1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Treningi siłowo wytrzymałościowe pod MMA

Discussion in 'Suplementacja i Odżywianie' started by Masu, Feb 7, 2013.

  1. Tompoz

    Tompoz Oplot Challenge
    Featherweight

    Dołączył:
    Nov 6, 2013
    Komentarze:
    3
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    790
    kilka moich uwag do kolegi co robi 3 treningi MMA i 3 treningi siłowe



    zaczym ci ktoś odpowie sensownie powinneś podać czy chodzisz 3 razy na siłownie jako trening pod MMA, czy chodisz na siłownie jako trening kulturystyczny budowania masy mieśniowej czy chodzisz nas siłwnie by budować siłe pod trójbój siłowy np. to po pierwsze







    zaużmy że chodzisz na siłownie by byc lepszym w MMA to bardzo dobrze że robisz cieżarowy zarzut na klatkę gdyż tak sie to ćwiczenie nazywa i jest cudwonym cwiczeniem pod zapasy i MMA.



    Robisz w przysiadach 5 powtórzeń chłopie to jest trening siłowy jak trójboisty po przysiadach na takich duzych ciezarach 5 powtórzen bedziesz wolny jak slimak a nie MMA







    itd. itd.







    Tompoz
     
  2. Tompoz

    Tompoz Oplot Challenge
    Featherweight

    Dołączył:
    Nov 6, 2013
    Komentarze:
    3
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    790
    https://www.youtube.com/watch?v=mzhiAQ3SHM8







    pierwsze 30 sekund tego filmu pokazuje zarzut cieżarowy sztangi na klatke na proste nogi to jest super ćwiczenie pod MMA czy zapasy siła dynamiczna eklspozywna







    Tompoz
     
  3. herzbi

    herzbi Jungle Fight
    Middleweight

    Dołączył:
    Nov 4, 2011
    Komentarze:
    372
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,190
    poleci ktoś jakiś dobry trening siłowy pod MMA na 2 dni w tygodniu ?
     
  4. barthek91

    barthek91 Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 9, 2011
    Komentarze:
    120
    Zdobyte Lajki:
    29
    Punkty:
    1,790
    https://www.youtube.com/watch?v=wfnWeSzHK4w







    Według mnie nikt sie zgadzać nie musi ;D jak chcesz wypracować siłę pod mma to głowinie takie ćwiczenia jak przysiady, martwe ciągi, różne wyciskania, zarzuty dynamiczne , rwania sztangi/hantli z dużymi cieżarami po 5-6 ruchów itp , a kondycja, wytrzymałość to jakieś stacje z typowimi ćwiczeniami pod mma (uderznia młotem w opone, różnego rodzaje pompaki podciągania itp.) i biegi interwałowe dobra sprawa.
     
  5. herzbi

    herzbi Jungle Fight
    Middleweight

    Dołączył:
    Nov 4, 2011
    Komentarze:
    372
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,190
    robiłem właśnie wcześniej taki plan na 3 dni przysiady, wyciskanie, zarzut, wiosłowanie, podciąganie itp, chciałem teraz ograniczyć to do 2 dni i dodać interwały 1-2 razy w tygodniu ale nie mam pomysłu jak to rozpisać :<
     
