Związek Shooto ma zaszczyt zaprosić trenerów oraz zawodników do udziału w kolejnej edycji Polskiej Ligi Shooto. Shooto jest najstarszą i najbardziej rozwiniętą na świecie organizacją propagującą walki w formule MMA. Starty w Lidze pozwolą na doskonalenie umiejętności oraz promocję zawodników w organizacji Shooto, co jest zawsze dużym krokiem do przodu, dla tych, którzy poważnie myślą o karierze sportowej związanej z MMA. Jest też możliwością dla sprawdzenia swych umiejętności, dla wszystkich uprawiających sporty walki, które uczą zarówno technik uderzanych jak i chwytanych. Podział na klasy amatorską, oraz zawodową, dają szansę zawodnikom początkującym, gwarantując walki z przeciwnikami na zbliżonym poziomie, sędziowane przez profesjonalistów. Pierwsza edycja Polskiej Ligi Shooto miała miejsce 09 lutego 2008 w Krakowie. XI Edycja Polskiej Ligi Shooto odbędzie się w dniu 26 lutego 2010 w Przodkowie koło Gdyni, Hala Sportowa ul. Sportowa 1, Przodkowo koło Gdyni i Kartuz. Zawody rozegrane zostaną w klasach: D ( juniorzy i seniorzy razem ) C ( juniorzy i seniorzy ) B ( seniorzy ) Plan imprezy: 26 luty 2010 • zawody amatorskiego Shooto 7:30 • 8:30 ważenie zawodników 9:00 • omówienie przepisów 9:30 • rozpoczęcie walk eliminacyjnych 15-17 ( w zależności od ilości zgłoszonych zawodników ) finały klasy C, oraz walki zawodników w klasie B (w finałach klasy C, na zasadach C+ oraz w klasie B zawodnicy będą walczyli na ringu) Startowe dla zawodników wynosi 50zł Zgłoszeń należy dokonywać na adres mailowy marcin@shooto.pl w terminie do 22 lutego 2010. Juniorem jest każdy z rocznika 1993 i wyżej. Juniorzy powinni mieć pisemne zezwolenie rodziców na udział w zawodach, oraz pełnoletniego opiekuna w narożniku. Przypominam, że badania lekarskie są obowiązkowe dla wszystkich zawodników. Walki zawodników klasy B będą odpłatne, tzn nie ma startowego jest premia pieniężna za start i dodatkowa za wygraną • decyduje kolejność zgłoszeń, ilość miejsc ograniczona. W związku z notorycznymi kłopotami z obsadą stanowisk sędziowskich, postanowiliśmy wprowadzić nową zasadę. Od tej pory, każdy team startujący w Lidze ma obowiązek wyznaczyć jedną osobę do objęcia stanowiska sędziego. Kursy sędziowskie dla tych osób są bezpłatne i odbędą się w dniu zawodów w trakcie ważenia zawodników. Sędziowie z wcześniej odbytym kursem otrzymają przynajmniej częściowy zwrot kosztów dojazdu ( 100zł ) i wyżywienie w trakcie trwania zawodów. Zgłoszeń należy dokonywać na adres mailowy marcin@shooto.pl w terminie do 23 lutego 2010. Juniorem jest każdy z rocznika 1992 i wyżej. Juniorzy powinni mieć pisemne zezwolenie rodziców na udział w zawodach, oraz pełnoletniego opiekuna w narożniku. Przypominam, że badania lekarskie są obowiązkowe dla wszystkich zawodników. Zgłoszenie winno zawierać: - imię i nazwisko zawodnika - klub, który reprezentuje lub miejscowość - wagę, w której zamierza startować - klasę zawodniczą Shooto Zgłoszenia przyjmujemy do 23 lutego 2010 po przekroczeniu tego terminu opłaty ulegają podwojeniu. Wpłaty za zgłoszenia należy wysyłać na konto: Grzegorz Jakubowski Nordea 42 1440 1026 0000 0000 1071 2432 Wpłata powinna zawierać dane zawodnika, za którego jest dokonywana. Organizator zapewnia kaski dla zawodników klasy C oraz piąstkówki dla zawodników w obu klasach. Sprzęt zapewnia firma ASAMI generalny dystrybutor marki FAIRTEX w Polsce. Wszystkich zawodników obowiązuje ochraniacz szczęki oraz suspensorium. Zawodnicy w klasie C winni dodatkowo posiadać nagolenniki oraz nakolanniki. Wszystkich obowiązują aktualne badania od lekarza sportowego. Przepisy amatorskiego Shooto: 1. Czas trwania rundy wynosi 3 minuty. Walka trwa 2 rundy. Przerwa między rundami trwa 1 minutę. Jeżeli rozgrywany jest turniej, walka trwa jedną 4-minutową rundę. 