Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach


Przyklejam w kwestii technicznej
"Benzyna E10. Jest pula starszych modeli, do których nie można jej tankować

Wszystkie samochody wyposażone w mechaniczny wtrysk paliwa. To m.in. stare Mercedesy (Mercedes zastępował wtrysk mechaniczny wtryskiem elektronicznym na początku lat 90.), ale też stare Porsche, Audi i inne. Jest tak dlatego, że niektóre elementy układu paliwowego w tych samochodach są podatne na korozję, są niezwykle wrażliwe na jakość paliwa i obecnie bardzo trudno się je naprawia. W praktyce w samochodach jeżdżących na co dzień obecnie często bardziej opłaca się zastąpić uszkodzony wtrysk mechaniczny elektronicznym (to da się zrobić) niż naprawiać oryginalny układ zasilania.
Samochody z bezpośrednim wtryskiem paliwa pierwszych generacji, wśród nich pojazdy grupy VW (TSI/TFSI), Mitsubishi (GDI), Mercedesy (CGI z lat 2002-2005) i in. jest tak dlatego, że układy zasilania tych aut są bardzo niestabilne, wrażliwe i na zawartość wody w paliwie, i na zawartość siarki. Jeśli ktoś ma do dziś taki samochód, powinien uważać).
Sama obecność gaźnika w starszym aucie nie przesądza o możliwości lub braku możliwości zasilania pojazdu paliwem E10. Problemem w wybranych modelach są uszczelnienia, które mogą ulegać przyspieszonemu zużyciu w kontakcie z biokomponentami, ewentualnie obecność elementów narażonych na korozję, której sprzyja zawarty w paliwie etanol chłonący wodę z otoczenia"
 
Czyli tak naprawdę nie dotyczy to wielu samochodów. Auto LPG tankowałbym 98 że względu właśnie na higroskopijność biopaliwa. W większości i tak latamy na gazie a szkoda niszczyć inne elementy.
W moim przypadku oba auta LPG z tym że Civic i tak ma komputer od benzyny ustawiony na VPR100 więc nam to w dupie a Lexusa którym jeżdżę od swieta zatankuje 98 bo nie mam zamiaru ryzykować uszkodzenia w samochodzie gdzie większość napraw jest kłopotliwa i kosztuje fortunę.
 
Czyli tak naprawdę nie dotyczy to wielu samochodów. Auto LPG tankowałbym 98 że względu właśnie na higroskopijność biopaliwa. W większości i tak latamy na gazie a szkoda niszczyć inne elementy.
W moim przypadku oba auta LPG z tym że Civic i tak ma komputer od benzyny ustawiony na VPR100 więc nam to w dupie a Lexusa którym jeżdżę od swieta zatankuje 98 bo nie mam zamiaru ryzykować uszkodzenia w samochodzie gdzie większość napraw jest kłopotliwa i kosztuje fortunę.
Ale każde auto z LPG? Pytam bo obecnie w merivie leję 95, czyli jeśli nie pójdzie na sprzedaż to zacząć lać 98?
 
Ale każde auto z LPG? Pytam bo obecnie w merivie leję 95, czyli jeśli nie pójdzie na sprzedaż to zacząć lać 98?
Ogólnie to jeśli masz zawsze dużo benzyny to może się nic nie wydarzyć. Nie wiadomo z jakiego gówna jest zbiornik i np pompa paliwa w oplu. Chodzi o zabezpieczenie układu paliwowego przed korozją. Właściwości eko wachy nie napawają optymizmem w tej dziedzinie. W wielu autach które naprawiam zbiornik jest dobrze ocynkowany wewnątrz i po 20 latach wygląda dobrze w środku. To samo pompa i rurki. Ale są modele w których już np rurki w wuj gniją od zewnątrz więc jeśli dać im paliwo które wiąże wodę to może nie być dobre.
Generalnie uważam że po za konstrukcjami z wcześniejszego posta nie powinno być problemu. Do Lexusa będę lał 98 bo to ciężki do naprawy wóz. Bezawaryjny praktycznie i ze względu na to wiele potencjalnych napraw to nieprzetarte ścieżki. Chce tym jeździć do końca więc będę dmuchał na zimne. W normalnym wozie chyba miałbym to w dupie.
 


Takie gówno, że szkoda było brać :werdum:

Screenshot_2023-12-13-19-32-44-15_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg



:muttley:
 
V12 Ferrari prawie 20.000obr/min to była najlepsza kosiarka w F1
No i co Ci napisze, teraz to ni ma czasów
:childcry:

Ziomki jadą w przyszłym roku na GP Węgier i kurwa żałuję że mam inne plany i za późno się dowiedziałem żeby pozmieniać. Nawet tej v6 posłuchać
:childcry:
 
Dlatego musicie zacząć kupować elektryki, bo inaczej korporacje nie będą mieć hajsu na poprawę technologii i nie uratujemy razem świata od katastrofy
Japończycy już mają technologie. Obok wodoru zaprezentują zaraz auta które robią dwa razy większy przebieg i ładuja się dwa razy szybciej niż europejskie i amerykańskie gówno baterie. Ja im wierzę. Skoro toyota/Lexus wypowiedziała się w sprawie nowych technologii to zostawią w dupie konkurencję jak z wodorem i hybrydami .
 
Japończycy już mają technologie. Obok wodoru zaprezentują zaraz auta które robią dwa razy większy przebieg i ładuja się dwa razy szybciej niż europejskie i amerykańskie gówno baterie. Ja im wierzę. Skoro toyota/Lexus wypowiedziała się w sprawie nowych technologii to zostawią w dupie konkurencję jak z wodorem i hybrydami .
Cała ta elektrostraczka oparta jest na agresywnym lobbingu, a nie rozsądku. Mam nadzieję, że przejadą się na tym jak Disney na swojej inkluzywnosci
 
Panowie! Ktoś może jeździ/jeździł takim sprzętem w PL i ma jakieś przemyślenia za i przeciw inne rady i refleksje na temat zakupu/tunningu i uzytkowania?

e31.jpg
 
Panowie! Ktoś może jeździ/jeździł takim sprzętem w PL i ma jakieś przemyślenia za i przeciw inne rady i refleksje na temat zakupu/tunningu i uzytkowania?

View attachment 87059
Tam były dwa silniki. Większego nie tykać bo się psuje. Mniejsza jednostka jest ok. Można też spotkać egzemplarze po swapie na np 4.4. Potencjalnie duże problemy elektryczne. No i tradycyjnie przy takim starym gracie nie kupujemy jeśli coś nie działa albo nie jest kompletne. Naprawy mogą być bardzo kosztowne, kłopotliwe lub w ogóle niemożliwe. Jeśli myślisz o ósemce jako lokacie kapitału to wtedy jak najmniejszy przebieg i egzemplarz możliwie zbliżony do oryginału. Tuningu raczej obniżają wartość takiego pojazdu.
 
A to nie wiem bo ja dawno nie jeździłem, ale nie skarżyła się, że „dziwnie jeździ”. Jak będę miał czas to zerknę na te świece a jak nie to będę zmuszony odstawić do mechanika, ale sprawa dość pilna bo już mi o tym dwa tygodnie wspomina a dzisiaj podobno w chuj czasu starała się odpalić
Dwa tygodnie dała radę to jeszcze dwa miesiące pojeździ. Do tego trzeba na spokojnie podejść
 
Back
Top