1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

PILNIE POTRZEBNA POMOC!

Discussion in 'Cohones' started by Volf, Mar 24, 2013.

  1. Volf

    Volf Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Jun 8, 2012
    Komentarze:
    1,450
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    Witam. Może to nie miejsce na takie pytania ale potrzebuje szybkiej i przede wszystkich mądrej odpowiedzi. Tworze (to dobre słowo) konspekt maturalny. Moja literatura przedmiotu i podmiotu wygląda następująco:



    I. Literatura podmiotu:



    1. Żeromski S., Syzyfowe Prace, Kraków 2003.



    2. Gombrowicz W., Ferdydurke, Kraków 1997.



    3. Sienkiewicz H., Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela, Kraków 2000



    4. Salinger J.D., Buszujący w zbożu, Warszawa 1961



    II. Literatura przedmiotu:

    [list type=decimal]
    [*]
    Drabarek B., Szkolny słownik motywów literackich, Warszawa 1998, ISBN 83-86075-72-4.
    [*]
    Januszewski T., Słownik pisarzy i lektur dla szkół średnich, Warszawa 1995, ISBN 83-86698-11-X.

    Matoszko J., Szkolny słownik tematów literackich, Białystok 1999, ISBN 83-86025-35-6.

    Grodecka A.,
    Wielkie dzieła, słynni pisarze. Kanon XX wieku, Warszawa 1999
    [/list type=decimal]






    Ktoś kto sie zna może mi poradzić czy jest dobrze zrobiona i czy literatura przedmiotu jest odpowiednia do literatury podmiotu. Sorry ale jestem w tym zielony a to sprawa życia lub śmierci. Z góry dzięki ;)
     
  2. Dominik Durniat

    Dominik Durniat ONE FC
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jul 26, 2009
    Komentarze:
    2,506
    Zdobyte Lajki:
    2,075
    Punkty:
    2,790
    Płeć:
    Male
    Przydałby się temat pracy. :)
     
  3. Volf

    Volf Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Jun 8, 2012
    Komentarze:
    1,450
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    Temat:Szkoła jako motyw w literaturze. Porównaj różne jego ujęcia w wybranych utworach.



    I. Literatura podmiotu:



    1. Gombrowicz W., Ferdydurke, Kraków 1997.



    2. Salinger J.D., Buszujący w zbożu, Warszawa 1961.



    3. Sienkiewicz H., Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela, Kraków 2000



    4. Żeromski S., Syzyfowe Prace, Kraków 2003.



    II. Literatura przedmiotu:

    [list type=decimal]
    [*]
    Drabarek B., Szkolny słownik motywów literackich, Warszawa 1998, ISBN 83-86075-72-4.
    [*]
    Januszewski T., Słownik pisarzy i lektur dla szkół średnich, Warszawa 1995, ISBN 83-86698-11-X.

    Grodecka A.,
    Wielkie dzieła, słynni pisarze. Kanon XX wieku, Warszawa 1999, ISBN 83-86725-14-1
    [/list type=decimal]


    III. Materiały pomocnicze:



    1. Ramowy plan wypowiedzi:



    a) Określenie problemu: Czym jest szkoła?



    b) Kolejność prezentowanych argumentów:



    -edukacja w szkole przygotowawczej w Owczarach;



    -gimnazjum w Klerykowie jako miejsce indoktrynacji i wynarodowienia młodych Polaków;



    - • forma • ucznia i nauczyciela oraz schemat • udupiania • w groteskowej placówce Gombrowicza;



    -Pruski system szkolnictwa i próba • zniemczenia • Polskiego młodego pokolenia ;



    -zachowanie dyrektora szkoły w stosunku do biednych i bogatych;



    -grupy uczniowskie zamieszkujące internat.



    c) Wnioski:



    2. Kartka z cytatami.
     
  4. Dominik Durniat

    Dominik Durniat ONE FC
    Light Heavyweight

    Dołączył:
    Jul 26, 2009
    Komentarze:
    2,506
    Zdobyte Lajki:
    2,075
    Punkty:
    2,790
    Płeć:
    Male
    Widzę, że przepisałeś niemal słowo w słowo motywy literackie odnoszące się do szkoły z jakiegoś z podanych przez Ciebie słowników, także dobrze to jest zrobione.



    Na pewno musisz poszukać w tych słownikach motywów literackich i znaleźć jakieś utwory do literatury przedmiotu, które będą rozjaśniały dana materię, bo sam słownik to (chyba) za mało.



    Kilka wariantywnych opcji:



    1. Szkoła jako sentymentalne wspomnienie -> "Szatan z siódmej klasy" K.Makuszyński; "Sposób na Alcybiadesa" -> E. Niziurski.



    2. Internat -> Tu "Syzyfowe prace" są idealnie dobrane.



    3. Miejsce indoktrynacji -> H. Sienkiewicz "Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela". Ale "Syzyfowe prace" też super.



