1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kreatyna - działanie prozdrowotne

Discussion in 'Suplementacja i Odżywianie' started by defthomas, Oct 29, 2016.

  1. defthomas

    defthomas Vale Tudo
    Open
    Cohones MMARocks

    Dołączył:
    Oct 7, 2007
    Komentarze:
    20,434
    Zdobyte Lajki:
    17,719
    Punkty:
    1,790
    Home Page:

    Kreatyna - na pewno każdy z Was o niej słyszał. Wspomaga budowanie mięśni oraz wzrost siły, jest bardzo bezpieczna i bardzo szeroko przebadana, stosowana od ponad 20 lat. Jednak dzisiaj opisze pokrótce jej działanie prozdrowotne niezwiązane z treningiem.

    Otóż kreatyna:

    - poprawia pamięć oraz PODNOSI INTELIGENCJĘ (tak, to nie pomyłka!), najlepiej działa przy intensywnym "wysiłku" mózgu (np. nauka do egzaminów);

    - działa ona neuroprotekcyjnie, także w chorobach neurologicznych - w chorobie Parkinsona, w pląsawicy Huntingtona, w stwardnieniu bocznym zanikowym (ALS); chroni przed ekscytotoksycznością może być nawet skuteczna na depresję;

    - może być korzystna w ciąży, szczególnie w przypadkach niedoboru tlenu;

    - chroni przed sarkopenią (utratą masy mięśniowej wraz z wiekiem) oraz utratą kości;

    - może zmniejszać poziom homocysteiny (co wiąże się m. in. z mniejszym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych).

    Dlatego uważam, że warto suplementować kreatynę nawet, jeżeli nie ćwiczymy na siłowni. Jaką formę, dawki, cykle kreatyny stosować, na co jeszcze pomaga, jaki jest jej mechanizm działania?? O tym piszę szerzej w najnowszym artykule do Body Challenge [​IMG];)

    Dodatkowo do końca tygodnia w sklepie Next-Level.pl obowiązuje zniżka 10% na wszystkie rodzaje kreatyny - kod rabatowy KREA10 [​IMG]:)


    Autor: Michał Undra


     
    JigoroKano and Gaara like this.
  2. torpedo

    torpedo Maximum FC
    Featherweight

    Dołączył:
    Apr 25, 2010
    Komentarze:
    1,498
    Zdobyte Lajki:
    1,687
    Punkty:
    1,790
    Są jakieś badania na ten temat?
    Może słowo klucz.
     
  3. Pat Bateman

    Pat Bateman UFC
    Strawweight

    Dołączył:
    Aug 29, 2010
    Komentarze:
    7,619
    Zdobyte Lajki:
    4,525
    Punkty:
    1,190
    Płeć:
    Male
    Home Page:
    Moj kolega sobie strasznie chwali dzialanie kreatyny. Twierdzi, ze daje mu niesamowitego kopa itd., ale biorac pod uwage jego zaangazowanie i tendencje do grubej przesady jakos nie moge sie skusic. Jak Rogan w swoim podcascie bedzie mial kogos kto to poleci (Dr. Rhonda Patrick) to zaczne :werdum:
     
  4. pawełk

    pawełk Oplot Challenge
    Featherweight

    Dołączył:
    Oct 13, 2016
    Komentarze:
    4
    Zdobyte Lajki:
    2
    Punkty:
    40
    Płeć:
    Male
    Occupation:
    praca biurowa
    Miasto:
    Warszawa
    Jak wszystko w odpowiednich proporcjach - kiedys czytalem ze picie do 5 filizanek kawy jest zdrowe a ze kawa to moje paliwo bylo to dla mnie idealne usprawiedliwienie wiec pilem 5/6 mocnych kaw co w efekcie przelozylo sie na drzenie rak i musialem zluzowac ;) apropo ide po kawe xD
     
  5. Kacper

    Kacper ONE FC
    Flyweight

    Dołączył:
    Dec 2, 2014
    Komentarze:
    2,205
    Zdobyte Lajki:
    718
    Punkty:
    290
    Płeć:
    Male
    Miasto:
    Wrocław
    A co z tymi faktami i mitami z kreatyną w okresie redukcji? Takową obecnie przechodzę i powiem wam szczerze że nie jestem typem, który codziennie dostarcza tyle, ile powinien organizmowi. Dietę mam bardzo dobrą tylko często mi się rozjeżdża, a jak już to się dzieje, to zawsze na minus, po prostu brakuje czasu żeby coś uzupełnić, a jak nie odczuwam już takiego dużego głodu bo skurczył mi się żołądek, to zwyczajnie nie dostarczam tyle kalorii ile powinienem ( i tak na deficycie ). I wiem czym to może skutkować, dlatego jak z tą kreatyną podczas redukcji? Kurwa, jedni mówią tak, później jak zagłębiam się w temat to inni mówią inaczej.
     

Share This Page