Bieganie po treningu sztuk walk

Jasior

Oplot Challenge
Featherweight
Siema, mam problemy z wydolnością. Bardzo przytyka mnie na sparingach i nie bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. Trenuję sztuki walki 7-8 razy w tygodniu, z tym, że nie są to treningi z nastawieniem na wytrzymałość. Robimy dużo techniki, jakieś zadaniówki, worki itd. ale nie jest to typowa zajezdnia
Czasem biegam po treningu, ale nie wiem czy to dobry pomysł i ile powinienem biegać. Raczej wolałbym nie zamieniać bjj czy mma na trening typowo biegowy.
 

Wewiur

PRIDE FC
Lightweight
Siema, mam problemy z wydolnością. Bardzo przytyka mnie na sparingach i nie bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. Trenuję sztuki walki 7-8 razy w tygodniu, z tym, że nie są to treningi z nastawieniem na wytrzymałość. Robimy dużo techniki, jakieś zadaniówki, worki itd.
Czasem biegam po treningu, ale nie wiem czy to dobry pomysł i ile powinienem biegać. Raczej wolałbym nie zamieniać bjj czy mma na trening typowo biegowy.
Być może jesteś przetrenowany. Przy tylu jednostkach treningowych - zapewne każdy trening to też sparingi. Bieganie po sparingach może nie być najlepszym pomysłem. Jak z dietą, pilnujesz michy? W sumie wszystko zaczyna się od bilansu kalorycznego, a przy tylu godzinach treningów i sparingów to spalanie masz mocno podkręcone.
 

Jasior

Oplot Challenge
Featherweight
Mocniejsze sparingi mam 2 razy w tygodniu, wliczam je jako trening( czyli są w tych 7-8 trenignach). Pilnuje michy. Generalnie moja dieta wygląda tak: rano 3 banany + kawa(bez dodatkow), po treningu ryż z kurczakiem , albo makaron z kurczakiem ( moje umiejetnosci kulinarne sa mocno ograniczone), potem przed wieczornym treningiem jem jakąs kanapke z szynka,serem,warzywami albo zamiast tego piję jogurt i jakis owoc, a po treningu kolacja przeważnie kanapki(ciemne pieczywo, almette, chuda szynka,ser zolty, warzywa), wiadmo, czasem sie skuszę też na jakiś słodycz w ciągu dnia. Po sparingach raczej nie biegam, a te które mam na treningu to raczej zadaniówki, więc nie są jakoś zbyt męczące.
 
Last edited:

F. Georgiew

BAMMA
Middleweight
Skontroluj sobie kaloryczność diety jakimś kalkulatorem, np. MyFitnessPal. Dla mnie to wygląda jak dieta osoby walczącej w wadze muszej ;) Przy tylu treningach sportów walki i braku nadwagi, kondycja na sparringi powinna być naprawdę fest i nie potrzebujesz do tego raczej dodatkowych biegów czy interwałów.

Ewentualnie może to być związane z Twoim stylem walki. 100% spina cały czas i oczekujesz, że jakakolwiek dieta czy trening pozwolą Ci tak walczyć przez 5 rund. To tylko Sonnen na TRT potrafił.
 

Jasior

Oplot Challenge
Featherweight
Myślisz, że to kwestia diety? Wiesz, nie mam jakiego super kaloryfera, więc nie wiem
 

F. Georgiew

BAMMA
Middleweight
Myślisz, że to kwestia diety? Wiesz, nie mam jakiego super kaloryfera, więc nie wiem

Nie diety, a niedożywienia i przetrenowania. Jesz dobrze, tylko wygląda na to, że za mało. Kondycja powinna się dobrze kształtować przez wykonywanie aktywności, które wykonujesz, a coś tutaj nie gra.

Ja nie wyobrażam sobie trenować znowu 7-8 razy w tygodniu i nie jeść jak potwór. Zwłaszcza na treningach, które jak sam mówisz przekraczają w jakiś sposób Twój próg komfortu. Zlicz kalorie z kilku dni i daj znać, ile jesz ;) Gorąco polecam myfitnesspal.
 

Jasior

Oplot Challenge
Featherweight
Nos raczej mam w porządku. Kiedys mialem prostowana przegrode, bo bylo jeszcze gorzej. Wczoraj byłem u laryngologa bo akurat dostalem mocny cios, ale lekarz powiedział,że drożność nosa jest w porządku. Moze to faktycznie niedozywnienie i przemęczenie :(
 
Top