale prostowanie to już inna sprawa. Skąd wiesz, że musisz prostować? Biją Ci, masz problem z wyważeniem?
Nie nie, tak strzelam, moze jedna bedzie do podspawania delikatnego. Problem w tym ze to nie jeden zaklad, tylko jedna rzecz w jednym, druga w drugim :(
 
Nie nie, tak strzelam, moze jedna bedzie do podspawania delikatnego. Problem w tym ze to nie jeden zaklad, tylko jedna rzecz w jednym, druga w drugim :(
Pierdol to, kup se nowe. A spawanie felg zostaw dla ludzi, którym życie nie smakuje.
 
Ciekawostka - auta z USA (jak z Niemiec ;)):


Pierdol to, kup se nowe. A spawanie felg zostaw dla ludzi, którym życie nie smakuje.
Nowe to jednak ~4k, nie te ~3k jak powiedzmy za uzywane sniezynki.

Ze szprychowych jednak zrezygnuję, nie wyglądają dobrze na S-Maxie, auto musi miec wiecej prostych linii w ksztalcie.

Do śnieżynek nawiązują trochę borbety DY, co myślita?
upload_2019-4-19_13-9-4.png
 
Ciekawostka - auta z USA (jak z Niemiec ;)):



Nowe to jednak ~4k, nie te ~3k jak powiedzmy za uzywane sniezynki.

Ze szprychowych jednak zrezygnuję, nie wyglądają dobrze na S-Maxie, auto musi miec wiecej prostych linii w ksztalcie.

Do śnieżynek nawiązują trochę borbety DY, co myślita?
Jak dla mnie tysiak więcej za kilka lat bezpieczniejszej jazdy to nie jest dużo, wyjdzie kilkanaście, może dwadzieścia kilka złoty za miesiąc jazdy. Te sniezynki prawie jak szprychy wyglądają, ja wolę solidniejsze i prostsze kształty najczęściej, ale to kwestia gustu. Wybierz nowe, nie oszczędzaj. To tak, jak z oszczędzaniem na butach, nie opłaca się, bo wydasz w konsekwencji więcej (nizszekwoty, ale częściej) będziesz wyglądać gorzej, a i "noga" się gorzej czuje :watchingyou:
 
Takie zalutuj, będziesz miał szanucek wśród fanów WRC
439d69081677c48815bff92dce41cadc.jpg
Takie to miałem na Asterce G, 1.6 8V 75KM 125 Nm :) Swoja droga biale by nie pasowaly (srebrna listwa), tak samo jak czarne. A srebrne to juz nie to...
Ciekawi mnie to ze widze 4 otwory na sruby, mimo ze to Focus, wiec musi byc na dystansach przejściówkach.
 
Panowie mam takie pytanie, planuje zakupić auto, i mam mega dylemat w grę wchodzi tylko benzyna z LPG, i rozglądam się pomiędzy Audi A4 b7, albo bmw e90, i który silnik najbardziej by się tu nadawał do gazu,i był w miarę ekonomiczny, jeszcze myślałem nad a6 c6 albo e60 przy większym przyplywie gotówki, ale tutaj zdecydowanie a6 wygrywa, a przy mniejszej kasie, zastanawiam się nad A4 albo e90, co byście polecili? :D
 
Panowie mam takie pytanie, planuje zakupić auto, i mam mega dylemat w grę wchodzi tylko benzyna z LPG, i rozglądam się pomiędzy Audi A4 b7, albo bmw e90, i który silnik najbardziej by się tu nadawał do gazu,i był w miarę ekonomiczny, jeszcze myślałem nad a6 c6 albo e60 przy większym przyplywie gotówki, ale tutaj zdecydowanie a6 wygrywa, a przy mniejszej kasie, zastanawiam się nad A4 albo e90, co byście polecili? :D

Nie wiem jak silniki w audi w tych generacjach przyjmują lpg (niby tych 2.4 V6 sporo jeździ na lpg,więc chyba są ok), ale jeśli chodzi tak ogólnie to a6 c6 części drogie. A4 b7 pewnie z jakimś 2.0 też nie byłby złym wyborem. Co do bmw to jeśli lpg to ewentualnie 2.0 lub 2.5,ale przedlifty bez bezpośredniego wtrysku benzyny. Jeśli mówimy konkretnie o e90,czyli sedan to tam jest lipa z montażem zbiornika,bo tylko opcja butli w bagażniku.
 
Nie wiem jak silniki w audi w tych generacjach przyjmują lpg (niby tych 2.4 V6 sporo jeździ na lpg,więc chyba są ok), ale jeśli chodzi tak ogólnie to a6 c6 części drogie. A4 b7 pewnie z jakimś 2.0 też nie byłby złym wyborem. Co do bmw to jeśli lpg to ewentualnie 2.0 lub 2.5,ale przedlifty bez bezpośredniego wtrysku benzyny. Jeśli mówimy konkretnie o e90,czyli sedan to tam jest lipa z montażem zbiornika,bo tylko opcja butli w bagażniku.

