Cohones » Zdrowie, odżywianie i trening

brak sił, zmeczenie, wyczerpanie

(69 posts)
  1. curtis-07

    Strawweight
    Joined: Sep '12
    Komentarze:26

    Witam wszystkich Fighterów!

    Od jakiegoś czasu (dokladnie kilka miesiecy ) chodze na treningi mma. W sumie od samego początku, odkad zaczęłem trwnować nie mam kompletnie sił, zle sie czuje fizycznie a co za tym idzie i psychicznie. Uwielbiam ten sport i chce sie w nim szkolic i trenować. Ale przez to zmeczenie, ciągły zły nastój i zawroty w głowie, trace checi zeby pojsc na zajęcia. A juz na pewno nie robie tego z checia, jak na początku...czy wiecie co to może być? czy brak witamin, zła dieta, przetrenowanie ( treningi sa tylko 2 razy w tyg) czy cos innego? Moze tez ktos tak ma/lub miał? Pozdro dla kumatych i witam wszystkich, to mój pierwszy wątek na forum...

    Wysłano 2 years temu #
  2. bulletskater

    Featherweight
    Joined: Aug '11
    Komentarze:313

    Zadaj to pytanie na SFD - Scena MMA i K1, bo tutaj fajterów to pewnie na palcach jednej ręki wyliczysz

    Wysłano 2 years temu #
  3. Gaara

    Light Heavyweight
    Joined: Apr '11
    Komentarze:5,332

    hahaha za to tam sa fajterzy, ktorzy mysla, ze po silce jestes niezniszczalny 

    kazdy organizm jest inny, inaczej reaguje na trening. mozliwe, ze brakuje ci witamin, czesto z ich braku czlowiek czuje sie oslabiony

    Wysłano 2 years temu #
  4. HubiSSJ3

    inthecage.pl
    Joined: Feb '10
    Komentarze:8,990

    @bulletskater - Zbanujcie tego kretyna, bo mnie coś trafi.Miałeś się tu nie udzielać, więc jazda.

     

    A teraz odpowiem na pytanie: To moze być brak odpowiednich składników odżywczych, zła dieta. Próbowałeś pić multiwitaminy, magnezy itd.? Zadbales o dobrą regeneracje,dobry sen? Trenowałeś coś wcześniej?

    Necessitas in loco, spes in virtute, salus in victoria.
    Wysłano 2 years temu #
  5. tomek-host

    Middleweight
    Joined: Jun '11
    Komentarze:2,786

    raczej nieśmiertelny crazy

    Wysłano 2 years temu #
  6. bulletskater

    Featherweight
    Joined: Aug '11
    Komentarze:313

    Kretynie to sobie możesz mówić do swoich kumpli 15 latków piłkarzyku. Na żartach się nie znają nawet.

    Hubi internetowy łorior!

    Wysłano 2 years temu #
  7. ThaiMuay

    Featherweight
    Joined: Feb '11
    Komentarze:341

    moze zbyt niski poziom testosteronu?

    GSP/Nurmagomedov/Benson
    Wysłano 2 years temu #
  8. _Bronson_

    Lightweight
    Joined: Aug '12
    Komentarze:625

    @curtis powodow moze byc wiele.Na Twoim miejscu zrobilbym sobie jakaies badania krwi, morfologia OB itp itd.Nie jest to az takie drogie mozesz zrobic na wlasny koszt i zapewniam Cie,ze kazdy lekarz na samym poczatku od razu zaleci to samo.   mialem podobnie i okazalo sie,ze moje migdalki nadaja sie tylko do wyciecia bo rozsiewaly mi zarazki po calym ciele--zawroty glowy,wiecznie zmeczony,oslabiony itp itd po wycieciu problem zniknal jak za dotknieciem magicznej rozdzki

    Opinia jest jak odbytnica,kazdy ja ma.
    Wysłano 2 years temu #
  9. Justin Bieber

    Strawweight
    Joined: Sep '12
    Komentarze:46

    na moje oko jakies odzywki by Ci sie przydały, albo cos czym testosteron zwiekszysz, moze kardio siada? :3

    Wysłano 2 years temu #
  10. amen20

    Welterweight
    Joined: Feb '10
    Komentarze:1,174

    Zła dieta, słaba regeneracja, byc może szok organizmu ( nie wiem jakie sporty uprawiałeś przed mma). Zadbaj o regenerację i będzie dobrze.

