1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Pytanie i Odpowiedz do Saenchai ?

Discussion in 'Suplementacja i Odżywianie' started by Mr.Hyde, Aug 19, 2015.

  1. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    Bajgle, ktore znalazlem w tesco. Wczesniej bajgle przywozilem sobie z Niemiec, bo z racji tego, ze jestem ze Szczecina nie jest to zadna wyprawa, ale na szczescie juz nie musze. Oby tylko zagoscily w tesco na stale, poki co zapas zrobilem spory ale wiadomo jak to szybko schodzi gdy je sie 2 dziennie.
     
  2. baju

    baju #ThereIsOnlyOne Cohones MMARocks

    Dołączył:
    Aug 8, 2012
    Komentarze:
    21,917
    Zdobyte Lajki:
    20,954
    Punkty:
    3,190
    Płeć:
    Male



    tutaj porozmawiajmy o tym!

    co to za buła na Twoim konkursowym daniu? napisałbyś co sądzisz o aspartamie i glutenie w odżywianiu gdzieś? ciekaw jestem Twojej opinii, ostatnio zacząłem odpuszczać to wszystko i czuję się dziwnie, w sensie nie wiem czy to taka świetna decyzja. zwracasz uwagę na te substancje, robisz jakieś przerwy, przejmujesz się?

    i jak kurwa możesz być ze Szczecina i dopiero teraz się o tym dowiedziałem. :C
     
  3. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    @baju
    Michał Karmowski (jakkolwiek pozytywny z racji tego jak wielu ludzi motywuje do ruszenia dupy z kanapy i zrobienia czegos dla siebie) nie jest dla mnie absolutnie, ale to absolutnie zadna wyrocznia. Cukier nie jest zly, indeks glikemiczny nie jest bogiem z wielu powodow chociazby dlatego, ze ma znaczenie de facto tylko w stanie postu, poza tym ig calego posilku obnizaja bialko i tluszcze (a zadko kiedy chyba zdarza sie jesc posilek wylacznie z wegli), gluten osobom, ktore go toleruja nie szkodzi, a w IIFYM nie chodzi o to, zeby jesc 95% przetworzonego zarcia, tilapia nie powoduje, ze skora robi sie cienka jak u ryby, a nabial nie gromadzi zadnego mistycznego sluzu pod skora WTF. Karmowski wpaja ludziom nawyki zdrowego zywienia i to jest super, ale zadna dieta nie bedzie dzialac jezeli sie do niej nie bedziemy umieli stosowac, a czesto tworzenie listy produktow zakazanych tylko podsyca nasza chec na cos takiego. Ja do diety podchodze tak: jezeli nie jest chory, nie ma MEDYCZNYCH przeciwskazan, aby spozywac okreslone produkty, to nie musisz ich unikac. Zachowanie balansu jest elementem najwazniejszym tj. jezeli jesz dostatecznie duzo produktow pelnowartosciowych, bogatych w mikroelementy, a zostaja ci jeszcze dodatkowe kalorie, a akurat masz ochote na odrobine lodow, a nie ryz polany olejem lnianym, go for it.
    Nigdy nie mialem stycznosci z dopingiem, zadna osoba, ktorej diete ukladalem nie miala stycznosci z dopingiem, a rezultaty byly inne niz te o ktorych mowi Michał.

    Inna sprawa jest taka, ze w swiecie kulturystyki cukry maja zla slawe (no chyba, ze w czasie mitycznego okna anabolicznego haha), a wielu z tych fit motywujacych "sportowcow" bije koks, jara szlugi, ale keczupu juz nie uzyje bo cukier jest szkodliwy haha.

    Co do substancji slodzacych to ich nie unikam, nie spotkalem sie z zadnym badaniem, ktore by wskazywaly na jakies niebezpieczenstwa przy ich stosowaniu przy zastosowaniu realnie spozywalnych dawek. Wypijam ok. 1l coli zero dziennie i jeszcze zyje.