To e90 nie ma miejsca w kole? :D mam taką zagwozdke z wyborem pomiędzy A4 a e90 że masakra,co chwila zdanie zmieniam :cry:
 
To e90 nie ma miejsca w kole? :D mam taką zagwozdke z wyborem pomiędzy A4 a e90 że masakra,co chwila zdanie zmieniam :cry:
E90 wychodziły fabrycznie z oponami runflat i w podłodze nie było miejsca na koło zapasowe,a co za tym idzie na standardową butlę toroidalną. Można oczywiście wsadzić butlę do bagażnika, ale wtedy zajmuje ona sporo miejsca,chyba,że komuś akurat to nie przeszkadza. Nie wiem jak jest w Audi,ale skoro szły na zapas normalne koła, albo pewnie dojazdówki to mimo wszystko jest miejsce na butlę w kole,chyba,że jak pisałem wyżej nie przeszkadzała by butla w bagażniku to wtedy pozostaje,tylko kwestia wyboru odpowiedniego silnika.
 
E90 wychodziły fabrycznie z oponami runflat i w podłodze nie było miejsca na koło zapasowe,a co za tym idzie na standardową butlę toroidalną. Można oczywiście wsadzić butlę do bagażnika, ale wtedy zajmuje ona sporo miejsca,chyba,że komuś akurat to nie przeszkadza. Nie wiem jak jest w Audi,ale skoro szły na zapas normalne koła, albo pewnie dojazdówki to mimo wszystko jest miejsce na butlę w kole,chyba,że jak pisałem wyżej nie przeszkadzała by butla w bagażniku to wtedy pozostaje,tylko kwestia wyboru odpowiedniego silnika.
A jak wygląda sprawa prowadzenia, wyciszenia auta? Ktore z nich będzie wygodniejsze? :D
 
A jak wygląda sprawa prowadzenia, wyciszenia auta? Ktore z nich będzie wygodniejsze? :D
Musiał byś spróbować przejechać się i jednym i drugim i samemu ocenić. Prowadzenie na pewno lepsze w e90,w końcu napęd na tył no i przecież bmw słynie z bardzo precyzyjnego układu kierowniczego,co zresztą sam sprawdziłem, bo od 9 lat jeżdżę bmw ,wcześniej e46,teraz e91.
Co do wyciszenia to nie mam za bardzo porównania,trzeba zaczerpnąć opini w internecie.
Wygodniejsze pewnie będzie a4,bo zawieszenie bmw po części przystosowane do wyżej wspomnianego układu kierowniczego, czyli z nastawieniem na bardziej "sportową" jazdę o ile można tak napisać przy cywilnych wersjach.
 
A4 z silnikiem 2.0? Ale że benzyna 130 koni? Muł żłopiący olej?
:korwinlaugh:

2.4 V6 w C6 to inny silnik niż w C5 i B6. Lubi gaz, to prawda, ale jak nie ma faktur na wymianę rozrządu to dodaj z 6k.
 
Nie mam zbytnio rozeznania jak się sprawują te silniki w audi,bo bardziej mam styczność z bmw,ale jeśli te 2.0 takie olejaki i na dodatek słabe to szukać czegoś mocniejszego, ale fsi i tfsi też chyba nie są idealnym wyborem w połączeniu z lpg. Chyba,że sprawdzone 1.8 turbo,one chyba lepiej powinny współpracować z lpg,tylko trzeba trafić na zadbany egzemplarz, ale to jak z każdym autem, czyli temat rzeka.
 
Skłonny jestem bardziej chyba kupić e91 niż A4, bo ceny A4 b7 w 1.8t to jakieś nieporozumienie, e91 można do 20k dorwać, dzięki panowie za podpowiedź :D


Edit : chyba że e60 wpadnie, też rozważe :D
 
Z tymi e90/e91 do 20k to jest mega loteria. Fakt,że jest teraz tego mnóstwo na rynku sprawiło, że ceny spadły bardzo mocno,więc jak ktoś ma sprawdzony i pewny samochód to szkoda sprzedawać za grosze. Dlatego też ja swoje e91 muszę jeszcze trochę potrzymać,bo chcąc teraz sprzedać to bym musiał za połowę tego co wydałem.

Edit:
E60 przedlift,bo z tego co wnioskuję po budżecie to też niestety loteria,bo miały one m.in.problemy z elektroniką, ale nie odradzam,nie namawiam. Jestem zdania, że każdy niech kupuje to co chce.
 
Kurcze,budżet około 25k będę miał, i właśnie no nie mam pojęcia na co się zdecydować :D ostatnio oglądałem e91 za 12k od znajomego, z Niemiec ja ściągnął, i wyglądała względnie, ale cholera wie co było nie tak tak naprawdę :crazy:
 
Back
Top