  6. qbeq

    qbeq Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 19, 2013
    Komentarze:
    148
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,190
    Mnie osobiście ostatnio zmieniła się koncepcja całego treningu pod sporty walki. Przemieliłem Enamaita i w głównej mierze siłka powinna eliminować jakieś słabe elementy a trening s&c pod MMA/grappling/bjj/cokolwiek powinien opierać się na jak największej pracy podobnej do tej w walce. Dla przykładu trening siłowy z partnerem na macie w takiej formie powinine być dobry. Partner+manekin zapaśniczy+drążek i odważnik/kettel/worek z piaskiem/bułgarski. Wejścia, wynoszenia, rzuty na ilość w danym limicie czasu, praca z piłką lekarską (rzuty, pchnięcia), sparing kubański. Problemem jest to, że b. dużo osób patrzy na wszystko przez pryzmat wagi ciężkiej i zawodników tam walczących którzy ważą po 105-110kg. Oni naturalnie będą wyglądać na sporych nie robiąc jakiś wymyślnych treningów na siłowni. Zwykłe odtłuszczenie poprzez wejście w okres przygotowawczy robi z takiego Lombarda który jest tłusty(i waży w okolicach prawie 100kg) wyciętego dzika w kategorii 77 a jeszcze wcześniej człowieka-tarana w 84. Myślę, że to jest problem większości piszących tutaj. Chcą się dobrze prać, ale i przydało by się nie wyglądać jak kupa. Jeżeli ktoś startuje konkretnie to takie łączenie dla mnie przeładowanych planów jak te Knife'a to głupota. Natomiast jak MMA jest tylko takim hobby/rozrywką to można sobie pozwolić na coś takiego. Poza tym co po dużej sile nawet w niższej kategorii wagowej jeżeli nie ma się podstaw kondycji i nie umie się rozkładać sił. Przykład? Nie trzeba daleko szukać. Pudzi. Jego siła miała być atrybutem i była do czasu walki z El estrogenem. Później to już jazda w dół. Przypomnijcie sobie(o ile ktoś pamięta) jak Mariusz mówił o tym co robił z nim Dolce w ATT. Nawet urywek był. Kettlebell i slamy z piłką lekarską. Z Pudziana się lało.
     
  7. barthek91

    barthek91 Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 9, 2011
    Komentarze:
    120
    Zdobyte Lajki:
    29
    Punkty:
    1,790
    nie obraź sie ale moim zdaniem gadasz głupoty ;d moge sie nieznać ale ja tam robie dużo takich ciwiczeń typowo siłowych i jakoś widzę różnicę na macie puźniej w sile, ważne jest żeby zachować odpowiednią proporcję włókien czerwonych i białych, wiec tez oczywiscie robić dużo takich ćwiczeń jak ty mówisz, ale typowo siłowe ćwiczenia na siłowni wielostawowe napewno nie zaszkodzą i tylko pomogą jeśli je sie robi z głową sam waże normalnie z 80 kg na zwodach statuje w 73 kg troche medali z amatorskich zawodów mam wiec coś tam mi musiały dać te ćwiczenia ;d tyrzymaj tu kilku lekkich w tym chad mendes 66 kg i jego trenieng siłowy, przysiady martwe ciagi wyciskania, zarzuty,rwania itp. to podstawa moim zdaniem bo nikt niekaże ćwiczyć klatki kulturystycznie pod pięcioma kątami ;d



    https://www.youtube.com/watch?v=3_tSbmhWHcg







    a i widziałem lombarda na rozternowaniu nadal wygląda jak dzik ;D zawodnicy zbija do wagi głownie wode nie tłuszcz
     
  8. qbeq

    qbeq Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 19, 2013
    Komentarze:
    148
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,190
    Na roztrenowaniu przed zejściem do 77



    [​IMG]



    Po decyzji o zejściu i ogarnięciu michy poza campem(sprawdź jego instgrama)



    http://instagram.com/p/oLYYixnDpV/



    To jedna sprawa. Druga trochę źle mnie zrozumiałeś. Ludzie postrzegają siłkę jako remedium na wszystko co nie idzie na macie. Jak robisz to z głową to dobrze. Nie patrz tak na zawodowców bo to jest inna bajka. Nie mówię, że trening siłowy jest zbędny. Jest przeceniany. Ścięcie samej wody daje efekt. Ludzie widząc zawodnika w walce widzą gotowy produkt w formie po całym sztabie przygotowawczym. Jak to Enamait pisał w swojej książce nigdy nie usłyszał od kogokolwiek po przegranej walce, że zabrakło mu siły. Brakuje zawsze kondycji ;-).
     