2. Walkę prowadzi sędzia główny i trzech dodatkowych. 3. Ochraniacz szczęki i suspensor jest zawsze obowiązkowy. Ochraniacze kolan, goleni i kaski z autoryzacją Komisji Shooto są również obowiązkowe. Stopy muszą być bose. Krótkie spodenki i ewentualni dopasowane, obcisłe koszulki powinny być ubrane. Używanie wazeliny, lub innych substancji poślizgowych na ciało, twarz lub włosy jest zabronione. Paznokcie powinny być krótko przycięte. 4. Zawodnik może mieć w narożniku 3 osoby, ale tylko szef ekipy ma prawo wejścia przed walką na ring. Jeżeli ktokolwiek z ekipy w narożniku, w trakcie walki wejdzie na ring lub dotknie zawodnika, walka zostanie przerwana a zawodnik zostanie uznany za przegranego. 5. Poniżej podaję limity wagowe poszczególnych kategorii. Flyweight 55.0 KG Bantamweight 60.0 KG Featherweight 65.0 KG Lightweight 70.0 KG Welterweight 76.0 KG Middleweight 7 83.0 KG Light-heavyweight 91.0 KG Heavyweight 100.0 KG Super-heavy weight +100.0 kg 6. Ring ma być w kształcie kwadratu, zamiennie walki mogą odbywać się na matach. 7. Obowiązują rękawice typu Shooto ( umożliwiające chwyt, z okładziną zewnętrzną typu palm style ) oraz zaakceptowane przez Komisję Shooto. Inny typ rękawic jest zabroniony. 8. Bandaże lub taśmy są dozwolone tylko do ochrony kości dłoni, kciuka i nadgarstków. Nie wolno oklejać taśmą klejącą bandaży lub taśm na kostkach lub kciuku. Jeżeli używa się taśm zamiast bandaży lub taśm, nie wolno użyć więcej niż 3 warstw taśmy. Po zabezpieczeniu dłoni, zabezpieczenia muszą zostać zaakceptowane i podpisane przez sędziego. 9. Wskazanie zwycięzcy dowolnej walki odbędzie się zgodnie z poniższymi przepisami: a) Knock Out (KO): zawodnik po otrzymaniu uderzenia lub kopnięcia pada i nie przejawia chęci do dalszej walki w pozycji stojącej nim sędzia doliczy na głos do pięciu. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na dalsze instrukcje sędziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma odliczanie. Ponowi je dopiero, kiedy przeciwnik uda się do narożnika neutralnego. b) Techniczne KO (TKO): (I) Kiedy zawodnik jest liczony 3 raz w trakcie rundy (zasada 3 knockdown), (II) sędzia przerywa walkę z powodu urazu zawodnika, lub z powodu jego braku chęci do kontynuowania walki, (III) narożnik poddaje zawodnika wrzucając na pole walki ręcznik. c) Poddanie: (S) Poddaniem jest odklepanie 2 lub więcej razy w matę, ciało własne lub przeciwnika, lub werbalnie ( okrzyk ) d) Poddanie techniczne (TS): Kiedy sędzia widzi, że technika jest założona precyzyjnie I prowadzi w jego mniemaniu do nieuchronnego poddania, może wstrzymać walkę bez zmiany pozycji zawodników i zapytać czy poddawany chce się poddać. Kiedy poddawany zawodnik nie ma możliwości obrony, nie odpowiada lub krzyczy z bólu, sędzia może przerwać walkę uznając poddanie za wykonane. e) Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, otrzyma upomnienie. Kiedy ten sam faul powtórzy się 3 razy, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli mimo upomnień zawodnik będzie faulował w inny dowolny