    Wysłano 2 years temu #
  11. lutek147

    Welterweight
    Joined: Nov '11
    Komentarze:1,445

    Za mało informacji podałeś. Na tej podstawie mogę Ci tylko powiedzieć, że się przetrenowałeś i powinieneś zmienić/ zrobić zbilansowaną dietę. Z doświadczenia wiem, że najprecyzyjniejszy jest wzór:

    ((waga*9,99 + wzrost*6,25 - wiek*4,92 + 5) + (ilość dni treningowych w tygodniu * ilość minut jednego treningu * 9kcal / 7) + budowa ciała)*1,1

    Budowa ciała:

    • ektomorfik (700-900kcal)- osoba mająca problemy z przybraniem na wadze
    • endomorfik (200-300kcal)- osoba mająca problemy ze zrzuceniem wagi
    • mezomorfik (400-500kcal)- osoba, która łatwo przybiera oraz zrzuca wagę

    W diecie ilość gram białka powinna oscylować w granicach 2-3g na kilogram masy ciała, tłuszcz 1-1,5g/1kg, reszta, w większości, węglowodany złożone.

    Do tego, jak już wcześniej wspomniał Amen20, zwróć uwagę na regenerację (odpowiednia dieta, sen 7-9h, rozciąganie, masaż, regularna kąpiel :D)

    Resztę już chyba znajdziesz sobie w internecie. :P

    Wysłano 2 years temu #
  12. Cziris

    Lightweight
    Joined: Feb '12
    Komentarze:943

    Zadbaj o konkretną miche, kup sobie jakieś witaminy w aptece i zadbaj o regeneracje. Na tych 3 rzeczach powinieneś się skupić. Jak palisz/pijesz/palisz coś mocniejszego także bym sobie odpuścił.

    Wysłano 2 years temu #
  13. noodles

    Middleweight
    Joined: Sep '10
    Komentarze:4,957

    wpierdalaj jakieś mięsko przed treningiem i po a powinieneś poczuć różnice.

    Wysłano 2 years temu #
  14. lutek147

    Welterweight
    Joined: Nov '11
    Komentarze:1,445

    kup sobie jakieś witaminy w aptece

    Nie słuchaj się i nie bierz tablet, jedz dużo warzyw.

    Wysłano 2 years temu #
  15. Sajd

    Middleweight
    Joined: Mar '10
    Komentarze:2,660

    Witaminy z Olimpa to jest to, do tego kwasy tłuszczowe plus bcaa po treningu.


    BJ Penn | Chuck Liddell | Cain Velasquez | Kazushi Sakuraba
    Wysłano 2 years temu #
  16. skunx

    Welterweight
    Joined: Jun '11
    Komentarze:1,052

    Weź sobie do serca radę Bronsona i zacznij od lekarza i badań. Po 2 treningach w tygodniu na pewno sie nie przetrenowałeś. Olej odżywki i mięso (co za bzdura) najwyżej weź witaminy w stylu body max ale to może pomóc troszkę na zasadzie efektu placebo. W każdym razie jeśli nie masz innych promlemow życiowych które sprawiają źe nic ci sie nie chce to marsz do lekarza. Powodzenia.

    Ulubieni: Diaz, Faber, Held, Jones, ;)
    Wysłano 2 years temu #
  17. HEllRAiser666

    Middleweight
    Joined: Apr '10
    Komentarze:3,724

  18. Be eS

    Welterweight
    Joined: Feb '10
    Komentarze:1,554

    Lekarz.

    Wysłano 2 years temu #
  19. WaDek

    Lightweight
    Joined: Apr '10
    Komentarze:510

    brak sensu brak udźwigu brak kondychy? Udaj się do lekarza albo chociaż stosuj się do powyższych rad dotyczących odżywiania czy regeneracji.Wiadomo że czasem po ciężkim treningu aż kręci się w głowie ;)

    Wysłano 2 years temu #
  20. bax

    Welterweight
    Joined: Dec '10
    Komentarze:1,576

    koledzy już praktycznie wszystko napisali, ale ja od siebie dodam jeszcze parę uwag:

    1) organizm nieprzystosowany do treningu zazwyczaj reaguje znacznym osłabieniem. Ja zawsze jak po przerwie zaczynam siłownię, to przez ok. miesiąc jestem strasznie rozbity - łatwo się przeziębiam i najchętniej bym cały czas spał. Z czasem mija.