    4. Szkoła jako dom -> Harry Potter (na maturze nie powinno być problemów, aby to przepchnąć).
     
  5. Wujek

    Wujek KSW
    Featherweight

    Dołączył:
    May 21, 2010
    Komentarze:
    4,962
    Zdobyte Lajki:
    226
    Punkty:
    2,790
    Płeć:
    Male
    Occupation:
    Coal Mining Engineer
    Miasto:
    Śląsk / Ruhrgebiet
    Volf znalazłem na mailu mój konspekt z przed 4 lat



    Temat: Destrukcyjny wpływ wojny na psychikę człowieka, omów na wybranych przykładach literackich i filmowych.



    1.Literatura Podmiotu:

    a) literatura

    1. Gustaw Herling-Grudziński: Inny Świat. Warszawa 1998

    2. T. Borowski: U nas w Auschwitzu. W: T. Borowski: Opowiadania wybrane. Warszawa 1988, s. 44-86
    3. T. Borowski: Pożegnanie z Marią. W: T. Borowski: Opowiadania wybrane. Warszawa 1988, s. 7-44

    b) kinematografia

    1. Łowca jeleni. Reż.: Michael Cimino. USA 1990

    2. The Hurt Locker. Reż.: Kathryn Bigelow. USA 2008



    2.Literatura Przedmiotu:

    1. Łowca jeleni, recenzje ( wersja elektroniczna )

    http://lowca.jeleni.filmweb.pl/

    2. The Hurt Locker , recenzje ( wersja elektroniczna )

    http://www.filmweb.pl/f416984/The+Hurt+Locker.+W+pułapce+wojny,2008



    3. Ramowy plan wypowiedzi:


    3.1. Określenie problemu : Wojna ma destrukcyjny wpływ na psychikę żołnierzy oraz ludności cywilnej.

    3.2 Kolejność prezentowanych treści:

    a) Zdefiniowanie pojęcia wojny, podkreślenie jej bezcelowości.

    b) Przedstawienie psychiki ludności cywilnej zniewolonej poprzez totalitaryzm:

    - "Pożegnanie z Marią" jako utwór ukazujący walkę o przetrwanie w czasach okupacji;

    - • U nas w Auschwitz • : sytuacja więźniów w obozie w Auschwitz: obojętność, zmiana kodeksu moralnego, bierność ludzi w obliczu śmierci.

    - Psychika więźniów radzieckich łagrów na podstawie utworu "Inny świat" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. Ukazanie okrucieństwa ustroju komunistycznego, niszczenie uczuć i zanikanie ludzkich odruchów;

    c) Przedstawienie psychiki żołnierzy podczas działań wojennych:

    - podział żołnierzy ze względu na psychikę ( na podstawie filmów • Łowca Jeleni • oraz • The Hurt Locker • );

    - sposoby przeciwdziałania stresowi oraz wzajemne wspieranie się w sytuacjach ekstremalnych (na podstawie filmu • Łowca jeleni • oraz • The Hurt Locker • );

    3.3 Wnioski:

    - Wojna jest zjawiskiem trwale niszczącym psychikę ludności cywilnej oraz wojskowej;

    - Wojna jest zdarzeniem niszczącym więzy rodzinne;

    - W czasie wojny ulega zmianie tradycyjny system wartości ludzi;



    4. Materiały pomocnicze:
     
  6. Gaara

    Gaara Vale Tudo
    Open

    Dołączył:
    Apr 15, 2011
    Komentarze:
    22,804
    Zdobyte Lajki:
    30,796
    Punkty:
    3,790
    wujek, teraz co roku sa inne tematy
     
  7. Wujek

    Wujek KSW
    Featherweight

    Dołączył:
    May 21, 2010
    Komentarze:
    4,962
    Zdobyte Lajki:
    226
    Punkty:
    2,790
    Płeć:
    Male
    Occupation:
    Coal Mining Engineer
    Miasto:
    Śląsk / Ruhrgebiet
    A chyba że tak ;d Polecam używać literatury która nie była opracowywana w szkole, bo nauczycielki jej poprostu nie czytały. Ja potem jeszcze dodałem Kompanię Braci do mojej literatury. Całą prezentację oparłem na Kompani i 2 filmach. I nie miały mnie z czego pytać.
     
  8. Volf

    Volf Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Jun 8, 2012
    Komentarze:
    1,450
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    Ja musze napisać konspekt do mojego tematu. Nie mogę już zmienić ;)



    Powiedzcie mi lepiej jakie moge napisać wniosk do mojego konspektu?
     
