Extrema Fight Arena - Grappler league

Robert Górski

BikeOrDie.pl
EFA-Grappler-league-e1304606209563.png


W dniach 4 -5 czerwca w hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 8 na ulicy Kąpielowej 7 w Zielonej Górze odbędą się pierwsze zawody z cyklu Extreme Fight Arena Grappler League. 4 czerwca będą walczyć juniorzy i kobiety ( nie ma podziału na pasy w nich ) oraz seniorzy ( białe pasy ) natomiast dzień później wystartują seniorzy tylko kolorowe pasy. Opłata startowa wynosi 50 zł. Rejestracja rusza 4 maja i potrwa do 27 maja ( do północy )

Formularz zgłoszeniowy znajduje się pod tym linkiem • klik

Regulamin zawodów:



Strój

Wymagany jest kompletny strój tj. rashguard/koszulka oraz spodenki/szorty. Wymagane jest również posiadania bielizny pod spodenkami/szortami. Nie obowiązuje rashguard z kolorem pasa na rękawach. Zawodnik nie posiadający koszulki/rashguarda nie zostanie dopuszczony do walki. Buty zapaśnicze i wszelkiego rodzaju buty, nakrycia głowy są niedopuszczalne! Strój nie powinien posiadać elementów ostrych tj. zamków, guzików itp. Strój musi być wyprany i wysuszony, czysty bez nieprzyjemnego zapachu.

Czas trwania walki

Juniorzy i kobiety

5 min

Seniorzy (wg pasów)

Białe

5 min

Niebieskie

6 min

Purpurowe

7 min

Brązowe

8 min

Czarne

10 min

Rozstrzygnięcie walki

Walka nigdy nie kończy się remisem. Starcia są rozstrzygane poprzez:
1. Poddanie się lub technikę kończącą.
2. Dyskwalifikacje.
3. Utratę przytomności.
4. Punkty.
5. Punkty przewagi.