    2) Oczywiście dieta jest tutaj bardzo ważna, ale może być też tak, że Twój organizm jest atakowany przez jakieś infekcje. Coś na wzmocnienie, nawet jeżeli w tym przypadku nie jest konieczne, to na 100% nie zaszkodzi - tran z rekina albo jeżówka. Jak już uzupełniać mikroelementy, to lepiej sobie zrobić herbaty z miodem, pyłkiem pszczelim i cytryną, niż faszerować się śmiesznymi zestwami witamin - witaminy najlepiej przyswajają się oddzielnie i jak już ma się jakieś niedobory, to trzeba brać to, czego brakuje, a nie wszystko na raz. Poza tym te suplementy z witaminami lub minerałami mają bardzo wątpliwą jakość medyczną - bierzesz tabletkę z witaminą C, w której jest 10% witaminy, a reszta to jakiś cukier. Dlatego lepiej po prostu spożyć naturalne źródła potrzebnych mikroelementów.

    3) Wizyta u lekarza też nie zaszkodzi. Jeżeli faktycznie masz jakieś niedobory, to może Ci powie co powinieneś uzupełnić. Problemy ze zdrowiem też są możliwe.

    4) Powtórzę to co już napisano - sportowiec potrzebuje odpowiedniej diety, dostosowanej do treningu. Poczytaj sobie dokładnie co powinieneś jeść przed i po treningu oraz w ciągu dnia.

    Wysłano 2 years temu #
  21. Fr33d0m

    Strawweight
    Joined: Sep '12
    Komentarze:7

    Bronson mnie ubiegł.Powinienes zaczac od lekarza i zrobic badania krwi przy 2 treningach tygodniowo objawy ktore masz sa troche niepokojace dlatego że cieżko przetrenować organizm przy 2 jednostkach treningowych w tyg. ( jest to możliwe przy określonych warunkach , za mało danych podałeś typu ile lat masz? , jak waga? , czy jeszcze coś procz tych treningow robisz? , stresy jakieś? , praca? itp itd )

    Co do brania witamin i odzywek, jeśli trenujesz 2 razy w tyg. to w zasadzie witaminy w kapsułkach +jakies odzywki nie sa ci potrzebne, spokojnie zaspokoisz potrzeby organizmu codzienna dawka miesa ,ryb, owocow i warzyw.Poza tym na początku treningów starczaja witaminy a to dlatego,że organizm i tak ma nowe bodzce, wiec przyrosty siły , zdrowia ( czyt.kondycji i wydolności ) są spore i nie trzeba , wrecz niewskazane jest faszerowanie się odzywkami , czy też jakimis gadzetami typu: hmb ,kreatyna itp.Pózniej lub jeżeli na badanich wyjda niedobory ( co jest wielce prawdopdobne ) kup witaminy dla sportowcow na sieci mozna znalesc kilka renomowanych sklepow ktore maja taki preparaty w ofercie, sa drogie, wiec jesli nie bedzie ci sie oplacalo ich kupowac to chociaz centrum czy cos w tym stylu.

    Powtórzę się zacznij od lekarza to powinien byc absolutny priorytet, ponieważ na badaniu krwi wyjdzie co jest grane.

    Wysłano 2 years temu #
  22. RaV

    Lightweight
    Joined: Dec '09
    Komentarze:742

    Gościu pewnie jest świerzakiem i wchodząc tutaj liczył na fachową pomoc a tu od razu pojazd. ???

    Sądzę, że to może być jakiś pierwszy objaw przetrenowania. Zaleciłbym od  kilku dni  do tyg odpoczynku, dużo snu i wartościowe jedzenie może nawet troszkę cukrów prostych dla zwiększenia pobudzenia, energii. Być może masz niski poziom żelaza w organizmie... ???Nie zaszkodzi przejść się do lekarza. Jeżeli będziesz kontyunował treningi to  zastanów się nad kupnem jakichś dobrych aminkwasów szybkowchłanialnych i dawkować przed i po treningu.

    Wysłano 2 years temu #
  23. noodles

    Middleweight
    Joined: Sep '10
    Komentarze:4,957

    2 treningi w tygodniu to raczej nie przetrenowanie. Spróbuj więcej zjeść. Ja kiedyś przed trenigiem za lekko zjadłem, upał był w dodatku to po rozgrzewce już padałem a po treningu schodziłem na kolanach. Następnym razem najadłem się do syta odpowiednio przed i było zajebiście.

