1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Detektyw Kaczka na Tropie: nie spać, zwiedzać, zapierdalać!

Discussion in 'Cohones' started by Anonymous, Jun 10, 2014.

  1. Anonymous

    Anonymous NoLife FC

    Dołączył:
    Jan 17, 2011
    Komentarze:
    37,710
    Zdobyte Lajki:
    34,061
    Punkty:
    3,790
    Płeć:
    Male
    [​IMG]
    [​IMG]
    Wszystkim nam znane jest to uczucie, że mimo iż nie chcemy • powieki same nam się zamykają. Pół biedy, jeśli dzieje się to przed pójściem do wyrka. Gorzej, jeśli nie wolno nam zasnąć • prowadzimy auto, bądź bardzo chcemy obejrzeć interesujące nas widowisko. I właśnie ten drugi punkt stanowić będzie przedmiot niniejszej analizy • co zrobić by nie zasnąć w trakcie gali UFC.



    Tej sympatycznej kaczuszce nie było dane zapoznać się moim dochodzeniem i jak widać męczy się ptaszyna troszeczkę. Tak jej , jak i wielu kibicom (szczególnie dedykuję ten odcinek Wiewiurowi) , postaram się pomóc.
    Na początek musimy poznać istotę snu, by wiedzieć jak z nim walczyć:

    Sen • stan czynnościowy ośrodkowego układu nerwowego, cyklicznie pojawiający się i przemijający w rytmie okołodobowym, podczas którego następuje zniesienie świadomości (z wyjątkiem świadomego snu) i bezruch.

    PODZIAŁ SNU
    Sen dzieli się na dwie fazy (fazy snu):
    • Sen o wolnych ruchach gałek ocznych (skrót: NREM • non-rapid eye movement); inne nazwy: sen głęboki, sen wolnofalowy. W fazie tej pojawiają się fale Δ aktywności elektrycznej mózgu. Ze względu na intensywność tych fal faza ta dzieli się na 3 stadia.
    • Sen o szybkich ruchach gałek ocznych (skrót: REM • rapid eye movement); inne nazwy: sen płytki, sen paradoksalny. W tej fazie występują najczęściej marzenia senne. W tej fazie następuje całkowite rozluźnienie mięśni, dlatego śniący o ruchu człowiek nie porusza się.
      Sen zaczyna się fazą NREM, prawidłowo o czasie trwania 80-100 min., po której następuje faza snu REM trwająca ok. 15 min. U osób dorosłych tego typu cykl powtarza się 4-5 krotnie.
      Oki. Znamy już podstawy. Teraz spróbujemy powalczyć trochę ze snem. Jako, że kolejne fazy snu się w kolejnych cyklach powtarzają, pewne źródła podają, iż można przyjąć , że na 1 cykl składa się średnio:
    • 65 minut snu głębokiego
    • 20 minut snu płytkiego (w którym śnimy)5 minut snu głębokiego
    RAZEM: 90 minut
    Mocno uogólniając, można taki pełny cykl przewidzieć w jakimś okresie czasu. Malo tego, jeden w pełni odbyty cykl, przerwany we właściwym momencie dźwiękiem budzika, pozwoli w pewien sposób oszukać nasz organizm i być nijako wyspany!
    Kolejnym sposobem na wypoczęcie przed galą jest tzw. drzemka. Tylko żebyście nie mylili drzemki z odleceniem na kilka godzin! Broń cię Panie Boże! Chodzi o cos innego. Sukces dobrej drzemki zależy od 2 czynników:
    [list type=decimal]Czasu(tu zaskoczenie) : spożycia kofeiny![/list type=decimal]
    Spragnieni snu potrzebują dosłownie filiżanki kawy i na 15 minut zamknąć oczy - po tym poczujesz się niesamowicie wypoczęty!
    Kawa potrzebuje ok. 15 minut, by dać Ci przysłowiowego kopa. Ty w tym czasie zamknij oczy i relaksuj się. Nawet jeśli tylko drzemiesz to zapadasz w coś na zasadzie pół-snu. Przerwij drzemkę po 15 minutach (może to być budzik). Półgodzinna drzemka może spowodować tzw. inercję snu i doprowadzić do takiego stanu, gdzie będziemy potem 30 minut dochodzić do siebie (a nie taki jest cel drzemki przeca).
    Poznalismy już 2 sposoby szybkiej regeneracji
    15 minutowa drzemkaPrzespanie 1 pełnego cyklu • dłuższy i trudniejszy sposób, ale praktycznie może być potraktowany jako odbyty sen w danej nocy ( drzemka nam na to niestety nie pozwoli).
    Reasumując, aby przetrwać całą galę UFC, która rozpoczyna się np. o godzinie 23:00, a kończy o 07:00, możemy:
    [list type=decimal][*]Odbyć 1 pełny cykl snu między godziną 21-23. Trudność polega tutaj w głównej mierze na tym, by w ogóle zasnąć. A najlepiej zasypiamy, gdy jesteśmy senni, o co o 21:00 wcale tak łatwe nie będzie • [*]Nie kłaść się wcale i czuwać. W momencie, gdy poczujemy, że nas łamie i nijako zaczynamy się męczyć, w dobrym momencie (może jakaś przerwa między walkami, etc.), zdrzemnijmy się te 15 minut.[/list type=decimal]
    Dwa sposoby już mamy.