Technika kończąca:
Zachodzi w sytuacji, kiedy przeciwnik przyznaje się do porażki poprzez:
1. Klepanie dłonią w swojego przeciwnika lub podłożę w widoczny sposób.
2. Klepie swoja stopą o ziemie (jeśli nie może używać dłoni).
3. Werbalnie prosi sędziego o zakończenie walki (jeśli nie jest w stanie klepać ani dłońmi, ani stopami)
4. Prosi o zakończenie walki, jeśli jest kontuzjowany lub czuje się fizycznie niezdolny, lub nieprzygotowany do kontynuowania walki.
5. Sędzia może zakończyć walkę przyznając zwycięstwo temu, kto założył dźwignię, odnośnie której ma pewność, iż naraża zawodnika na poważną kontuzję.
6. Trener jednego z zawodników może zażądać zakończenia walki zwracając się bezpośrednio do sędziego lub rzucając ręcznik na pole walki (z jakiejkolwiek przyczyny).
7. Jeśli zawodnik znajduje się w pozycji, w której może zostać poddany (założona dźwignia, duszenie) i krzyknie • Ai • , jest to tożsame z odklepaniem.
Sędzia może zakończyć walkę, jeśli jeden z zawodników jest kontuzjowany, lub lekarz stwierdzi jego niezdolność do kontynuowania walki. Jeśli tak się stanie, zwycięstwo jest przyznawane przeciwnikowi pod warunkiem, iż kontuzja nie była spowodowana naumyślnie w okolicznościach grożących dyskwalifikacją.
Dyskwalifikacje
Faule Dyskwalifikujące
Poważne faule, które skutkują natychmiastową dyskwalifikacją przez sędziego:
Używanie obraźliwego języka, przeklinanie lub inne zachowania wyrażające brak
szacunku pod adresem sędziego lub publiczności.
Szczypanie, ciągnięcie za włosy, wkładanie palców w oczy lub nos przeciwnika,
celowa próba ataku genitaliów lub użycie pięści, stóp, kolan, łokci, lub głowy celem
zranienia przeciwnika tudzież zyskania nieuczciwej przewagi.
Jeśli zawodnikowi w czasie walki podrze się kimono, sędzia wyznacza mu czas
potrzebny na jego zmianę. Jeśli zawodnik nie zmieści się w wyznaczonym limicie
czasowym, zostanie zdyskwalifikowany.
Zawodnik jest zobowiązany nosić szorty pod spodniami, mając na uwadze, iż ubiór
może ulec rozdarciu lub rozpruć się. Jeśli tak się stanie, sędzia daje zawodnikowi
określony czas na znalezienie innej pary spodni do założenia. Jeżeli zawodnik nie
zmieści się w wyznaczonym limicie czasowym, zostanie niezwłocznie
zdyskwalifikowany.
Jeśli zawodnikowi założono dźwignię kończącą (duszenie) i w celu uniknięcia
odklepania ucieka poza ring, zostaje natychmiast zdyskwalifikowany. W przypadku
jeżeli zostaje to uznane za faul techniczny, a nie dyscyplinarny, zawodnik ten może
powrócić do walki, startując w kategorii open.
Jeśli zawodnik złamie którykolwiek z powyższych punktów.
Faule niedyskwalifikujące (przewinienia)
Kary
Pierwsze przewinienie będzie karane werbalnym upomnieniem.
Drugie przewinienie karane będzie przyznaniem przeciwnikowi punktu przewagi.
Trzecie przewinienie karane będzie przyznaniem przeciwnikowi 2 punktów.
Po trzecim przewinieniu sędzia może zdyskwalifikować zawodnika za kolejne
przewinienie, które mają miejsce :
o Kiedy zawodnik schodzi na kolana w innym wypadku niż przy próbie sprowadzenia.
o Gdy jeden z zawodników konsekwentnie odmawia walki uciekając z pola
walki, lub podczas walki na ziemi ucieka poprzez czołganie, turlanie poza
granice ringu lub wstaje celem uniknięcia walki, lub naumyślne schodzi z maty
celem zyskania czasu.
o Kiedy zawodnik wsadza place w wewnętrzną stronę rękawów lub spodni, lub
obiema dłońmi chwyta za pas przeciwnika.
o Gdy zawodnik spowalnia walkę, podczas trzymania swojego przeciwnika,
zachowuje się pasywnie, nie próbuje poprawić swojej pozycji lub wykonać
techniki kończącej, będąc w gardzie, na górze lub na dole.
Trzymanie przeciwnika, pozycja stojąca lub dowolna inna pozycja
umożliwiająca pasywność. Sędzia, widząc takie zachowanie, zaznacza
odliczanie 20 sekund, mówiąc • Walka • i wykonując odpowiedni gest.. Po
upływie 20 sekund, jeżeli zawodnik nie zmienił swojej pozycji lub nie okazał
widocznych oznak aktywności, sędzia mówi ponownie • Walka • i karze
zawodnika przyznaniem punktu przewagi dla jego przeciwnika. Jeśli zawodnik
nadal zachowuje się pasywnie, sędzia przerywa walkę mówiąc • Stop • , karze
zawodnika przyznając 2 punkty jego przeciwnikowi. Obaj zawodnicy wracają
do stójki do pozycji neutralnej. Przy następnym przewinieniu istnieje
możliwość dyskwalifikacji zawodnika.r />o UWAGA: Kara w postaci niezwłocznej utraty 2 punktów jest stosowana, jeśli