    Wysłano 2 years temu #
  24. RaV

    Lightweight
    Joined: Dec '09
    Komentarze:742

    Z tym najedzeniem się do syta przed treningu to nie przesadzajmy. ;-) Różnie to z tym bywa. To musi być odpowiedni czas przed treningiem np ok 2 godzin, raczej nie wcześniej no chyba, że to jakiś batonik. Nawet przy 2 treningach w miesiącu przy niewystarczającym śnie i tak jak ktoś już wspomniał przy sezonie na grypę, przetrenowanie mogłoby wystąpić.

    Wysłano 2 years temu #
  25. noodles

    Middleweight
    Joined: Sep '10
    Komentarze:4,957

    no właśnie 2 godziny przed, bo akurat na trening ja dojeżdżam ponad godzine ;) Ale niech spróbuje, jak ja zjem sobie porządnego kurczaka z ryżem to czuje moc hehe

    Wysłano 2 years temu #
  26. Cziris

    Lightweight
    Joined: Feb '12
    Komentarze:943

    Nie słuchaj się i nie bierz tablet, jedz dużo warzyw.

     

    No ciekawe dlaczego. Ja osobiście łykam witaminy i magnez w tabsach i bardzo dobrze na mnie działają. Mimo, że jem warzywa do każdego posiłku.

    Wysłano 2 years temu #
  27. Kazuya

    Lightweight
    Joined: Jun '12
    Komentarze:526

    Podstawa to jesc nie byle co,warzywa ,mięso,wysypiac sie ,regeneracja to podstawa,dobrze nawadniac ogranizm ,ja pije 5 l dziennie wody plus posiłki i czuje sie znakomicie do tego witaminy w koncentracie 2 razy dziennie rozrabiam na litr wody,jestem pobudzony i nic mi nie szkodzą

    Prośba o zmianę sygnatury. Administracja
    Wysłano 2 years temu #
  28. curtis-07

    Strawweight
    Joined: Sep '12
    Komentarze:26

    Dzięki wielkie za wszystkie porady, za zainteresowanie moim postem. Od razu musze zaznaczyc pewna kwestie: to trwa juz jakis czas i byłem u lekarza rodzinnego. Dostałem skierowanie do laryngologa ( byc moze cos z błednikiem-zawroty głowy ), ale on stwierdzil ze to nei błędnik i ze on nic nei widzi złego. Nastepnei udałem sie do okulisty ( badanie dna oka ), równiez nic. Mam mała wade ale o tym wiedzialem i lekarz mówił ze to nie ma wplywu na złe samopoczucie, ciagłe zmeczenie , bark sił i zawroty głowy jakie mam...Byłem tez na wynikach: mocz, krew, ekg...wszystkie wyniki mam bardzo dobre, cisnienie książkowe...Lekarka jest zdziwona moimi objawami i nawet widzialem jak na mnei patrzy jakbym cos troche symulował moze...Nie bylem juz na 2 treningach bo jestem ciagle zmeczony samym dniem a co dopiero 1.5 h ostrego wysiłku, chyba bym tam zszedł na noszach, nie ma sensu. Ale juz nei moge sie doczekac kolejnego treningu, myslami już tam jestem, kocham trening i wszystko z tym zwiazane...Co do witamin to przez ponad rok stosuje wszystkie witaminy w tabletkach ( cos pokroju Centrum ), odżywiam sie tez dobrze: węgle, białko, tłuszcz, nawadniam sie tez tylko ze snam czasem jest kiepsko. Tzn czasem nie dospie ( 5h ). Dodam jeszcze ze nie pije prawie alkoholu, nie pale petów, zioło też nie. Innych dragów tym bardziej wiec zupelnei nei wiem o co chodzi. Boje sie czy to cos nei powaznego, ale tez nie chce sobie nakrecać na czarne scenariusze...Juz sam nie wiem co robic...

    Wysłano 2 years temu #
  29. bax

    Welterweight
    Joined: Dec '10
    Komentarze:1,576

    To może być problem z brakiem odpowiedniego wypoczynku. Co to jest 5 h snu? Niektórzy ludzie potrzebują nawet ponad 9 godzin. Postaraj się kłaść spać tak, żebyś miał 9-10 godzin snu każdej doby.

    Wysłano 2 years temu #
  30. ziggy123

    Lightweight
    Joined: May '10
    Komentarze:659

    @curtis: a kawę pijesz?

    Wysłano 2 years temu #

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.