    Każdy człowiek potrzebuje odpowiedniej ilości snu. Zazwyczaj przyjmuje się , że jest to średnio 8 godzin na dobę. Ważna jest stała pora pobudki. Jeśli w danym dniu kładziemy się spać później niż zazwyczaj (np. o 2 w nocy miast o północy), to i tak powinniśmy wstać o tej naszej 08:00, choć to spowoduje, że dnia poprzedniego będziemy szybciej senni. Krótko:

    3) Aby w noc gali nie chciało nam spać szybciej niż zazwyczaj, powinniśmy dobrze się wyspać noc wcześniej.

    Ciekawie sprawa wygląda z alko. Oczywiście fajnie relaksuje, czasem umożliwia szybsze zaśnięcie, jednak zażyty w większej ilości, może spowodować wybudzenie i w konsekwencji bezsenność, gdy zejdzie całkowicie z naszego organizmu. Ten stan nie jest na pewno wskazany więc ani w noc poprzedzającą galę, ani w noc gali • alko odpada. :-)

    Z kolei źle na sen wpływają przekąski węglowodanowe, zawierające cukry proste. Cukier przedostając się do krwi powoduje uwalnianie się hormonu stresu co nie pozwoli Ci zasnąć.
    Badania dowodzą, że ułatwia zaśnięcie przekąska składająca
    się z kompleksu węglowodanów, białka i wapnia. Wapń pomoże Twojemu mózgowi użyć tryptofanu do produkcji melatoniny.

    Na dobry sen
    , fajnie się sprawdzają:
    • Produkty mleczne: twaróg, ser, mleko
    • Produkty sojowe: mleko sojowe, tofu, orzechy sojoweOwoce morzaMięsoDróbPełnoziarniste pieczywo.
    Reasumując:

    4) By przetrwać galę, staramy się unikać w/w produktów wieczorową porą, ewentualnie szprycujemy się cukrami prostymi.
    Jest wiele innych sposobów, mniej lub bardziej drastycznych, by pozwolić Ci nie zasnąć.

    Te wszystkie wymienione w pkt. 1-4 są bezpieczne, zdrowe i sprawdzone. Ale jako, że nie zawsze mamy czas, by zorganizować wszystko tak jak trzeba, poniżej kolejne sposoby, jak nie zasnąć
    :