    Gluten ? Nie moglbym bez niego zyc, maka, z ktorej sie robi pizze to maka wysokoglutenowa, typ 00 to chyba najbardziej przetworzony typ maki swiata, a ja na niej zrobilem calkiem udana redukcje i nadal jakos sie trzymam. Problemow jelitowych nie mam, ociezaly sie nie czuje, wyniki badan mam ksiazkowe, wiek metaboliczny (podobno) ok. 12lat
     
    Last edited: Aug 22, 2015
    straszny_raptor, Comber and baju like this.
  4. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    http://examine.com/faq/is-diet-soda-bad-for-you/ - jeszcze jedno @baju

    "There are no studies that indicate any long-term health risks from drinking diet soda. Diet Soda (defined as calorie free carbonated beverages sweetened with aspartame, sucralose, acesulfame-potassium, or other non-caloric or minimally caloric sweeteners) is not harmful to health, well-being, or body composition.[1]

    There is no evidence that diet soda inhibits fat loss, or that it even spikes insulin levels to levels that would be detrimental to health."
     
    baju likes this.
  5. Sedno

    Sedno ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 29, 2013
    Komentarze:
    2,243
    Zdobyte Lajki:
    1,306
    Punkty:
    490
    Płeć:
    Male
    A to też skorzystam z wiedzy @Saenchai
    Od paru dni przeszedłem na dietę IF. Okno żywieniowe to 4h. Wyliczyłem sobie dziennie zapotrzebowanie i obciąłem od tego 400kcal.
    Myślisz, że będzie to działało? Nie jestem jakiś mega zatłuszczony, ale chcę najpierw zrobić rzeźbę, a potem dopiero zacząć masę.
    Przypuszczając, że redukcja się powiodła. To jak powinienem przejść na masę? W planie mam dodawać co tydzień po 100kcal, słyszałem, że w ten sposób niweluję ryzyko zbytniego zalania tłuszczem podczas masy.
     
  6. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    @Sedno
    Co do IF i deficytu kalorycznego, 4h to jest dosc drastyczne okno zywieniowe, jezeli nie sprawia Ci to problemow to jak najbardziej mozesz sie tego trzymac. Ja chyba jednak zaczalbym od 8h i ucinal dlugosc okna razem z kaloriami i doskwierajacym glodem, ale to juz raczej kwestia preferencji.

    Co do okresu przejsciowego z diety na mase, czyli tzw. reverse aka recovery diet to kwestia jest dosc kontrowersyjna ostatnimi czasy od kiedy krol Alan Aragon przemowil i zmienil nieco zdanie w tej kwestii. W zaleznosci od tego na jakich kaloriach skonczysz redukcje i jak bardzo bedziesz nia wycieczony to celowalbym odrazu blisko utrzymania kalorii czyli bilansu zero. Przykladowo A ma maintance na 2800 kcal przed rozpoczeciem redukcji, wazy 90 kg, po redukcji wazy 73kg i konczyl redukcje jedzac 1750 kcal. Duza szansa, ze jego maintance nie jest juz 2800 kcal bo jest duzo lzejszy i ma poprostu mniej ciala do metabolizowania i jego codzienna aktywnosc jest nieco przytlumiona zmeczeniem organizmu, do tego dochodza hormony w kiepskiej kondycji itd. W pierwszym tygodniu wzialbym podbil kcal na powiedzmy 2100-2200 i zobaczyl jak sie zachowa waga, jak bedzie wygladal w lustrze, bo przeciez wzrost wagi moze byc spowodowany chociazby uzupelnieniem uszczuplonego glikogenu miesniowego, wody itd. Jesli waga sie cofnie/ zostanie w miejscu, nieznacznie skoczy to w nastepnym tygodniu dolozylbym kolejnych 100-200 kcal i tak, jesli sytuacja sie powtorzy to juz dolozylbym prawodopobnie do poziomu domyslnego maintance czyli z 2700 kcal. Od tego momentu juz bardziej ostroznie, ale najwazniejsze to wyjsc do szybko z deficytu bo to jest miejsce, w ktorym sie nie robi progresu, w ktorym treningi nie sa przyjemne i samopoczucie jest slabe.

    Uzupelniajaco polecam przesluchac dla glebszego zrozumienia tematu

    polecam tez research Trexlera nt. uszkodzen metabolicznych, ale nie traktowalbym tego jako prawdy objawionej bo natrafilem juz na badania, ktore dowodzily zupelnie czego innego
     
    Sedno likes this.
  7. Masu

    Masu UFC
    Heavyweight

    Dołączył:
    Oct 15, 2011
    Komentarze:
    19,527
    Zdobyte Lajki:
    17,405
    Punkty:
    1,190
    Ja tylko dorzucę żeby nie robić IF jak się je rano antybiotyki - najgorsze uczucie w życiu.
     