  9. barthek91

    barthek91 Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 9, 2011
    Komentarze:
    120
    Zdobyte Lajki:
    29
    Punkty:
    1,790
    no jeżeli tak to sie zgadzam, przykładowo taki anderson silva czy inny nick diaz, condit czy struve raczej siły nie bedzie robił takiej na typowych ciężarach bo w ich stylu walki z ich warunkami fizycznymi to sie nie sprawdzi tak mi sie wydaje, co zawodnik to inny trening dla niego lepszy
     
  10. Masu

    Masu UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Oct 15, 2011
    Komentarze:
    19,528
    Zdobyte Lajki:
    17,434
    Punkty:
    1,790
    A Jon Jones pewnie też nie potrzebuje ćwiczyć z ciężarami?
     
  11. qbeq

    qbeq Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 19, 2013
    Komentarze:
    148
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,190
    To też prawda, że co zawodnik to inna specyfika treningu i celów do osiągnięcia. Chłopie nie porównuj Antka z Pierdziszewa Dolnego do zawodowca który raz-jest mistrzem w swojej kategorii wagowej, dwa ma cały sztab ludzi łącznie z lekarzem, fizjoterapeuta, dietetykiem i tysiącem innych rzeczy, trzy od dziecka był w sporcie(zapasy w collegu)
     
  12. barthek91

    barthek91 Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 9, 2011
    Komentarze:
    120
    Zdobyte Lajki:
    29
    Punkty:
    1,790
    jones to zapaśnik więc to inna sprawa zapaśnicy zazwyczaj maja ziwerzęcą siłę , więc też ma specyficznie dobrany trenieng pod siebie tak jak już pisałem wyżej
     
  13. Masu

    Masu UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Oct 15, 2011
    Komentarze:
    19,528
    Zdobyte Lajki:
    17,434
    Punkty:
    1,790
    W czym przeszkodziła by zwierzeca siła Silvie?







    A Pettis?







    https://www.youtube.com/watch?v=o93fbBisDQc
     
  14. barthek91

    barthek91 Oplot Challenge
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jan 9, 2011
    Komentarze:
    120
    Zdobyte Lajki:
    29
    Punkty:
    1,790
    siła zwierzca by raczej mu w niczym nie przeszkadzała ale jeżeli by sie zajął trenowaniem tylko powiedzmy siłowo kosztem jego innych ćiwczeń to myśle że nie był by taki szybki, zwinny bo na tym głównie bazuje jego styl więc w tedy mogło by mu to przeszkadzać i nie oszukujmy sie silva tak nie trenuje bo nie ma jakieś wielkiej siły i raczje nie zacznie, a jak byś przeczytal to co wcześniej pisałem to ja jestem jak najbardziej za trenowaniem takiej siły bo to jest podstawa w spotach walki sam tak ćwiczę, tak jak na tym filmku z pettisem gdzie robi martwy ciąg to uwazam za jedno z bardziej podstawowcych ciwczeń w mma







    co to jest 140 kg na martwy ciag sumo to przeciętny zdrowy wysportowanychłop o tej wadze myśle że podniesie bez problemu



    bo to 300 to jest lbs zapewne, był bym bardziej w szoku gdyny tego nie podsniósł szczerze mówiąc
     
  15. Josh

    Josh Jungle Fight
    Heavyweight

    Dołączył:
    Sep 20, 2011
    Komentarze:
    435
    Zdobyte Lajki:
    21
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Sprinty w temp. 25 stopni 10x100 polecam :D
     
  16. error

    error Jungle Fight
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Aug 11, 2009
    Komentarze:
    410
    Zdobyte Lajki:
    12
    Punkty:
    1,790
    Zawodowcy robia cykl siły maksymalnej a potem robia cykl siły dynamicznej. Im wiekszymi cieżarami możesz operować przy sile maksymalnej tym wiekszymi zrobisz siłę dynamiczną i o to w tym chodzi.
     

Share This Page