zawodnik ucieknie poza ring celem uniknięcia rolki, którą sędzia uzna za
mogącą zakończyć się sukcesem lub, gdy zawodnik ucieknie z maty celem
uniknięcia dźwigni, która jeszcze nie została całkowicie założona i nie podlega
paragrafowi D skutkującemu dyskwalifikacją.
Utrata Przytomności
Jeden z 2 zawodników zostaje uznany za pokonanego, jeśli stracił przytomność w wyniku
zastosowania dopuszczalnych technik: duszenia, ucisku, obalenia lub przypadkowo w jakimś
zdarzeniu, w którym jego przeciwnik nie popełnił przewinienia skutkującego dyskwalifikacją.
Punkty:
4 punkty
dosiad, wpięcie za plecy
3 punkty
przejście gardy
2 punkty
obalenia, rolki i kolano na brzuch
-1, -2, •
kary
1, 2, 3 • .
przewagi
Punkty karne:
Są karami dawanymi zawodnikowi po trzecim wykroczeniu jak np. unikanie walki,
pasywność, brak akcji mających na celu skończenie walki.
Pasywność: zawodnik przyjmuje klasyczną pasywną pozycję, np. trzymanie w bocznej lub w
pozycję północ-południe i nie szuka możliwości poddania przeciwnika.
Po spostrzeżeniu pasywności zawodnika, sędzia wydając komendę • Walka • i wykonując gest
rękoma rozpoczyna odliczanie 20 sekund. Po upływie 20 sekund, jeśli zawodnik nie zmienił
pozycji lub nie wykazał wyraźnych oznak zaangażowania, sędzia ponawia gest i komendę
• Walka • , jednocześnie przyznając punkt przewagi dla przeciwnika. Jeśli zawodnika dalej jest
pasywny i unika walki, sędzia przerwa walkę komendą • Stop • , ponawia ją w pozycji stojącej
oraz niezwłocznie karze zawodnika pasywnego stratą 2 punktów. Przy następnych
upomnieniach zawodnik ten może zostać zdyskwalifikowany.
Punkty przewagi
Przewagą nazywamy sytuację, w której zawodnik próbuje wykonać, lecz nie udaje mu się
zakończyć, jednej z podstawowych technik w walce jak np. rolka, obalenie, technika
kończąca itp.
Punkty przewagi przyznawane w czasie prób obaleń: jeśli zawodnik wyraźnie stracił balans i
prawie został obalony, jego przeciwnikowi przyznaje się punkt przewagi. Podobną zasadę
stosuje się do rzutów.
Punkty przewagi przyznawane w czasie zamkniętej gardy (kiedy zawodnik na dole otoczył
nogami talię przeciwnika):
Osoba będąca u góry otrzyma punkt przewagi poprzez bycie w ofensywie, próbując
zdominować gardę przeciwnika (przejść gardę). Dla sędziego, aby rozważyć
przyznanie punktu przewagi zawodnik u góry musi być bliski wykonania przejścia
gardy, zmuszając swojego przeciwnika do wydatkowania energii celem odzyskania
swojej pozycji jak np. pół garda, prawie całkowicie go unieruchamiając.
Osoba będąca na dole zyska punkt przewagi, jeśli prawie uda się jej przerolować
przeciwnika, stwarzając sytuacje zagrażającą przeciwnikowi. Punkt przewagi będzie
przyznany również, jeśli będzie próbować dźwigni, która zmusi przeciwnika do
obrony przed nią.
Uwaga: Próba przerolowania przeciwnika będzie oceniana jako warta przyznania
punktu przewagi tylko wtedy, gdy zawodnik na dole rozepnie gardę.
Jeśli na tablicy punktowej jest remis, sędzia ma prawo zadecydować, komu przyznać
punkt przewagi według następujących reguł:
Punkty przewagi będą przyznawane w czasie walki w stójce lub na ziemi, jeśli
zawodnik próbuje wykonać technikę z większą agresywnością i aktywnością, próbując
obaleń lub innych technik w czasie walki, lub przez większość czasu walki zmusza
przeciwnika do obrony.
Punkty przewagi w czasie obaleń: jeśli występuje wyraźna utrata równowagi, w
wyniku której zawodnik prawie dokończył obalenie. Taką samą zasadę stosuje się w
odniesieniu do rzutów.
Punkty przewagi w czasie walki na ziemi będą przyznane, jeśli zawodnik próbując
techniki, zmusza swojego przeciwnika do obrony.
Liczba Przyznawanych Punktów do Klasyfikacji Drużynowej
Miejsce pierwsze
9 punktów
Miejsce drugie
3 punkty
Miejsce trzecie
1 punkt
Sposób Typowania Zwycięzcy W Klasyfikacji Drużynowej
Większa liczba złotych medali
Większa liczba srebrnych medali
Mistrzostwo w wyższej kategorii zaawansowania (pasy)
Posiadanie mistrzostwa w cięższej kategorii wagowej
Ograniczenia (techniki niedozwolone)
We wszystkich kategoriach sędzia maty ma prawo przerwać walkę, jeśli któryś z zawodników znalazł się w sytuacji grożącej poważną kontuzją w wyniku podjętej próby skończenia. Zwycięstwo przyznawane jest zawodnikowi, który założył technikę kończącą. Niedozwolone są wszelkie dźwignie na kark lub szyję, za wyjątkiem duszeń, we wszystkich kategoriach wiekowych i wszystkich stopniach zaawansowania.Juniorzy oraz Seniorzy białe pasy:
Rozbicia z gardy
Dźwignie na nogi
Dźwignie na kark (bez duszeń)
Dźwignie na biceps
Dźwignię na łydkę
Dźwignie na nadgarstek
Obalenie nożycowe
Skrętówka
Seniorzy (niebieskie i purpurowe pasy):
Rozbicia z gardy
Dźwignie na nogi (nie dot. taktarowa)
Dźwignie na kark (bez duszeń)
Dźwignie na biceps
Dźwignię na łydkę
Obalenie nożycowe
Skrętówka
Seniorzy (brązowe i czarne pasy):
Rozbicia z gardy
Dźwignie na kark (bez duszeń)
Obalenie nożycowe
Skrętówka
Higiena
1. Paznokcie u palców stóp i dłoni muszą być krótkie i czyste.
2. Zawodnicy z długimi włosami muszą je zabezpieczyć tak, aby nie przeszkadzały
przeciwnikowi albo im samym podczas walki.
3. Zawodnicy nie mogą malować sprayem włosów, za takie postępowanie mogą zostać
zdyskwalifikowani przez sędziego.
4. Zawodnicy nie mogą być nasmarowani żadnym środkiem natłuszczającym (olejki,
wazelina itp.)
Dyrektywy i Wskazówki
1. Ludzie, którzy nie pełnią oficjalnych funkcji w zawodach, np. nie są pracownikami
technicznymi, nauczycielami, dyrektorami, stoperami czy też nie pełnią innej
oficjalnej funkcji, nie mogą przebywać w polu walki. Przebywanie osób postronnych
w polu walki związanych z danym zawodnikiem będzie skutkowało jego
dyskwalifikacją.
2. W przypadku jeśli 2 zawodników odniosło przypadkową kontuzję podczas meczu
finałowego i nie są w stanie kontynuować walki, o zwycięstwie zadecydują:
o Zdobyte dotychczas punkty lub punkty przewagi, jeśli pozwolą one wyłonić
zwycięzcę.
o Jeśli nie ma przyznanych żadnych punktów ani punktów przewagi, rezultat
będzie określony przez losowanie (rzut monetą).
3. Gdy obaj zawodnicy wstaną z pozycji na ziemi, sposób sędziowania będzie taki sam
jak dla walki toczonej w stójce.
4. W czasie meczów finałowych mogą być przyznane maksymalnie 2 okresy
odpoczynku dla zawodników (z różnych przyczyn).
5. Jeśli w kategorii startuje tylko 2 zawodników i jeden z nich nie stawia się do finałowej
walki, nie otrzymuje ani medalu, ani miejsca w klasyfikacji.
6. Jeśli jeden z zawodników próbuje przejść gardę i wykona klucz na stopę, zaś drugi z
zawodników obroni się całkowicie przed tą próbą poddania i znajdzie się na górze,
zawodnik na górze otrzyma 2 punkty. Jeśli zawodnik, próbujący poddania, stawia
przeciwnika w sytuacji realnego zagrożenia, otrzyma za akcję punkt przewagi.
UWAGI KOŃCOWE:
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione, zgubione, skradzione lub
zniszczone rzeczy, będące własnością zawodników i wszystkich osób znajdujących się na
terenie Hali Sportowej Szkoły Podstawowej nr 8 w Zielonej Górze.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za żadne problemy i roszczenia ze strony
zawodników nie objęte regulaminem, które pojawią się w trakcie zawodów.
ZASADY: CBJJ
KATEGORIE WAGOWE:
• kat . : ‐60kg, • 68kg, ‐76kg, ‐84kg, • 90kg, + 90kg oraz OPEN
• Zawodnicy walczą bez kimon W STROJACH: szorty, spodenki do walki lub getry oraz rashguard.
• Walka trwa dla danej kategorii pasów jak w regulaminie ‐ walkę można wygrać przez założenie
dźwigni lub duszenia, które zmuszą przeciwnika do poddania się.
BRAK DOGRYWEK! SĘDZIA PROWADZĄCY DECYDUJE O TYM, KTóRY ZAWODNIK BYŁ BARDZIEJ
AKTYWNY I WYGRAŁ WALKĘ.
• Nie ma możliwości w ostatniej chwili zmiany kategorii wagowej ( jeśli zawodnik nie zmieści się w
limicie wagowym nie zostanie dopuszczony do zawodów oraz nie będzie zwrotu opłaty startowej ).
• sędzia ma prawo przerwać walkę w przypadku zagrożenia zdrowia zawodników ( od decyzji
sędziego nie ma odwołania ).
• zakaz wykonywania suplesów, wysokich rzutów oraz slamów.
NAGRODY:
• Zawodnicy za zajęcie I miejsca otrzymają medal oraz nagrodę rzeczową.
• Zawodnicy za zajęcie II oraz III miejsca otrzymają medal.
• Zostanie przyznane tylko jedno III miejsce.
Plan zawodów ( IDENTYCZNY 4 I 5 CZERWCA):
8.00 Przyjazd ekip.
8.15 • 9.45 waga i weryfikacja zawodników.
10.00 Oficjalne otwarcie zawodów.
10.15 Omówienie przepisów.
10.30 Rozpoczęcie walk.
16.00 Zakończenie walk.
16.30 Dekoracja zawodników i zakończenie zawodów.
UWAGI KOŃCOWE:
• Zawody zostaną zorganizowane na 3 matach.
• Nie ma możliwości walczenia w butach zapaśniczych.
• rejestracja na stronie:www.fightarena.pl
• Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie, o których zobowiązuje się
poinformować wszystkich uczestników przed rozpoczęciem imprezy.
• Interpretacja niniejszego regulaminu należy do EF&A.
 
Top