    5) Energetyki.
    Takie napoje maja jednak kilka wad, m. in. są bardzo niezdrowe, nie na każdego też działają. Jeśli jednak nie przesadzisz z nimi, powinny Cie obudzić na jakiś czas.
    6) Witaminki.
    Witaminy w formie rozpuszczalnych tabletek dodają energii, przez co odechciewa Ci się spania. Takie tabletki często zawierają też magnez, przez co możesz się skupić na pracy czy nauce, nie myśląc o tym, żeby usnąć.
    7) Efedryna
    Sposób stosowany często przez studentów. Kawa w połączeniu z syropem czy tabletkami zawierającymi efedrynę pobudza organizm, odwleka o kilka godzin moment uśnięcia. Nie polecam jednak tego sposobu osobom chorym na serce. Nie można też często tego stosować, gdyż można się uzależnić.
    8) Głośna muzyka
    W przypadku, gdy chce Ci się spać, wtedy puść sobie muzykę na cały regulator. Najlepiej, gdy będzie to muzyka żywiołowa, w żadnym wypadku nastrojowe melodie...:) • gdy nie mieszkamy w blokowisku, czy ze starymi w domku ;-)
    9) Krótki wysiłek fizyczny
    W trakcie gali, zrób sobie małą przerwę na jakieś ćwiczenia. Pobiegaj przez kilka minut, idź na spacer, pogimnastykuj się chwile - siły z pewnością Ci wrócą!
    10) Zimna woda
    Prosty, wręcz prymitywny sposób, ale bardzo skuteczny! Weź zimny prysznic, jeśli jesteś w domu, albo choć spryskaj twarz zimna wodą, na pewno Ci to pomoże!
    11) Głośno zaśpiewać
    • .i sopranem, czy też basem śpiewaj, by nie zasnąć czasem ;-)
    12) Cytryna + cukier
    Ponoć dobrze działa • posypać plasterki cytryny cukrem i to wszamać
    13) Żucie gumy
    Naukowcy udowodnili, że żucie gumy zwiększa zdolność koncentracji prawdopodobnie na skutek silnej pracy mięśni żuchwy i tym samym zwiększa wydolność układu krążenia zasilającego głowę i mózg.
    14) Spożywanie sporej ilości płynów
    Nawet zwykła woda mineralna spożywana w dużej ilości powoduje takie ciśnienie na pęcherz, że musimy udać się • za potrzebą • . Sen nam raczej nie będzie wówczas w głowie ;-)
    15) Pozycja na fotelu
    Najlepiej krzesło, do tego jak najmniej wygodne. W żadnym wypadku pozycja leżąca, czy pół leżąca!
    16) Niska temperatura w pokoju
    Jeśli mamy taką możliwość, to zimą wyłączyć ogrzewanie, a latem dać klimę na ful.
    17) Wszelkiej maści narkotyki, których zażycie, mimo, że prawdopodobnie pomogłoby nam spokojnie przetrwać noc bez zmrużenia oka, jest na tyle szkodliwe dla zdrowia, że pominę je całkowicie.
    A gdy już wszystkie powyższe sposoby zawiodą, pozostaje ostatnia deska ratunku:

    https://www.youtube.com/watch?v=Tv-VzVON3EI
     
    billmurray and MirsadBektic like this.
  2. Pietagoras

    Pietagoras UFC
    Strawweight

    Dołączył:
    Mar 16, 2013
    Komentarze:
    7,660
    Zdobyte Lajki:
    8,898
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
  3. Born2kill

    Born2kill UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Apr 11, 2010
    Komentarze:
    19,997
    Zdobyte Lajki:
    2,079
    Punkty:
    2,790
    Płeć:
    Male
    Najbardziej krzycząca tym hasłem Mała Ania jakoś nigdy w pracy nie wykazała chęci do "zapier**lania" :D



    Ale wstawiasz tam jakiś tekst czy taki "o" temat, który zaraz zniknie :P?
     
  4. Cloud

    Cloud UFC
    Heavyweight
    Cohones MMARocks

    Dołączył:
    May 12, 2010
    Komentarze:
    18,568
    Zdobyte Lajki:
    29,484
    Punkty:
    2,790
    Zajebisty tekst. Takich wpisów powinieneś więcej wrzucać zamiast głupiego trollingu.
     
    PeSTAo likes this.
  5. Senator Kozioł

    Senator Kozioł Bellator
    Middleweight

    Dołączył:
    Sep 18, 2013
    Komentarze:
    4,481
    Zdobyte Lajki:
    6,657
    Punkty:
    1,190
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Wilkowyje
    Bardzo fajne i przydatne przede wszystkim! Sam na pewno skorzystam, nice job:-)
     
  6. Tsubasa

    Tsubasa WSOF
    Heavyweight

    Dołączył:
    Aug 12, 2011
    Komentarze:
    3,576
    Zdobyte Lajki:
    104
    Punkty:
    1,790
    Brawo Kaczka! :-)
     
  7. HeLLRaiseRR666

    HeLLRaiseRR666 Bellator
    Welterweight

    Dołączył:
    Apr 26, 2010
    Komentarze:
    4,341
    Zdobyte Lajki:
    591
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Kaczka dowalił poradnikiem który kojarzy mi się



    z wypocinami do pani domu :-)
     
  8. spontan

    spontan Legacy FC
    Middleweight

    Dołączył:
    Nov 21, 2011
    Komentarze:
    2,092
    Zdobyte Lajki:
    1,346
    Punkty:
    1,790













    ale ogólnie fajny tekst :D choć najlepszym sposobem wg mnie byłoby wstawianie na każdej rozpisce naszych zawodników :D
     
  9. Bolt

    Bolt KSW
    Featherweight

    Dołączył:
    May 18, 2013
    Komentarze:
    4,937
    Zdobyte Lajki:
    1,394
    Punkty:
    1,190
    Choćbym nie chciał, to muszę przyznać - dobra robota.
     