  8. Sedno

    Sedno ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 29, 2013
    Komentarze:
    2,243
    Zdobyte Lajki:
    1,306
    Punkty:
    490
    Płeć:
    Male
    @Saenchai
    Byłem już wcześniej na IF 8h i teraz nie mam jakiegoś dużego problemu z 4 godzinami. Wiadomo głód czuć, ale z dnia na dzień ustępuje.
    Zobaczymy co z tego będzie. Dopiero 1 tydzień redukcji :)
    Dzięki brah !:beer:
     
  9. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    @Sedno
    Jednym z problemow takiego krotkiego okna zywieniowego jest w mojej opinii trening na czczo. Jezeli mamy np. osobe pracujaca, ktora pracuje od 9 do 17, trening robi o godz 18, ktory trwa zalozmy 1,5-2h i zaczyna jesc zaraz po nim od godz 20 do 24, to daje 18h godzin postu do treningu, dolozmy do tego deficyt kaloryczny i mamy gwarantowany drastyczny spadek wydajnosci na treningach, co na pewno przelozy sie na spadki sily, a tym samym masy miesniowej.
     
  10. Orest

    Orest UFC
    Middleweight

    Dołączył:
    Mar 4, 2011
    Komentarze:
    13,782
    Zdobyte Lajki:
    16,227
    Punkty:
    1,190
    Płeć:
    Male
    @Saenchai jak sobie dobrze wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne uwzględniając, ze ma się na sobie kupę mięcha, a nie tylko tłuszcz? #pytanietotalnegolaika
     
  11. Sedno

    Sedno ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 29, 2013
    Komentarze:
    2,243
    Zdobyte Lajki:
    1,306
    Punkty:
    490
    Płeć:
    Male
    Studentem jestem i mam wakacje obecnie.To w ciągu dnia nie mam jakieś specjalnej aktywności. Trening mam 3x w tyg. Rozpoczynam około 14 i kończę o 16. Jeść zaczynam od 17 do 21.
    Z energią chyba będzie OK? Jeszcze się spytam, można na czczo jeść przedtreningówke? I jak z kreatyną na redukcji ? Brać czy nie brać?
    Robić jakieś cardio?
     
  12. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    1. przedtreningowka jasne, o ile nie ma kcal bo wtedy nie bedzie to zgodne z IF, wziecie suplementu juz przerwie post.
    2. moim zdaniem z energia nie bedzie ok, bo 18h postu przed treningiem to bardzo duzo, ale sam zweryfikujesz i ja sie moge z tym mylic.
    3. Oczywiscie, ze robic cardio, chyba, ze wolisz od pewnego etapu redukcji czuc sie jak zawodniczka bikini i jesc 1400 kcal, bo moze sie okazac to konieczne, zeby podtrzymac spadek wagi.
     
  13. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    Najlepiej sledzic przez ok 2 tyg spozywane kalorie kontrolujac codziennie wage, w zaleznosci od tego jak sie bedzie waga zachowywala ustalic odpowiedni pulap i w razie potrzeby wprowadzic poprawki. Sa tez wzory rozne w necie, ale one nie uwzgledniaja indywidualnego trybu zycia, twojego rzeczywistego metabolizmu spoczynkowego itd.
     
    Sedno likes this.
  14. Sedno

    Sedno ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 29, 2013
    Komentarze:
    2,243
    Zdobyte Lajki:
    1,306
    Punkty:
    490
    Płeć:
    Male
    Przedtreningówka to Redweiler z olimpu. Na pudełku nie pisze nic o kcal, to chyba nie ma kalorii. Dopiero stratuje z dietą. Zobaczę jak będzie z treningami, jak będzie cienko, to najwyżej zrezygnuje z IF i po prostu będę starał się trzymać deficyt kalorii jedząc o normalnych porach.
    Cardio bardziej high intensity czy low?
     
  15. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    Ja bym powiedzial, ze mieszanka jednego i drugiego tzn. niektore sesje HIIT niektore LISS. HIIT jest efektywniejszy i pozwala nam w krotszym czasie przepalic wiecej kalorii, ale poprawnie wykonany wymaga regeneracji, LISS jest nudny i czasochlonny, ale tez ma swoje zastosowanie bo nie ma takiego impaktu na zmeczonym redukcja organizmie.
     
