Luke
EFC Africa Bantamweight
@bulizzor @w4ar @Rado
Wczoraj wieczorem wysłałem maila do Amazon.de chcąc zweryfikować sprawę gwarancji oferowanych tam Pixeli. Napisałem do nich z czysto teoretycznym pytaniem o swojego Pixela, który to jest jeszcze na gwarancji do końca maja. Pytanie brzmiało mniej więcej tak: czy gdyby telefon się teraz zepsuł, będąc jeszcze na gwarancji, to mogę zażądać od Was (Amazona) naprawy lub wymiany z tytułu gwarancji/rękojmi, czy też sprawę gwarancji muszę załatwiać bezpośrednio z Google?
Po jakiejś godzinie-dwóch, ku mojemu zaskoczeniu, dostałem od nich maila z wygenerowaną etykietą adresową oraz informacją, że zaakceptowali zwrot mojego Pixela i po odesłaniu do nich telefonu zwrócą mi całość kasy, jaką za niego zapłaciłem 2 lata temu.
Następnie napisałem do nich kolejnego maila. Tym razem już nie "podpinałem" zapytania pod swojego Pixela, tylko było to takie typowe, ogólne pytanie o przedmiot, który chciałbym u nich zakupić. Napisałem, że chciałbym zamówić Pixela 6a i jestem ciekawy co z gwarancją w przypadku, gdy smartfon się zepsuje po upłynięciu 30 dni od daty zakupu (czas na zwrot bez podania przyczyna na Amazonie) - czy będę mógł telefon odesłać do Amazona, czy też muszę załatwiać sprawę bezpośrednio z Google?
Oto treść maila, którego od nich dostałem:
To wyczerpuje już chyba temat realizacji gwarancji na Pixele zakupione na Amazonie.
Wczoraj wieczorem wysłałem maila do Amazon.de chcąc zweryfikować sprawę gwarancji oferowanych tam Pixeli. Napisałem do nich z czysto teoretycznym pytaniem o swojego Pixela, który to jest jeszcze na gwarancji do końca maja. Pytanie brzmiało mniej więcej tak: czy gdyby telefon się teraz zepsuł, będąc jeszcze na gwarancji, to mogę zażądać od Was (Amazona) naprawy lub wymiany z tytułu gwarancji/rękojmi, czy też sprawę gwarancji muszę załatwiać bezpośrednio z Google?
Po jakiejś godzinie-dwóch, ku mojemu zaskoczeniu, dostałem od nich maila z wygenerowaną etykietą adresową oraz informacją, że zaakceptowali zwrot mojego Pixela i po odesłaniu do nich telefonu zwrócą mi całość kasy, jaką za niego zapłaciłem 2 lata temu.
Następnie napisałem do nich kolejnego maila. Tym razem już nie "podpinałem" zapytania pod swojego Pixela, tylko było to takie typowe, ogólne pytanie o przedmiot, który chciałbym u nich zakupić. Napisałem, że chciałbym zamówić Pixela 6a i jestem ciekawy co z gwarancją w przypadku, gdy smartfon się zepsuje po upłynięciu 30 dni od daty zakupu (czas na zwrot bez podania przyczyna na Amazonie) - czy będę mógł telefon odesłać do Amazona, czy też muszę załatwiać sprawę bezpośrednio z Google?
Oto treść maila, którego od nich dostałem:
Dzień dobry Panie Łukaszu,
dziękujemy za skontaktowanie się z nami w Amazon.de.
Piszę podsumowanie w sprawie Pana wiadomości mailowej odnośnie gwarancji.
Skontaktował się Pan z nami w celu zapytania o gwarancję w przypadku ukazania się wady telefonu.
Pragnę Pana poinformować, że na przedmioty realizowane przez Amazon i sprzedawane przez sprzedawcę zewnętrznego oraz sprzedawane i realizowane przez Amazon ma Pan 2 letnią gwarancję od daty dostarczenia.
Oznacza to, że w ciągu 2 lat może Pan wymienić produkt, zwrócić lub przesłać do naprawy za pomocą etykiety zwrotnej Amazon.
W przypadku naprawy zgłasza Pan do nas usterkę i odsyła Pan produkt nie bezpośrednio do Google, ale za pomocą naszej etykiety do ekspertów.
Wymienić lub naprawić można tylko produkty, które są w pełni realizowane i sprzedawane przez Amazon.
W przypadku produktów sprzedawanych przez sprzedawcę zewnętrznego, możliwy jest tylko zwrot kosztów po zwrocie towaru.
To wyczerpuje już chyba temat realizacji gwarancji na Pixele zakupione na Amazonie.