  10. kamerling

    kamerling M-1 Global
    Heavyweight

    Dołączył:
    Jun 2, 2012
    Komentarze:
    3,858
    Zdobyte Lajki:
    1,379
    Punkty:
    1,790
    GJENIUSZ k*rwa



    :-)
     
  11. Gaara

    Gaara Vale Tudo
    Open

    Dołączył:
    Apr 15, 2011
    Komentarze:
    22,778
    Zdobyte Lajki:
    30,731
    Punkty:
    3,790
    Jeszcze zapomniałeś o grubym lolo na dobry sen
     
  12. The real deal

    The real deal Shark Fights
    Lightweight

    Dołączył:
    Feb 13, 2011
    Komentarze:
    1,184
    Zdobyte Lajki:
    123
    Punkty:
    1,790
    Miasto:
    Kraków / Dublin
    Brawa za ambicję i chcęci, bo nawet prawdopodobnie przerobiłeś zdjecie ze śpiącym czarnoskórym :-) .

    Ja dopisałbym jeszcze :

    * korzystanie z czatu mmarocks i udzielanie się w nim

    Ja osobiście uważam, że przede wszystkim trzeba porządnie się wyspac w noc poprzedzającą galę dodac do tego :

    15) Pozycja na fotelu
    Najlepiej krzesło, do tego jak najmniej wygodne. W żadnym wypadku pozycja leżąca, czy pół leżąca!

    I powinniśmy bez problemu obejrzec całą gale :-) .

    Jeszcze raz gratki za fajny tekst !
     
  13. Szady

    Szady MMARocks Cohones

    Dołączył:
    Mar 31, 2012
    Komentarze:
    13,003
    Zdobyte Lajki:
    22,212
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Kaczka, czemu ten murzyn ma Twoje zdjęcie na biurku? :D



    Tekst spoko, ale boję się Ciebie chwalić, bo jak za dużo pochwał dostajesz, to na drugi dzień włącza Ci się tryb turbo-trolla. ;)
     
  14. Cloud

    Cloud UFC
    Heavyweight
    Cohones MMARocks

    Dołączył:
    May 12, 2010
    Komentarze:
    18,568
    Zdobyte Lajki:
    29,484
    Punkty:
    2,790
    Ja nawet nie zauważyłem zdjęcia Kaczki tam. LOL. Wariat :-) - Szady +2 do spostrzegawczości.
     
  15. spontan

    spontan Legacy FC
    Middleweight

    Dołączył:
    Nov 21, 2011
    Komentarze:
    2,092
    Zdobyte Lajki:
    1,346
    Punkty:
    1,790
    ale zamiast pieska na drugim foto winna być fifi
     
  16. DickNiaz

    DickNiaz WSOF
    Welterweight

    Dołączył:
    Feb 6, 2012
    Komentarze:
    3,270
    Zdobyte Lajki:
    3,393
    Punkty:
    1,790
    Kaczka uszanowanko. Ja zawsze cie lubilem, pamietaj o tym gosciu <strzała>
     
  17. errorek

    errorek Brutaal
    Bantamweight

    Dołączył:
    Sep 29, 2013
    Komentarze:
    453
    Zdobyte Lajki:
    0
    Punkty:
    1,190
    Kaczka podaj swoje wszystkie alter ego. Jako Kaczka robisz dobrą robotę takimi tematami. Sam czasem czuję się jak ta kaczuszka, podczas oglądania w nocy niektórych walk w UFC!
     
  18. Kadczers

    Kadczers ONE FC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Oct 22, 2012
    Komentarze:
    2,577
    Zdobyte Lajki:
    1,188
    Punkty:
    1,790
    Płeć:
    Male
    Co za zwierze :-)
     
  19. Anonymous

    Anonymous NoLife FC

    Dołączył:
    Jan 17, 2011
    Komentarze:
    37,710
    Zdobyte Lajki:
    34,061
    Punkty:
    3,790
    Płeć:
    Male
    Ciesze sie, ze sie podobalo :)
    Jak macie jeszcze jakies inne sposoby na walke ze snem,piszcie
    Yo
     
  20. Tsubasa

    Tsubasa WSOF
    Heavyweight

    Dołączył:
    Aug 12, 2011
    Komentarze:
    3,576
    Zdobyte Lajki:
    104
    Punkty:
    1,790
    Feta na kolację, ale nie o ser chodzi. :-)
     

Share This Page