Auto-Moto czyli o tym czym się poruszamy po drogach

Kurwa a ja się już trzeci tydzień kopie z ASO forda o jebaną klimatyzację :siara: :jon:
 
Zastanawiam się, czy sprzedawać transportera, czy go przerobić na kampera i sprzedać za dwukrotnie więcej hajsu:jarolaugh:
 
Zastanawiam się, czy sprzedawać transportera, czy go przerobić na kampera i sprzedać za dwukrotnie więcej hajsu:jarolaugh:
Przerób i zostaw dla siebie na wypady
:tiphatb:

Chyba że Ty po mariotach tylko się bujasz jak Bastiano rentier krul życia to wtedy puść za gruby hajs do ludzi
 
To tak odnośnie nówek


EDIT:
O kuźde, kolunio trochę przegina z tymi ogłoszeniami
 
Last edited:
LOL

 
Last edited:
IMG_20220610_005833_716.jpg
"itegra kombi" pokazała moc. Jest tylko błąd w opisie bo silnik jest teraz dwa litry nie jeden osiem. Do latania po bułki wystarczy . Można by walczyć o dużo więcej ale nie wydam już kolejnych 6k na walki rozrządu. Można by walczyć wtedy o 250-260 koni i kręcić do 9500. Teraz jest 8200 rev limit bo dalej walki nie wyrabiają.
 
Działa bez problemu a co do palności to nowy czynnik też jest silnie palny. pierwsze pompy ABS elektryczno hydrauliczne też miały w sobie zbiornik wybuchowego gazu. Polak potrafi
 
@Risky
Coś tam działasz w tuningu?

Mam chipa 200KM/450Nm @ 227KM/550Nm, automat hydrauliczny (Ford S-Max 2.2TDCI).

Własnie oblukałem że moja chłodnica klimy wymaga wymiany, i będę wymieniał na nową, ale przy okazji pomyślałem o sprawdzeniu wszystkich elementów chłodzących (w szczególności zależy mi na chłodzeniu skrzyni).

Na co powinienem zwrócić uwagę?

Coś warto przewymiarować? Jak znaleźć co pasuje? Albo może nie przewymiarowywać, ale z kolei zrobić coś innego?
 
Do automatu sprawdza się najprostsza uniwersalna chłodnica oleju. To jeśli chcesz wymienić na większą. Co do kontroli istniejącego chłodzenia bo zakładam że takie jest , to do sprawdzenia miejsce wejścia przewodów z olejem hydro do chłodnicy wody. Automaty są zazwyczaj chłodzone przez chłodnice wody lub zewnętrzna chłodnice oleju. Nie wiem jakie jest tutaj rozwiązanie. Zajmuje się głównie Lexusem Toyotą i Hondą . Od czasu do czasu wpadnie jakiś nissan lub mazda.
Odnośnie tuningu to po 16 latach raczej powoli się z tego wycofuje. Teraz max 2 projekty na rok jeśli jest odp budżet. Szkoda czasu i nerwów na to druciarstwo. Lepiej zarabiać na normalnym serwisie a samochody budować dla siebie. Dwie zabawki rozsprzedalem na części w ciągu trzech ostatnich lat i powoli rozglądam się za czymś amerykańskim .
 
Automaty są zazwyczaj chłodzone przez chłodnice wody lub zewnętrzna chłodnice oleju. Nie wiem jakie jest tutaj rozwiązanie.
Tutaj wyciąg z katalogów online:

InterCars:

To tyle ile ja laik jestem w stanie zrobic, ale rzeczywiscie to mechanior musi zobaczyc co tam da sie innego wstawic (jesli w ogole da sie).

Odnośnie tuningu to po 16 latach raczej powoli się z tego wycofuje
Powoli aut brakuje na rynku do tuningu, nówek w ogole lepiej nie ruszac...

powoli rozglądam się za czymś amerykańskim
Muscle Car czy jakiś Dodge RAM? :)
 
To wychodzi że masz zewnętrzne chłodnice oleju. Można na początek chłodnice większą do skrzyni jeśli jest wrażliwa na temperaturę i chociaż prosty wskaźnik temperatury oleju silnika jeśli nie ma fabrycznego. Ostatnio dostałem starą Skodę superb jako auto zastępcze i wskaźnik temperatury był fabrycznie. To ważniejsze niż temp wody
 
Muscle Car czy jakiś Dodge RAM? :)
Ani jedno ani drugie . Tylko Vette i to tylko C5 najlepiej z06. To już prawie klasyczne auto a do zaakceptowania mechanicznie i jeśli chodzi o jazdę. Lubię stare auta ale to nie może być jeżdżący śmieć z ogromnym silnikiem który w ogóle się nie prowadzi i nie można cieszyć się z osiągów. . No i chciałby mieć w życiu choć jedno auto z zamykanymi światłami.
 
Można kupić C3 big Black 7 chyba 4 i 340 koni ale z tym zawieszeniem to modlitwa przed każdym zakrętem. Do tego garb na masce jest taki że nie widzisz gdzie jedziesz. Tylko do oglądania
 
Ani jedno ani drugie . Tylko Vette i to tylko C5 najlepiej z06. To już prawie klasyczne auto a do zaakceptowania mechanicznie i jeśli chodzi o jazdę. Lubię stare auta ale to nie może być jeżdżący śmieć z ogromnym silnikiem który w ogóle się nie prowadzi i nie można cieszyć się z osiągów. . No i chciałby mieć w życiu choć jedno auto z zamykanymi światłami.

dI6Skje.png

:devil smile:

Moze kiedys, ino chałupę skończę :) córkom wesele zrobię... itd... itd...

A co do temp. oleju to mozna tez chyba z OBD2 jakims PIDem z magistrali chyba wyciagnac (z tego co szkiełkuję to TFT - Transmission Fluid Temperature)? OBD2 na WiFi mam, Torque PRO na Androida tez... Wkorzuny jestem ze kupilem interfejs na WiFi a nie BT (choc wtedy chipy mialy czesto jakis problem z BT, nie wiem jak teraz), bo w tel. musze wylaczyc GPRS zeby mogl sie podlaczyc :/ Czyli albo internet, albo PIDy... :/

Czy lepszy jednak fizyczny?
 
Mój kolega ma taką C5 z06 też czerwoną. 6.0 rozwiercone ma 6,7 . 620 koni i ponad 800 Nm z wolnossącego silnika. To naprawdę hardcore jak wziąć pod uwagę dupną kontrole trakcji która teraz jeszcze dodatkowo nie dziala wcale. Może będzie trakcja z kompa emu Black.
 
Back
Top