@szplin
1. podziel dane na kategorie, i dzieki temu mozesz nie kupac jednego dużego drogiego urzadzenia "na wszystko", ale kilka tańszych (np. filmy które pewnie zajmują lwią część przestrzeni moga polecieć na osobny pendrive'a lub na zewnętrzny dysk ssd 2,5" w obudowie, a wazne dokumenty na inny)
2. Dyski fizycznie przenoszone - chocby w plecaku - nie powinne byc mechanicznymi
3. masz stare dyski 3,5"? Ja miałem 2TB i 3TB i wrzucilem je w zewnetrzna obudowę dwukieszeniową ICY BOX z mediaexpertu za circa 4 stówy i w trybie łączenia (tryb LARGE) mam "jeden" 5TB
4. rozważ
abonament w chmurze, za rozsądne pieniądze będziesz synchronizował najważniejsze dokumenty i zdjęcia z katalogu swojego komputera do chmury automatycznie.
5. rozważ kupno dysku sieciowego lub NASa
Z doświadczenia wiem ze jesli nie zrobisz jakiegos automatycznego kopiowania/synchronizacji to backup recznie bedziesz robil bardzo rzadko.