@s3pp rozmawialem z kumplem.
Chłop tak dużo informacji mi przekazał, że aż mnie to przytłoczyło i większości nie pamietam :D
Ogólnie to na temat diesla w Subaru nie chciał nic słyszeć. Powiedział, że to stworzył japoński szatan. Czyste zło.
Tylko benzyna, gaz jak najbardziej, ale nie od "Mirka ze stodoły" tylko jakiś dobrej marki, na przykład BRC.
Jeżeli Forester II to tylko z silnikiem SOHC, nigdy DOHC. Chodzi o regulacje zaworów, w tym drugim jest to koszt conajmniej 3000zł w tym pierwszym poniżej 1000zł.
Z tego co pamietam to mówił, że najlepiej maks rocznik 2005 bo od 2006 zaczęli pakować te zawory na szklankach.
Kolejna kwestia to wielkość silnika. Według niego 2.0 XT to jest bardzo dobra opcja. Chyba 170km. Mówił, że 2,5XT to są duże koszta utrzymania i nie miał tu na myśli tylko paliwa.
Jeżeli chodzi o Legacy i Outbacka to chyba wszystko na tej samej zasadzie.
Kolejna sprawa to serwis. Według niego nie ma sensu kupować Subaru jeżeli w okolicy nie ma dobrego serwisu. Nie chodzi tu o ASO, ale po prostu warsztat, w którym robią Subaru na codzień i wszędzie ludzie wiedzą, że jak Subaru to tylko do nich.
Oczywiście zakup Subaru to też bardzo żmudna robota. To nie jest tak, że na Allegro jest 80 egzemplarzy i wybierasz sobie najlepszy z nich i kupujesz. Często jest tak, że musisz szukać nawet tygodniami. Przynajmniej według niego, ale tak jak mówiłem on jest fanatykiem. Nie wiem niestety czym się dokładnie kierować przy przeglądaniu takich ofert bo nam rozłączyło połączenie i nie mogę się już do niego dzodzwonić. On jedną imprezę i Forestera sciągał z Włoch więc warto przeglądnąć też tamten rynek. Dodatkowo warto przeglądać polskie forum Subaru bo tam trafiają się warte uwagi sztuki.
Z tego co ja do tej pory zauważyłem po swoich znajomych, którzy jeżdżą Subaru to dla nich jest to coś więcej niż po prostu samochód. Dla nich to pasja i styl życia, coś takiego co rzadko spotyka się przy fanach innych marek.
Pewnie o czymś zapomniałem także jakby co to pytaj, wtedy powinno mi być łatwiej.
Podrzucam Ci link do jego FP bo jest on też amatorsko rajdowcem. Ma bardzo dobre wyniki i już po jego rajdówce możesz zobaczyć, że to prawdziwy pasjonat.
Stare Legacy wycackane i wykręcone na ok 350kM.
https://www.facebook.com/legacyrally/