Filmy - co obejrzeć a co omijać szerokim łukiem.

Te nominacje dla Oppenheimera to w niektórych przypadkach jakiś kosmos... Nominacja w "Costume Design"? Nominacja w "Makeup and Hairstyling"? Wydaje mi się, że ewidentnie dopchane nominacjami (13), żeby przebiło Poor Things (11). Faworyt ogromny, ale liczę po cichu, że Oppenheimer nie zgarnie nagrody za najlepszy film i ogólnie Oscary będą dla Oppenheimera niezbyt udane.

 
Te nominacje dla Oppenheimera to w niektórych przypadkach jakiś kosmos... Nominacja w "Costume Design"? Nominacja w "Makeup and Hairstyling"? Wydaje mi się, że ewidentnie dopchane nominacjami (13), żeby przebiło Poor Things (11). Faworyt ogromny, ale liczę po cichu, że Oppenheimer nie zgarnie nagrody za najlepszy film i ogólnie Oscary będą dla Oppenheimera niezbyt udane.

Rok był strasznie chujowy... Może przez strajk albo brak pomysłów
 
img_1_1706012371256.jpeg
 
Te nominacje dla Oppenheimera to w niektórych przypadkach jakiś kosmos... Nominacja w "Costume Design"? Nominacja w "Makeup and Hairstyling"? Wydaje mi się, że ewidentnie dopchane nominacjami (13), żeby przebiło Poor Things (11). Faworyt ogromny, ale liczę po cichu, że Oppenheimer nie zgarnie nagrody za najlepszy film i ogólnie Oscary będą dla Oppenheimera niezbyt udane.

Oppenheimer przebił się w ogóle przez te wszystkie kryteria różnorodności? Jeszcze filmu nie oglądałem ale coś wydawał mi się mało "inkluzywny" na dzisiejsze oscarowe standardy.
 
Oppenheimer przebił się w ogóle przez te wszystkie kryteria różnorodności? Jeszcze filmu nie oglądałem ale coś wydawał mi się mało "inkluzywny" na dzisiejsze oscarowe standardy.

Ta, pewnie punkty 2-4 mają spełnione, bo o to raczej jest łatwo. Jedynka nie musi być w ogóle spełniona. Wystarczą dwa z tych czterech punktów.

Zasady:

1. STANDARDY REPREZENTACJI NA EKRANIE
(film musi spełnić przynajmniej jeden z poniższych warunków, aby można było uznać standard za wypełniony)

- przynajmniej jeden z odtwórców głównych ról lub znaczącej roli drugoplanowej musi mieć inne rasowe pochodzenie

- przynajmniej 30% aktorów w drugoplanowych i epizodycznych rolach musi reprezentować co najmniej dwie spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące

- główny wątek fabularny musi być związany z co najmniej jedną spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące

2. STANDARDY DOTYCZĄCE EKIP I ZESPOŁÓW TWÓRCZYCH
(film musi spełnić przynajmniej jeden z poniższych warunków)

- casting, zdjęcia, muzyka, kostiumy, reżyseria, montaż, fryzury, charakteryzacja, produkcja, scenografia, dźwięk, efekty specjalne, scenariusz: co najmniej dwa z powyższych działów powinny być kierowane przez osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące

- co najmniej jeden z powyższych działów powinien być kierowany przez osobę reprezentującą mniejszość rasową lub etniczną

- co najmniej sześć osób niższego szczebla ekipy powinny reprezentować mniejszość rasową lub etniczną

- co najmniej 30% całej ekipy filmowej powinny stanowić osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące

3. STANDARDY OBECNOŚCI W BRANŻY
(filmy muszą spełniać oba poniższe warunki)

- duże studia i dystrybutorzy muszą mieć stały program płatnych staży w różnych działach skierowane do osób z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, głuchonieme zaś małe studia i niezależni dystrybutorzy muszą mieć co najmniej dwie osoby na płatnych stażach reprezentujące którąś z powyższych grup

- studia, dystrybutorzy, firmy finansujące produkcję filmów muszą oferować programy szkoleń i rozwoju umiejętności osobom reprezentującym te grupy: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące

4. STANDARDY KOMUNIKACJI Z WIDOWNIĄ

Studio lub firma producencka muszą mieć w zespołach zajmujących się reklamą, dystrybucją, PR-em co najmniej kilka osób na kierowniczych stanowiskach, które reprezentują poniższe grupy: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

źródło: Filmweb
 
casting, zdjęcia, muzyka, kostiumy, reżyseria, montaż, fryzury, charakteryzacja, produkcja, scenografia, dźwięk, efekty specjalne, scenariusz: co najmniej dwa z powyższych działów powinny być kierowane przez osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące
Ja bym dał reżyserię osobie z niepełnosprawnością intelektualną i muzykę niedosłyszącej lub nalepi guchej.
 

Słusznie, gra aktorska obsady Barbie była słabiutka, Gosling i tak nie ma raczej szans na oskara, Downey Jr. zgarnia statuetkę.

Podejrzewam, że to będzie duży problem, bo jak to z filmu o Barbie nominowany jest facet i żadna kobieta :joe:
America Ferrera dostała nominację, drugoplanowa rola, więc akurat na remis. Tylko trochę ich pojebało, że wybrali Ferrere, a Penelope Cruz nie dostała nominacji, ale może rzeczywiście byłby za duży ból dupy.
 
Last edited:
Back
Top