    Sedno likes this.
  16. Sedno

    Sedno ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 29, 2013
    Komentarze:
    2,243
    Zdobyte Lajki:
    1,306
    Punkty:
    490
    Płeć:
    Male
    Ok, dzięki wielkie, doceniam rady :)
     
  17. baju

    baju #ThereIsOnlyOne Cohones MMARocks

    Dołączył:
    Aug 8, 2012
    Komentarze:
    21,917
    Zdobyte Lajki:
    20,954
    Punkty:
    3,190
    Płeć:
    Male
    według Ciebie IF powinien być taki krótki? jak dopasować te okienko najlepiej? te 4 godzinne zawsze będzie najbardziej skuteczne? ostatnio siedzę cały czas na 8 i widzę mega zmianę, ale może to te kreatyny... :)

    czyli metodą na Twój brzuch to kilogramy warzyw i cardio? :p kurwa moje 2 kryptonity!!!
     
  18. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    @baju
    IF to nic innego jak meal timing a zasada nr 1 jesli chodzi o meal timing jest trafic w swoje zapotrzebowanie kaloryczne i makro ! Uwazam, ze to czy okno jest 8 czy 4 godzinne ma znikomy do zerowego wplywu na to jak wygladamy, to tylko kwestia radzenia sobie z glodem. Zwolennicy IFa podkreslaja jego zalete w postaci uwrazliwiania na insuline, badania zdaja sie to potwierdzac, ale zdrowa osoba, szczegolnie trenujaca i majaca zdrowa kompozycje ciala ma dobra wrazliwosc insulinowa.

    Cardio i warzywa to sposoby na radzenie sobie z glodem, cardio daje wieksza pule kaloryczna, a warzywa duzo objetosci (+ jako bonus niezbedne mikroelementy, co jest szczegolnie wazne na deficycie bo masz miejsza ilosc jedzenia, z ktorego one sie zbieraja).
    Uwazam, ze lzejsi ludzie musza robic jakas forme cardio jezeli chca miec poziom tkanki tluszczowej mniej niz 9%, w tym momencie nie wykonuje juz zadnego cardio, ale kiedy znow nadejdzie czas redukcji bede go robil wiecej niz na poprzedniej (robilem 3x30 min LISS/ tydzien, a to niewiele).
     
    baju likes this.
  19. Sedno

    Sedno ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 29, 2013
    Komentarze:
    2,243
    Zdobyte Lajki:
    1,306
    Punkty:
    490
    Płeć:
    Male
    Czyli uważasz, że IF nie ma za dużego sensu dla młodej osoby? Dzisiaj 4 dzień na IF i mnie wywaliło dzisiaj konkretnie. Ciężko się funkcjonuje i chyba zrezygnuje z tego.
    Lepiej będzie utrzymać deficyt kalorii i robić dobre cardio, bez okna żywieniowego?
    Czas posiłków ma jakieś znaczenie, czy jak kalorie się będą zgadzać, to mogę jeść o której chce?
     
  20. Saenchai

    Saenchai Moderator Cohones

    Dołączył:
    Jun 7, 2011
    Komentarze:
    2,738
    Zdobyte Lajki:
    761
    Punkty:
    1,190
    @Sedno
    nie, nie uwazam, ze IF jest zlym pomyslem dla mlodej osoby, bo jest to jeden sposob na radzenie sobie z glodem i na niektore osoby to dziala pod tym katem, ale tak uwazam, ze jezeli ktos wybiera IFa tylko po to by zwiekszac swoja wrazliwosc insulinowa, ktora jest w normie to jest to zly powod.

    Jesli mowisz, ze jest Ci ciezko to to tak byc moze rozwiazanie z normalnymi porami posilkow bedzie lepsze, ale 4 dni to cholernie malo zeby sie przyzwyczaic, ja bym dopiero po 3-4 tyg ocenial czy jakis sposob meal timingu jest dla mnie lub nie.

    Czas posilkow nie ma znaczenia, pod warunkiem, ze ktos nie popada w skrajnosc, uwazam, ze szczegolnie zadbac trzeba o posilki okolo treningowe tj. przed treningiem solidny posilek taki, ktory Cie nasyci i doda energii na zrobienie roboty, a po treningu taki posilek, ktory dostarczy dobrej ilosci bialka i pozwoli rozpoczac regeneracje (po treningu nie znaczy 30 min ale powiedzmy niech to bedzie w granicach do 2.5h- max 3h). Poza tym pory posilkow nie maja znaczenia, jesli masz deficyt bedziesz tracil wage niezaleznie od tego czy przed spaniem zjesz 300 czy 1300 kcal.
     
    Sedno likes this.

Share This Page