Trening siłowy pod sztuki walki

Keylock

Bellator
Lightweight
images


Tutaj może dyskutujmy o treningach z ciężarami (nie crossfity i tabaty) pod MMA, grappling itd. Zacznę od kontynuowania dyskusji z Perfumiarzem, która się wywiązała w HP:


Keylock, ja raczej poddawałbym w wątpliwość ilość powtórzeń. Fakt siła Ci skoczy, ale w walce ruch musisz wykonać więcej razy niż 5 :) Plus wcześniej mówiłeś, że chcesz robić masę. Na 5x5 chyba będzie ciężko.

Spróbuj np zamiast robić martwy 5x5 zacznij od 20 powtórzeń, następne serie 17, 15, 12, 9, 6 za każdym razem zwiększając ciężar. Profit jest taki, że siła wzrośnie a oprócz tego przestaną Cię poddawać 20kg lżejsze białe paski

Do 5x5 robi się jeszcze zawsze rozgrzewkę, u mnie zwykle to jest 15/12/12/8 i potem właściwe serie konkretnymi ciężarami. I właśnie na dużych ciężarach i małych powtórzeniach się robi masę - to potwierdzają wszyscy goście siedzący dłużej w kulturystyce, których pytałem, zresztą sam z ciężarami mam już parę lat i wiem jak przynajmniej moje ciało działa. W walce wykonujesz więcej niż 5 powtórzeń i więcej niż 20. Mój wniosek - nie ma co wiązać treningu siłowego z kondycyjnym :)

Wychodzę z takiego założenia - siłownia jest od robienia maksymalnej, żebyś miał siłę walczyć w pozycji "na barana" :-) będąc na miejscu Fitcha. Kondychę robisz tabatami i innymi takimi, a technikę robisz na macie - póki co widzę swoje braki w tym ostatnim.
Choćby przykładami - sugerując się wyłącznie masą ciała - zapewne podnoszę w martwym czy siadam więcej od ciebie, ale na macie na 100% byś ze mną wygrał, bo wiesz lepiej jak się ruszać w danej sytuacji - ja jeszcze nie.
 

Keylock

Bellator
Lightweight
O to mi chodzi, że to ma być temat pod SIŁĘ a nie kondycję. Do podlinkowanego wrzucają same jakieś kompleksy i tabaty.
 

endriu

Jungle Fight
Welterweight
Mi ni chu... nie idzie trening na siłce z MT, jestem zajebiście spięty, brak gibkości itp. co nie oznacza że zrezygnowałem z siłowni, próbuje znaleźc jakiś złoty środek.
 

Palhares

ONE FC
Featherweight
Musicie robić dobre cykle po prostu :-) A po cyklu więcej maty a po technice znowu cykl, tak ćwiczą najlepsi xD



smutne ale prawdziwe ;/
 

Madman

Bellator
Welterweight
Jeśli ktoś ma podobny jak ten z Guidą to proszę żeby wrzucił, oczywiście z innymi ćwiczenieami ;)
 

Perfumiarz

PRIDE FC
Lightweight
po co mnożyć wątki? Wrzucajcie wszystko co związane z treningiem siłowo wytrzymałościowym do starszego wątku. Od treningu stricte siłowego masz kulturystyka.pl to raz, dwa widziałem już takich co pod SW robili tylko siłę. I byli właśnie poddawani przez 20 kilo lżejszych. (nie piję do Ciebie) Rób mądry trening wytrzymałościowo siłowy, sama siła nic Ci nie da a nie wyrobisz na samej macie wytrzymałości. Spójrz na jakiegokolwiek zawodnika i zapytaj czy robi na siłowni tylko masę albo tylko siłę. Na takie bzdury jak 5x5 to sobie możesz poświęcić jeden dzień w tygodniu. U kogo robisz parter?
 

albert

Oplot Challenge
Welterweight
Mozna podzielic sobie treningi na makrocykle, podobnie jak w kulturystyce, i np. zaczac od robienia sily przez 2-3 miesiace ( ciezkie treningi na malej ilosci powtorzen, 80-95% CM, cwiczenia podstawowe ), potem lekkie roztrenowanie i w kolejnym cyklu zwiekszyc mase przez kolejne 2-3 miesiace ( 12 powtorzen, po 4 cwiczenia na grupe na danym treningu w splicie ), a potem skupic sie na eksplozywnosci i wydolnosci. Tylko ze w miedzyczasie trzeba sie ruszac na treningach sw, a po porzadnym treningu duzej grupy miesniowej przez 4-7 dni w zasadzie nie nadaje sie ona do niczego :) poza tym, treningi w takich cyklach i tak musialyby zostac uzupelnione o cardio caly czas. I komu starczy czasu na tyle treningow ? Nie mowiac o murowanym przetrenowaniu ( chyba ze zastosujemy diete armstronga... )



Nie ma sensu mowic ze "robienie sily nie ma sensu" czy "rob tylko jaworka/tabate/5x5/trening pudziana" bo kazdy ma inny organizm, metabolizm i potrzeby - jeden jest wielki i silny z natury, ale ma slaba wydolnosc, inny chudy i smiga bez wysilku, ale jest za suchy. Do treningow podchodzi sie indywidualnie.
 

Perfumiarz

PRIDE FC
Lightweight
Albert zgadzam się, można podzielić sobie trening na makrocykle tylko właśnie, kto miałby na to czas pracując/ucząc się i trenując rekreacyjnie? Kiedy trzeba zająć się życiem i podzielić swoją uwagę na inne kwestie poza treningiem, moim zdaniem wtedy należy odłożyć mżonki o robieniu masy czy samej siły. Raz jak zauważyłeś czas, dwa regeneracja, trzy obciążenia treningowe - tych czynników nijak nie da się wykluczyć (bez anabolików).
 

Keylock

Bellator
Lightweight
http://cohones.mmarocks.pl/topic/trening-silowy-pod-mmabjjsporty-walki-wstep


hmmm?


A parter robię u Sławka Barczaka w Poznaniu.
 
Top