  9. Wujek

    Wujek KSW
    Featherweight

    Dołączył:
    May 21, 2010
    Komentarze:
    4,962
    Zdobyte Lajki:
    226
    Punkty:
    2,790
    Płeć:
    Male
    Occupation:
    Coal Mining Engineer
    Miasto:
    Śląsk / Ruhrgebiet
    Volf poczytaj jakieś bryki i poprostu wypisz wnioski jakie ci się nasuwają w odniesieniu do utworów. Ja ci nie powiem nie czytałem lektur szkolnych, są owiele ciekawsze książki niż te szmatławce o niczym. Np jak wyglądał system szkolnictwa kiedyś a dziś coś w tym stylu że kiedyś szkolnictwo było elitarne, lub że nauczyciele napierdalali dzieciaki linijkami.
     
  10. Volf

    Volf Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Jun 8, 2012
    Komentarze:
    1,450
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    W tych lekturach chodzi o to że nauczyciele próbowali podporządkować sobie uczniów. Narzucić im coś odgórnie. Tylko jak to moge ubrać w słowa ;)
     
  11. Gaara

    Gaara Vale Tudo
    Open

    Dołączył:
    Apr 15, 2011
    Komentarze:
    22,804
    Zdobyte Lajki:
    30,796
    Punkty:
    3,790
    ja kupilem caly pakiet za 60 zl, plan, bibliografie, prace, przykladowe pytania, kartke z cytatami i inne chuje muje. volf, pamietaj ze ostateczny termin oddania bibliografii to 7 kwietnia
     
  12. Volf

    Volf Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Jun 8, 2012
    Komentarze:
    1,450
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    u mnie 31 marca niestety ;/
     
  13. Gaara

    Gaara Vale Tudo
    Open

    Dołączył:
    Apr 15, 2011
    Komentarze:
    22,804
    Zdobyte Lajki:
    30,796
    Punkty:
    3,790
    nie ma czegos takiego jak u mnie :) wszedzie jest 7 kwietnia, tylko szkoly sobie "zycza", zeby wszystko bylo oddane:)
     
  14. Wujek

    Wujek KSW
    Featherweight

    Dołączył:
    May 21, 2010
    Komentarze:
    4,962
    Zdobyte Lajki:
    226
    Punkty:
    2,790
    Płeć:
    Male
    Occupation:
    Coal Mining Engineer
    Miasto:
    Śląsk / Ruhrgebiet
    Volf Napisz że Pshyko czy jak mu tam zmuszony jest do mówienia podrzednemu magistrowi panie profesorze, to będzie hit !



    A tak serio, to poprostu napisz tak. Jak napisałeś , o tych podporzadkowaniach. Ubierz to w ładne słowa i rozbij na kilka wątków. Powinno wystarczyć.
     
  15. MrPhysko

    MrPhysko Jungle Fight
    Welterweight

    Dołączył:
    Jan 31, 2013
    Komentarze:
    327
    Zdobyte Lajki:
    1
    Punkty:
    1,190
    31 marca to niedziela, sprawdź, żeby później nie okazało się, że do piątku masz oddać. Wujek, Wujek...twoja błykotliwość jest porażająca.
     
  16. Volf

    Volf Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Jun 8, 2012
    Komentarze:
    1,450
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    Tzn do 31 marca no ale pewnie do piątku dlatego staram sie coś poskładać na szybko.
     
  17. ironical man

    ironical man ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 30, 2009
    Komentarze:
    2,245
    Zdobyte Lajki:
    1,373
    Punkty:
    2,790
    Kiedy temat o egzaminie gimnazjalnym?
     
  18. sultankosmitow

    sultankosmitow Brutaal
    Bantamweight

    Dołączył:
    Jun 5, 2012
    Komentarze:
    456
    Zdobyte Lajki:
    11
    Punkty:
    1,790
    Skoro piszesz, że "jesteś w tym zielony", to proponuję powtórzyć klasę maturalną, może jeszcze rok i się czegoś nauczysz.



    Życzę niezdania.
     
  19. Volf

    Volf Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Jun 8, 2012
    Komentarze:
    1,450
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,790
    Na wstępie pisałem że potrzebuje szybkiej i mądrej odpowiedzi. Skoro takiej mi nie udzielasz to po co wgl komentujesz.
     
  20. sultankosmitow

    sultankosmitow Brutaal
    Bantamweight

    Dołączył:
    Jun 5, 2012
    Komentarze:
    456
    Zdobyte Lajki:
    11
    Punkty:
    1,790
    Komentuję bo mogę. Każdy mądry człowiek powie ci: weź książkę do ręki, tudzież wpisz parę słów w google i użyj WŁASNEGO mózgu, bo do tego służy matura, żeby sprawdzić co ci zostało w głowie po kilku latach bimbania (jak sądzę) na lekcjach.







    edit : ale odpowiem, tak, bibliografia jest źle zredagowana, dziwię się, że nauczyciel nie powiedział wam jak się podaje przypisy bibliograficzne. Na pierwszy rzut oka widać, że u ciebie spis literatury podmiotu czymś się różni od lit. przedmiotu. Co do doboru to jest równie banalny jak temat, a czy słuszny to zalezy co masz zamiar powiedzieć, korzystajac z tych lektur.
     

Share This Page