sposób, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli faul jest złośliwy I wykonany ze szczególną premedytacją, zawodnik może zostać zdyskwalifikowany natychmiast. f) Decyzja: Kiedy czas trwania walki został zakończony, sędziowie sumują punkty za uderzenia oraz techniki chwytane, a zwycięzcą zostaje posiadacz większej ilości punktów. Punkty za uderzenia przyznawane zostaną następująco: 10:10 bez przewag z żadnej strony 10:9 nieznaczna przewaga ( więcej czystych trafień ) 10:8 przewaga ( knockdown bez poważniejszego uszkodzenia ) 10:7 wyraźna przewaga ( knockdown z poważnym uszkodzeniem ) 10:6 miażdżąca przewaga ( prawie KO lub TKO ) Punkty za techniki chwytane przyznane zostaną następująco: Sprowadzenia: 2 punkty, kiedy po sprowadzeniu otrzyma dodatkowo punkty za pozycję lub chwyt 1 punkt, kiedy sprowadzenie nie prowadzi do pozycji lub chwytu Pozycje: 4 punktów za wpięcie za plecy 4 punkty za dosiad 2 punkty za dowolną pozycję • u góry • Chwyty: 1 punkt za próbę założenia techniki 10. Faule: Niedozwolone ataki: (I) Wszelkie uderzenia głową, (II) wszelkie uderzenia łokciami, (III) uderzenia dłonią w pozycji innej niż zaciśnięta pięść ( dłoń otwarta lub kant dłoni ), (IV) uderzenia w kręgosłup, (V) uderzanie leżącego przeciwnika Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu, (IV) szczypanie, (V) ciągnięcie i łapanie za nos, włosy lub uszy, (VI) łapanie za ubranie, (VII) ataki lub defensywy, podczas których zawodnik używa lin ringu, mat i podobnych części pola walki, (VIII) atakowanie przeciwnika, który jest po knockdown-ie, (IX) wypychanie przeciwnika z pola walki, (X) niesłuchanie wskazań i komend sędziego, (XI) wulgarny język w celu obrażania przeciwnika lub sędziego, (XII) krzyki, wrzaski i inne głośne dźwięki, poza sygnalizującymi poddanie się. Ucieczka z walki: (I) dobrowolne opuszczenie ringu lub pola walki w trakcie jej trwania, (II) wyplucie ochraniacza szczęki Walka fingowana: (I) kiedy walka jest ustawiona, (II) zmowa, (III) odmowa walki 11. Kiedy walka sprowadzi się do pozycji, w której zawodnicy trwają i sędzia nie widzi wyjścia, walka zostanie przerwana I wznowiona z pozycji stojącej na środku pola walki. 12. Kiedy w trakcie walki zawodnicy będą zagrożeni wypadnięciem z pola walki, sędzia wstrzyma walkę I wznowi ją na środku ringu z tej samej pozycji. Może wezwać do pomocy pozostałych sędziów. Kryteria klasyfikacji zawodników do klas Shooto: Klasa amatorska D: - zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w zawodach - zawodnicy z dowolnym doświadczeniem w grapplingu ( BJJ, SF, Judo, zapasy itd. ) - zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w formule MMA Klasa amatorska C: - zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w zawodach - zawodnicy z dowolnym doświadczeniem w grapplingu ( BJJ, SF, Judo, zapasy itd. ) - zawodnicy z nie więcej niż 2 walki amatorskie w MMA lub stylach uderzanych Klasa amatorska C+ - zawodnicy z co najmniej 5 walkami w klasie C z czego 3 wygrane Klasa Professional B - zawodnicy z co najmniej 5 walkami w klasie C z czego 3 wygrane - zawodnicy z doświadczeniem w zawodowym MMA - zawodnicy z doświadczeniem w stylach uderzanych ( liczne zawody, tytuły, osiągnięcia ) Klasa Professional A - zawodnicy Professional B po pokonaniu zawodnika Professional A - zawodnicy z dużym doświadczeniem w zawodowym MMA ( co najmniej 5 walk z czego 3 wygrane ) Wszelkie pytania proszę kierować na adres marcin@shooto.pl